Gå til innhold

Raspberry Pi - En ARM GNU/Linux boks for $25. Ta en byte! - Lansert


xip

Anbefalte innlegg

Hvordan kobler man opp vifte på raspberry PI? Fikk nettopp en 2 pins i posten (40x40mm). Er det bare plug&play i 5v ingangen eller må jeg ha noe annet i mellom?

 

Det er beskrevet etter 45 sekunder ut i

. Pin-diagram finner du litt ned på denne siden.

 

Er det noe stort poeng med vifte på Pi? Overklokking?

 

Dustinhome har forresten ikke noen forventet leveringsdato på Raspberry Pi, noe som sannsynligvis betyr at grossisten/leverandøren ikke har noen på lager. Da føler jeg meg relativt sikker på at man får 512MB-versjonen selv om Dustinhome ikke er enig :) Dessverre kan det være lang leveringstid også her.

 

Hvor kan man få tak i rPi før jul? RS opererer dessverre med 5 uker før utsending.

 

Edit: Linken til yuotube var visst forsvunnet.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok ikke så mye å hente med vifter og kjøling på Pien, kanskje om du klokker den veldig mye, gjerne mer en standardprofilene du finner i config.txt.

Har ikke målt temp selv, men jeg har aldri opplevd temperaturer som tilsier at man burde ha kjøling på den. Det er jo snakk om en chip av typen man finner i mobilen, og mobiler har jo omtrent alt annen enn kjøling ;)

Endret av hakonvl
Lenke til kommentar

Tenkte å bruke en RPI til neste robotprosjekt, men trenger litt info!

 

Trenger at den kjører fem servoer, tre dc motorer, ett camera, gps, og en retningssensor.

 

Ingenting er kjøpt inn enda, så hvis noen har forslag eller tips hadde det vært supert!

Hvor er det best å kjøpe rpi for tiden?

Er ikke en Arduino bedre til det formålet?

Lenke til kommentar

Tenkte å bruke en RPI til neste robotprosjekt, men trenger litt info!

 

Trenger at den kjører fem servoer, tre dc motorer, ett camera, gps, og en retningssensor.

 

Ingenting er kjøpt inn enda, så hvis noen har forslag eller tips hadde det vært supert!

Hvor er det best å kjøpe rpi for tiden?

interessant lesestoff: http://www.linux.com/news/embedded-mobile/mobile-linux/659744-10-ready-to-roll-robots-that-run-linux
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...