Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Okay, da får jeg se om dette forberdrer seg :)

 

Så langt sitter jeg igjen med litt blandede følelser angående bytte fra iPhone til S 3:

 

På den ene siden så savner jeg "enkelheten" og byggekvaliteten til iPhone. iPhone sviktet meg aldri. Ikke EN eneste gang har jeg hatt problemer med iPhone. Så langt ser dte greit ut med tanke på byttet jeg har gjort. Jeg skjønner at det er en vanesak alt sammen.

 

At Samsung har litt dårligere (billigere) matrialvalg er det ingen tvil om. Min første lille ripe kom på skjermen i dag som forventet. Ikke noen stor ripe og den synes bare i direkte lys med skjermen avslått, men dte gir en viss indikasjon på hva jeg kan forvente meg. Litt riper i skjermen skader jo ingen og synes jo ikke under bruk, men detsier nå vertfall litt om materialvalget. Jeg hadde ikke hatt noe i mot ekte glass og bakdeksel i alluminium etc. på S3'en. Selv om det gjorde den litt tyngre.

 

Den hang seg for første gang i går og da måtte jeg restarte den, men ellers har den fungert utmerket og den er like rask som iPhone med tanke på og bla i menyer og starte programmer. La oss håpe at jeg slipper å restarte telefonen i hytt og pine i fremtiden, den tiden er i mine øyne forbi.

 

Knappene på sidene (spesielt volumknappen) synes jeg sitter i veien, og hver gang jeg "grabber" tak i telefonen så kommer jeg borti disse og justerer lyden. Ble noe bedre etter at jeg kjøpte meg deksel/cover i dag, men fortsatt så synes jeg disse knappene kunne vert litt mer "innebygde" og hardere slik at det krevde mer kraft.

 

På disse punktene som nå er nevnt er iPhone bedre.

 

Så til det positive:

Skjermen er som kjent mye større enn den på iPhone 4S og den virker utrolig flott. Er nok muligens størrelsen som imponerer meg mest, men jeg synes ikke denne er noe dårligere enn den på iPhone.

 

Muligheten for å personalisere er også veldig positivt og det var man jo nermest blottet for med iPhone. Her er det mange muligheter og rett og slett litt mer å trykke på og finne ut av mens man kjeder seg på bussen, eller sitter på flyplassen.

 

Prisen er jo også langt hyggeligere, selv om dette for MIN del ikke betyr så mye i denne sammenhengen.

 

Så for meg så sitter jeg ikke å tenker på en av disse som "vinnere" eller "tapere". Men jeg tenker på dem som to forskjellige enheter som har ver sin kundegruppe og jeg vil nok forstå mange av argumentene fra begge sider.

 

jeg skal ha S3'en en stund nå, så får vi se ved neste veiskille om det blir en Samsung igjen, eller om jeg går tilbake til iPhone.

 

Skulle jeg dratt på en øde øy og MÅTTE velge enten iPhone eller S3, så ville jeg nok valgt iPhone.

Skulle jeg derimot strandet på Gardemoen hadde jeg nok hatt mer glede av S3'en.

 

Så det største ankepunktet mitt så langt når dte gjelder S3 er rett og slett byggekvaliteten. (spesielt med tanke på matrialvalg på skjerm), Den knirker ikke eller noe som helst, men den føles rett og slett billigere. Men slår man på skjermen så glemmer man det :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurte på en ting ang. JB-oppdatering. Jeg bor i Polen og har polsk simkort(Orange) i min S3. Skal jeg ikke da få oppdateringen? Har prøvd å søke via wifi, men kanskje jeg må prøve med Kies?

JB har ikke kommet til enda til telefoner som er operatørlåst til Orange Poland.

Den kommer nok snart.

Lenke til kommentar

Lurte på en ting ang. JB-oppdatering. Jeg bor i Polen og har polsk simkort(Orange) i min S3. Skal jeg ikke da få oppdateringen? Har prøvd å søke via wifi, men kanskje jeg må prøve med Kies?

Har du Polsk CSC da?

Eller spurt på en annen måte, kjøpte du telefonen i Polen?

