Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan man dø av å drikke for mye vann?


spamex

Anbefalte innlegg

Etter snart 20 sider vil eg påstå at bevisbyrda ligg på di side elgen. Alt som er skrive så langt indikerer at menneskje kan døy av å drikke for mykje vatn over ein kort periode. Det er til og med forklart den medisinske årsaka.

 

At du ikkje vil tru på det er ein ærleg sak, men då må du og legge fram di side av saken. Gjerne med referansar som er truverdige.

 

Om utgangspunktet for ein diskusjon på nettet er at ein aldri kan stole på noko som helst så er det litt dødfødt. Då vil du ikkje bli overbevist med mindre du sjølv er vitne til ei aktuell hending.

 

I drikke- og etekonkurransar kan folk trykke i seg enorme mengder mat og drikke på kort tid, utan at vedkomande lir av noko psykisk eller fysisk lidelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er sant.

Om vannforgiftning: http://en.wikipedia....er_intoxication

Oj ble litt overasket her.

Fra wiki artikkelen:

In 2008, Jacqueline Henson, a 40-year-old British woman, died after drinking four liters of water in under two hours as part of her LighterLife diet plan

 

Jeg har hørt om vannforgiftning, men trudde det skulle mye større mengder enn det til. 4 liter på 2 timer er jo ikke så enormt mye. Det finnes vel sikkert folk som drikker så mye øl i løpet av samme tid. Men det kan jo hende at denne dama hadde en veldig liten kropp da.

 

Pfft, det drikker jeg ofte. Nå er jeg kanskje en spesielt tørst person, men høres ekstremt lite ut. Tror man skal drikke om man er tørst.

 

Klart du kan drikke om du er tørst.Tørste kommer av for lite veske i kroppen,men heller du i deg 4-4,5l vann på styrten er det over og ut;)

Lenke til kommentar
,

 

vi prøver å finne en mest mulig sannsynlig årsak til dette .

 

"Vi"?

Det er du som bommer på den "sannsynlige årsaken", det er du som sliter med debatten. Det er ikke noe "vi" som er usikre på effekten av vann og muligheten til å dø av dette.

 

Jeg er i hvert fall ikke blant din "vi".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Då vil du ikkje bli overbevist med mindre du sjølv er vitne til ei aktuell hending.

Ikke da heller, for det må isåfall være en psykolog tilstede som kan bekrefte at vedkommende som drakk var psykisk frisk.

 

Da hadde han kanskje godtatt det. Eeeeelller sagt at det var tilfeldigheter.

Lenke til kommentar

de 20 siden har for det meste dreid seg om hvordan man skader seg av å drikke for mye vann.

nå lurer jeg på hvordan normale mennesker klare å drikke så mye på kort tid

her er forklaring grunnlaget litt for tynt til at jeg helt kan tro på det

 

først så virket det som det var stille her og så blusset aktiviteten opp .

det vil jeg ikke påta meg skylden for

Lenke til kommentar

Elgen, du er ikke nysgjerrig som i "lurer på". Du er mistroisk som i "jeg skjønner ikke hvordan og tror derfor ikke noe på det". At du ikke skjønner etter så grundige forklaringer og ikke tror etter en dokumentasjon på det motsatte tyder på at du ikke vil forstå og heller ikke er ydmyk for at du ikke kan og vet alt her i verden.

 

Og forresten, hvorfor i alle dager skulle et psykisk problem påvirke en fysisk tåleevne?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

de 20 siden har for det meste dreid seg om hvordan man skader seg av å drikke for mye vann.

nå lurer jeg på hvordan normale mennesker klare å drikke så mye på kort tid

her er forklaring grunnlaget litt for tynt til at jeg helt kan tro på det

Det er eg ikkje einig i. I eit tilfelle drakk ei dame 6 liter vatn i løpet av 3 timar. Om eg absolutt vil så er ikkje det noko problem. Eg har vore med på å drukke ein del større mengder saft, der me måtte gå på do jamleg. Om du held på i nokre timar så er det absolutt ikkje noko problem, utan å ha noko psykisk liding. Dei som har drukke alkohol har vel erfart at etter kvart som kvelden går så må du støtt og stadig på toalettet.

Lenke til kommentar

jeg klar ihvertfall ikke å drikke så mye van på så kort tid ,.

Da snakker jeg om kun vann

 

Det var snakk om ca 10 liter vann på 120 minutter

så din logikk er at når du ikke får det til så er det umulig og ingen andre kan klare det?

