Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan man dø av å drikke for mye vann?


spamex

Anbefalte innlegg

det var du som dro inn idrett , nærmere bestem høgdhopping .

så hva det har med saken å gjø må det være du som kan svare best på .

 

Elgen., slutt å rot rundt og svar på det jeg spurte deg om:

så din logikk er at når du ikke får det til så er det umulig og ingen andre kan klare det?

 

Hva med alle forskjellige verdensrekorder i høyde og lengdehopp, løping, svømming og andre sporter? går ikke de heller an forde du ikke kan prestere like bra?

 

saken : først var den noen som lute på om det stemte at man kunne drikke seg hjel på bare vann , på kort tid

jeg trodde det ikke først , fordi forklaringen var ganske tynn i begynnelsen

men når jeg fikk en innføring i hvordan saltene i kroppe ble vasket ut og man fikk en ubalanse i en av kroppens væsker så var det greit

det er ikke det vi diskutere nå .

Det ble forklart så bra at det var bare en person som nektet å forstå det, helt til det kom en utdypende og total forklaring som jeg ikke har inntrykk av at du egentlig forsto men mer bare kapitulerte og nå har funnet noe annet å pirke på. *men det er mitt syn på saken*

 

Nå spør jeg hvordan noen normale mennesker klarer å drikke så mye vann uten selv kontroll når det må være både ubehagelig og utmattende. det enste svarer jeg får er : noen har gjort det.

Det er ikke noen svar

 

hvis dere ikke vet det hvorfor svarer dere da ?

og her er vi inne på det som er grunnen til mitt "sportsspørsmål" du har selv sagt at du har prøvd noe og ikke fått det til, og du tror ingen normale mennesker kan gjøre det, ja for du får det jo ikke til.

 

Hva er det du mener vi ikke vet? hvorfor normale personer klarer å drikke seg ihjel?

Vel som med 12 åringen så er det så enkelt som at det var et spill og de var ikke klar over at det var farlig og ungdomenne presset seg, og en av de presset seg for langt desverre

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Ingen normale mennesker kan skrive norsk uten haugevis av feil, fordi jeg klarer det ikke. Det står ikke i avisene og i bøkene at de som skriver er normale. Ingen sier at de er normale, det vil si, dere kan ikke bevise at de er normale"

 

Det hadde vært interessant å møte deg i det virkelige liv elg, for på nett så fremstår du som unormalt underutviklet. Min konklusjon: Du er unormal.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg forventer et tosifret tall. No offense, men jeg kan forklare nevøen min 12 at man kan dø av vann, og han forstår iallefall konseptet (masse små celler i kroppen, disse utvider seg pga mangel på elektrolytter, siden vannet fyller dem, og i et begrenset område som skallen så går det galt). Det forsto ikke Elgen.

 

At et vanlig menneske kan drikke seg ihjel på vann,m det kan han sikkert også forstå, men ikke Elgen. Faen, jeg har jo drukket to liter vann på noen minutter etter fotballtrening, å drikke mer enn det over lengre tid uten mat klarer jeg fint.

 

Selvmordsmetode: Sofistikert.

Lenke til kommentar

man har begrensninger

og det er forskjell på være andpusten og sliten mot det å ha for mye vann i magen

 

Spørmålet er hvordan får de det till uten å kaste opp ,o.s.v

har var det jo sagt at man klarerr ikke la alt gå gjennom kroppen på den tiden det tar å drikke alt vannet

Ja, det ble sagt, men det betyr ikke at man kaste det opp. Det er mye man kan og naturlig vil kaste opp av, men det må ikke skje.

Jeg vet like lite som deg hvorfor de som har dødd av vannforgifting ikke har kastet opp (for alt jeg vet kan det hende de har gjort det, men at det ikke ble nevnt, og videre vet jeg heller ikke hva det vil ha å si for situasjonen, om man kaster opp eller ikke, men jeg er ikke spesielt smart, så beklager), men det endrer ikke på det faktum at det har skjedd: (vanlige) folk har drukket for mye vann og dødd. Så jeg ser ikke helt hvorfor dette er relevant for deg, det endrer jo ikke på noe som helst.

Endret av vaarblomst
Lenke til kommentar

Pfft, det drikker jeg ofte. Nå er jeg kanskje en spesielt tørst person, men høres ekstremt lite ut. Tror man skal drikke om man er tørst.

