Gå til innhold

Ble slukt av avgrunnen


Budeia

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2012/06/23/nyheter/tyrkia/asfalt/22263435/

 

Mann falt ned i et stort hull i gata, i byen Ankara, og er siden ikke funnet.

 

Det samme kan skje med dere ateister.

Vend om i tide!

 

Himmelriket er likt en skatt som var gjemt i en åker. En mann fant den, dekket den til igjen, og i sin glede gikk han bort og solgte alt han eide, og kjøpte åkeren.

Himmelriket er også likt en kjøpmann som lette etter fine perler. Da han fant en særlig verdifull perle, gikk han bort og solgte alt han eide, og kjøpte den.

 

Fiskenoten

På samme måte er himmelriket likt en dragnot som ble satt i sjøen og fanget fisk av alle slag. Da den var full, dro fiskerne den opp på stranden. De satte seg ned og samlet de gode fiskene i kar, men kastet ut de ubrukelige. Slik skal det gå ved verdens ende: Englene skal dra ut og skille de onde fra de rettferdige og kaste dem i ildovnen, der de gråter og skjærer tenner.

Har dere forstått alt dette?» «Ja», svarte de. Da sa han til dem: «Derfor er enhver skriftlærd som er blitt himmelrikets disippel, lik en husherre som henter fram nytt og gammelt av sitt forråd.»

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dagbladet...sfalt/22263435/

 

Mann falt ned i et stort hull i gata, i byen Ankara, og er siden ikke funnet.

 

Det samme kan skje med dere ateister.

Vend om i tide!

Ja, la oss bruke overtro og ignoranse for slike ting!: :)

 

Å legge ignoranse og overtro til grunn for hva man tror skjer leder til total stagnasjon og ikke så få grusomheter, såpass har jo historien vist oss, så det var lurt Frankline! Her kommer jernalder mytene du tror på til sin rett vet du, der du selv sitter og skremmer deg halvt fordervet over disse mytene selv før du kommer på at du skal være snill og "ærlig" og forsøke å høste noen sjeler til jesus myten du tror på fordi det er forventet at du gjør det og tror at dersom du selv blir halvt fra deg av redsel over skremslene de benytter seg av i myten du tror på så må dette virke like bra på andre...

 

Du støter på problemene med en gang du nevner noe av dette, for folk flest bruker ikke overtro og jernalder skriblerier fra ingorante menn i daglig livet lenger, men ordentlig viten og kunnskap. Den kunnskapen forteller oss at jord skorpen beveger seg, enten ved naturlige forkastninger, vann årer under jorden eller rett og slett utsklidninger på grunn av høyt trykk andre steder (Du vet, en hver aksjon har en re aksjon...) Og derfor trenger vi ikke å legge to tusen år gammel overtro inn i denne høyst naturlige kalkulasjonen om mannen som datt ned i et hull...

 

Det har sin høyst naturlige forklaring og det kunne like godt vært DEG som en hvilken som helst annen, det er bere tilfeldigheter som er ute å går her.

 

En annen ting som slår meg når ignorante religiøse er ute på krisgstien og skal fremme deres gud mellom helt naturlige ting er hvor ufattelig dum de gjør denne guden sin! Som den ærverdige biskopen i Canterbury i england som gikk ut å sa at oversvømmelsene i Wales var guds straff for at samfunnet tillot homofili... HALLO, hvor ufattelig dum er denne guden egentlig? Hvor mye ville det kostet denne idiot guden å knipse litt med den samme magien han oversvømmer liksom oversvømmer med og gjort homofile til hetrofile på et sekund?

 

Som denne mannen som frankline ignorant mener må ha vært en ateist (Her gjetter hun bare som vanlig..) Hvis så var at mannen var en ateist da, hvor mye krefter ville den stein dumme guden til Frankline ha brukt på å vist seg for denne mannen isteden for å lage et dypt hull i bakken han kunne falle ned i? På toppen av dette skal altå gud grave slike hull i bakken for alle ateister, slik at de dør og derfor aldri kan ta det valget om de vil tro på en gud eller ikke.... Han kan alstå ikke vente til de dør og havner i helvette, men må fremskynde prosessen og steike dem med det samme... Jøss, er det mulig å falle til et så ufattelig lavmål intellektuelt? Kan se sånn ut i religiøse kretser at hjernen faller ut når jesus kommer inn....