 

Hva med alle forskjellige verdensrekorder i høyde og lengdehopp, løping, svømming og andre sporter? går ikke de heller an forde du ikke kan prestere like bra?

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

jeg klar ihvertfall ikke å drikke så mye van på så kort tid ,.

Da snakker jeg om kun vann

 

Det var snakk om ca 10 liter vann på 120 minutter

så din logikk er at når du ikke får det til så er det umulig og ingen andre kan klare det?

 

Hva med alle forskjellige verdensrekorder i høyde og lengdehopp, løping, svømming og andre sporter? går ikke de heller an forde du ikke kan prestere like bra?

 

jeg spurte hvordan man fik det til.

Det er det ingen som har svart på

 

At man kommer på tv for å driver med en bestem type idrett er heller ikke så veldig vanlig for de som driver med en typen idrett

Lenke til kommentar

jeg spurte hvordan man fik det til.

Det er det ingen som har svart på

svaret på hvordan folk får til å drikke vann er omtalt flere ganger i denne trådens nå 19 sider, det du da avfeier det med er: "nei disse er ikke normale for det tror ikke jeg går ann hvis man er normal"

 

så fulgte du nå sist opp med "jeg klarer ikke å drikke så mye vann.", nei vel så får ikke du det til, det sier ingen ting om noen andre en deg og dine evne/innsatsvilje på dette området.

 

At man kommer på tv for å driver med en bestem type idrett er heller ikke så veldig vanlig for de som driver med en typen idrett

og hva har det med saken å gjøre. er ikke i nærheten av å svare på det jeg spør om.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

jeg spurte hvordan man fik det til.

Det er det ingen som har svart på

svaret på hvordan folk får til å drikke vann er omtalt flere ganger i denne trådens nå 19 sider, det du da avfeier det med er: "nei disse er ikke normale for det tror ikke jeg går ann hvis man er normal"

 

så fulgte du nå sist opp med "jeg klarer ikke å drikke så mye vann.", nei vel så får ikke du det til, det sier ingen ting om noen andre en deg og dine evne/innsatsvilje på dette området.

 

At man kommer på tv for å driver med en bestem type idrett er heller ikke så veldig vanlig for de som driver med en typen idrett

og hva har det med saken å gjøre. er ikke i nærheten av å svare på det jeg spør om.

 

det var du som dro inn idrett , nærmere bestem høgdhopping .

så hva det har med saken å gjø må det være du som kan svare best på .

 

saken : først var den noen som lute på om det stemte at man kunne drikke seg hjel på bare vann , på kort tid

jeg trodde det ikke først , fordi forklaringen var ganske tynn i begynnelsen

men når jeg fikk en innføring i hvordan saltene i kroppe ble vasket ut og man fikk en ubalanse i en av kroppens væsker så var det greit

det er ikke det vi diskutere nå .

 

 

 

Nå spør jeg hvordan noen normale mennesker klarer å drikke så mye vann uten selv kontroll når det må være både ubehagelig og utmattende. det enste svarer jeg får er : noen har gjort det.

Det er ikke noen svar

 

hvis dere ikke vet det hvorfor svarer dere da ?

Lenke til kommentar

Kva slags svar er du ute etter? Faktum er at friske oppegåande menneske kan drikke så mykje vatn at dei døyr av det, om du vil eller ei.

 

Eg ser ikkje korleis dette kan forklarast.

 

Kan eit menneske løfte 400 kg? Einaste måte å finne ut av det er å sjå om det finnes folk som kan løfte 400 kg. Sidan styrkeløftarar kan løfte 400 kg så må ein konkludere med at menneske kan løfte 400 kg. At du ikkje klarar det er irrelevant.

 

Kan eit menneske springe 100 meter på under 9 sekund? Til dags dato veit me ikkje sidan ingen har klart det.

 

Det finnes ikkje noko anna forklaring enn at det har skjedd, ergo må det vere mogleg.

Lenke til kommentar

Men det finnes jo ikke et svar på spørsmålet. Det er et teit spm. Hvordan noen klarer det?

 

De åpner kjeften og lar vann renne ned i halsen. Slik alle andre drikker vann.

 

Selv om noe er ubehagelig, så behøver ikke det bety at ingen klarer dette uten å være syk i hodet sitt. Da ville jo alle toppidrettsutøvere vært syke, siden de klarer å presse kroppen sin til det ytterste. Selv om det er både ubehagelig og utmattende. Og sammenlignet med å drikke vann, så er eg rimelig sikker på at Bjørn Dæhlie hadde mer ubehag på slutten av femmila på Lillehammer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...