Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå var det bra surround lyd i Gears 4 fra før, men Atmos var et klart løft. Dette blir spennende fremover!!

Helt klart et must have spennende høst i møte.

Atmos på Uhd har mye klarere dialog en andre lyd formater pluss mye mere rom fyllende lyd bilde.

Blir spennende på spill framover.

Lenke til kommentar

 

Ninja Gaiden Black i 8K med Fullscreen? Rått!  

Team Xbox er egentlig veldig smarte her. Ingen har laget en OG Xbox emulator med støtte for forbedringer, men de gjør det selv og vil faktisk tjene litt penger på det. Får de emulert mange 360 spill i 4K så blir det enda bedre, der er det heller ingen emulator som har kommet bra igang. PS2,PS3,Wii og WiiU emulator har allerede kommet bra igang eller veldig langt.

Endret av cuberen
Lenke til kommentar

 

 

 

Og xbox blir levert med en HDMI-kabel som er sertifisert til å klare 4k UHD 4:4:4

 

Selv har jeg også erfaringer med billigkabler som klarer å levere bilde hvor en monster eller supra ikke har klart det.

Så det er forskjell på HDMI-kabler, ikke alltid er dyrest best. Men en ting er sikkert. Klarer ikke kabelen jobben ender det med null bilde. Ikke et "litt dårligere bilde".

 

Dårlig sertifisering i så fall. Internett er fullt av folk som har fikset sine display problemer med å kjøpe ny HDMI kabel til sin XB1S. Det vil være litt krise om Microsoft gjør samme tabben med XB1X.

 

Og jo, 4:2:0 gir faktisk litt dårligere bilde. Enn 4:4:4..

 

Joda, ser den. Men jeg snakket om identisk signalstrøm. Altså vil en 4:4:4-strøm gi samme bilde på en billig som en dyr kabel.

 

Om det er feil på kabelen XB1S sender med, så vil et bytte av den løse problemet.

Det er ikke dermed gitt at en dyr kabel vil løse det bedre enn en billig en.

Jeg har rikelig av billigkabler som klarer full båndbredde, og jeg har noen får dyre som ikke klarer det.

Samt noen billige som ikke klarer det, og en del dyre som klarer det.

 

Prøv kabel, og leverer den ønsket signalstrøm, bruk det alternativet som passer best lommeboken.

Lenke til kommentar

 

Dårlig sertifisering i så fall. Internett er fullt av folk som har fikset sine display problemer med å kjøpe ny HDMI kabel til sin XB1S. Det vil være litt krise om Microsoft gjør samme tabben med XB1X.

 

Og jo, 4:2:0 gir faktisk litt dårligere bilde. Enn 4:4:4..

 

Joda, ser den. Men jeg snakket om identisk signalstrøm. Altså vil en 4:4:4-strøm gi samme bilde på en billig som en dyr kabel.

 

Om det er feil på kabelen XB1S sender med, så vil et bytte av den løse problemet.

Det er ikke dermed gitt at en dyr kabel vil løse det bedre enn en billig en.

Jeg har rikelig av billigkabler som klarer full båndbredde, og jeg har noen får dyre som ikke klarer det.

Samt noen billige som ikke klarer det, og en del dyre som klarer det.

 

Prøv kabel, og leverer den ønsket signalstrøm, bruk det alternativet som passer best lommeboken.

 

 

Jepp, da er vi faktisk helt enige. Som sagt så har jeg ikke krøpet til korset enda, men prøver Clas Ohlson kabelen. Men om den ikke funker, så lurer jeg på å bare gå for Monster'en selv om det er 2 000 Kr. Er grenser for hvor mye tid man kan bruke på dill. Og enkelte vil til og med ha det til at tid er penger. I så fall risikerer man fort at billig kablene blir svært dyre.. :p

Lenke til kommentar

Ninja Gaiden Black i 8K med Fullscreen? Rått!

Team Xbox er egentlig veldig smarte her. Ingen har laget en OG Xbox emulator med støtte for forbedringer, men de gjør det selv og vil faktisk tjene litt penger på det. Får de emulert mange 360 spill i 4K så blir det enda bedre, der er det heller ingen emulator som har kommet bra igang. PS2,PS3,Wii og WiiU emulator har allerede kommet bra igang eller veldig langt.

 

 

4K vel? Uansett: Cult classic Ninja Gaiden Black will be free for Xbox Game Pass subscribers

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

hvordan finner man ut om de kablene man har takler dette?

 

 
På PC kan man gå til der man bytter resolution (med Nvidia skjermkort ihvertfall) og prøve å velge en 4:4:4 oppløsning om den ikke er satt som det som standard.
 
PC kan være litt mer tricky, en kabel som fungerer med XB1S er ikke garantert å fungere med PC. Forsåvidt andre veien også. HDMI spec sier noe om hvor høy spenningen skal være i kontakten. Ikke alle legger seg i øverste del av godkjent verdi. Og dermed vil de ikke kunne bruke like lange kabler som andre..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...