 

Det du gjør her Frankline er å gjøre den guden du tror på så ufattelig dum at han rett og slett bare blir latterlig å tro på, pluss at du latterliggjør deg selv fordi du tror på dette. Skjønner du ikke det eller?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Til mer vi finner ut til mindre steder har Frankline og hennes like steder de kan gjemme overtroen sin.

 

For det var ikke slik at det var gud som gravde hullet, slik Frankline påstår, det var kommunen som hadde gravd ut tunneller i det som skulle bli undergrunnsbane og som tilslutt resulterte i hullet i gaten. Er faktisk ikke sikkert at det var noen mann som falt nedi engang, da man ikke skal stole for mye på øyenvitner... Det kan ha vært et skilt som falt ned isteden for den sakens skyld.

 

Men noen gud hadde sørgelig lite å gjøre med saken, men for Frankline var det heller ikke poenget, poenget var å skremme folk til å tro på den samme ørken gud som Frankline tror på, men frankline glemmer en vesentlig ting; Folk er ikke lenger så overtroiske at de har noen tro på en så dum gud. Hverken før eller etter truselen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke viktig om man dør av ulykker eller sott, det viktige er at man kommer uventet til evigheten.

 

 

"Ja, gudsfrykt med nøysomhet er en stor vinning! For vi hadde ikke noe med oss inn i verden, og det er klart at vi heller ikke kan ta noe med oss herfra."

Lenke til kommentar
Det er ikke viktig om man dør av ulykker eller sott, det viktige er at man kommer uventet til evigheten.

 

Har du noengang tenk over hvor lang tid en evighet er? Det tror jeg ikke, for hadde du gjort det ville du ikke hatt det så travelt med å oppnå evig liv... Tenkt deg hvor ufattelig irritert du vil bli når jesus drar den samme vitsen for 12085302857290200 gang...

 

Merkelig nok hadde du ingen innvendinger om hvor dum du selv gjør denne guden din da...

 

 

"Ja, gudsfrykt med nøysomhet er en stor vinning! For vi hadde ikke noe med oss inn i verden, og det er klart at vi heller ikke kan ta noe med oss herfra."

Siden du ikke husker en dritt fra de 13,7 milliardene av år FØR du ble født, hva får deg til å tro at du vil huske en dritt i den neste milliarder av år?

 

Og er du like gudsfryktig for alle guder eller har du låst deg til bare en av disse påståtte gudene, som den "åpne", "ærlige" og "vidsynte" kristne du anser deg som? For det er såklart du som er åpen og vidsynt ikke sant? Det er hva du har lært... Men de som ikke klarer å tro på disse påstandene pga bevisets stilling og som derfor er åpne for alt er de som er sneversynte, lukkede og uærlige? Er det slik du har lært det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg kan ikke tenke meg at gud gidder blande seg opp i våre saker på denne måten. Vi trenger ikke guds hjelp for å lage helvete. Lurer likevel på hvordan det går med han stakkarn borti Ankara

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke tenke meg at gud gidder blande seg opp i våre saker på denne måten.

Nei ikke sant? De kristne skal liksom ha oss til å tro at gud gjør en hel haug med dumme, ja bent frem stupide, ting for å "vise" oss "veien" (under dekke av at guds veier er uransakelige og ikke dumme...), som tsunamier fordi japan har så mange ateister, jordskjelv for det samme og nå hull i bakken slik at vi tykkhodede ateister skal forstå at den eller den, eller var det den?, versjonen av en gud må tros på med en gang, hvis ikke dukker det opp en masse hull vi vil falle ned i... Og som skulle være godt for ... hva? Hva lærte han stakkaren som falt nedi det hullet av den leksen liksom, annet enn angst og kanskje unødig lidelse før han døde? Hvor vanskelig ville det vært for den samme guden å gjort noe OK og snilt foreksempel, slik at mannen faktisk ville tilbedt gud (den som Frankline tilfeldigvis tror på) uten lidelse og død...

