Gå til innhold

Ble slukt av avgrunnen


Budeia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint at du står frem, insolvent. Jeg føler at plussene til RWS betyr mer nå.

Joda, velger å stå frem - komme ut av skapet og rope ut min hyllest så hele verden kan se min beundring. ;)

RWS legger ikke noe i mellom og jeg kan lett identifisere meg med det han formidler på forumet hva tro og ørkenguder angår...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, hvis RWS tror at diverse oppstøt er å lignes med argumenter, får han tro om igjen og reformulere seg. Andre som har argumenter å komme med, får kanskje svar. :innocent:

 

Se på dem som ærlige hjertesukk fra en som har studert kristne og kristendommen en stund... Jeg sier IKKE at alt i kristendom er ond og dumt, hvis du trodde det, for det er det selvfølgelig ikke. Det finnes mye GODT i kristendom også. Men det som faktisk er stupid og dumt bland kristne og kristendom er den ufattelige ignoransen, hovmodet og den ovenfra og ned holdningen overnfor alle andre enn dere selv dere legger for dagen.

 

Skal vedde vitale kroppsdeler på at du ALDRI, ikke en gang i et sekund, har tenkt på at de kulturene og tradisjonene kristne misjonærer og resten av kristenfolket har trampet på i sin iver etter å gi dem jesus i årenes løp, ikke en tanke har blitt skjenket om at disse menneskene hadde det VELDIG bra FØR kristendommen ble tvunget på dem.

 

For alt for misjons befalingen ikke sant, der det er opplest og vedtatt, stemplet og frankert at kristendom ER det beste for alle mennesker, samme hva andre sier... Men har DU personlig tenkt over at det slettes ikke er slik? At selv de som i dine øyne har en foraktelig seksualmoral har LIKE stor rett til å få holde på som de vil uten innblanding fra deg og dine kristen pushere? Har det?

 

For i din iver etter å dytte jesus på folk tror jeg rett og slett ikke at du tenker over at du, som alle andre kristne, tror jesus er overmannen til enhver kultur og at du faktisk tror at alle mennesker FORTJENER å bli kristne på det grunnlaget og ikke skjenker det en eneste tanke at de aller fleste hadde klart seg minst like bra uten jesus, (mest sannsynlig bedre uten jesus og mytene som er spunnet av de tidlige kristne rundt dette.)

 

Og ja, som Zepticon sier, sannheten er FÆL, hvor fæl den er i kristen regi tror jeg ikke du engang vil vite, men vit at du er en del av et maskineri som tar dere friheter og kommer med lovnader som ikke er deres til å dele ut. En dag vil kristendommen, med den største terror, løgn og bedrag banden, katolikkene, i spissen, måtte stå til rette for all den uretten de har bedrevet i verden i løpet av disse to tusen årene. De kommer til å måtte stå til rette for alle de kulturene de har ødelagt, fremgansmåtene de bruker for å presse jesus på folk, metoder de bruker der de hodeløst farer frem uten tanke på at mytene om jesus slettes ikke er det optimale å lære bort til folk som trenger skikkelig kunnskap og viten for å komme videre.

 

Men alt dette er antagelig så langt inn i fremtiden at dette vil skje, men tro ikke at du er trygg for det, for folk verden over har begynt å vokne og se alt det jeg har fortalt deg om kristnes enorme ignoranse ovenfor alle andre folkeslag og kulturer og voldtekten og ødelegelsen de har stått for av tusenvis av kulturer som kristendommen ALDRI ga noen sjanse fordi de trodde de hadde den ultimate løsningen med en figur som til dags dato, til tross for at ingen har lett mer iherdig etter noe i hele menneskets historie som vi har lett etter beviser for jesus myten, har et eneste bevis for. Og neida, selfølgelig vil vi ikke straffe nåværende kristne, det er ikke deres skyld at trosfellene deres var så ignorante av de faktisk trodde at mytene om jesus var det opptimale, dere må kun svare for den ignorasen dere bedriver i dag...

 

Men slik jeg ser det tror du fremdeles at du sitter med det ultimate og alle andre ikke har en dritt å stille opp mot den jesusen du tror på... Så ignorant har du nemlig fremstilt deg i denne tråden og hadde jeg vært deg hadde jeg stilt meg selv til veggs og tatt en grundig, og ikke minst, ærlig titt på meg selv jeg, det var det jeg hadde gjort. Et skikkelig dypdykk i hva jeg trodde på og hva det gjør meg til... Ikke lett når man i utgangspunktet ikke er ærlig med seg selv, men vit at det faktisk er mulig... Og du er sterk nok og ærig nok.

 

Men denne undertrykkelsen og nedverdigelsen av alle andre er kanskje noe du liker å være en del av? Du ser at folk i det norske samfunnet er et av de fredeligste samfunnene i verden UTEN jesus, men fremdeles tror du at samfunnet hadde vært bedre ved at alle trodde på jesus og det sier ikke litt om din ufattelige ubetenksomhet på området, der du blindt føler din tro og ikke din samvittighet, eller ærlighet for den sakens skyld.

