Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som bruker Equalizer-appen, har dere problemer med at denne av og til ikke virker på deres S3? Den kræsjer i ny og ne, og i tillegg får jeg ikke valgt "Preset", altså trykker jeg på "Dance" så skjer det ingen ting. Er kun et par ganger jeg har opplevd at det går, og da hører jeg tydelig endring i lyden.

 

Noen som har en løsning på dette problemet? :hmm:

 

Brukte Equalizer tidligere - til den begynte å hikke slik du beskriver. Samme problemet både på SIII og Galaxy Tab 10.1 (Honeycomb).

Vet ikke om dette skyldes selve appen eller om det er noen andre apper som kan forårsake problemene.

 

Jeg avinstallerte app'en på alle min enheter og gikk over til nr2 på denne lista - https://play.google....qualizer&c=apps

 

Dårligere GUI - spesielt på tablet, men gjør jobben og skapetr ikke problemer som jeg har lagt merke til ;)

Endret av jorang
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar :) Har lastet den ned nå, er det noe spesielt som må gjøres for å aktivere den? hører nemlig ikke noen forskjell når jeg endrer equaliser-greiene? :)

Dere som bruker Equalizer-appen, har dere problemer med at denne av og til ikke virker på deres S3? Den kræsjer i ny og ne, og i tillegg får jeg ikke valgt "Preset", altså trykker jeg på "Dance" så skjer det ingen ting. Er kun et par ganger jeg har opplevd at det går, og da hører jeg tydelig endring i lyden.

 

Noen som har en løsning på dette problemet? :hmm:

 

Brukte Equalizer tidligere - til den begynte å hikke slik du beskriver. Samme problemet både på SIII og Galaxy Tab 10.1 (Honeycomb).

Vet ikke om dette skyldes selve appen eller om det er noen andre apper som kan forårsake problemene.

 

Jeg avinstallerte app'en på alle min enheter og gikk over til nr2 på denne lista - https://play.google....qualizer&c=apps

 

Dårligere GUI - spesielt på tablet, men gjør jobben og skapetr ikke problemer som jeg har lagt merke til ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar :) Har lastet den ned nå, er det noe spesielt som må gjøres for å aktivere den? hører nemlig ikke noen forskjell når jeg endrer equaliser-greiene? :)

Dere som bruker Equalizer-appen, har dere problemer med at denne av og til ikke virker på deres S3? Den kræsjer i ny og ne, og i tillegg får jeg ikke valgt "Preset", altså trykker jeg på "Dance" så skjer det ingen ting. Er kun et par ganger jeg har opplevd at det går, og da hører jeg tydelig endring i lyden.

 

Noen som har en løsning på dette problemet? :hmm:

 

Brukte Equalizer tidligere - til den begynte å hikke slik du beskriver. Samme problemet både på SIII og Galaxy Tab 10.1 (Honeycomb).

Vet ikke om dette skyldes selve appen eller om det er noen andre apper som kan forårsake problemene.

 

Jeg avinstallerte app'en på alle min enheter og gikk over til nr2 på denne lista - https://play.google....qualizer&c=apps

 

Dårligere GUI - spesielt på tablet, men gjør jobben og skapetr ikke problemer som jeg har lagt merke til ;)

 

Trykk på EQ slik at du har equalizer skjermbildet oppe. Øvre venstre hjørne er av/ på knappen.

 

Også av/ på knapp for bass boost og virtualizer (romklang) nede på dette bildet

Lenke til kommentar

Får ikke varsel eller varslingslyd når jeg mottar en mms, flere som opplever det samme?

 

Har du aktivert "notifications" eller kva det no heter på norsk? Skal vere nokså enkelt via notification bar. Ein sirkel med "i" inni.

Husk at det er to plasser man kan skru av meldingslyden. Det er i-en som ligger i nedtrekksmenye, den må være på. I tillegg må du holde inne volum knappen, da kommer det opp lydjustering, og et tannhjul helt til høyre. Trykk på det da kommer også notifications opp der du kan skru lydvolum opp og ned. Fort gjort å skru av denne.

Lenke til kommentar

Telefonen har nå stått på Standby (mer eller mindre vertfall) i 7t og 41min. og det er 39% av batteriet igjen. Strømsparerfunksjonen er påslått.

 

I følge spesifikasjonene skal denne klare 770 timer på stanby. Lykke til med det, hehe.

 

Kan aldri huske at iPhonen brukte så mye strøm. Selv ikke når den var ny.

Lenke til kommentar

Telefonen har nå stått på Standby (mer eller mindre vertfall) i 7t og 41min. og det er 39% av batteriet igjen. Strømsparerfunksjonen er påslått.

 

I følge spesifikasjonene skal denne klare 770 timer på stanby. Lykke til med det, hehe.

 

Kan aldri huske at iPhonen brukte så mye strøm. Selv ikke når den var ny.

 

For min del, så ble batterilevetiden mye bedre da jeg installerte CyanogenMod 9. Jeg går ut i fra at dette har mye med at CM9 er strippet for alle ekstrafunksjonene som S3 har.

