Gå til innhold

Raspberry Pi - En ARM GNU/Linux boks for $25. Ta en byte! - Lansert


xip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei folkens.

 

Nettopp blitt en del av bringebærfamilien.

Fikk min 256mb B for et par uker siden.

 

Jeg mistenker at det er noe gæærnt med SD sloten.

Har prøvd mange varianter av Raspbmc, Xbian og openelec, og får en gang i blant feilmeldinger som handler om lese/skrivefeil. Ofte under oppstart. Da må SDkortet få imaget på nytt.

 

Er det noen måte å sjekke hvorvidt det er feil på maskinen? Jeg har prøvd begge SD kortene jeg har og fikk samme problemet på begge.

Lenke til kommentar

Hei folkens.

 

Nettopp blitt en del av bringebærfamilien.

Fikk min 256mb B for et par uker siden.

 

Jeg mistenker at det er noe gæærnt med SD sloten.

Har prøvd mange varianter av Raspbmc, Xbian og openelec, og får en gang i blant feilmeldinger som handler om lese/skrivefeil. Ofte under oppstart. Da må SDkortet få imaget på nytt.

 

Er det noen måte å sjekke hvorvidt det er feil på maskinen? Jeg har prøvd begge SD kortene jeg har og fikk samme problemet på begge.

Du har allerede gjort noe krysstesting, og enten er det feil på begge minnekortene eller så er det feil med minneslot/kontroller på RPI-en din. Sistnevte er mest sansynlig. Om du får lånt deg en RPI litt så kan du i det minste være 100% sikker :)
Lenke til kommentar

Bruker selv et Class 10 32gb minnekort jeg kjøpte fra london. 130kr~ inkl frakt er absolutt verdt det :)

Merker du noen forskjell i responsen når du åpner et program?

Jeg for min del var litt skuffet over at det tar noen sekunder før programvinduet åpnes i GUIen.

Aner ikke.. Husker ikke så mye når jeg testet gui, Bruker den kunn om ftp server \ webserver for øyblikket :p

Lenke til kommentar

Fikk ikke RaspBMC til å fungere med NRK appen.. Spilte av videoer, men bare svart skjerm.. Var likens med noen filmer jeg har.

Med xBian fungerte NRK appen helt fint, men plages fortsatt med å få spilt av de videofilene.. Er H264, og har flere andre H264 filer som spilles av fint.

 

Det er to codec lisenser som Raspberry Pi gjengen ikke har kunnet betale og samtidig beholde den lave prisen, den ene er Mpeg2 og den andre er VC1. NRK live-sendingene er bl.a fortsatt VC-1 innbiller jeg meg.

 

Du kan nå selv kjøpe lisensene for din Pi her: http://www.raspberrypi.com/

Du må først lese ut serienummeret på din CPU og lisensen blir dermed generert for denne. Lisensnøklene legger du inn i "config.txt", tror RaspBmc har en add-on under "programs" som lar deg gjøre dette.

 

Har kjøpt disse lisensene selv og da funker NRK fint i Xbian som jeg bruker nå, men det funker nok like bra i Raspbmc.

Endret av Topguy
Lenke til kommentar

Fikk ikke RaspBMC til å fungere med NRK appen.. Spilte av videoer, men bare svart skjerm.. Var likens med noen filmer jeg har.

Med xBian fungerte NRK appen helt fint, men plages fortsatt med å få spilt av de videofilene.. Er H264, og har flere andre H264 filer som spilles av fint.

 

Det er to codec lisenser som Raspberry Pi gjengen ikke har kunnet betale og samtidig beholde den lave prisen, den ene er Mpeg2 og den andre er VC1. NRK live-sendingene er bl.a fortsatt VC-1 innbiller jeg meg.

 

Du kan nå selv kjøpe lisensene for din Pi her: http://www.raspberrypi.com/

Du må først lese ut serienummeret på din CPU og lisensen blir dermed generert for denne. Lisensnøklene legger du inn i "config.txt", tror RaspBmc har en add-on under "programs" som lar deg gjøre dette.

 

Har kjøpt disse lisensene selv og da funker NRK fint i Xbian som jeg bruker nå, men det funker nok like bra i Raspbmc.

 

Nrk appen fungerte utmerket etter at jeg la inn xBian istedet for RaspBMC, men får fortsatt ikke spilt av de videofilene, noe som kanskje kan ha noe med lisenser å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte min PI 21, fikk leveringsbekreftelse i dag.

Hvor lang tid har det tatt for dere fra leveringsbekreftelse til mottak?

 

Gleder meg til å få den, har en del bruksområder den skal testes ut på etter hvert.

Kommer med mine erfaringer etter hvert som jeg tester den i forskjellige settings.

Endret av Stitch626
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...