 

Nei, jeg har kjøpt tlf'en i Norge, men er ikke oppdateringen igjennom nettverket da? Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar

 

At Samsung har litt dårligere (billigere) matrialvalg er det ingen tvil om. Min første lille ripe kom på skjermen i dag som forventet. Ikke noen stor ripe og den synes bare i direkte lys med skjermen avslått, men dte gir en viss indikasjon på hva jeg kan forvente meg. Litt riper i skjermen skader jo ingen og synes jo ikke under bruk, men detsier nå vertfall litt om materialvalget. Jeg hadde ikke hatt noe i mot ekte glass og bakdeksel i alluminium etc. på S3'en. Selv om det gjorde den litt tyngre.

 

 

For ordens skyld, det er ikke plastglass på S3. Det er Gorillaglass i andre generasjon. Så vidt jeg vet er det nøyaktig samme glass som på iphone.

Lenke til kommentar

Lurte på en ting ang. JB-oppdatering. Jeg bor i Polen og har polsk simkort(Orange) i min S3. Skal jeg ikke da få oppdateringen? Har prøvd å søke via wifi, men kanskje jeg må prøve med Kies?

Har du Polsk CSC da?

Eller spurt på en annen måte, kjøpte du telefonen i Polen?

 

Nei, jeg har kjøpt tlf'en i Norge, men er ikke oppdateringen igjennom nettverket da? Takker for hjelp :)

Nei, en telefon kjøpt i Norge har en annen CSC kode enn en kjøpt i Polen.

Endring av CSC innebærer flashing av nytt rom, så du kan like gjerne vente til den blir oppdatert i Norge og oppdatere via Kies.

Lenke til kommentar

1. Den hang seg for første gang i går og da måtte jeg restarte den, men ellers har den fungert utmerket og den er like rask som iPhone med tanke på og bla i menyer og starte programmer. La oss håpe at jeg slipper å restarte telefonen i hytt og pine i fremtiden, den tiden er i mine øyne forbi.

 

2. Knappene på sidene (spesielt volumknappen) synes jeg sitter i veien, og hver gang jeg "grabber" tak i telefonen så kommer jeg borti disse og justerer lyden. Ble noe bedre etter at jeg kjøpte meg deksel/cover i dag, men fortsatt så synes jeg disse knappene kunne vert litt mer "innebygde" og hardere slik at det krevde mer kraft.

 

3. Så for meg så sitter jeg ikke å tenker på en av disse som "vinnere" eller "tapere". Men jeg tenker på dem som to forskjellige enheter som har ver sin kundegruppe og jeg vil nok forstå mange av argumentene fra begge sider.

 

1. Hva hang seg? Min erfaring med Android er at det er ukurant app-utvikling som forårsaker det meste av hickups, det være seg apper fra både store, seriøse aktører og mindre aktører. Om det er et rent utviklerproblem eller et OS problem aner jeg ikke.

 

2. Helt enig. Jeg synes volumknappen rett og slett er en designfeil fra Samsung sin side. Mitt problem har vært at når jeg skal låse opp skjermen når jeg holder telefonen i én hånd, så havner langfingeren min naturlig på volumbryteren og jeg har ikke tall for hvor mange utilsiktede volumendringer jeg har gjort :p Dog har det blitt mindre med tiden. Jeg har ikke hatt problemet før, for på HTC har låsoppknappen vært på samme sted som iPhone og da vil ikke fingrene naturlig lande på volumknappene. Men med det sagt, så har Nokia Lumia 800 samme oppsett som samsung, men plassert volumknappen høyere opp og skjermlåsknappen litt lenger ned så da var det aldri noe problem.

 

3. Endelig en som har skjønt det :p

Lenke til kommentar
1. Hva hang seg? Min erfaring med Android er at det er ukurant app-utvikling som forårsaker det meste av hickups, det være seg apper fra både store, seriøse aktører og mindre aktører. Om det er et rent utviklerproblem eller et OS problem aner jeg ikke
Dette gjelder alle plattformer :).

