Gå til innhold

Den offisielle PS Vita tråden


Xposure

  

190 stemmer

  1. 1. Skal du anskaffe PS Vita?



Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

Er det noen gode RPG spill til PSP jeg bør skaffe meg på Vita?

 

JRPG er kanskje psp'ens sterkeste sjanger, men langt fra alle er på PSN Store. Etter en rask titt over spillene på Store'en, kan jeg anbefale:

 

- Breath of Fire 3

- FF 4: Complete Collection

- Lunar: Silver Star Harmony

- Persona 3

- Legend of Heroes: Trails in the sky

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lå på sofaen i dag og var litt redusert etter noen pils i går og tenkte at en PSV er et ypperlig leketøy på en dag som denne :) Så tok meg en tur ut og kjøpte en PSV WiFi, Fifa og 16GB minnekort, kostet meg 2300,- så syns ikke det var så ille.

 

Førsteinntrykket er veldig bra så langt, driver å laster ned Uncharted nå. Regner med at alle spill man finner på PS Store, tenker da på de som er til PSP, kan spilles på PSV? Ser at det er beskrevet i mange spill at de virker på PSV, men feks GTA sto det ingen ting om det.

 

Er det stor forskjell på grafikken på et PSP og PSV spill?

 

Jeg fikk heller ikke avstandsspill til å virke, får feilmeld "Kunne ikke koble til", eller noe i den dure. Noen som vet hva det kan komme av? Jeg har koblet PS3 og PSV sammen under innstillinger på PS3, og aktivert fjernstart på PS3. Når jeg så velger avstandsspill på PSV og skal koble til får jeg denne feilmeldingen..

Lenke til kommentar

Forskjellen på et bra PSV spill er ganske så stor i forhold til et PSP spill, det vil du se når du har lastet ned Uncharted tenker jeg :)

 

Prøv å gå til avstand spilling eller hva det heter under spill menyen på PS3 og klikk på den, og så prøv å start avstand spilling på PSV.

Lenke til kommentar

Vurderer PSP Vita men da må jeg ha 4 fire spill som avgjør om det blir kjøp eller ikke. Finnes SSX, Skate 3, WRC og MW3 / BF3 til denne konsollen? Må jeg ha PS3 for å spille online ?

 

Ingen av disse spillene finnes til PSV enda. Du kan spille online rett fra Vita'en, samt spille spill på den overført fra PS3! Dette gjelder fortsatt stort sett PS1-spill, men enkelte PS3-spill kan også overføres!

Lenke til kommentar

Vurderer PSP Vita men da må jeg ha 4 fire spill som avgjør om det blir kjøp eller ikke. Finnes SSX, Skate 3, WRC og MW3 / BF3 til denne konsollen? Må jeg ha PS3 for å spille online ?

 

BF3 kan du bare glemme på en håndholdt konsoll. PSVita er kanskje kraftig, men at den er like kraftig som PS3 er ren PR fra Sony sin side.

Lenke til kommentar

Vurderer PSP Vita men da må jeg ha 4 fire spill som avgjør om det blir kjøp eller ikke. Finnes SSX, Skate 3, WRC og MW3 / BF3 til denne konsollen? Må jeg ha PS3 for å spille online ?

 

Vis du vil ha fullverdige konsollspill kjøper du ikke en håndholdt:P så enkelt. Med det mener jeg såklart at vis du har feks en ps3 og en vita så er det vel ikke noe spørsmål om hvilken konsoll du hadde kjøpt feks skate til?!:p

Men for all del, kommer helt sikkert cod,skate og noe rallyspill iløp av tiden.

Lenke til kommentar

Vurderer PSP Vita men da må jeg ha 4 fire spill som avgjør om det blir kjøp eller ikke. Finnes SSX, Skate 3, WRC og MW3 / BF3 til denne konsollen? Må jeg ha PS3 for å spille online ?

 

BF3 kan du bare glemme på en håndholdt konsoll. PSVita er kanskje kraftig, men at den er like kraftig som PS3 er ren PR fra Sony sin side.

Talspersoner fra Sony har vel sagt at en Vita med samme kraft som PS3 ville smeltet i hendene våre, mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

Jeg har en Playstation 3 men kunne gjerne tenke meg å ha skate og ssx med meg overalt. Jeg spiller veldig lite ps3 men synes det kunne vert kjekt å ha i sofakroken eller på en litt lengre biltur. Skate 2/3 er viktigst, så SSX, RC og til slutt skytespillene. Ingen som vet eksakt om Skate kommer til PS Vita?

 

nei de har ikke sagt noe enda vertfall. Men du kan jo kjøpe deg en ds! den har skate og mw!

Lenke til kommentar

Jeg har en Playstation 3 men kunne gjerne tenke meg å ha skate og ssx med meg overalt. Jeg spiller veldig lite ps3 men synes det kunne vert kjekt å ha i sofakroken eller på en litt lengre biltur. Skate 2/3 er viktigst, så SSX, RC og til slutt skytespillene. Ingen som vet eksakt om Skate kommer til PS Vita?

SSX og Skate er så langt ikke nevnt til Vita. Rally-spill kommer det sannsynligvis etterhvert, men ingenting er kunngjort. Call of Duty kommer til Vita til høsten.

Om du har lyst på andre sport-/bil-/skytespill, kan du jo vurdere om FIFA, Ridge Racer, ModNation Racers, Asphalt, Wipeout, Uncharted og Unit 13 (glemte jeg noen nå?) er noe for deg?

LittleBigPlanet kommer til Vita i sommer, og passer utmerket til sofakroker og bilturer.

Lenke til kommentar

Hunterra. Jeg ser at du vil ha skate på Vita. Det er verken annonsert eller tilgjengelig nå. Hvis du lurer på en vita og hvilke spill som er tilgjengelig så kan du gå inn på Playstation store fra PS3en din og gå på Playstation Vita delen. Det er den øverste fanen på venstre side i hovedmenyen. Der finner du alle spill som er gitt ut til Playstation vita (minus Lego Harry Potter).

 

Angående hvilke spill som kommmer så er det ikke mye informasjon om det enda. Vi vet at Resistance serien får et tilskudd på konsollen i Mai (skytespill) Call of Duty kommer til høsten. Ellers så må vi nok vente til E3 messen i Juni før vi får oversikt over hvilke spill som kommer.

 

Frem til da er det i hovedsak lanseringspillene og et par nye spill i måneden. Slik det er med de fleste konsoll lanseringer.

---------- <setter en strek der for den diskusjonen for min del.

 

Over til hva jeg liker med min Vita.

Har kjøpt en del spill, blant annet Uncharted, Ridge Racer, Rayman, og Everybodys golf. Det spillet jeg spiller mest er ikke Uncharted men Everybodys golf. Jeg er litt svak for golfspill, men det er også det at når jeg sitter på bussen eller venter på en forelesning skal starte, da er det mye greiere å ta et par hull på golfen, en å ta et kapittel eller to på uncharted.

 

Ridge Racer er utrolig skuff med tanke på manglende singelplayer del, men det er greit å ta et race eller to på bussen, så det var verdt pengene det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...