Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq

Hvordan unngå økt flashcounter, er sugen på custom roms nå

Så lenge den er feilfri før du flasher custom rom så er du som regel trygg. Hvis ikke så er TriangleAway en fin redning.
Lenke til kommentar

Nå begynner jeg seriøst å bli lei av å vente. Jelly Bean kommer snart, og Norge blant de første landene til å få Jelly Bean, sa du? Kan da ikke være så fordømt vanskelig å gi oss den oppdateringen, Polen fikk den for nesten tre uker siden - og nå er vi snart halvveis i Oktober. OS-oppdateringene er den éne tingen jeg savner fra mine år som iPhone-bruker, og jada, jeg skjønner at de ikke egentlig kan sammenlignes på det området, men dette begynner å bli litt latterlig.

 

En av grunnene jeg alltid har roota telefonen. Tar alt for lang tid..

 

Skulle egentlig sette igang med det her for noen dager siden, men så fant jeg ut at de Odin-greiene ikke er Mac-kompitabelt, og uten en Windows-PC i huset blir det da litt vanskelig..

Lenke til kommentar

Da er jeg for første gang virkelig fornøyd med en Android-telefon og har byttet ut iPhone 4S'en helt med Galaxy S3! :w00t:

 

Prøvde Galaxy Note en stund, men den ble for stor og jeg kunne ikke root'e eller gjøre andre ting med den av hensyn til sikkerhetsregler fra arbeidsgiver. Jeg kjøpte en S3 privat etter å ha lånt en av arbeidsgiver i noen uker, samtidig som jeg ventet på iPhone 5 for å erstatte 4S'en. Prøvde en iPhone 5 i hele forrige uke, men den skuffet ved at den ikke føltes noe ny og iOs 6 har jeg allerede prøvd ut tidligere.

 

Det negative med å bytte fra iOs til Android fullt ut er at jeg føler at det definitvt krevde ekstra innsats å sette den helt opp. Her er hva jeg måtte gjøre før jeg følte at telefonen virkelig ble bra;

- Rootet telefonen for å "fryse" programmer som bare lå og dro strøm i bakgrunnen uten at jeg trengte dem og for å installere adblock for applikasjoner

- La inn den polske Jelly Bean-rom'en

- Kjøpte TomTom Europe til en Samsung SII tilknyttet Google-kontoen min for så å få tak i apk'en fra SII'en slik at denne kunne installeres på S3'en. Jeg har også kjøpt CoPilot til S3'en, men jeg foretrekker fortsatt TomTom etter veldig god erfaring med deres iPhone-applikasjon i over to år. Ser frem til at de slipper TomTom for større skjermoppløsning, men dagens versjoner fungerer greit med noen små grafikkfeil.

- Kjøpte et 64 gb minnekort og det fungerer fint med Spotify etter jeg først installerte gammel versjon for å velge minnekortet fremfor intern lagring, men det kan da ikke være vanskelig for svenskene å få på plass minnekort-støtte utav esken på nyeste versjon av programmet deres

- Etter litt testing av ulike "profil"-programmer fant jeg et som sømløst ordner lyd og tid før skjermen slukker hver gang jeg kobler til og fra begge bilene våre sine bluetooth-systemer. For tilsvarende løsning måtte jeg jailbreake iPhonen

- Måtte bruke litt tid før jeg fant et program som løste en irriterende ting som at Spotify/lydbokprogrammet mitt ikke stoppet å spille når jeg tok telefonen ut av dockingen uten å trykke pause/stopp (til stor glede for mine kolleger på jobben). Dette løste iPhonen sømløst.

 

 

Har nå funnet applikasjoner som gjør alt jeg var vant til i iOs-verdenen og kommer nok ikke til å bytte tilbake til iOs med det første. Jeg er dog overrasket over at Android fortsatt ikke har noen god løsning for installering av applikasjoner på minnekort fremfor internt minne. Grunnet CoPilot og TomTom installert med fulle kart for Europa på telefonen så blir det etter hvert ikke mye plass til større spill og applikasjoner. Jeg kjenner til apps2sd o.l. men de virker ikke helt stabile ut i fra det jeg leser på ymse forum.

 

Jeg har fortsatt ikke helt blitt helt vant til skjermen siden jeg syntes den gir unaturlige farger (har tonet ned fargene) og den ikke er spesielt bra i solskinn, men batteriet har vært en positiv overraskelse. Jeg ladet iPhonen oftere enn jeg må med S3'en og om ett år når batteriet begynner å bli merkbart dårligere kan jeg bare kjøpe nytt. Med mindre Galaxy S4 eller en annen ny telefon bare skriker KJØP MEG istedet :). iPad 3'en kommer jeg dog til å beholde inntil videre da jeg ikke er imponert over tabs med Android som er sluppet så langt.

Endret av Hedonism
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde Note sin penn skulle funke til S3, men det gjorde den visst ikke. Noen som har kjøpt seg en penn som ligner på Note sin? Vil ha en penn med liten og stiv tupp, og ikke slike store gummi-tupper som jeg har sett enkelte plasser. Noen her som har kjøpt penn og har anbefalinger? :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Trodde Note sin penn skulle funke til S3, men det gjorde den visst ikke. Noen som har kjøpt seg en penn som ligner på Note sin? Vil ha en penn med liten og stiv tupp, og ikke slike store gummi-tupper som jeg har sett enkelte plasser. Noen her som har kjøpt penn og har anbefalinger? :)

Kjøpte orginal pennen til s3 den fungerer fint og tuppen er ikke så tykk,men har vel brukt den ca 3 ganger:)
Lenke til kommentar

I dag har jeg (tro det eller ei) for første gang oppelvd popup reklame på mobilen!!

Det hadde jeg ikke problem med med iPhone. S III har også så vidt meg bekjent kjørende en del mistenkelige programmer i bakrunnen som er flinke til å minne meg på at jeg har fått en dating avtale med noen...

 

Hvordan fjerner jeg slikt søppel?

Lenke til kommentar

huHeisann!

 

Jeg fikk min S3 her om dagen, og er svært fornøyd med den så langt. Men, jeg syns egentlig den bruker litt i overkant mye strøm. Har sjekket strømforbruket, og der står det at over 32% har gått med til Cellestandby. Først mistenkte jeg at dette kunne skyldes at jeg ikke hadde satt telefonen over fra 3G/GSM (Auto) til kun GSM, men dette hadde jeg gjort. Så skjønner ikke helt hva som kan være problemet.

 

Nå har det seg slik at jeg har Tele2 som operatør, og dermed krever det at jeg har roaming aktivert for at jeg skal få brukt datatrafikken på mobilnettverket. Men, kan ikke helt se hvorfor dette skal bruke så ekstremt med strøm når telefonen ikke er aktiv? Har ikke i overkant med sync. aktivert heller, 2 gmail kontoer (push - 1 gang i timen), Facebook 1 gang i timen.

 

Noen som har noen svar råd?

Endret av Marbash
Lenke til kommentar

I dag har jeg (tro det eller ei) for første gang oppelvd popup reklame på mobilen!!

Det hadde jeg ikke problem med med iPhone. S III har også så vidt meg bekjent kjørende en del mistenkelige programmer i bakrunnen som er flinke til å minne meg på at jeg har fått en dating avtale med noen...

 

Hvordan fjerner jeg slikt søppel?

AirPush Detector.. . AppBrain Ad Detector.. . :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...