Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som jobber på Elkjøp eller power som vet når xbox one x kommer på lager og, blir sendt ut?

 

Håper å få den på lanseringsdato..

 

Nå jobber ikke jeg for noen av dem, men med tanke på at lanseringen er på Tirsdag 7. November så kan det bli tøft å få den på lanseringsdatoen med annet du bor i Oslo.

 

For av erfaring så er Elkjøp veldig lite glade i å sende ut så tidlig. For skulle de ha garantert for at du fikk den på lanseringsdatoen så måtte de nesten sendt den Torsdag 2. November.

 

Power bruker PostNord, så det kan gå litt fortere, spesielt hvis den blir sendt innad i Norge.

 

Men generelt så tror jeg ikke Elkjøp og Power liker å sende ut ting i god tid slik at en får det til lansering om du bor utenfor Oslo.

Lenke til kommentar

Noen her som jobber på Elkjøp eller power som vet når xbox one x kommer på lager og, blir sendt ut?

 

Håper å få den på lanseringsdato..

Kommer ann på hvor man holder til, her I Nord trøndelag har vi vare levering mandag og torsdag, men skulle d skje at varnene ikke kommer før sent på kvelden, så blir jo vare leveringen fløttet til dagen etter for kundene sin del. Bestill på power.no , sett levering hjem til deg, så kommer det mye raskere.

Lenke til kommentar

Elkjøp forventer å få på lager til Onsdag. Om dem gjør det og dem starter pakke prosessen raskt slik at dem er på bil ifra Sverige på Torsdag/Fredag. Så vil nok dem i Oslo og omegn få på lansering. Og jo lengre ifra Oslo du bor så må du beregne å få den sikkert 1-3 dager etter lanserings dagen.

Lenke til kommentar

 

Har 4 stk black monster hdmi 4k kabler klar til den 7 NOV... HDR Game mode pro kalibrert.

Ohh dette blir sweet ..

Uhm... En kalibrert HDMI kabel? X)

Håper ikke du betalte for mye :p

Eneste av mine kabler som gikk igjennom 4k speed test meteret til Kalibrerings mannen.no

Så kabel skjeptiker det er forskjeller på fart ivertfall...

Lenke til kommentar

 

 

Har 4 stk black monster hdmi 4k kabler klar til den 7 NOV... HDR Game mode pro kalibrert.

Ohh dette blir sweet ..

Uhm... En kalibrert HDMI kabel? X)

Håper ikke du betalte for mye :p

Eneste av mine kabler som gikk igjennom 4k speed test meteret til Kalibrerings mannen.no

Så kabel skjeptiker det er forskjeller på fart ivertfall...

4K speed test meter? Kjører 4k 60Hz helt utmerket på PCen min med en eBay hdmi kabel til 40kr. Så lenge den har båndbredde nok skal det ikke være noe problem, og HDMI 2.0 har båndbredde nok til 4K med HDR.

Lenke til kommentar

4K speed test meter? Kjører 4k 60Hz helt utmerket på PCen min med en eBay hdmi kabel til 40kr. Så lenge den har båndbredde nok skal det ikke være noe problem, og HDMI 2.0 har båndbredde nok til 4K med HDR.

Er vel bevist gang på gang at digitale signalkabler ikke er stor forskjell og så lenge hdmi kabelen er laget for å støtte båndbredden så er det ingen forskjell på en kabel til kr. 200,- og kr. 2000,-. Men verden vil bedras ;-)

 

https://www.digitaltrends.com/home-theater/are-expensive-hdmi-cables-worth-buying/

Endret av CaZpeR
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg tenker på korte kabler som opp til 2 m så klare man seg sikkert fint med noe Kina jalla kabler til en 50-lapp selv til 4K. Men jeg har selv testet 10 m HDMI kabel fra Biltema som bare klarte 4:2:0 i 4K. Testet så med en 3 m Monster kabel, og fikk da 4:4:4. 10 m kablene til Monster har samme garanti, så de skal også klare det. Og om de ikke klarer 4:4:4, så er det jo bare å klage og få et nytt par. Men joda, de koster riktignok 2 000 Kr, men så har de også noe for seg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet at det er stor forskjell på lenger HDMI kabler, men hvor går liksom "grensa"? Hva slags lengder bør bruke litt penger på fremfor billige fra Bilteam, Clas Ohlson, osv.?

 

Har det noe for seg å bruke 1000-lapp på en 1.5-3m kabel?

Jeg er interessert i å spille 4k UHD filmer uten tap av kvalitet.

 

Og hvorfor akkurat Monster? Lettest å få tak i? Det finnes jo mange dyre produsenter av kabler.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Hadde en 5 stjerners 5M Hama kabel fra pcen til TV. Den hadde vel 18gbps overføring, men den virket ikke med HDR. Klarte ikke finne noe sted om det var 1.4 eller 2.0. Tipper det var 1.4

 

Bytta til en Dacota Platinum high roller edition med hdmi 2.0 og 21gbps nå funker det fjell. Kosta temmelig mye mindre enn monster også :p 

 

Så var det 2.0 eller farta som gjorde at HDR funka? eller var den gamle kablen for dårlig på begge punkter? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...