 

Klart du kan drikke om du er tørst.Tørste kommer av for lite veske i kroppen,men heller du i deg 4-4,5l vann på styrten er det over og ut;)

 

La meg først presisere at jeg ikke er noen skeptiker - selvsagt er vann dødelig i større mengder. Poenget mitt er bare at det er fra person til person. Tror 4 liter skulle gått greit, spesielt med en joggetur. Nå veier jeg 105 kg og oppfatter meg selv som en spesielt tørst person - blir noe litt annet med ei dame som veier halvparten.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

jeg spurte hvordan man fik det til.

Det er det ingen som har svart på

 

Ja men da kan jeg svare deg, vettu.

 

Fremgangsmåte for å drikke 10 liter vann på 2 timer (og et kvarter):

Tid: 0 minutter: Drikk en halvliter vann.

Tid: 7 minutter: Drikk en halvliter vann.

Tid: 14 minutter: Drikk en halvliter vann.

Tid: 21 minutter: Drikk en halvliter vann.

Tid: 28 minutter: Drikk en halvliter vann.

Tid: 35 minutter: Drikk en halvliter vann.

Tid: 42 minutter: Drikk en halvliter vann.

Tid: 49 minutter: Drikk en halvliter vann.

Tid: 56 minutter: Drikk en halvliter vann.

Tid: 63 minutter: Drikk en halvliter vann.

Tid: 70 minutter: Drikk en halvliter vann.

Tid: 77 minutter: Drikk en halvliter vann.

Tid: 84 minutter: Drikk en halvliter vann.

Tid: 91 minutter: Drikk en halvliter vann.

Tid: 98 minutter: Drikk en halvliter vann.

Tid: 105 minutter: Drikk en halvliter vann.

Tid: 112 minutter: Drikk en halvliter vann.

Tid: 119 minutter: Drikk en halvliter vann.

Tid: 126 minutter: Drikk en halvliter vann.

Tid: 133 minutter: Drikk en halvliter vann.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg forstår problemet:

At man tror at magen blir full.

 

Nå søker jeg etter svar på hvor mye vann kroppen klarer å prosessere -- MEN DET ER EN JÆVLIG TÅLMODIGHETSTEST på grunn av forståsegpåere..!

How fast does the body absorb water?

 

Everybody is different. Just drink it and don't worry about it. You can even drink during exercise. If that weren't the case, no one would ever finish a marathon.

 

 

How Fast Is Water Digested?

 

Time Frame

Your body absorbs water as soon as you swallow the liquid and it starts its journey through your digestive system. Water consumed on its own moves through your system more quickly than solid food. Water you drink during or after a meal mixes with the food and helps your body digest it more efficiently by breaking it down, according to Dr. Michael Picco of the Mayo Clinic. The liquid also eases the swallowing process.

 

 

How fast is water digested or absorbed?

 

about 15 min your body will completely digest water

 

Jeg føler at jeg får lyst til å dele ut noen ørefiker...

 

MEN:

 

 

While you may hear advertisements constantly encouraging you to drink more water every day, there is a point where drinking more water becomes harmful. Your kidneys are responsible for filtering water, but they have a limit as to how much they can filter during a certain time period. Exceed this amount, and you may experience symptoms of water intoxication, a condition that causes your cells to swell.

Healthy Individuals

When working optimally, your kidneys monitor the amount of minerals like sodium and potassium in your body as well as the amount of fluids. If you have no known kidney impairments, your kidneys can filter about 800 to 1,000 mL or 0.21 to 0.26 gallons of water every hour, according to "Scientific American." Because one gallon equals 16 cups of water, you can drink about 4 cups of water every hour without causing a problem for your kidneys. However, there are some notable exceptions to these fluids recommendations if you have health conditions.

Kidney Disease

When you have kidney disease, your kidneys do not filter fluids and minerals as effectively as they once did. In this instance, your physician may recommend fluid restrictions to ensure you do not take in more than your kidneys can filter on an hourly basis. Your physician will determine your recommended intake depending upon the type of treatments you are undergoing, average daily urine output and if you are experiencing unpleasant symptoms like swelling. If you find you are gaining weight suddenly and have kidney disease, this can be a sign you are consuming too much fluid.

Athletes

At rest, the body filters about 0.21 to 0.26 gallons of water an hour. In motion, however, your body releases a substance called antidiuretic hormone that keeps your kidneys from filtering as much water. This hormone is helpful when you are exercising because you do not have to stop often and use the restroom. In terms of fluid replacement, however, the hormone can make things confusing. While you are drinking more water to replace fluids lost via sweat, your body is not working as efficiently to release the remaining water in your body. This can contribute to a condition known as hyponatremia, in which you have more water in your body than you have salts to balance it.

Symptoms

While each person's water needs are different, if you are urinating clear to yellow-tinged urine and rarely feel thirsty, you are drinking enough water, according to MayoClinic.com. However, if you are drinking large amounts of water and experience symptoms like mental confusion, vomiting or sudden fatigue, these are all symptoms you have too much water in your body. Because this can lead to deadly brain swelling, seeking immediate treatment is vital to your health.

