Gå til innhold

Den offisielle PS Vita tråden


Xposure

  

190 stemmer

  1. 1. Skal du anskaffe PS Vita?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glem hva butikken har! Mange av Vita-spillene er bare tilgjengelige på PSN uansett, og er trolig billigere enn hva du må betale over disk.

 

Er det noen gode rollespill til Vita da? Får ikke noe særlig inntrykk av grafikken ved å se på screenshots heller, de er som regel lav oppløsning og uklare på en PC-skjerm, så kom gjerne med en mini-review hvis dere har prøvd noen gode spill.

Lenke til kommentar

Glem hva butikken har! Mange av Vita-spillene er bare tilgjengelige på PSN uansett, og er trolig billigere enn hva du må betale over disk.

 

Er det noen gode rollespill til Vita da? Får ikke noe særlig inntrykk av grafikken ved å se på screenshots heller, de er som regel lav oppløsning og uklare på en PC-skjerm, så kom gjerne med en mini-review hvis dere har prøvd noen gode spill.

Dungeon Hunter, eller hva det heter, skal vel være brukbart RPG. Kommer snart et RPG som heter/kalles Ruin, og det ser dritbra ut!

Personlig synes jeg Uncharted Golden Abyss er snadder. Interessant historie, god lyd, tilfredsstillende grafikk og godt gameplay. Men dette er selvsagt ikke noe RPG.

Lenke til kommentar

Jeg holder på med Dungeon Hunter: Alliance til PSV og liker det veldig. Er mer et hack & slash spill en rpg men nærmeste en kommer av titlene som er ute akkurat nå tror jeg. Kjenner jaget etter å finne bedre gear og levle opp er godt tilstede og bare bli sterkere for å knuse skallen på flere fiender...hehe.

Lenke til kommentar

@Bjohansen

 

Vet desverre ikke om noen direkte RPG'er til Vita så langt, men kan jo nevne noen av de spillene jeg har.

 

Dungeon Hunter Alliance(Kjøpte for 100kr på gamestop når jeg kjøpte konsollen): Ganske artig dungeon crawler, kan til tider være litt vanskelig, men man finner massevis av loot.

 

Rayman Origins(kjøpte for 269kr på PSN): Fantastisk spill med fantastisk grafikk. Fargene er helt utrolig deilig å se på den supre OLED skjermen på Vita og gameplayen er artig.

 

Motorstorm RC( 45kr på PSN): Artig racing spill til en billig penge med leaderboards. Kjøper man det på enten PS3 eller PSV så får man det på begge, og saves blir synced med cloud så man kan spille med samme scores osv på PS3 som på PSV. Alt i alt et morsomt spill til en billig penge.

 

Super Stardust Delta+DLC(75kr på PSN): Hvis du har spilt Super Stardust HD på PS3 forstår du tegninga, men hvis ikke så er dette et fantastisk "highscore spill" med bra lyd, fin grafikk og masse replayability. Det er leaderboards så man kan konkurere med venner osv om å få høyest poengsum.

 

Unit 13 DEMO: Testet denne demoen i går og jeg syntes personlig dette virket supert. Det er et tredjepersons skytespill hvor man som oftest skal kunne velge fremgangsmåte, om det måtte være infiltration, commando eller andre typer. Har forhåndsbestilt dette fra GAME.no da de har tilbud på dette til 279kr+29kr i frakt. Dette kommer den 6 eller 7 mars.

 

Som noen har sagt så finnes det flere enn 5-6 spill til PSV så langt.

Håper dette var noe til hjelp.

Endret av xxTJxx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Noen spill slår automatisk av wifi for å spare strøm. Dette er noe utviklerne har lagt til i spillet, og så vidt jeg vet er det ikke noe vi spillere kan gjøre med dette.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg spilt Escape Plan selvom jeg har veldig lyst på det, men jeg vil tro Super Stardust Delta har mere replayability ettersom det er et typisk "highscore spill". Du kan jo prøve demoen av Super Stardust Delta hvis du ikke har gjort det, desverre er det ingen demo av Escape Plan :(

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg spilt Escape Plan selvom jeg har veldig lyst på det, men jeg vil tro Super Stardust Delta har mere replayability ettersom det er et typisk "highscore spill". Du kan jo prøve demoen av Super Stardust Delta hvis du ikke har gjort det, desverre er det ingen demo av Escape Plan :(

 

Likte Super Stardust ganske godt, men tviler på at jeg blir å kjøpe Motorstorm RC med tanke på at kontrolleren ødela litt av opplevelsen. Synes derimot det er ganske dumt at Escape Plan ikke har en demo. Vet jo ikke om jeg kommer til å like spillet.

Lenke til kommentar

Synes Motorstorm var gøy jeg. Kjøpte det uten å teste det og ble fornøyd med det. Å du kan spille på PS3 også siden det støttes der også :)

 

De neste Vita spillene jeg skaffer er Gravity Rush, Wipeout 2046, Ninja Gaiden Sigma Plus, kommenede Assassins Creed (håper på en Vita versjon), Call Of Duty (samme regelen her også) osv så ja listen er veldig lang!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

En ting som har overasket meg endel er at jeg isteden for å ha satt meg ned å spille på PS3 har valgt PSV isteden flere ganger. Altså jeg har ikke kjøpt PSV for å dra med rundt omkring, jeg bruker den hjemme og for meg har underholdningen og kvaliteten på spillene vært så bra at jeg ofte nå setter meg ned med PSV isteden altså.

 

Det hadde jeg ikke trodd når jeg kjøpe maskinen altså....

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

En ting som har overasket meg endel er at jeg isteden for å ha satt meg ned å spille på PS3 har valgt PSV isteden flere ganger. Altså jeg har ikke kjøpt PSV for å dra med rundt omkring, jeg bruker den hjemme og for meg har underholdningen og kvaliteten på spillene vært så bra at jeg ofte nå setter meg ned med PSV isteden altså.

 

Det hadde jeg ikke trodd når jeg kjøpe maskinen altså....

 

Dette har faktisk jeg også merket at jeg har gjort. Fikk Dark Souls til PS3 samme dag som jeg var å kjøpte Vita'en min, og har så vidt rørt PS3'en siden. Velger som oftest å slappe av på sofaen med litt Super Stardust, Rayman eller Dungeon Hunter. Hadde heller ikke trodd dette egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...