 

3. Så for meg så sitter jeg ikke å tenker på en av disse som "vinnere" eller "tapere". Men jeg tenker på dem som to forskjellige enheter som har ver sin kundegruppe og jeg vil nok forstå mange av argumentene fra begge sider.
3. Endelig en som har skjønt det
Dette har vel oppegående brukere i Apple tråder forsøkt å formidle siden tidenes morgen. Noen ønsker en telefon som gir de total frihet og noen ønsker en telefon som kun tilfredstiller kravene til oppgavene og har best mulig oppetid etc. Jeg var selv mest fokusert på å velge Android i 2010 (fulgt med i 6mnd før kjøp), men overasket meg selv ved at iOS4 kom best ut ift. de oppgavekravene jeg hadde den gang. Jeg overasket nok alle rundt meg også, men det som var ensbetydende for disse var at ingen hadde satt seg inn i iOS4. Vi hadde også Android enheter før iOS og vurderte aldri iOS som godt nok før v4. Vi har fortsatt å kjøpe fra begge leire og trives med det.

 

Som vi har sagt gjentatte ganger i iPhone trådene, "Det finnes ingen beste-telefon, det finnes kun den som passer best til deg og hva du ønsker av enheten". Dette er så enkelt at det er merkverdig at det er så mye diskusjon rundt det ;). Det er også stor variasjon i hvor avansert bruk hver kjøper praktiserer på begge plattformer.

 

Det er mange ting som irriterer meg med iOS og likeså med Android. Det perfekte produktet for meg finner jeg nok aldri.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Går fint det ja, har alle funksjoner utenom ringing, meldinger og mobilnett :)

Supert! Glemte helt dette med microsim, får mobilen idag og microsim trolig tirsdag, tør ikke snitte i gamlesimen i frykt for å bli "isolert". Får ihvertfall lekt meg litt da :)

Du kan jo hente micro sim hos en NetCom butikk, slik at du slipper og vente så lenge :p

Lenke til kommentar

Flere enn meg som opplever at spesielt nettlesere "lugger" litt?

 

Tenker særlig på chrome - som ofte henger i rundt fem sekunder, og så antar at jeg har trykket på noe rart. Dette skjer forsåvidt i andre browsere også - og begynner å bli ganske irriterende.

 

Samtidig, noen som har hatt problemer med at call log bare blanker ut? Jeg har INGEN ide om hvorfor dette skjer - og det er ganske irriterende. Etter en reboot fungerer det igjen.

 

Kjører stock rom med en annen launcher, så det er rart at det skal krølle seg så voldsomt.

Lenke til kommentar

Går fint det ja, har alle funksjoner utenom ringing, meldinger og mobilnett :)

Supert! Glemte helt dette med microsim, får mobilen idag og microsim trolig tirsdag, tør ikke snitte i gamlesimen i frykt for å bli "isolert". Får ihvertfall lekt meg litt da :)

Du kan jo hente micro sim hos en NetCom butikk, slik at du slipper og vente så lenge :p

Hos talkmore er det nok litt værre ;)

Lenke til kommentar

Fikk det batteridekselet fra Ebay. Dårlig kvalitet og skarpe LED lys. Gjør telefonen tre ganger tykkere, og er litt usikker på hvor godt det sitter. Dekselet dekker ikke kantene til telefonen, så det er ingen god beskyttelse. Har ikke fått testa selve batteriet i den enda. Virker som telefonen sitter greit i dekselet, og baksiden ser egentlig ganske bra ut. Virker som den lille foten som får telefonen til å stå på bordet kommer til å knekke når som helst.

Lenke til kommentar

Går fint det ja, har alle funksjoner utenom ringing, meldinger og mobilnett :)

Supert! Glemte helt dette med microsim, får mobilen idag og microsim trolig tirsdag, tør ikke snitte i gamlesimen i frykt for å bli "isolert". Får ihvertfall lekt meg litt da :)

Du kan jo hente micro sim hos en NetCom butikk, slik at du slipper og vente så lenge :p

Hos talkmore er det nok litt værre ;)

Aha.. :)

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med at JB sluker mye strøm? (flashet united kingdom LI8) Går fort 10-15% over natten. Kjører juicedefender plus som slår av all nettverkstilkobling, bluetooth etc. Tror heller ikke jeg har noen apps som hindrer telefonen i å gå i deep sleep. Ser på batteribruken at mye går til "Android-system" og "Enhet uvirksom", bortsett fra skjermen da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...