Read more: http://www.livestrong.com/article/512347-how-much-water-can-a-human-process-per-hour/#ixzz1zvaKyaRj

 

Kroppen kan TRYGT prosessere 0,75 til 1 liter vann i timen uten at nyrene mister kontrollen.

Mer enn det kan være skadelig.

 

Du kan drikke så mye vann det er plass til i magen til enhver tid, og selv om kroppen klarer å kvitte seg med store mengder vann, så tar du skade av det.

 

Problemet her er at ALLE kildene jeg finner nevner hvor mye vann nyrene KLARER å prosessere TRYGT -- det fortelles ingenting om hvor mye vann som er mennesklig mulig å drikke.

Jeg vet av egen erfaring at jeg klarer å drikke to liter vann på en time med letthet, og så være i stand til å drikke like mye etter en time.

 

Argh...

I slike tilfeller som dette, så hater jeg internettet -- den største kilden vi har til feilinformasjon og misforståelser.

Lenke til kommentar

IQ test er ikke seriøse , de ter alt for stor feilmargin

det ble vist på tv at flere mensa medlemmer viste ikke en gang hvordan man skulle bruke en øks

Detter personer som skal ha høy IQ

 

Ellers så er dere for trege til helt forstå hva jeg faktisk spør om

 

nå jeg spør hvordan man klarer å drikke vann tilsvarende 10 % av kroppsvekten på maks 2 timer så tar dere det lite seriøst her

det er greit at noen påstår at de greier det , men de har ikke lagt frem fakta hvordan man klarer det .

kun hvordan man teoretisk kan klare det

 

Da glemmer man at man sikker kan drikke mye vann den første hav timen,og lit mindre den neste

Etter det er man så oppfylt i magen at de er vanskelig

 

At man klarer 2 liter vann den første halvtimen betyr ikke at man klarer 2 til den neste halvtimen.

Det er her det skurrer

Lenke til kommentar

IQ test er ikke seriøse , de ter alt for stor feilmargin

IQ-tester er fokusert på en begrenset rekkevidde innenfor IQ-er. Vanlige tester man finner på nettet er vanligvis balansert mot rundt 100 i score, mens Mensas tester er balansert mot et noe høyere nivå. Dvs, får du en poengsum som går langt over eller under testens mål, får du feilaktig resultat. Men man skal ikke se bort ifra at det har NOE for seg, det IQ-testen viser. Spesielt ikke Mensas IQ-tester, som er hakket høyere i kvalitet enn de vanlige man finner på nettet.

det ble vist på tv at flere mensa medlemmer viste ikke en gang hvordan man skulle bruke en øks

Dette har jeg aldri i livet mitt hørt noe om. Noen kjappe googlesøk støtter oppunder min antakelse. Aldri hørt om.

det er greit at noen påstår at de greier det , men de har ikke lagt frem fakta hvordan man klarer det .

Hva godkjenner du som fakta for at man kan klare det? Magesekken vår klarer å innta nok vann. Leveren vår klarer fint å ta unna nok vann. Munnen vår klarer definitivt å ta imot nok vann. Det eneste du baserer "det går ikke" på er at du ikke klarer å drikke så mye.

 

Magen blir ikke "full" av en halvliter eller to. Vann forsvinner veldig fort fra magen, og presser man seg selv, er det ingen problemer med å gå "for langt".

Lenke til kommentar

Jeg hørte på radioen at en kvinne døde etter at hun drakk for mye vann i 'vannpoker'.. Da er vel det bekreftet at vi faktisk kan dø av å drikke for mye vann? :)

 

Den saken har da vær nevnt noen ganger nå

 

Man bør jo også vite forløpet til alle disse hendelsene.

 

 

Hvor raskt man klarer å ta unna alt vannet etter all diskusjon ,virker det som om dere ikke er helt sikre på .

jeg tror ikke det er noen alle klarer , heller et lite mindre tall hvis de har nokk viljestyrke eller andre inpulser

 

spørmålet er: hvor får de viljestyrken fra ?

Lenke til kommentar

spørmålet er: hvor får de viljestyrken fra ?

Hjernen.

 

Hvordan klarer noen å bestige Mount Everest? Hvordan klarer noen å rydde lik og kroppsdeler av veien etter bilulykker eller togulykker? Hvordan klarer mennesker å overleve selv om de mister både armer og bein? Hvordan?

 

Mennesket klarer så mye rart, og vi har mer viljestyrke enn man skulle tro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...