Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Skal prøve det og se om det virker.

Men samtidig finner jeg følgende på Xbox.no

 

 

 

  • Hver Xbox One-konsoll må ha enten en digital eller fysisk kopi av et spill. Hvis du for eksempel har andre Xbox One-konsoller i hjemmet og andre folk ønsker å spille det samme spillet med deg med de ekstra konsollene, må hver konsoll ha sin egen kopi av spillet.

 

 

Ja, poenget er at med juniors konsoll satt som din Home konsoll med ditt Live abonnement. Så får han tilgang til hele ditt bibliotek, selv om han bruker sin egen gamertag på den.

 

Selv får du tilgang til alt innhold i din egen Live konto på det som dere setter som hans Home konsoll, fordi du naturlig nok er logget inn med ditt eget gamertag..

 

Huff, det blir fort rotete det der. Men altså. Den ene konsollen får tilgang til alle spillene dine fordi den er satt som din Homekonsoll. Den andre konsollen får tilgang til alle spillene dine, fordi du er logget inn på den. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som nettopp kjøpte Xbox One X, er det noe dere ikke er så fornøyd med?

 

Noen ganger så vil ikke spill starte, får bare melding om at dette tar lengre tid en normalt og avslutter. Å streame ifra konsollen til Microsoft sin egen tjeneste som heter Mixer virker ikke haugevis av ganger jeg har prøvd for så å plutselig virke. Elendig bilde kvalitet på stream til Mixer. Og for første gang har jeg problemer med Uplay. Bare disconnect og tull. Ikke opplevd det på dem årene jeg har spilt Ubisoft spill på PC og PS4. Menyer er fortsatt rotete med lag på lag. Tar fortsatt en evighet å installere et spill via plate..helt latterlig.

 

Det er vel hva jeg kan komme på i farta som irriterer meg akkurat nå... :D

Lenke til kommentar

Dere som nettopp kjøpte Xbox One X, er det noe dere ikke er så fornøyd med?

Spotify kunne vært bedre integrert. Skal jeg bytte spilleliste må xboxen ut på menyen og da skalerer den ned til 1080p som tar litt tid. For så å måtte skalere opp igjen når man går tilbake til spillet.

 

Kan enkelt styre musikken via telefon/nettbrett/PC da men de få gangene man ikke har det i sofaen lamme seg er det litt irriterende.

 

Ellers veldig fornøyd. Vesentlig raskere enn første generasjon jeg hadde fra før. Men hadde jeg hatt en slappere tv uten HDR hadde jeg nok klart meg med den gamle.

 

Må fortsatt ha den gamle i stua for å bruke Kinect til trening. Det er litt irriterende at den slutta å dele ut gratis overganger.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

Dere som nettopp kjøpte Xbox One X, er det noe dere ikke er så fornøyd med?

Menyer er fortsatt rotete med lag på lag. Tar fortsatt en evighet å installere et spill via plate..helt latterlig.

 

Det er vel hva jeg kan komme på i farta som irriterer meg akkurat nå... :D

 

 

Har knapt brukt One S med den nye oppdateringen, så har ikke fått dannet meg ett særlig inntrykk. Men noe sier meg at det i hvetfall er litt bedre enn det var? :p MS virker ikke å ha så mye troa på seg selv når det gjelder GUI på One. Jeg tror fortsatt dette skylles MS sitt ønske om å laga ett intuitivt grensesnitt som skulle fungere optimalt med den ekle Kinect dritten, og samtidig fungere OK med kontroller. Personlig syns jeg det hele veien har falt i mellom to stoler hele greiene..

 

Ellers er det vel fortsatt slik at spillet lastes ned når du "installerer via disc" med mindre du faktisk kobler konsollen av nettet. Med andre ord en ganske elendig løsning. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Må fortsatt ha den gamle i stua for å bruke Kinect til trening. Det er litt irriterende at den slutta å dele ut gratis overganger.

