Gå til innhold

Raspberry Pi - En ARM GNU/Linux boks for $25. Ta en byte! - Lansert


xip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet så er det bare klienten og ikke serveren som kan kjøres på Android og iOS enheter.

 

Noen til noe enkelt jeg kan bruke raspberryen til? Funket dårlig som mediapc, og ts3 server er egentlig alt jeg trenger.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Lyst til å utdype dette?

Jeg kjører 256MB utgaven med Raspbmc, eneste jeg har å utsette på den er at den er litt treg i forhold til min vanlige htpc, men det er å forvente.

Kjørte 512mb utgaven med Raspbmc. Den var generelt treg, noe som ga en veldig dårlig opplevelse. I tillegg slet den veldig med å holde lyden synkronisert med bildet, selv etter justering. Skal gi OpenELEC en sjangse, om jeg får det til da :wee:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann,

 

Så for en stund siden et lite kretskort som kunne ta i mot en spenning (husker ikke om det var DC eller 230V AC), lade et batteri om nødvendig (12V+), og levere 12V 2+ ampere ut. Rett og slett en liten UPS. Fant et slikts kretskort for en del måneder siden, men bokmerket er blitt borte, og jeg klarer ikke grave det frem igjen.

 

Skal brukes til å mate en 7 ports USB-hub, som igjen skal holde liv i flere Raspberry Pi-er.

 

Noen tips? :)

Lenke til kommentar

Noe du kjenner igjen her?

https://www.google.n...w=1858&bih=1428

 

Alterantivt er det bare å gå på Biltema og kjøpe den minste av de intelligente 12V laderne sammen med et lite vedlikeholdsfritt 12V blybatteri og koble dette sammen. Det vil i de fleste tilfeller bli bedre enn mange andre løsninger. Totalkostnad fra under kr 500 og oppover:

http://www.biltema.n...12-V-2-A-37743/

http://www.biltema.n...edeler/Batteri/

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Da er kretskort + komponenter til å bygge en strømforsyning med 10 USB-utganger som kan levere 10 Ampere totalt på vei.

 

Innkjøpsliste:

230V AC -> 15V DC strømforsyning

UPS/batteriladekrets

Stepdown fra 12V til 5V

USB-porter

Brytere til hver USB-utgang

LYS-dioder for hver port

LYS-diodeholdere

 

Tenkte også å kjøpe polymer-sikringer til hver port, som resetter seg selv. Dette for å begrense maks strømtrekk per port, så ikke noe skal bli overbelastet ved feil. Får ettermontere dette, siden det ser ut til at de ikke kommer på lager hos Elfa før juni/juli.

 

Blybatteri finner jeg på biltema, om det jeg har på 7,2Ah begynner å bli dårlig.

 

Alt dette skal gi redundant strøm til en del RPI-er som står i en remse med stackbare RPI-kabinetter. Har kun 3 RPI-er per nå, men kommer fler ettersom behovet melder seg, noe det vil gjøre utover sommeren :D

Lenke til kommentar

Noen av dere som kjører emulatorer (MAME, NES, SNES) på deres? Min dukket opp i posten i dag, og tenkte å prøve litt av hvert, men støter på det vanlig (og hinsides irriterende) Linux-problemet, nemlig pakkebrønner som flytter rundt etter at tutorials er skrevet, og dependencies som ikke oppfylles fordi et eller annet har blitt slettet eller endret. Kommer vel i mål, men blir litt sprø. :p

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...