 

Men alt sammen forsvares jo at guds veier er uransakelige, både kristne og muslimer har den unnskyldningen... Muslimer har en ekstra i samme gata, nemlig ins allaah, hvis gud vil.... Er ikke alltid han gidder tydeligvis...

 

Men når slike ting skjer, DA gidder han.... :roll:

 

Det finnes en grense for dumhet og stupiditet selv for guder og den syntes jeg er oversteget i slike saker, rett og slett...

 

Vi trenger ikke guds hjelp for å lage helvete.
DET har du helt rett i!! Trenger vi et helvette så klarer vi fint å lage det selv ser det, dessverre, ut til....

 

Lurer likevel på hvordan det går med han stakkarn borti Ankara

Forhåpenligvis døde han momentant får vi håpe, hvis han ikke mirakuløst overlevde da... (Noe som ville gitt Frankline vann på mølla, for da er det såklart hennes gud som sto bak miraklet.. :roll: .) Høyst sannsynlig ble han levende begravet....uten å lære om Franklines gud sin geniale plan...
  • Liker 5
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet...sfalt/22263435/

 

Mann falt ned i et stort hull i gata, i byen Ankara, og er siden ikke funnet.

 

Det samme kan skje med dere ateister.

Vend om i tide!

Kunne ikke gud heller brukt sin energi på å åpne et hull under Hitler, Stalin, Pol Pot, Mao, osv...??

 

Som RWS poengterer: Jeg husker ingenting fra de x-antall milliardene år før jeg ble født, så hvorfor skulle jeg forvente å tilegne meg noe videre erfaring etter at jeg dør? Jeg må innrømme at jeg unektelig synes at det å opphøre å eksistere virker litt kjipt når jeg tenker på det, og at jeg nok innerst inne har et lite håp om at døden ikke er slutten for min bevissthet. Er jo mye rart jeg lurer på som jeg gjerne skulle hatt svar på, og det hadde jo vært behagelig om det i andre enden stod en hvitkledd, skjeggete skikkelse med alle svarene. Men samtidig så anerkjenner jeg at dette kun er min naturlige dødsangst som kicker inn og slår meg til ro med at jeg etter all sannsynlighet ikke bry meg uannsett når den tid kommer, av den enkle grunn at jeg jo faktisk ikke har noen bevissthet lenger...og det er jo en betryggende tanke :)

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet...sfalt/22263435/

 

Mann falt ned i et stort hull i gata, i byen Ankara, og er siden ikke funnet.

 

Det samme kan skje med dere ateister.

Vend om i tide!

 

http://www.independent.ie/video/video-world-news/man-thrown-into-the-air-during-dramatic-hit-and-run-3138796.html

 

Man thrown into the air during dramatic hit and run

 

Det samme kan skje med dere religiøse.

Vend om i tide!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Huff da, det var ikke noe pent!

 

Vi får håpe for mannens del at han er frelst, så han blir helbredet og klarer å tilgi.

 

Så du tror ikke at dette var en "ulykke" styrt av gud for å få fyren mer inn i kirken eller noe?

 

Helbredet blir han nok, av sykehuset det være seg, og ikke av hokus pokus...

 

Og hvorfor skulle det være nødvendig å være frelst for å tilgi? Er det bare det kristne egoet ditt som prater her eller tror du faktisk at andre ikke evner å være så gode som du er opplært til å tro at du er? Jeg undres....

 

 

Men ærlig talt frankline, syntes ikke du også at det er litt rart at guden din lager hull i bakken som folk faller ned i for å få folk til å tro på ham, vende om etc? Seriøst altså?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...