Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er den nede i 10% og snart "død" :)

 

Skal gi den en skikkelig opplading etter jobb i dag. Det ligger ingen strømslukende ting igjen på telefonen nå, så jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være batteriet.

 

Telefonen er uten tvil lekker ja og jeg skulle ønske den fungerte optimalt, men det er da altså ikke tillfelle.

 

Jeg slo av "Mobildata" nå nettopp da den sto på 82% i følge batteritesteren nevnt lenger opp. Da falt den til 30% og den er fortsatt synkende.

 

Finnes det en app som overvåker mobildata, slik at jeg evt. kan sjekke hvilket program som er ivrig til å koble seg på?

Lenke til kommentar

Uansett hvordan man vrir og vrenger på det så er strømforbruket hinnsides og laaaaaangt dårligere enn iPhone. Med iPhone 4S hadde jeg GPS/nettverk etc. aktivert hele tiden og den sto lett på i to døgn ved vanlig bruk.

 

S III'en har nå stått mer eller mindre i stanby snart 9 timer og nå er batterikapasiteten på 14%. Dette er uansett ikke holdbart. Den funker som sagt ikke en vanlig dag på jobben en gang hvis jeg skulle brukt den mer aktivt. Skulle jeg i et møte etter jobben, så hadde jeg vert fucked.

 

Men nå har jeg deaktivert det som deaktiveres kan, og når jeg kommer hjem skal jeg slå den helt av og lade den til i morgen tidlig. Er den like strømtørst i morgen, så bruker jeg angreretten/returretten og leverer den tilbake for så og kjøpe meg iPhone igjen.

 

Det som skjer er at dem kommer til å sende den inn til "rep" da jeg ikke regner med at butikken gir meg et nytt batteri sån uten videre. Da må jeg sikkert gå i en uke eller to med en crappy lånetelefon, og når jeg først får den tilbake så funker ikke angreretten lenger og da er jeg vertfall fucked :)

 

Kjøp denne, der følger det med ekstra batteri.

http://www.mobilefun.co.uk/genuine-samsung-galaxy-s3-extra-battery-kit-eb-h1g6llegstd-p35104.htm

 

Jeg tviler på at det er feil på batteriet. Jeg tror det er noe du har innstalert, som enten sender wakelocks så telefonen ikke får gå i deep-sleep. Eller så er den noe som bruker datanettverksmodusen din. Det siste sjekker du lett ved å skru av datanettverksmodus og se om det stabiliserer batteribruken.

Lenke til kommentar
Med frihet kommer også ansvar, dessverre

Jeg ser ikke helt hvor denne kommer inn ift. S3, Android og brukeren BjerkneZ. At man har frihet og ansvar er ikke det samme som at man må ned i en fabrikklevert motor og justere deler for at motoren skal gå som den er ment og ikke havarere. Det er mye sleivete kommentarer til de som har problemer med S3.

 

Ikke prøv deg, sitatet ditt er tatt ut av sammenheng. Brukeren nevner tidligere at han får popupreklame, dette får han ikke rett ut av boksen, og det er i denne sammenheng (og i sammenheng med at han har tatt i bruk hvertfall facebook ref tidligere innlegg) jeg skrev det du siterer meg på.

 

Resten av innlegget ditt benytter du forresten på å forklare at han skal sette den tilbake til factory settings, altså impliserer du selv at problemet har med noe som ikke er på telefonen fra standard å gjøre.

 

 

Mitt innlegg var ikke ment som å rakke ned på noen, men de som føler seg rakket ned på får nå bare tolke det slik om de vil.

 

Brukeren her har jo helt tydelig et problem med telefonen som ikke er vanlig, ingen S3 som er i orden har så dårlig batteriytelse ut av esken. Factoryreset, et par oppladinger, og muligens en reboot etter et par oppladinger er det siste han kan prøve før den eventuelt leveres til DOA. Min S3 brukte ca en uke på å få godkjent batteritid, frem til det gikk batteriet ut etter ca en dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å sjekke nettverksbruk: Innstillinger -> Data usage (husker ikke norsk menypunkt, men hos meg 3. øverst).

Fant denne innstillingen nå, og "Play butikk" hadde stått for 58mb. av trafikken og tronet øverst. Denne har jeg nå begrenset.

 

Problemet her er at jeg ikke er vant til å gjøre slike ting manuelt. Jeg har ikke en gang vert inne i denne menyen. Slike ting slipper man på feks. iPhone. Det er rett og slett mer "jobb" med en S III.

