Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Dette er vel en av de første gangene jeg vurderer å teste en iPhone. har kun hatt 2 telefoner før: gammel Sony Ericsson og HTC Sensation som jeg bruker nå (Android). Har altså ikke vært borti Apple før, og jeg ønsker derfor gjerne tilbakemeldinger på hvordan iPhone føles/virker. Telefonen jeg har nå rebooter uten forvarsel, blir fort varm, batteriet tømmes fort, skjermen fryser og lagger, osv. Har dere opplevd noe lignende med iPhone? Grunnene til at iPhone 5 frister er mange (iforhold til rykter); størrelsen er endelig 4", det er aluminiums bakside istedenfor glass, sylskarp skjerm, enkelt grensesnitt som kjører lett, bra maskinvare og raske oppgraderinger (tok laaaang tid før jeg fikk oppgradert telefonen min fra Android 2.3 til 4.0). Er iPhone smooth og bruker lite systemkraft pga. det enkle grensesnittet, eller er det andre ting som spiller inn? Er det bra batterilevetid/hvor lenge varer batteriet? Noen som vet noen om priser og når man kan få kjøpt den i Norge? På forhånd takk for svar! :)

Her er forresten noen ryktebilder jeg har funnet:

2uj5hmt.jpgk9yujp.jpg

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Litt av "problemet" slik jeg ser det, er at min nåværende IP4 fungerer helt knirkefritt, og jeg synes egentlig ikke jeg savner noen verdens ting. Jeg har lest litt rykter om IP5, men ikke nok til at jeg ser noen grunn til å bytte ut 4´ern.

 

Vel, ok, bedre og litt større skjerm hadde vært tøft, men så lenge nytt iOS er bakoverkompatibelt med gamle modeller ser jeg egentlig ingen god grunn til å bytte.

 

@Nystad97: Jeg merker lite lagg på skjermen, og synes det er smooth. Apper starter som regel ganske momentant. Jeg har ikke hatt noe problem med reboot, men det har hendt én gang siden den var ny at den hang seg opp og måtte rebootes. Ellers synes jeg den er utrolig stabil. Apps bare fungerer, ikke noe tull. Jeg bruker den veldig lite til spill. Var litt hekta på Angry Birds en periode, og enkelte av brettene kunne hakke litt.

 

Batteriltiden kunne vært bedre. Jeg lader nærmest daglig. Ladet den på jobben i dag, frem til rundt kl. 12, og nå er den nede på 91 %. Har dog ikke brukt den så mye i mellomtiden: tatt et par telefoner, sendt noen meldinger, kikket litt på twitter og facebook. Samlet tukletid maks en halvtime kanskje.

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe noen annen telefon enn iPhone heretter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telefonen jeg har nå rebooter uten forvarsel, blir fort varm, batteriet tømmes fort, skjermen fryser og lagger, osv. Har dere opplevd noe lignende med iPhone?

 

Har aldri opplevd noe lignende med de fire, fem Android-telefonene jeg har hatt.

 

Når det gjelder iPhone begrenser min erfaring med de seg til å fikle litt med samboerens iPhone 4; dog må jeg innrømme at jeg langt, langt på vei foretrekker Android fremfor IOS :)

 

Interessant innlegg i debatten.

What I want to see from Apple on September 12: Absolutely nothing

http://www.digitaltr...lutely-nothing/

 

En av de beste Apple-relaterte artiklene jeg har lest på lenge! Urovekkende mye sannhet i den artikkelen der :)

Endret av Tan28
Lenke til kommentar

Telefonen jeg har nå rebooter uten forvarsel, blir fort varm, batteriet tømmes fort, skjermen fryser og lagger, osv. Har dere opplevd noe lignende med iPhone?

 

Har aldri opplevd noe lignende med de fire, fem Android-telefonene jeg har hatt.

 

Når det gjelder iPhone begrenser min erfaring med de seg til å fikle litt med samboerens iPhone 4; dog må jeg innrømme at jeg langt, langt på vei foretrekker Android fremfor IOS :)

 

Interessant innlegg i debatten.

What I want to see from Apple on September 12: Absolutely nothing

http://www.digitaltr...lutely-nothing/

 

En av de beste Apple-relaterte artiklene jeg har lest på lenge! Urovekkende mye sannhet i den artikkelen der :)

Mobilen min (HTC Sensation) funket bra i starten da jeg kjøpte den, men etterhvert så har den bare blitt verre og verre. HTC Sensation var jo fjorårets toppmodell fra HTC, så jeg forventet ikke dette fra den. Vet jo at iPhone er veldig stabil så hadde vært morsomt å prøve den! :)

Lenke til kommentar

Vil egentlig ikke bort fra iOS, men frykter det kan skje med mindre de lanserer en knakenes bra telefon i kveld.

Er fryktelig lei iPhone4-designet og håper på at den nye vil være i samme gate som iPad med tanke på baksiden osv.

 

Har likevel en mistanke om at ryktebildene stemmer ganske bra og at det kun vil være litt større skjerm :hmm:

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

og jeg ønsker derfor gjerne tilbakemeldinger på hvordan iPhone føles/virker.

 

Har gått fra Iphone 3g til Samsung Galaxy og tilbake til Iphone 4. På jobben deles det ut og ble brukt HTC sensation det siste året, mens det nå er gått over til Galaxy.