 

Bruker nå stock 4.1.1, og selv om det er en del bedre enn stock 4.0.4 med tanke på batteritid, så er det fortsatt mye å gå på i forhold til CM (og sikkert mange andre ROMs).

Lenke til kommentar

Telefonen har nå stått på Standby (mer eller mindre vertfall) i 7t og 41min. og det er 39% av batteriet igjen. Strømsparerfunksjonen er påslått.

 

I følge spesifikasjonene skal denne klare 770 timer på stanby. Lykke til med det, hehe.

 

Kan aldri huske at iPhonen brukte så mye strøm. Selv ikke når den var ny.

 

Jeg vet ikke hva som kan være feilen her, men noe seriøst galt er det hvertfall. Selv med den "dårlige" firmwaren jeg har nå så har min vært på i 6t og har 72% igjen. Dette inkludert 1 time musikk + surfing, ca. 20 min spilling, noen SMSer og en 10 min lang samtale. På Batteri står det hvertfall Cellestandby 27%, Skjerm 17%, Bad Piggies 11%, Taleanrop, Musikkavspiller og Internett alle 6%. Firmware LH1.

Lenke til kommentar

Phone Radio er alt som har med wifi/mobildata og mobilnettverk å gjøre, kort sagt alt som har med kommunikasjon. Kan det være at du har fryktelig dårlig dekning der du bruker telefonen? Skifter den veldig ofte mellom Edge og 3g f.eks.? Dette er ting som jeg ofte ser trekker mye strøm på android.

 

Standbytiden din er ikke på noen som helst måte representativ for hvordan jeg opplever telefonen, med lite bruk har jeg lett over 36timer standby, dette er med WiFi/3G tilkoblet 24/7.

 

Du nevnte også tidligere at du hadde problemer med popupreklame, det er også en indikasjon på at du har lagt inn ufin programvare, ofte påvirker disse også batteritiden. Har du fjernet disse programmene slik at du ikke lenger har popup?

 

Hvordan er det med synkroniseringsinnstillinger på diverse applikasjoner? En Facebook-konto som prøver å synkronisere over et tregt nettverk hvert 10. min vil spise batteri. Med frihet kommer også ansvar, dessverre

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg trykket litt på telefonen for å deaktivere en del programmer, og etter ca. 30min. med fikling er nå batterikapasiteten 19%. Alt er avslått unntatt mobildata. Har god 3G dekning her jeg er så den skifter ikke.

 

Den funker jo ikke engang en normal dag på jobb...

 

Merkelig...

 

Er liiike før jeg går å kjøper meg en iPhone 5 faktisk.

 

Her er att par scrrenshots fra telefonen. Kan dere finne noen strømslukende prosesser her?

 

post-30214-0-54105900-1350385148_thumb.png

 

post-30214-0-18427900-1350385152_thumb.png

Lenke til kommentar
Med frihet kommer også ansvar, dessverre

Jeg ser ikke helt hvor denne kommer inn ift. S3, Android og brukeren BjerkneZ. At man har frihet og ansvar er ikke det samme som at man må ned i en fabrikklevert motor og justere deler for at motoren skal gå som den er ment og ikke havarere. Det er mye sleivete kommentarer til de som har problemer med S3.

 

Men til saken, er det mulig å ta en full reset på S3 for å se om det hjelper?

Dvs. omtrentlig en "factory reset" til default oppsett uten å legge inn egne instillinger og applikasjoner med unntak av GSAM, mål batteribruk i et døgn og hvis resultatet er bra kan du innføre noen nye elementer/innstillinger (ikke for mange av gangen), mål igjen over et døgn og fortsett slik.

 

Hvis telefonen er like ille på batteribruk ved "vanilla" oppsett så ville jeg som første steg begynt å slå av/justere ting som typisk drar mye batteri før jeg begynte å legge inn noe annet eller tilpasset telefonen til eget bruksmønster. Vurder også FW oppgradering i dette steget.

 

Er problemet der fortsatt og det har kommet ny FW i Kies (eller på telefonen) så kan du forsøke å oppgradere, men jeg ville holdt meg unna de som ikke er offisielt tilgjengelig via de vanlige verktøyene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg la inn GSAM på min og sammenlignet. Eneste jeg kan konkludere med er at du mye mulig har et defekt batteri? Hva slags lysstyrke har du på skjermen egentlig? Anbefaler på det sterkeste auto, siden full pip SLUKER strøm.

 

Edit: Reset statsene i GSAM og la den ligge noen timer (evt plugg i lader i ditt tilfelle i mellomtiden!) og se igjen.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Jeg la inn GSAM på min og sammenlignet. Eneste jeg kan konkludere med er at du mye mulig har et defekt batteri? Hva slags lysstyrke har du på skjermen egentlig? Anbefaler på det sterkeste auto, siden full pip SLUKER strøm.

Skermen står på "Auto" ja.

 

Det er nesten 10min. siden jeg la inn screenshots over og nå er batterikapasiteten gått ned med 2% siden det.

 

post-30214-0-60954400-1350385997_thumb.png

 

Faktisk gikk den ned på 16% når jeg la inn denne posten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...