Gå til innhold

Raspberry Pi - En ARM GNU/Linux boks for $25. Ta en byte! - Lansert


xip

Anbefalte innlegg

Hm. Siden noen av kontaktene står litt upraktisk til, så tenkte jeg at jeg skulle designet mitt eget kabinett, så printe det ut (har 3d printer :green:).

Det jeg lurer på da er om jeg kan bruke en kort USB forlenger til 2 av USB, portene, og evt noe forlenger greier til TP \ HDMI kabler? Vil det fungerer? Tipper det vil fungere med USB, men finnes det såpass korte HDMI \ TP kabler? :p Må jo være litt fleksible også :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver å tester Fedora Remix, og jeg har virkelig troen på at dette kan bli bra når det kommer i nyere version.

 

Kan vel og slenge ut ett bilde av min.

 

 

34qprwo.jpg

 

Dessverre tatt med mobilen..

Boks: http://www.ebay.com/itm/280942333022?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648

Laget av akryl, ganske så fin.

 

Kjøleribber: http://www.ebay.com/itm/120984722583?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648

Fikk svarte av en eller annen grunn, men det gjør ingenting.

Lenke til kommentar

Driver å tester Fedora Remix, og jeg har virkelig troen på at dette kan bli bra når det kommer i nyere version.

 

Kan vel og slenge ut ett bilde av min.

 

 

34qprwo.jpg

 

Dessverre tatt med mobilen..

Boks: http://www.ebay.com/...984.m1497.l2648

Laget av akryl, ganske så fin.

 

Kjøleribber: http://www.ebay.com/...984.m1497.l2648

Fikk svarte av en eller annen grunn, men det gjør ingenting.

 

 

Tror jeg må innvestere i noen sånne kjøleribber :)

Lenke til kommentar

Bare sandblås dem, så får dem nok dens naturlige farge :p - Kanskje kjøpe selv.. Evt se om jeg finner en gammel CPU Kjøler som jeg kan "demontere".

Grunnen til at de fleste kjøleribber er sortelokserte er at de dermed kan stråle ut varme ved hjelp av emisjon, blank aluminium har en emisjonsfaktor som er 10 ganger dårligere. Jeg spraymalte en blank kjøleribbe og målte 5°C lavere temperatur i et lukket kabinett uten vifte.

Har man god nok luftstrøm over kjøleribben har fargen på kjøleribben ingenting å si.

Lenke til kommentar

Må si meg mektig imponert av lille Raspberry Pi. Med Raspbmc RC5 fungerer alt nå tilsynelatende bra, selv om det måtte jukses litt for å montere NFS shares. 2.0 over HDMI fungerer bra, og det gjør også avspilling av god x264.

 

Med både Raspbmc RC5 og Xbian 0.8 blir det nesten litt for mye på én gang!

 

Edit: Xbian 0.8 virker bedre enn Raspbmc RC5.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

Fikk kjøpt denne, men ser også att det er plass til 2 stykk i popcorn hour også

 

raspberry-pi-case-black-2-228x228.jpg

Mangler bare nå sd kort og strømforsyningen

Koster rundt 130kr inkl frakt for 32GB SD Class 10 fra mymemory.com :) Har selv 2 SD kort derfra.

 

Fikk kjøleribbene mine i posten idag. Så får se om jeg designer nytt kabinett i google sketchup som jeg printer ut eller hva jeg gjør. Lyst og lage en plass til vifte, men er vel strengt tatt ikke nødvendig. :D

Lenke til kommentar

Hvor mange led lys kan man styre med PI'en? Er det kunn antall GPIO's eller kan man feks styre (slå av\på) 20stk feks, uavhengig av hverandre?

 

Isåfall har jeg et par ideer jeg vil prøve meg på .. :D

 

Det er antall GPIO'er som er begrensningen dersom du skal drive LED'ene enkeltvis i parallel. Men du kan få kjøpt LED paneler osv. som styres via SPI eller I2C. Da er det i praksis bare begrenset av hvor mange LED'er det er på panelet. Eller at du styrer et shift register e.l. som igjen driver LED'ene.

Lenke til kommentar

Yess. Med Raspbmc RC5 fungerer endelig boksen som ett sikkelig media center. Med mpg2 lisensen kan jeg nå spille av iso filer. Den tar nå også pakkede isofiler slik att jeg slipper å pakke ut rar filene til iso fil.

 

Problemet jeg hadde med hakking på filmer med dts lyd er også borte. Meget fornøyd mao. Nå kan stue pc min pensjoneres.

Lenke til kommentar

Fikk min RP for noen dager siden og har drevet å forsket litt - skal (etter planen) brukes som "HTPC", eller rett og slett en liten boks jeg slenger bakom TV-en :D

 

Men, har prøvd å streamet litt filmer, hadde ei fil på 14GB (1080p) som den slet veldig med, RP klarte ikke å henge med. Konverterte denne så den ble 8GB (1080p) og da kjørte den helt supert, bortsett ifra ca 10 stopp på 1 sek der den "bufret". Er det flere som opplever at store filer kanskje er et problem?

 

Kjører (ehem) trådløst 150Mb/s fra PC til AP, og da kablet fra AP til RP'n. (Er vel 100Mb/s på RP?) Har ingen problemer med å kjøre den aktuelle filmen på feks en bærbar-PC som er på det samme nettet.

Har ikke hatt annledning til å prøve via USB enda, da externdiskene er ute på vift.

 

Installerte først OpenElec - syntes ikke denne var så stabil så prøvde da XBian, og denne kjører stabilt som bare fy. Mere flyt i menyene osv :)

 

Det beste var vel kanskje at fjernkontrollen på TV'en funket til å styre menyene i XBMC! Helt ut av boksen!

Lenke til kommentar

Det beste var vel kanskje at fjernkontrollen på TV'en funket til å styre menyene i XBMC! Helt ut av boksen!

 

Sjekk om libcec er tilgjengelig i pakkebrønnen. Dette krever at ting er koblet sammen med hdmi, at komponentene har cec støtte og at det er aktivert på de komponentene man ønsker å styre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...