 

 

Ikke bare det, overgangene er nesten umulig å få tak på. Har du anledning og behovet, slik det høres ut, bør du vurdere å kjøpe en mens de fremdeles er tilgjengelige.

 

Jeg vet ikke hvor du bor. Men Elkjøp har i sin butikk i Flekkefjord. Og NetonNet har på Lierskogen Liertoppen, og Sandnes Kvadrat. Koster 399,-..

Lenke til kommentar

 

 

Dere som nettopp kjøpte Xbox One X, er det noe dere ikke er så fornøyd med?

Menyer er fortsatt rotete med lag på lag. Tar fortsatt en evighet å installere et spill via plate..helt latterlig.

 

Det er vel hva jeg kan komme på i farta som irriterer meg akkurat nå... :D

 

 

Har knapt brukt One S med den nye oppdateringen, så har ikke fått dannet meg ett særlig inntrykk. Men noe sier meg at det i hvetfall er litt bedre enn det var? :p MS virker ikke å ha så mye troa på seg selv når det gjelder GUI på One. Jeg tror fortsatt dette skylles MS sitt ønske om å laga ett intuitivt grensesnitt som skulle fungere optimalt med den ekle Kinect dritten, og samtidig fungere OK med kontroller. Personlig syns jeg det hele veien har falt i mellom to stoler hele greiene..

 

Ellers er det vel fortsatt slik at spillet lastes ned når du "installerer via disc" med mindre du faktisk kobler konsollen av nettet. Med andre ord en ganske elendig løsning. 

 

OS-et til Xbox One er mye bedre nå, men det virker fortsatt som om at OS-et til 360 er mer responsivt. Jeg skrudde nylig på 360-en for å føre over lagringsdata til XBO-en min og jeg ble litt overrasket over hvor raske menyene er der. Nå er riktignok OS-et til XBO mer avansert, men jeg mistenker at det også har noe å gjøre med at OS-et til XBO baserer seg mer på XBLive enn det 360 sitt OS gjør.

 

Når det er sagt så synes jeg at OS-et er brukbart sånn som det er nå. Det eneste jeg virkelig savner nå er muligheten til å opprette mapper. Med alle XBO og 360-spillene som har samlet seg opp på harddisken har jeg begynt å miste oversikten. :p

Lenke til kommentar

 

Noen ganger så vil ikke spill starte, får bare melding om at dette tar lengre tid en normalt og avslutter. Å streame ifra konsollen til Microsoft sin egen tjeneste som heter Mixer virker ikke haugevis av ganger jeg har prøvd for så å plutselig virke. Elendig bilde kvalitet på stream til Mixer. Og for første gang har jeg problemer med Uplay. Bare disconnect og tull. Ikke opplevd det på dem årene jeg har spilt Ubisoft spill på PC og PS4. Menyer er fortsatt rotete med lag på lag. Tar fortsatt en evighet å installere et spill via plate..helt latterlig.

 

Det er vel hva jeg kan komme på i farta som irriterer meg akkurat nå... :D

 

 

Har knapt brukt One S med den nye oppdateringen, så har ikke fått dannet meg ett særlig inntrykk. Men noe sier meg at det i hvetfall er litt bedre enn det var? :p MS virker ikke å ha så mye troa på seg selv når det gjelder GUI på One. Jeg tror fortsatt dette skylles MS sitt ønske om å laga ett intuitivt grensesnitt som skulle fungere optimalt med den ekle Kinect dritten, og samtidig fungere OK med kontroller. Personlig syns jeg det hele veien har falt i mellom to stoler hele greiene..

 

Ellers er det vel fortsatt slik at spillet lastes ned når du "installerer via disc" med mindre du faktisk kobler konsollen av nettet. Med andre ord en ganske elendig løsning. 

