Gå til innhold

Raspberry Pi - En ARM GNU/Linux boks for $25. Ta en byte! - Lansert


xip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag dukket pakken opp i postkassen :) Enten har UPS levert den i helgen/dag eller så har en nabo e.l. levert den. Jeg har ofte fått post til naboene i min postkasse.

Sikkert UPS som har levert den til Posten når de ikke fikk tak i deg. Kjipt at de ikke kunne angitt dette tydeligere på pakkesporingen.

Men bar at du har fått den. :-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Batteridrevet Raspberry Pi, med RaspMC og Optoma lommeprosjektor (batteridrevet). Laget en meget "jalla" hjemmelaget batteripakke av 8xAA batterier, seriekoblet til 12v (ish) koblet til innmaten av en HTC USB - billader for regulering av strøm.

 

Resultat : Se film hvor som helst opp til 100" på veggen uten ekstern strømkilde :) Hvor lenge den varer aner jeg ikke, var egentlig mest for å teste ut!

16qhcw.jpg

Endret av iNzzain
Lenke til kommentar

Batteridrevet Raspberry Pi, med RaspMC og Optoma lommeprosjektor (batteridrevet). Laget en meget "jalla" hjemmelaget batteripakke av 8xAA batterier, seriekoblet til 12v (ish) koblet til innmaten av en HTC USB - billader for regulering av strøm.

 

Resultat : Se film hvor som helst opp til 100" på veggen uten ekstern strømkilde :) Hvor lenge den varer aner jeg ikke, var egentlig mest for å teste ut!

16qhcw.jpg

 

Stilig

Testet med en "batteribank" jeg kjøpte for en stund siden.. Fungerte fint det :)

xtilpe.jpg

xyrkle.jpg

 

Den er på 8800mAh så holder vel en stund tenker jeg. er 2 USB-porter på den også, så kan jo forsyne en usb-hub også :D

Printet ut et lite kabinett til den også. Må nok gjøre noen småjusteringer.. Kanskje et litt større kabinett slik at jeg får plass til batteribanken i samme boks.. :)

Resultat : Se film hvor som helst opp til 100" på veggen uten ekstern strømkilde :) Hvor lenge den varer aner jeg ikke, var egentlig mest for å teste ut!

Se en film på 100" "skjerm" med 320x240 oppløsning er vel ikke så ekstremt digg? :p

 

 

Har i dag fått kompilert quake 3 og despotify og fikk det til å fungere utmerket på raspbian.

Forslag til noe annet kult "basic" man kan prøve seg på?

Har xBian på ett annet minnekort, så det er testet og fungerer veldig bra.

Tja, Jeg installerte en Webserver på min PI for moroskyld :p

Frister med enda en PI som jeg kan leke med andre ting..bare synd at den blir så dyrt etter mva \ toll gebyrer osv :p

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...