 

Nå liker jo jeg å trykke litt, men allikevel...

Lenke til kommentar

Uansett hvordan man vrir og vrenger på det så er strømforbruket hinnsides og laaaaaangt dårligere enn iPhone. Med iPhone 4S hadde jeg GPS/nettverk etc. aktivert hele tiden og den sto lett på i to døgn ved vanlig bruk.

 

S III'en har nå stått mer eller mindre i stanby snart 9 timer og nå er batterikapasiteten på 14%. Dette er uansett ikke holdbart. Den funker som sagt ikke en vanlig dag på jobben en gang hvis jeg skulle brukt den mer aktivt. Skulle jeg i et møte etter jobben, så hadde jeg vert fucked.

 

Men nå har jeg deaktivert det som deaktiveres kan, og når jeg kommer hjem skal jeg slå den helt av og lade den til i morgen tidlig. Er den like strømtørst i morgen, så bruker jeg angreretten/returretten og leverer den tilbake for så og kjøpe meg iPhone igjen.

 

Det som skjer er at dem kommer til å sende den inn til "rep" da jeg ikke regner med at butikken gir meg et nytt batteri sån uten videre. Da må jeg sikkert gå i en uke eller to med en crappy lånetelefon, og når jeg først får den tilbake så funker ikke angreretten lenger og da er jeg vertfall fucked :)

 

Kjøp denne, der følger det med ekstra batteri.

http://www.mobilefun...gstd-p35104.htm

 

Jeg tviler på at det er feil på batteriet. Jeg tror det er noe du har innstalert, som enten sender wakelocks så telefonen ikke får gå i deep-sleep. Eller så er den noe som bruker datanettverksmodusen din. Det siste sjekker du lett ved å skru av datanettverksmodus og se om det stabiliserer batteribruken.

Da kjøper jeg heller et slikt:

classic_00_LRG.jpg

Lenke til kommentar

For å sjekke nettverksbruk: Innstillinger -> Data usage (husker ikke norsk menypunkt, men hos meg 3. øverst).

Fant denne innstillingen nå, og "Play butikk" hadde stått for 58mb. av trafikken og tronet øverst. Denne har jeg nå begrenset.

 

Problemet her er at jeg ikke er vant til å gjøre slike ting manuelt. Jeg har ikke en gang vert inne i denne menyen. Slike ting slipper man på feks. iPhone. Det er rett og slett mer "jobb" med en S III.

 

Nå liker jo jeg å trykke litt, men allikevel...

Det er garantert noe med din mobil. Om det er en app som har hengt seg opp, eller om det er HW-relatert er noe uvisst.

Jeg ser flere her har foreslått en Factory Reset. Har du prøvd det? Hvis det ikke funker, har du fått deg en mandags-telefon, og det burde ikke være noe stort problem å få en ny av Samsung. :)

 

Har hatt min S3 siden Juni, og bruker den aktivt hver dag i jobb. (jobben min består av mye telefonprat)

Batteriet holder i ca halvannet døgn med aktivt bruk, og trygt 2 døgn ved normalt bruk, uten at jeg har begrenset noe.

WiFi, Bluetooth, GPS, Mobile Data og Sync står alltid på og kobler seg selv av og på etter hva som er tilgjengelig.

Endret av Smurstafa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å sjekke nettverksbruk: Innstillinger -> Data usage (husker ikke norsk menypunkt, men hos meg 3. øverst).

Fant denne innstillingen nå, og "Play butikk" hadde stått for 58mb. av trafikken og tronet øverst. Denne har jeg nå begrenset.

 

Problemet her er at jeg ikke er vant til å gjøre slike ting manuelt. Jeg har ikke en gang vert inne i denne menyen. Slike ting slipper man på feks. iPhone. Det er rett og slett mer "jobb" med en S III.

 

Nå liker jo jeg å trykke litt, men allikevel...

 

Du har edge dekning (ref bildene du har lagt ut) og du har lastet ned 58mb i play store, dette er ikke svimlende mye datatrafikk hvis du har lastet ned noen applikasjoner og oppdatert noen andre. 58mb datatrafikk over edge bruker MYE strøm.

 

Jeg har ikke satt opp noen slik begrensning på min telefon, aldri rørt det. Man må ikke gjøre slikt, men det sier seg selv, er du på edge, laster du ikke ned masse styr, om du bruker iphone, s3 eller nokia uten at du må forvente at det bruker mye strøm

Lenke til kommentar

Den har stått på 6% en god stund nå, så kan se ut som om man er inne på noe her når det gjelder datatrafikk. Jeg har nå slått på "Mobildata" igjen, men batteribruken har ikke steget dit det var (85%).

