Gå til innhold

Ble slukt av avgrunnen


Budeia

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

Kanskje noen må sette livet til for å oppnå noe som er større enn selve livet ...?
Hvorfor blir vi ikke da bare sent rett videre til dette større da? (Nå er det jeg som har agnet ute og fisker litt... :) )

"fiske og fangst er det vi alle driver på med - noen med håndsnøre, mens andre synes ett par dugelige tråldører etterfulgt av noen oppsamlingsposer gjør god nytte."

 

Jeg for min del klarer meg med håndsnøret ... :)

 

Jeg tror ikke vi blir videresendt før poenget med oppholdet sitter trygt sementert i ny viten - man må bli kompetent nok/klarsynt nok, før neste trinn blir synlig. Alt til sin tid ...

 

 

Så du tror at veien du går ikke er noen tilfeldighet på en måte? At ting på en måte blir valgt ut? For hvem kan vel egentlig si hvem vei som er feil?

 

Veien jeg går har ligget der hele tiden - og noen av veiviserne kommer en i møte, andre må en finne selv

Så, ja, jeg tror at alt har en mening, at alt i grove trekk er forutbestemt, og at alt leder en tilbake til hvor det hele har begynt.

 

Fra en evighet til den neste evigheten ....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kristenfiendtlige babyklær:

 

http://www.aftenbladet.no/nytte/familieliv/Selger-kristenfiendtlige-babyklar-3014875.html

 

Hmm.. ikke så veldig troverdig at Christian Misje ikke har noe med det å gjøre, når sida blir slettet like etter at man har snakket med nettopp Christian Misje...

 

Søker man på Google Bilder, kommer det opp en hel del svartkledde metalband, som Christian Misje tydeligvis reiser rundt og fotograferer.

Lenke til kommentar

Må da først og fremst legges vekt på hva Jesus sa, og hvordan kristne levde i de første århundrene.

 

Det er barbarisk å brenne noen på et bål. En del kristne menigheter har startet som hjelpeorganisasjoner som skulle hjelpe fattige, for eksempel Salvation Army og Metodistene.

 

The Methodist Church is known for its missionary work, and its establishment of hospitals, universities, orphanages, soup kitchens, and schools to follow Jesus' command to spread the Good News and serve all people.

 

Din trosretning står derimot for at bare de som gjør seg fortjent til respekt, skal få det. Ettersom jeg forstår er dette en avvisning av å hjelpe fremmede eller tilfeldige mennesker.

Lenke til kommentar

Å hjelpe andre mennesker vil for en kristen være å ødelegge deres religion og kultur. Det er fordi alt som er hellig for andre mennesker egentlig er Satan i forkledning. Nå har kristne gnålt i lang tid om dette. Alt som ikke er kristent er Satans verk, så da er timen kommet for å gi dem nettopp det.

 

Jeg gidder ikke å si "nei, det blir for dumt å inkludere andres tro inn i sin egen religion som et element av antagonisten". Nå snakker jeg et språk kristne forstår, og da blir det Satan.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

@Frankline: Men en finner fortsatt belegg for drap på andre mennesker i Bibelen avhengig av hvilken tolkning man legger til grunn.

 

Nå avviser vel ikke satanismen det å hjelpe andre mennesker - fremmede eller tilfeldige - men den avviser ideen om at det eksisterer et universielt påbud om å gjøre det.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet...sfalt/22263435/

 

Mann falt ned i et stort hull i gata, i byen Ankara, og er siden ikke funnet.

 

Det samme kan skje med dere ateister.

Vend om i tide!

 

Seriøst?? trekker du koblinger mellom et synkhull og allmektig påvirkning??

 

Den gode bok sier klart å tydelig i det nye testamentet at guds rolle er å ikke blande seg inn direkte, dette er en presisering av pakten mellom Gud og Noah, som regnbuen symboliserer!

 

Jeg er kanskje ateist men kristen lære bør du ikke diskutere med meg, for jeg har nok flere timer med bibellesing enn det du har!

 

-frank

Lenke til kommentar

Abigor skrev:

"Alt som ikke er kristent er Satans verk, så da er timen kommet for å gi dem nettopp det."

 

Eeh.. en merkelig konklusjon. Det er mange andre enn kristne som leser tråden.

 

Noen ganger finnes reaksjonsmønsteret. "Hvis alle andre mener at jeg er umulig, så får jeg bli skikkelig umulig." Men alle er ikke kristne nåtildags, det er vel heller mindretallet som mener at alt som ikke er kristent er Satans verk. Så hvorfor du lar en så liten gruppe styre ditt handlingsmønster, er en gåte.

 

Det er også et spørsmål om man mener at kun religionen er Djevelens verk, eller også trekker inn kulturen og alle typer oppfinnelser som er gjort i den kulturen. Da må man i tilfelle granske etter om en oppfinnelse kan kalles kristen, før man gjør bruk av den. Det tror jeg ikke det er noen som gjør.

 

 

Hugo_Hardnuts skrev:

"Men en finner fortsatt belegg for drap på andre mennesker i Bibelen avhengig av hvilken tolkning man legger til grunn."

 

Ikke i Det Nye Testamentet, da er det i tilfelle apokalypsen man velger å lese.

 

frankhaugen skrev:

"Seriøst?? trekker du koblinger mellom et synkhull og allmektig påvirkning??"

 

Som sagt tidligere, skriver jeg at mennesker kan falle ned. Men ikke at det er Gud som er årsaken, det jeg ønsket å framheve var at man kan dø brått og derfor bør omvende seg i tide.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Ja for lynnedslag er utvilsomt noe gud driver med på fritida. Som den store slemme drittsekken han er, så dreper han uskyldige som spiller golf.

 

Er ikke lyn mer Zevs greie? I så fall et bevis på at folk tilber feil gud dersom lynnedslag er betraktet som bevismateriale.

Lenke til kommentar

Det er det noen som gjør.

 

Du sikter nok til Amish-folket? De har vel en generell skepsis til alle nymotens oppfinnelser, de velger ikke ut visse oppfinnelser etter hvem som først lagde dem.

Det artige med Amish folket er at de lar medlemmene ha et år ute i den virkelige verden før de dras inn igjen i den strenge middel alderen de følger... På den tiden har en del av dem rukket å få AIDS, blitt avhengige av stoff/alkohol eller rett og slett funnet ut at et liv i sørgelighet ikke er noe for dem og de stikker av....

 

De er som ignorante unger når de slipper ut som attenåringer og mange av dem klarer rett og slett ikke å møte verden etter atten år i ignoranse... Dessverre møter en del en ganske ublidt møte med den verden de ikke kan noenting om...

 

Og jeg lurer på hvorfor de lever på utsiden

Lenke til kommentar

Prøve-året til amishene har nok blitt mer risikabelt etter hvert. Tidlig på 1900-tallet risikerte ungdommen kanskje å bli svindlet, eller banket opp. I dag kan det få større konsekvenser hvis de prøver alle "spennende" pulvere og sprøyter de blir tilbudt. Før i tida var det likevel en risiko for å få syfilis, som var en ganske farlig sykdom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...