 

 

Må være isolert til One X det da? Jeg har bare en classic One og har ikke opplevd at spill ikke starter som du beskriver men jeg har fått en error melding med masse tall og siffer ett par ganger når jeg loader inn i multiplayer i Titanfall 2 før spillet kræsjer, men det er sjeldent. En kompis med X opplevde derimot en plutselig svartskjerm i går midt i en Titanfall 2 match og så lukket spillet seg etter noen sekunder uten noen feilmelding. Menyene har vært lynraske etter siste dashboardet kom hos meg og Mixer har fungert som en drøm siden det ble sluppet uten noe som helst tull, i motsetning til twitch appen som ikke fungerte i det hele tatt sånn 9 ut av 10 ganger og selv de få gangene det gikk an å streame så var det en elendig opplevelse. Jeg har ingen problemer med å finne fram til det jeg skal ha i UIen da jeg synes det er oversiktlig, og funksjoner som DVR/screenshots går med 2 klikk i alle spill. Installering fra disk er godt mulig ett problem ja, men jeg kjøper bare digitalt nå så det problemet er over for min del.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

 

 

og pc på tv-en med 60 fps gir dårligere kontrast hvordan?

Fps har ingen ting med kontrast å gjøre.

Bildet kan være så krystallklart og kontrastfylt det bare vil, men når det hakker rundt med 30 fps er det ikke noe å bruke særlig med penger på.

Mulig på em lcd men ikke på en Oled med høyere pixel refresh rate.

Lenke til kommentar

 

Må fortsatt ha den gamle i stua for å bruke Kinect til trening. Det er litt irriterende at den slutta å dele ut gratis overganger.

 

Ikke bare det, overgangene er nesten umulig å få tak på. Har du anledning og behovet, slik det høres ut, bør du vurdere å kjøpe en mens de fremdeles er tilgjengelige.

 

Jeg vet ikke hvor du bor. Men Elkjøp har i sin butikk i Flekkefjord. Og NetonNet har på Lierskogen Liertoppen, og Sandnes Kvadrat. Koster 399,-..

Betaler ikke 400kr for å bruke Kinect på den nye. Da får heller den gamle boksen også stå i stua. Finnes ikke noe billig kinaadapter man får tak i?
Lenke til kommentar

 

 

 

og pc på tv-en med 60 fps gir dårligere kontrast hvordan?

Fps har ingen ting med kontrast å gjøre.
Bildet kan være så krystallklart og kontrastfylt det bare vil, men når det hakker rundt med 30 fps er det ikke noe å bruke særlig med penger på.
Mulig på em lcd men ikke på en Oled med høyere pixel refresh rate.

30 fps er 30 fps, og det er ikke alltid spill klarer å holde stabil 30 fps på konsoll heller.

Lenke til kommentar

Hvordan er viftestøyen for folk forresten? Har egentlig bare spilt AC: O sålangt, men vifta spinner opp i en 2-3 sekunder om gangen relativt ofte. Andre som har noe lignende?

 

Samme problemet som det her, dog jeg vil ikke si at den spinner opp til 110% akkurat

 

https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/7bhubw/xbox_one_x_scorpio_editions_fan_gets_loud_every/

 

Lurer litt på om jeg bare burde sende den inn først som sist, har jo helst lyst til å beholde en Scorpio Edition også så...

 

(Min står oppå en tv-benk med masse rom rundt også, så skal ikke være noe med at den ikke får nok luftgjennomgang)

Lenke til kommentar

Hvordan er viftestøyen for folk forresten? Har egentlig bare spilt AC: O sålangt, men vifta spinner opp i en 2-3 sekunder om gangen relativt ofte. Andre som har noe lignende?

 

Samme problemet som det her, dog jeg vil ikke si at den spinner opp til 110% akkurat

 

https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/7bhubw/xbox_one_x_scorpio_editions_fan_gets_loud_every/

 

Lurer litt på om jeg bare burde sende den inn først som sist, har jo helst lyst til å beholde en Scorpio Edition også så...

 

(Min står oppå en tv-benk med masse rom rundt også, så skal ikke være noe med at den ikke får nok luftgjennomgang)

Min er så godt som lydløs. Fra sofaen altså. Xbox 1x Står åpent på gulvet ved siden av Tvn for tiden. Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...