Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-jDflNq

Det blir ikke bekreftet på første lading. Lader den så skrur du den av og på og så test på nytt. Gjør det 2-4 ganger.

 

Skriv resultatene her er du snill :)

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OTA betyr jo vanligvis at man overfører filen trådløst til mobilen (Over the air).

Dette betyr at man vanligvis bare oppdaterer de systemfilene som behøver endring.

 

Etter å ha lest litt mer, så virker det som at det faktisk betyr over the air, og at disse behøver en base-rom i bunnen som de så legges oppå. Her vil man jo ikke flashe over the air men overføre filen på annet vis, siden det er en lekket firmware.

 

Uansett så skriver Sammobile følgende om disse filene:

OTA updates' require a specific base firmware on which they can be flashed upon and are flashed through the stock Samsung Recovery.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Den dagen du har glemt å lade batteriet, har du sannsynligvis glemt å ta med deg det ekstra batteriet også. Og hvis du skulle huske det, er det sikkert lenge siden det ble ladet, og vil være langt i fra 100% når du putter det i telefonen.

 

For meg er det bedre med en lader hjemme, en på jobben og en i bilen. Da er jeg stort sett berget. Med mindre du skal på sykkel / telttur eller noe lignende, ser ikke jeg helt behovet med et ekstra batteri egentlig.

 

Det er jo hele poenget. Det ligger ett ekstra batteri oppladet og klart til bruk på hjemmekontoret. Det er idiotsikkert. Nå har jeg hjemmekontor, men hadde jeg "utekontor" så hadde det ligget ett batteri der også. Å finne/ha liggende lader har strengt tatt ikke vert noe problem siden omtrent alle gadgeter begynte å bruke felles ladekontakt. Å plugge den inn derimot...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Jelly Bean eller ICS? Jelly Bean hadde en batteribug, det er sikkert derfor det har tatt så lang tid å få en oppdatering. Fordi Samsung holder igjen oppdateringer som har feil (i motsetning til Apple).

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Aha :-) Måtte bare spørre, for Jelly Bean ligger jo ikke under Firmwares for GT-I9300 - Nordic countries men under OTA files.

Svensk JB ligger ute på samfirmware, den fungerer fint! NEE er nok rett rundt hjørnet.

 

Aha :-) Måtte bare spørre, for Jelly Bean ligger jo ikke under Firmwares for GT-I9300 - Nordic countries men under OTA files.

Svensk JB ligger ute på samfirmware, den fungerer fint! NEE er nok rett rundt hjørnet.

Endret av jorkus
Lenke til kommentar

Er det forresten noen her som er kjent med "Tasker" som vet hvordan man skal lage en regel for å slå av/på Synkroniseringen ved gitte tidsrom?

 

Jeg fant "Sync settings" i menyen i Tasker, men jeg får liksom ikke opp noen valg...

 

Se mitt skjermbilde vedlagt

 

1. Start med å opprette en Profil. (trenger ikke gi noen av stegene navn, men det bedrer oversikten. Jeg har kalt denne "Natt uten autosync")

2. Deretter "Time" under "Context" som er steg 2 (her har jeg lagt inn dobbel betingelse 'Tid' og 'at mobilen lades')

3. Så velger du hva som skal skje ("Task") - her velger du Net. Der finner du bl.a Autosync.

 

Litt usikker om du må velge Start og Stopp actions. Muligens virker dette slik at hvis du slår Autosync av i f.eks en time så slås funksjonen automatisk til default etter tiden er ute...

post-128259-0-56774200-1350456262_thumb.png

Endret av jorang
Lenke til kommentar

Takk for den jorang :)

 

problemet var at jeg lette feil sted etter Sync settings. Da skjønner jeg opplegget :)

 

Telefon har nå vert påslått i 2t og 24min. fra fulladet og batteriet er nå på 96%. Dette er mer normalt i mine øyne. WIFI/GPS/Mobildata er på. resten er av.

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Er ikke det mye??

 

Når jeg ladet opp iPhone'n før jeg dro på jobb om morgenen, hadde jeg mellom 70-90% igjen når jeg gikk inn døren hjemme etter 10 timer.

 

Etter åtte timer med S III er batteriet så og si tomt.

 

7% med skjermen påslått i 60 sammenhengende minutter er ikke mye. 7% på en time uten at skjermen er på, er derimot langt over normalt.

 

Må igjen presisere at noe er galt med enten ditt batteri, eller software på telefonen og din opplevde batteritid utifra det forbruket du presiserer er ikke representativt for Galaxy S3 generelt. S3 bruker mer strøm enn iPhone 4, men normalt skal den holde vesentlig mye lenger enn du har opplevd.

 

Kanskje du kunne prøvd å sette opp tasker slik at den skrur av mobildata når skjermen blir skrudd av? Valget finnes jo for WiFi, men har ikke funnet ett tilsvarende valg for mobildata.

 

Skal strengt tatt ikke være nødvendig å gjøre for hverdagsbruk, hverken for wifi eller mobildata. Om dette kan være lønnsomt ift batterilevetid avhenger helt av hvor man beveger seg ila dagen. Oppholder man seg over lengre perioder på steder med dårlig dekning vil dette tappe batteriet raskere, men om du har god dekning der du er, vil det å ha en vedvarende forbindelse spare strøm i forhold til å koble seg opp hver gang man låser telefonen. I de fleste tilfeller er det bedre å bare skru det av, og heller aktivere de ved behov.

Lenke til kommentar

Den har nå brukt 5% på 2,5 timer. Det skulle bli sån ca. 10% pr. femte time. Dette er mer i sammsvar med hva jeg forventer :)

 

men det irriterer meg at jeg ikke vet hva som forårsaket at batteriet ble tappet så fort. Nå sitter jeg jo her med en telefon jeg ikke tør og installere app'er på, siden jeg ikke vet hva eller hvilken app som sklukte strøm. (Hvis det var en app i det hele tatt).

Lenke til kommentar

Hei,

 

Beklager hvis det er feil sted å poste. Har hatt en S3 i 4 uker nå, og er kjempefornøyd. Men nå har det dukket opp et problem.

 

Jeg får ikke lenger lyd ut gjennom øretelefoner, hverken med de som fulgte med, eller de andre jeg eier (som har fungert fint fram til nå).

 

Det virker som om den registrerer at de er koblet til, da høytalerne slår seg av, og musikkspiller/radio pauser i det jeg trekker dem ut. Men altså, ingen lyd kommer inn til mine ører.

 

Fungerte fint da jeg la meg i går, men vil ikke i dag.

 

Forøvrig kan det nevnes at mobilen ikke har gått i bakken (enda) og at earplugsa mine er såpass dyre at jeg er forsiktig med dem også (og de fungerer fint på pc etc).

 

Noen som har et betryggende svar (f. eks at sånt skjer den tredje onsdag i måneden, eller lignende).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...