Gå til innhold

Raspberry Pi - En ARM GNU/Linux boks for $25. Ta en byte! - Lansert


xip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Har fått mail om at min er på vei, men det er noe rart med shipping adressen min.

Det står

Fornavn og etternavnet mitt

Fornavn og etternavnet mitt

Adressen min

 

Med andre ord står navnet mitt to ganger, og adressen en gang. Det står ikke noe om Norway eller Norge. Har det skjedd med dere også?

 

Kjetil

Lenke til kommentar

Det er ikke riktig, frakt skal ikke innberegnes. Verdi av forsendelsen * 1,25 + frakt + fortolling gebyr

 

Så lenge verdien er over 200kr på varen man kjøper skal man betale moms av både varen og frakt kostnader. Er varen under 200kr, så slipper man moms uansett hva fraktprisen er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg måtte betale mva og gebyr til DHL (kom som egen regning en stund etterpå). Så da var du heldig som slapp det.

 

Litt kjedelig at alle som bestilte i begynnelsen får to, men fra to ulike firmaer :)

Farnellen var tollklarert, men litt dyrere, tror den fra RS endte opp å være totalt sett dyrere hvis en inluderer det til staten og DHL.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bestilte min igår og fikk den idag.. er knallfornøyd sålangt. Jeg har tenkt å bruke den til utvikling, så jeg er spent på hvor gode API'er det er i "Wheeze"

Wheeze er jo helt vanlig GNU/Linux Debian, så API'er finner du jo stort sett det du vil av, så det skal nok ikke være noe problem ;) Men,kan det stemme at du bestile i går, og fikk den i dag?

Lenke til kommentar

Bestilte min igår og fikk den idag.. er knallfornøyd sålangt. Jeg har tenkt å bruke den til utvikling, så jeg er spent på hvor gode API'er det er i "Wheeze"

Wheeze er jo helt vanlig GNU/Linux Debian, så API'er finner du jo stort sett det du vil av, så det skal nok ikke være noe problem ;) Men,kan det stemme at du bestile i går, og fikk den i dag?

Stemmer, jeg fikk helt sjokk når en bring-dude sto på døra mi. Det stod på farnell.no at det var 60 dagers leveringstid :p

 

Jeg klager ikke ;)

 

Kan være fordi jeg har bedriftskonto hos dem :p

 

-frank

Lenke til kommentar

Bestilte min igår og fikk den idag.. er knallfornøyd sålangt. Jeg har tenkt å bruke den til utvikling, så jeg er spent på hvor gode API'er det er i "Wheeze"

Wheeze er jo helt vanlig GNU/Linux Debian, så API'er finner du jo stort sett det du vil av, så det skal nok ikke være noe problem ;) Men,kan det stemme at du bestile i går, og fikk den i dag?

Stemmer, jeg fikk helt sjokk når en bring-dude sto på døra mi. Det stod på farnell.no at det var 60 dagers leveringstid :p

 

Jeg klager ikke ;)

 

Kan være fordi jeg har bedriftskonto hos dem :p

 

-frank

Mhm, bestile da man fortsatt måtte stå på venteliste i lang tid før man kunne bestille, og min er ennå ikke sent. Er vell over en måned siden jeg bestilte -.-

Lenke til kommentar

Jeg har fått faktura fra Farnell, men ingen Pi. Når jeg tracker orderen så står det at UPS har levert den ved postkasse. Men jeg har ikke mottatt noe. Utrolig dårlig praksis hvis UPS bare setter pakken i fra seg i veien utenfor huset. Da kan hvem som helst ta den. Sist gang ble jeg oppringt av UPS på forhånd og ba dem om å beholde pakken slik at jeg kunne hente den selv på deres lager.

 

Har ikke lyst til å betale for en vare jeg ikke har fått :mad:

Lenke til kommentar

Har du kontaktet UPS og spurt etter pakken din?

Pakken er vel ikke "levert" før de har fått underskrift fra mottager.

 

Ja. De skulle sjekke med kjørekontoret (det var tre dager siden). I tracking informasjonen står det «Signert av: POSTKASSE». Pi'en er riktignok liten, men med en runde med bobleplast så tviler jeg på at den kommer ned i sprekken på postkassa. Noe som får meg til å tro at de bare har lagt den ved siden av postkassen. Jeg har ikke fått noe i postkassen i alle fall. Har lett rundt postkassen uten å finne noe. Mange går forbi huset mitt når de skal til T-banen så det er sannsynlig at den har blitt stjålet hvis den er lagt ved siden av postkassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...