Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan man dø av å drikke for mye vann?


spamex

Anbefalte innlegg

Spm er om man kan dø av å drikke for mye vann. Om alle eller kun noen klarer det er irreleavant.

 

Jeg tipper de som dør av å drikke vann dør pga ignoranse, de vet ikke at det faktisk er farlig. Stort sett i forbindelse med en konkurranse o.l

 

Det er nok an del av spørmålet : hvordan får de det til ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spørmålet er: hvor får de viljestyrken fra ?

Hjernen.

 

Hvordan klarer noen å bestige Mount Everest? Hvordan klarer noen å rydde lik og kroppsdeler av veien etter bilulykker eller togulykker? Hvordan klarer mennesker å overleve selv om de mister både armer og bein? Hvordan?

 

Mennesket klarer så mye rart, og vi har mer viljestyrke enn man skulle tro.

jeg må si du tar veldig lett på det

 

den sammenligningen er mere som å sammenligne agurker med bananer

begge kan være grønne ,og begge kan være avlange.

eller så er de forskjellig .

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Det er nok an del av spørmålet : hvordan får de det til ?

Tar hånda rundt glasset, førere det mot leppene, setter glasset på skrå så vannet renner inn i munnen og svelger?

Gjenta inntil du har drukket for mye.

 

 

Hvilke svar forventer du på "hvordan får de til å drikke for mye" om vi ser bort ifra ren viljestyrke og konkuranseinnstinkt, evt. ekstrem tørsthet?

Å drikke for mye vann er kanskje ikke så ulikt å bestige mount everest, begge deler krever viljestyrke, antagelig en del ubehag og antagelig ikke noe for alle.

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

jeg lurer veldig på hva det er du Elgen mener er som gjør at de ikke klarer det?

 

Ogdå vil jeg veldig gjerne se en kilde på den Mensa Økseteorien din i sammen med svar på mitt spørsmål i innlegg 371 som gjentatt i innlegg 381 her i denne tråden snart nå

 

jeg lurer bare på hvordan man kan ha viljestyrke til klare noe som er hinsides all fornuft samtidig som ubehaget blir så stort .

å sameligne det med idrettslig presentasjon blir som sagt de samme som sammenligne agurker og bananer og samtidig påstå at begge smaker like god .

 

kilden : jeg må henvise til TV2 i et tv program der Thomas Gjertsen tok med seg noen med noen karer fra mensa på tur.

Lenke til kommentar

kilden : jeg må henvise til TV2 i et tv program der Thomas Gjertsen tok med seg noen med noen karer fra mensa på tur.

Var det ikke du som for en del sider siden oppfordret til kildekritikk å ikke ta alt på nett for god fisk, selv om vi hadde utallige kilder og forklaringer skrevet av personer med doktorgrader innen temaet?

 

Men selv syntes du komikeren Thomas Giertsen under ett komi-show er en god kilde?!?!

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

kilden : jeg må henvise til TV2 i et tv program der Thomas Gjertsen tok med seg noen med noen karer fra mensa på tur.

Var det ikke du som for en del sider siden oppfordret til kildekritikk å ikke ta alt på nett for god fisk, selv om vi hadde utallige kilder og forklaringer skrevet av personer med doktorgrader innen temaet?

 

Men selv syntes du komikeren Thomas Gjertsen under ett komi-show er en god kilde?!?!

vent til jeg får tak i innslaget .

 

 

Poenget var at ingen IQ tester er komplette . De er bare laget for å teste enkel ting selv om mman tror at enkelte teste er mer komplette en andre

Lenke til kommentar

jeg lurer bare på hvordan man kan ha viljestyrke til klare noe som er hinsides all fornuft samtidig som ubehaget blir så stort .

å sameligne det med idrettslig presentasjon blir som sagt de samme som sammenligne agurker og bananer og samtidig påstå at begge smaker like god .

 

kilden : jeg må henvise til TV2 i et tv program der Thomas Gjertsen tok med seg noen med noen karer fra mensa på tur.

 

Men du svarer enda ikke på spørsmålet mitt. jeg sammenligner ingenting her, jeg spør deg om hva du mener. du sitter i denne diskusjonen på meningen at " jeg får det ikke til så det går ikke ann for normale mennesker" og da spør jeg deg: "siden du ikke klarer å prestere like bra som de som innehar forskjellige verdensrekorder som høydehopp, spise pølser eller holde pusten, tror du da at det er helt umulig og bare tull?"

 

og det du kommer med der er ikke en kilde, det er en påstand.

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært medlem av dette forumet i en hel del år, men aldri har kvaliteten vært lavere og jeg er av den grunn mindre og mindre aktiv. Hvorfor får slike tråder som dette leve videre? Oppfordrer mods til å rydde kraftig i denne tråden, f.eks. ved å slette alt untatt de første innleggene. Videre bør det reageres i større grad på krangling og trolling som man ser i bl.a. denne tråden.

 

[/ot]

Lenke til kommentar

jeg lurer bare på hvordan man kan ha viljestyrke til klare noe som er hinsides all fornuft samtidig som ubehaget blir så stort .

å sameligne det med idrettslig presentasjon blir som sagt de samme som sammenligne agurker og bananer og samtidig påstå at begge smaker like god .

 

kilden : jeg må henvise til TV2 i et tv program der Thomas Gjertsen tok med seg noen med noen karer fra mensa på tur.

 

Men du svarer enda ikke på spørsmålet mitt. jeg sammenligner ingenting her, jeg spør deg om hva du mener. du sitter i denne diskusjonen på meningen at " jeg får det ikke til så det går ikke ann for normale mennesker" og da spør jeg deg: "siden du ikke klarer å prestere like bra som de som innehar forskjellige verdensrekorder som høydehopp, spise pølser eller holde pusten, tror du da at det er helt umulig og bare tull?"

 

og det du kommer med der er ikke en kilde, det er en påstand.

nå må du gi deg

har du lest hva jeg har svar lit lenger oppe

du kan begynne med post nr 376

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

nå må du gi deg

har du lest hva jeg har svar lit lenger oppe

du kan begynne med post nr 376

der skriver du:

 

det var du som dro inn idrett , nærmere bestem høgdhopping .

så hva det har med saken å gjø må det være du som kan svare best på .

 

og verken det eller resten av posten er svar på spørsmålet som du nok engang nekter å svare på.

 

*tillegg*

Tar orginal posten med sprøsmålet engang til siden det tydeligvis ikke har blitt lest:

jeg klar ihvertfall ikke å drikke så mye van på så kort tid ,.

Da snakker jeg om kun vann

Det var snakk om ca 10 liter vann på 120 minutter

så din logikk er at når du ikke får det til så er det umulig og ingen andre kan klare det?

Hva med alle forskjellige verdensrekorder i høyde og lengdehopp, løping, svømming og andre sporter? går ikke de heller an forde du ikke kan prestere like bra?

Endret av stich_it
  • Liker 1
Lenke til kommentar

feil. det betyr bare at det er veldig vanskelig å få det til.

derfor lurer jeg på hvordan andre klarer det .

 

De var noen har på forumet som mente at de selv hadde denne evne medfødt side de klarte det så lett

Det høres lit rart ut med tanke på at hvis de faktisk hadde gjort det så hadde de neppe vær her på forumet

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...