 

"Phone Radio" ligger nå på 20% og bortsett fra "Screen" som ligger på 48% så er det ingen av de åtte andre som ligger der som bruker mer enn 1%.

 

Så det kan hende jeg har funnet feilen, selv om jeg faktisk ikke vet direkte grunnen. Annet enn at noe kan ha hengt seg, for etter at jeg slo av og på "Mobildata" så var det ett eller annet positivt som skjedde... tror jeg...

 

Vi får se hvordan det blir i morgen etter en grundig opplading.

 

Factory reset er ikke prøvd nei, og jeg venter med det foreløpig :)

 

andre som opplever at det knirker i telefonen?:O når jeg tar i forsiktig på høyre hjørne oppe så virker det nesten som om den bøyes litt.

Hehe, det blir vel det neste :)

 

Neida.. knirke gjør den ikke heldighvis :)

Lenke til kommentar

For å sjekke nettverksbruk: Innstillinger -> Data usage (husker ikke norsk menypunkt, men hos meg 3. øverst).

Fant denne innstillingen nå, og "Play butikk" hadde stått for 58mb. av trafikken og tronet øverst. Denne har jeg nå begrenset.

 

Problemet her er at jeg ikke er vant til å gjøre slike ting manuelt. Jeg har ikke en gang vert inne i denne menyen. Slike ting slipper man på feks. iPhone. Det er rett og slett mer "jobb" med en S III.

 

Nå liker jo jeg å trykke litt, men allikevel...

 

 

Ville bare skyte inn her og si at manuelt er rimelig åpent for tolkning, Jeg bruker selv en applikasjon som heter tasker

 

Som blant annet lar meg:

  • Sette forskjellige lydinnstillinger i forhold til når på døgnet det er
  • MEN! om det ikke holder har jeg og en unntaksliste for nattmoduset( totalt lydløs inkludert ingen vibrering) som lar mine forhåndsvalgte nummer ringe med full lyd i tilfelle det er noen form for krise
  • Den sjekker min lokasjon og befinner jeg meg på ett relevant sted minner mobilen meg på noe som skulle ha blitt gjort i nærheten.
  • Har jeg lagt fra meg telefonen ett sted og såklart i lydløs,kan jeg sende ett passord til den som gjør at den spiller en høylytt sang,voila! jeg fant telefonen

Husker jeg ikke feil kan man og sette den til å sende sms til fastsatte nummer ved lavt batteri, kjekt når man har foreldre som blir bekymret for lite ;)

 

 

Ja litt innsats trenger det å få satt opp alt dette...men når det er gjort er det lite manuelt arbeid som må til

for å relatere dette til deg så kan jeg legge til at ovennevnte og kan gjøre for alt inkludert wifi og mobildata.

f.eks at mobildata kun slås på kanskje en gang i timen og er på i 5-10 minutter for å innhente oppdateringer

Hva gjør dette noe forskjellig fra det man allerede kan sette i applikasjoner ?

Jo man slipper unødvendig "anonym" trafikk fra diverse snylteprogrammer

 

Bare tenkte jeg skulle komme med dette...

 

 

Lydprofilene kan og være GPS relatert, som igjen kan settes til å skru seg av og på for korte intervaller for å spare på strømmen ;)

Endret av technicality
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da kjøper jeg heller et slikt:

classic_00_LRG.jpg

 

Til opplysning. Det er forbannet praktisk å ha liggende ett ekstrabatteri. Det er verdt pengene den ene dagen i året der man er på vei ut døren og har glemt å lade telefonen. Det er ett minutt å skru av telefon, bytte batteri og skru på og den er klar til bruk med 100% batteri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke prøv deg, sitatet ditt er tatt ut av sammenheng.

Man kan godt forsøke å holde seg til en saklig og konkret linje rundt problematikken.

 

Resten av innlegget ditt benytter du forresten på å forklare at han skal sette den tilbake til factory settings, altså impliserer du selv at problemet har med noe som ikke er på telefonen fra standard å gjøre.
Enkelt og greit fordi det er rådet som virker å fungere best uavhengig av hva brukeren selv måtte ha gjort for å forårsake dette.

 

Mitt innlegg var ikke ment som å rakke ned på noen, men de som føler seg rakket ned på får nå bare tolke det slik om de vil.
Flott, ellers er det ikke store innsatsen som skal til for å unngå slikt.

