Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir så mektig imponert av PR-avdelingen til Apple. Bøyer meg i støvet!

 

http://www.youtube.com/watch?v=rdIWKytq_q4

Haha se der ja, da er man vel rimelig lettlurt om man går på den der? :)

 

^ Snakker vi side 34? Leste det nå. Ikke overrasket.

 

Hva for noe spennende stod det der da?

 

Denne?

 

http://www.dagensit....icle2468712.ece

Hvorfor kan ikke da Netcom og Telenor bruke den frekvensen iPhonen kjører da, siden dette er standard i USA osv? Er det Norge, eller Apple det er noe galt med her?

 

Når det kommer til generelt iPhone 5, så skal jeg ha den. Jeg har 3GS idag, og har ventet lenge på en arvtager. Når 4S kom, så ble jeg litt skuffet, da jeg faktisk ventet på iPhone 5 da. Men nå er 5ern endelig her, selv om det er marginale forskjeller mellom 4S og 5, så er det store forskjeller mellom 3GS som jeg har idag, og 5. Så blir nok bra tenker jeg. :)

 

MEN, Apple må virkelig komme med noe innovativt snart, ellers så mister de grepet på markedet sitt. Det er jo masse spennende å putte inn i en telefon?

Lenke til kommentar

Hele problematikken rundt LTE er smått tragisk, det mest tragiske er jo at LTE frekvensbåndet har klart å bli så til de grader fragmentert over hele verden. Skulle tro at vi faktisk klarte å forbedre slike ting etterhvert som årene går, men nå sitter vi altså med et latterlig mye mer fragmentert LTE nett enn hva GSM og 3G nettet noen gang har vært? Det er jo smått utrolig at det i det hele tatt er mulig...

 

Nå blir det ikke noe stort savn i Norge med såpass dårlig utbygd LTE nett uansett, har ikke det store behovet for de høye hastighetene på mobilen per dags dato heller men blir litt frustrert rundt hele problematikken da jeg syntes det er latterlig at vi i det hele tatt har klart å komme dit vi har kommet å rotet oss inn i et slikt kaos i utgangspunktet.

 

 

Apple nevnte jo at de skal samarbeid med både Telenor og Netcom angående DC-HSDPA som gir teoretisk 42mbps? Burde holde en stund fremover det i så fall.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er jo masse spennende å putte inn i en telefon?

 

Hva da? Som et raskt eksempel er det enkelt å putte i NFC, men NFC er svært lite brukt i dag. Ser ikke vitsen med å inkludere det når bruken er meget begrenset.

Mener du at vi har nådd enden, og det ikke gjenstår innovasjoner i mobilverdenen? Nei, det er nok massevis av spennende saker man kan putte inn, om det er projektor eller hologramskjerm er ikke opp til meg, ettersom det ikke er mitt fagfelt, men R&D avdelingene til Apple å finne ut av. Jeg syntes det blir smått å komme med småjusteringer i ytelse og skjerm hver gang. Jeg er ladd for noe revolusjonerende igjen. Og jeg er ikke alene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mener du at vi har nådd enden, og det ikke gjenstår innovasjoner i mobilverdenen? Nei, det er nok massevis av spennende saker man kan putte inn, om det er projektor eller hologramskjerm er ikke opp til meg, ettersom det ikke er mitt fagfelt, men R&D avdelingene til Apple å finne ut av. Jeg syntes det blir smått å komme med småjusteringer i ytelse og skjerm hver gang. Jeg er ladd for noe revolusjonerende igjen. Og jeg er ikke alene.

 

Det jeg mener er at jeg ikke ser konkrete nye idéer på Androidtelefoner som jeg tenker "faen, det var genialt, skulle ønske jeg hadde det også". Jeg er enig at selve UI-et trenger en oppussing, men her snakker vi om funksjonaliteten.

 

Jeg har også lyst på kliss nye idéer til min neste iPhone, men gode idéer vokser ikke på trær.

 

EDIT: Har nå sett i gjennom omtalevideoer om One X og S3. De eneste salgsargumentene er at hardwaren er ny. Hardwaren er kliss ny på iPhone 5 også.

Endret av ahpadt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt usikker på om jeg skal gå til innkjøp av iphone 5 eller ikke.. Har iphone 4 fra før av.

 

Får se litt nærmere på spesifikasjonene til iphone 5, som jeg faktisk kan ha bruk for. :D

 

Kan jeg forvente noen hundrelapper for min nåværende iPhone 4, 16GB? Den er nærmest som ny (Behandler tingene mine pent.. ;) )

Lenke til kommentar

Her har man noen gode eksempler på hvor kult det er med NFC:

 

I nyeste Spotify til Android kan du nå dele sanger via NFC, ta en sang fra spillelisten din , hold den mot en annen mobil med NFC og sangen overføres trådløst

 

Tja, mulig det er en eller flere grunner til at Apple ikke inkluderer det i iPhone:

Black Hat: NFC exploit could overtake mobile device through a simple graze

http://www.scmagazine.com/black-hat-nfc-exploit-could-overtake-mobile-device-through-a-simple-graze/article/252146/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her har man noen gode eksempler på hvor kult det er med NFC:

 

I nyeste Spotify til Android kan du nå dele sanger via NFC, ta en sang fra spillelisten din , hold den mot en annen mobil med NFC og sangen overføres trådløst

 

Tja, mulig det er en eller flere grunner til at Apple ikke inkluderer det i iPhone:

Black Hat: NFC exploit could overtake mobile device through a simple graze

http://www.scmagazin...article/252146/

 

Ehh.. pga. at en hacker har klart å benytte seg av en tag for å åpne en web side på en mobil med NFC så har Apple valgt og ikke ta det i bruk?

 

 

PS! Leste du avsnittet i kildehenvisningen din der det stod at Google har tettet dette hullet? ;)

Lenke til kommentar

Blir spennende om telenor og netcom kjører på med denne HD voice støtten. Har jo vært snakk om noe slikt en stund. Og siden iPhone 5 støtter det, kanskje andre også?, så blir det kanskje fart på sakene. Bedre tale hadde jo vært ett steg i rett retning angående talekvalitet. Der har det jo ikke skjedd så veldig mye de siste 5-6 årene.

Lenke til kommentar

Apple kjører safe, de har hatt og har fremdeles en abnorm stor suksess med iOS med iPhone, iPad og delvis fremdeles også iPod. De vil ikke forandre på for mye i fare for å miste brukere..

 

Det er jo forståelig, men samtidig veldig trist da dette er veldig ulikt Apple fra tidligere, husker fremdeles når Steve Jobs annonserte første iPod Nano som tross alt ERSTATTET det som var verdens desidert mest solgte MP3-spiller på den tiden, nemlig iPod Mini.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt er det fare for at det finnes flere svakheter, men skal det stoppe utviklingen? Tror nok at om du tenker deg godt om har Apple hatt nok av sikkerhetshull i mange av sine nyvinninger som ikke har blitt oppdaget og fikset før det er blitt prøvd ut av sluttbrukerene...

Det har det sikkert, men det er mulig Apple har vurdert denne teknologien og funnet at den ikke er sikker nok pr. i dag.

Skulle ikke bydd på problemer for dem å inkludere en liten chip og litt kode hadde de villet vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...