 

Det er veldig mye personlig mening ute å går, smaken er som baken. Selv liker jeg iPhone og apple pga utseende, å at de er lette å bruke, litte hassel osv, men det kommer helt an på hva man vil med telefonen og hvordan den skal brukes, iOS er en god del mer brukervennlig, og lettere å navigere å bruke, hvor for meg Android blir klumpete å tungvindt. Det med bugs og andre problemer har jeg ikke lagt merke til om jeg skal vær eærlig, hverken iOS eller Android.

 

Telefonen jeg har nå rebooter uten forvarsel, blir fort varm, batteriet tømmes fort, skjermen fryser og lagger, osv. Har dere opplevd noe lignende med iPhone?

 

På HTC Sensation har vi hatt mye problemer, men også mye bra, det som var gjengangere på HTC var, fabrikkfeil som førte til overoppheting, rebooting, støv som sneik seg inn i skjermen, generell raskere "Decay" av hvordan hele telefonen var. Lignende på Iphone? nop, men iPhonen er svakere av natur, å jeg tror ikke iPhone 5 kommer til å ta alt med et brak der heler.

 

Det med alu bakside er litt så som så, en av tingene som var så bra med 4 og 4s var at de ikke føles ut som en plastikk leke, noe som jeg syns alt annet gjør, såklart så er jo hele telefonen av glass og alu.. men det hjelper på følelsen av at du holder en ting som er solid (til du dropper den på asfalten, som jeg har gjort 2 ganger, men telefonen har enda ikke knust eller tatt ei eineste skramme, brb tippe lotto)

 

Har svært lite dårlig å si om iOS og Apple om jeg skal være helt ærlig, liker begge ganske godt, det eneste som er et problem er Apple Fanbois som forsvarer det til de dør, men så er jo android fabois det samme :)

 

PS: for kun å prøve, så kan jeg tenke meg iPhone 5 er en og blir en dyr ting, men jeg tviler på at du kommer til å mislike den noe spesielt, alt har pros n' cons.

 

PPS: Før noen sier apple er storebror som ser alt du gjør, Apple <-> Google, TomatO <-> TomAto

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir spennende å se hva Apple byr på i kveld. Jeg håper virkelig de kommer med noe spektakulært, men har ikke blitt særlig imponert av noe de har gitt ut etter den første iPhone. Har hatt SGS3 siden juni nå og er veldig fornøyd med den, men skal ikke se bort ifra at jeg blir å vurdere nye iPhone dersom den kan konkurrere med SGS3..

Lenke til kommentar

Har altså ikke vært borti Apple før, og jeg ønsker derfor gjerne tilbakemeldinger på hvordan iPhone føles/virker. Telefonen jeg har nå rebooter uten forvarsel, blir fort varm, batteriet tømmes fort, skjermen fryser og lagger, osv. Har dere opplevd noe lignende med iPhone?

 

Jeg kan jo gi mine erfaringer (som sikkert noen kommer til å henge seg opp i siden det ikke bare er positivt).

Jeg har en iphone 4. Fikk den første av de for litt over ett år siden. Dessverre tok det ikke lang tid før den falt ut av ei lomme og ned på gulvet fra ca en halvmeters høyde. Resultatet ble knust skjerm, og dermed en ny iphone. Denne fungerte egentlig greit til den begynte å oppførre seg som en villmann av en unge. Det var krasj på krasj, den gikk plutselig varm, kunne lade seg ut fra 100% til 0% på to timer. Og til slutt døde den helt. På tide med iphone nummer 3.

 

Den iphone 4 jeg har nå har stort sett fungert greit, men blir til tider varm, spesielt ved litt spilling. På en del spill hopper den plutselig ut i hjem-skjermen (dvs app'en kræsjer). Nå er det ei stund siden jeg måtte reboote, men en periode måtte jeg reboote minst en gang pr uke. Batteriet varer fra en halv dag til to dager. Nå har bunnpluggen blitt dårlig slik at den ikke alltid klarer å oppfatte at ladekabelen er koblet til. Og ja, bunnpluggen har blitt rengjort både en og flere ganger.

 

Brukervennligheten stiller jeg også spørsmålstegn ved. Hva er så mye mer brukervennlig med en iphone enn en Android-mobil? Selv irriterer jeg meg over at mange operasjoner involverer unødvendig mye trykking før man får gjort det man skal gjøre.

 

Men ellers trives jeg stort sett med iphone 4, bortsett fra at skjermen er irriterende liten, særlig merkbart ved surfing på websider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg er direkte sjokkert over hvor mye min iphone 4 tåler. Antallet ganger jeg har mistet den fra halvannen meter på asfalt, brostein og gulv er jeg usikker på, men rent få er det ikke. Eneste skader er noen hakk i hjørnene av telefonen.

 

Har reagert på at telefonen har blitt litt varmere det siste halvåret, og at indikeringen av batteristatus ikke er helt til å stole på (noen ganger skrur den seg av med 17% igjen og sier at batteriet er tomt), men jeg er usikker på om dette sammenfaller med Smartpass saken til SAS som jeg har klistret bakpå. Uten at jeg helt ser hvorfor nfc chippen skulle ha noen effekt på problemstillingen.

 

Skulle svært gjerne hatt 4" skjerm, mer rund form som gjør telefonen mer behagelig å holde.

 

Widgets blir det vel dessverre ikke, og det er apple menigheten evig takknemlig for (helt til Apple faktisk lanserer det, og menigheten mener det var det lille som manglet for at telefonen skulle være uslåelig :)

)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...