Gå til innhold

Raspberry Pi - En ARM GNU/Linux boks for $25. Ta en byte! - Lansert


xip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg bestiller får jeg opp Tax på $7. Er dette riktig? Da blir jo prisen over tollgrensen.

 

Hvor bestiller du fra? Tror ikke det er noen som har kjøpt Pi'en uten at det har kommet moms på den.

Tax forsvant da jeg betalte. Ja, man må betale moms i norge hvis verdien er over 200 kroner, men man skal ikke trenge å betale moms både i norge og england for samme vare.
Lenke til kommentar

Farnell:

 

Unfortunately we can no longer sell Raspberry Pi to private consumers in countries which are not listed but we can continue to take business orders in all countries. We are still building our network of Approved Retailers in some countries so If you do not see your country’s flag, please search online for another suitable retailer.

 

WTF?

 

Edit: Hvor handler jeg da og hva er omtrentlig leveringstid?

Endret av Session^^
Lenke til kommentar

Edit: Hvor handler jeg da og hva er omtrentlig leveringstid?

Ebay? ;p Kanskje litt dyrere, men når jeg bestillte, så ser det ut til at fyren satt ned prisen på pakka. Siden jeg ikke måtte betale noe toll.

 

http://www.ebay.com/itm/New-512MB-Version-Raspberry-Pi-2-0-Model-B-Element-14-Linux-System-Board/181004642199?ssPageName=WDVW&rd=1&ih=008&category=162&cmd=ViewItem

Kjøpte fra han, bare 256 Mb versjonen.

 

Sikkert mange andre med rimligere pris på ebay :)

Lenke til kommentar

Farnell:

 

Unfortunately we can no longer sell Raspberry Pi to private consumers in countries which are not listed but we can continue to take business orders in all countries. We are still building our network of Approved Retailers in some countries so If you do not see your country’s flag, please search online for another suitable retailer.

 

WTF?

 

Edit: Hvor handler jeg da og hva er omtrentlig leveringstid?

Patetisk av Farnell ettersom de ble valgt på grunn av sitt verdensomspennende distribusjonsnettverk. Jeg bestilte fra rscomponents (den er ikke sendt enda).
Lenke til kommentar

Må bare si at jeg sliter litt med å boote fra minnekortet. Av og til funker det, mens i de fleste tilfeller går det ikke. Jeg får et svakt dimmet grønt lys og et rødt lys. Jeg presterte å knekke av noe plast som holder minnekortet inne, og nå må jeg holde det inntill for at det skal få kontakt, til det bruker jeg en klesklype av plast.

 

Noen som har tips, ser det er mange som har samme problemet på nett, men er vist ikke noen som har ordentlig fiks på det...

 

Har prøvd flere strømkilder, der to gir 1000mA og en gir 700mA.

 

Minnekortet er et 32Gb mymemory kort class 10

 

Om jeg skur litt inn på pinnene til minnekortlesern så begynner det å bline tre ganger, liten pause, tre nye ganger.

 

Jeg trur jeg har brudd enn eller annen plass her. Hvordan fikser jeg dette, har tilgang på elektronikk labb med diverse utstyr.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Da har jeg sjekket dette opp med vår produktavdeling og de sier at spesifikasjonene på vår nettside skal stemme. [256MB RAM]

 

Er det ikke rart om de har fått inn 256MB-versjonen? Farnell har jo sendt ut 512MB-versjonen i halvannen måned nå?

 

Jeg kjøper iallfall ikke 256MB-versjonen når den har gått ut av produksjon og har blitt erstattet med en ny versjon med dobbel mengde RAM til samme prisen. Da handler jeg heller fra England.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...