 

Og vet du, jeg regner heller ikke å få noen svar på dette, så du kan spare deg. Intetsigende bibel siteter kan jeg klare meg uten, så skal du svare på noe av dette ville jeg faktisk foretrukket å ha hørt Frankline sine egne ord jeg. Tør du det? Tør du å løfte blikket og tankene en anelse over dogmene og tenke litt selv? Vi andre her i denne tråden ville satt fryktelig pris på det, for hittil har du KUN kommet med ting du som ignorant kristen er program forpliktet til å ytre og ikke dine egne meninger, sagt med egne ord. Hvis du har noen egne meninger du kan ytre da...

 

Beklager at jeg ikke pakket ordene mine inn i silkepapir, men nå var det bra. Jeg begynte å bli lei av dine stadige henvisninger til to tusen år gammel jernalder "logikk" og ønsket å riste litt i det treet du sitter i, noe jeg også klarte tror jeg, på måten du litt småfornærmet og såret svarte på, men det var ikke så veldig alvorlig ment. Så vet du det. Se på det som litt risting du...

 

Jeg er faktisk ikke den kristenmannsblod drikkende ateisten som du tror jeg er skjønner du... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aztekerne som levde i angst for å bli ofret, hadde det sikkert bedre enn oss?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_sacrifice_in_Aztec_culture

(human sacrifice in Aztec culture)

 

Slikt har vært vanlig i mange oldtidskulturer, men nok ikke så omfattende menneskeofringer som i aztekernes tilfelle. Nå ser det ut til at de har begynt på'n igjen i Mexico, der landet er preget av menneskeofringer i narkotikaens regi. Og ja, jeg vil påstå at disse menneskene burde bli frelst.

 

Jeg har tidligere linket til en detaljert artikkel om menneskeofring utført av yorubastammen fra Nigeria.

 

Før kristendommen var det blodhevn, blot og tilbedelse av trefigurer.

Kelterne drev med menneskeofring.

 

Vi må ikke glemme at oppdagerne møtte kannibalisme mange steder, da de skulle utforske "den nye verden".

Men, dere mener nok at de innfødte var lykkelige med sin kannibalisme!

Lenke til kommentar

Frivilligheten og gavmildheten som oppfordres til i kristendommen, islam og buddhismen er nok det beste med religionen. Man kan selvsagt si at det ligger en falskhet over det siden man gjør det for å fremme sin egen inngang til himmelen, men who cares - folk bruker tid og penger på å hjelpe andre mennesker, og det er en God Gjerning uansett motivasjonen.

 

Sør-Amerika er i dag en av de kontinentene med MEST kristendom, så det er spesielt at du vil frelse de.

Lenke til kommentar

Men, dere mener nok at de innfødte var lykkelige med sin kannibalisme!

 

Hva vet du om hvor lykkelige de var eller ikke var egentlig?

 

Og så veldig mange kannibal kulturer fantes det ikke, men de hadde sin kultur og burde ha vært latt i fred.

 

Tenk deg selv hvordan DU ville følte det hvis en fremmed nasjon plutselig kom i store båter og truet på deg en religion så fremmed for deg at du måtte glemme din egen kultur for å komme denne nye kulturen i møte, denne nye religionen ble truet på deg... Hvordan ville du ha opplevd det? Ville du ha godtatt dette med en gang mens du hoppet av glede over å få tilbe en fjern ishavs gud som på toppen av det ble piktert helt kullsvart? Hvordan ville du ha følt det Frankline, du som tror at alle de som fikk høre om jesus enten de ville eller ikke ble glade for det?

 

Abg. mexico så har alltid befolkningen der vært FRYKTELIG guds fryktige og fromme mens de har bygget sin politikk og samfunn på ståkukkene til mennene som bestemte der. Før revolusjonen så var HELe mexico eid at en håndfull personer og befolkningen var vant til å bli pisket rundt uten å ta igjen. Etter revolusjonen var de like forbannet gudsfryktige og fattige, rikdommene ble bare fordelt til de på toppen, igjen, resten var like fattige... At de nå øyner en sjanse til rikdom på narkotika er derfor ikke så rart, etter hundre år der USA stadig vokser fra dem på alle plan og fattigdom får folk til å smugle narkotika og illegale innvandrere til nettopp USA. Er nok LITT mer i dette bildet enn at de også har begynt å gå mer vekk fra den katoslke guden de har tilbedt der...

 

Å tro på en fantasi figur gjør ingen til et bedre menneske Frankline... Tvert i mot vil jeg vel si, det får allrighte mennesker til å begå ganske grusomme ting..

Lenke til kommentar

Enig. Hvis dere vil se hva religiøs konflikt gjør med et land, så se på England mellom 1536 til 1603. Der byttet de statsreligion 3-4 ganger, og tusenvis av mennesker døde. Og det var uten en eneste faktisk krig eller konflikt _mellom_ to forskjellige religioner. Det var bare overganger.

Lenke til kommentar

IRA oppfatter jeg ikke først og fremst som kirkelige el. katolske, men som irske.

 

Det er uenighet om islam og kristendom har den samme Gud. I slutten av Nye Testamentet står det jo at det er ille for dem som tillegger noe til denne bok. Koranen skal jo prøve og være et nyere tillegg til Bibelen, i likhet med mange kristne sekter som hevder de har fått åpenbaringer om tillegg til Bibelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...