 

Brukeren her har jo helt tydelig et problem med telefonen som ikke er vanlig, ingen S3 som er i orden har så dårlig batteriytelse ut av esken.
Det er vi nok alle enige om.

 

Factoryreset, et par oppladinger, og muligens en reboot etter et par oppladinger er det siste han kan prøve før den eventuelt leveres til DOA. Min S3 brukte ca en uke på å få godkjent batteritid, frem til det gikk batteriet ut etter ca en dag.
Dette med at en telefon trenger innkjøring er noe som blir heftig diskutert når nye populær telefoner lanseres og min erfaring er som din, at det ofte må til.

 

I det minste er vi enige i metodikken selv om jeg ikke er enig i ordbruken som noen ganger dukker opp i slike sammenhenger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

For å sjekke nettverksbruk: Innstillinger -> Data usage (husker ikke norsk menypunkt, men hos meg 3. øverst).

Fant denne innstillingen nå, og "Play butikk" hadde stått for 58mb. av trafikken og tronet øverst. Denne har jeg nå begrenset.

 

Problemet her er at jeg ikke er vant til å gjøre slike ting manuelt. Jeg har ikke en gang vert inne i denne menyen. Slike ting slipper man på feks. iPhone. Det er rett og slett mer "jobb" med en S III.

 

Nå liker jo jeg å trykke litt, men allikevel...

 

Din opplevelse er ikke et ukjent fenomen blant Android brukere, men det har altså ingenting med enheten å gjøre i de fleste tilfeller, men ukritisk installering av apper, tukling med innstillinger man egentlig ikke helt vet hva gjør o.l.

 

Etter Gingerbread egentlig, ytterligere forbedret med ICS og antageligvis enda en god del bedre med JB som kommer veldig snart så har behovet for å fikle med en Android telefon blitt betraktelig lavere enn ved f.eks Froyo og tidligere. De fleste innstillinger som er fra fabrikk skal kunne være påslått uten at telefonen suger strøm ut av ville helvete som din enhet gjør. Hva innstillinger angår så har jeg så og si kun endret på innstillinger som angår visuelle ting og brukertilpasninger og svært lite ift funksjonalitet.

 

Min telefon står hvertfall med:

Automatisk lysstyrke (unntak: full styrke i nettleser siden sensoren alltid stiller for lavt på auto).

Wifi, mobildata og GPS: Alltid på

Strømsparing: Alltid av

Sync innstillinger: Gmail (manuell), Exchange (hvert 5. minutt), Facebook (push).

Bevegelse: Alt avslått

 

Og daglig bruk er (ca.):

Skjerm på: 2.5t*

Musikk: 2t

Spill: 1t

Surfing: 1t

Facebook: 15 min

Tale: ca. 30 min

SMS: ca. 20-30

 

Etter dette, som f.eks i dag (en typisk dag) har jeg igjen 35% batteri, etter å ha vært uten lader i 9t 40 min. I helger hvor jeg bruker telefonen mindre holder den fra lørdag morgen til søndag kveld uten problemer.

 

Som nevnt flere ganger vil jeg på det sterkeste anbefale å ta en factory reset. Du kan lagre innstillingene dine ved å sette opp sync på dette mot google og/eller samsung samt sms, logger osv. eller gjøre dette via Kies. Da slipper du å sette opp telefonen på nytt etter reset og du slipper å miste smser osv.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

andre som opplever at det knirker i telefonen?:O når jeg tar i forsiktig på høyre hjørne oppe så virker det nesten som om den bøyes litt.

Har hørt at enkelte får knirking på telefonen når de går mye med den i "trange" bukselommer. Dette blir som med laptops av plast, man kan fort få litt knirking i skallet etterhvert.

 

Til opplysning. Det er forbannet praktisk å ha liggende ett ekstrabatteri. Det er verdt pengene den ene dagen i året der man er på vei ut døren og har glemt å lade telefonen. Det er ett minutt å skru av telefon, bytte batteri og skru på og den er klar til bruk med 100% batteri.

Jupp.

 

Likeså praktisk å ha billige, universale og oppladbare USB batteripakker liggende, særlig når man beveger seg utenfor strømdekning i lang tid. Fungerer til alle telefoner. Har alltid minst 1 slik i sekken når jeg er ute på tur. Fungerer også til alt annet som kan motta lading fra USB (i noen tilfeller med en overgangskabel som følger med enheten for USB lading).

 

Til dere som har 2 dager batteritid med aktiv bruk: Hva er screen on tida?

"Feh" gir en god rundown over her, men da havner den kanskje under 14-15 timer. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...