Gå til innhold

Matematiske regelmessigheter i bibelen


Anbefalte innlegg

Du synes det er utrolig at en sinnsyk person kan stokke om på tall og telle bokstaver i en bok?

 

Vær klar over at maxRPM tror jorda er flat. Synes du det er utrolig også?

 

Alt maxRPM har sagt så langt her er feil, han søker bevisst å si det motsatte av hva all tilgjengelig kunnskap tilsier.

 

Er det ett sted jeg aldri har sett snurten til guden din så er det den norske naturen. Jeg tror ikke engang guden din er klar over at hva norsk natur er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Hei. Jeg synes dette er en god tråd. Jeg synes ikke at det er rart at ting er som det er. Jeg har nå funnet ut at jeg er kristen. Jeg har mange forvirrende tanker, men sannheten er at jeg har unormalt lite "ekte" meninger.

(Måtte ha profesjonell hjelp for å finne ut dette nå nettopp.)

 

Jeg tror grunnen er at jeg har følt meg elsket. Jeg forsto når jeg var liten og sto aleine i naturen oppe på fjellet, at det fantes en skaper. Jeg hadde ikke omsorgspersoner på et gjennomsnittlig nivå og logisk sett søkte jeg derfor kanskje etter noe annet. Man kan jo tenke at jeg har klart å hjernevaske meg selv.

 

Men jeg tror ifra idag at det er en gud jeg føler/følte og at det var gud som elsket meg hele tiden. Det kan forklare at jeg forstår det jeg leser, hører og ser. Jeg forstår deg som hater meg og jeg forstår deg som elsker meg. Jeg er like glad i dere begge. Jeg tror at siden jeg er slik, så er det heller ikke så rart i att tankene som prøver å tilpasse seg samfunnet blir kaotiske. Men min gave er at jeg forstår og det gjør at jeg kan hjelpe alle som trenger meg. Jeg har sovet og bodd mye ute i naturen. Jeg har alltid hatt en forestilling om at naturen vi er en del av og alt omkring oss kan forklares matematisk "på et menneskelig nivå". Men at det ikke er meningen at vi skal forstå mer en det heller. Jeg forstår at mye av det jeg skriver kan være usammenhengende, selvmotsigende, dobbeltmoralsk og merkelig. Men jeg tror ikke det har noen betydning eller konsekvens. Jeg har alltid følt på meg at det er meg og "den som elsker meg". Jeg tror det er slik for deg også. Jeg kan anta at du som ikke tror på noe er et resultat av et gjennomsnittlig menneske, slik det er ment. Jeg tror du er et godt menneske og jeg tror du blir dømt utfra dette også. Jeg tror det er ditt valg og det kjennes naturlig å ikke dømme deg på noen som helst måte. Jeg tror du har instrumentene til å føle, se og høre. Jeg tror at naturen "alt her på jorden", viser deg de svarene du søker. Jeg har så mye kjærlighet og jeg ønsker at du skal oppleve det samme. Kanskje du allerede har det slik? Jeg vet i hvert fall at hvis alle hadde følt, sett og hørt det som jeg opplever, så hadde vi ikke kriget med hverandre. Jeg er utrolig heldig og glad. Jeg synes det er utrolig trist hvis det gjør deg vondt. Jeg kan dessverre ikke gjøre noe med det, men jeg kan be om at du skal få det godt med deg selv. Dette med matematikken er utrolig, uansett om det er slik eller slik. Jeg takker deg som har brukt din tid til utregninger og jeg takker for alle som har brukt tiden sin til å svare trådstarter. Ønsker dere alt godt.

 

 

Takk for at du har sett gjennom det som jeg har skrevet her. Det er vel strengt tatt ikkje jeg som har regnet ut dette. Jeg har bare dobbel og trippelsjekket mange av utregningene her. Og det er fantastisk, mildt sagt.

 

Man trenger ikke Gud for å svare deg at Gud finnes. Men man trenger Gud for å bringe deg evangeliet.

Lenke til kommentar

Du synes det er utrolig at en sinnsyk person kan stokke om på tall og telle bokstaver i en bok?

 

Vær klar over at maxRPM tror jorda er flat. Synes du det er utrolig også?

 

Alt maxRPM har sagt så langt her er feil, han søker bevisst å si det motsatte av hva all tilgjengelig kunnskap tilsier.

 

Er det ett sted jeg aldri har sett snurten til guden din så er det den norske naturen. Jeg tror ikke engang guden din er klar over at hva norsk natur er.

 

Jeg synes det er utrolig hva man kan gjøre med tall ja! Absolutt. Hvis jorda er flat så synes jeg selvsagt det er utrolig, har alltid trodd den var rund? Tror det finnes ganske mange bevis på akkurat det gitt. Har selv sett på mange planeter med stjerne kikkert og er ingen tvil om at de er helt runde.  

 

Et godt ment tips til deg Abigor: Jeg tror ikke det er noe vits å se etter "guden min", men heller se etter hvor fantastisk den norske naturen er. Hvor perfekt alt harmonerer med hverandre. Når du ser det, så gir det ro i sjel og sinn. Tipper du allerede har opplevd det, så da vet du hva jeg snakker om. Hvis ikke så burde du komme deg opp og ut! Hva du velger å kalle det er selvsagt helt opp til deg selv, men jeg tror gud er i alt og vet alt. Jeg tror ikke det er en person som plutselig dukker opp. Mer en ubeskrivelig kraft, som mennesker kan føle på og bruke. Hverdagsunder kan fort være den gode kraften, som hjernen vår aldri kommer til å forstå. Det er nok meningen også, men hva vet vel lille jeg? Jeg trenger ikke se for å tro, så er nok enkelt å hjernevaske lettpåvirkelige meg. Men det føles godt, det gjør godt og da er det nok ganske sikkert godt! I hvert fall for meg. Ønsker deg en god søndag og alt godt i fremtiden.   

Endret av Lotalota
Lenke til kommentar

Du slår ring rundt blinkskuddene og ignorerer bomskuddene. Såklart hamonerer naturen perfekt dersom man ignorerer det som ikke harmonerer perfekt. Hvor stor del av klodens overflate er fra naturens side beboelige for mennesker? Norge ville jo vært ubeboelig for oss en betydelig andel av året med mindre vi arbeider mot naturen og bygger oss hus og ly og tenner bål for varme.

 

Så ja, jeg spør meg ofte hva folk helt konkret mener når de sier at naturen er i perfekt harmoni.

 

Edit: skrivefeil.

Endret av Larzen_91
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes det er utrolig hva man kan gjøre med tall ja! Absolutt. Hvis jorda er flat så synes jeg selvsagt det er utrolig, har alltid trodd den var rund? Tror det finnes ganske mange bevis på akkurat det gitt. Har selv sett på mange planeter med stjerne kikkert og er ingen tvil om at de er helt runde.  

 

Et godt ment tips til deg Abigor: Jeg tror ikke det er noe vits å se etter "guden min", men heller se etter hvor fantastisk den norske naturen er. Hvor perfekt alt harmonerer med hverandre. Når du ser det, så gir det ro i sjel og sinn. Tipper du allerede har opplevd det, så da vet du hva jeg snakker om. Hvis ikke så burde du komme deg opp og ut! Hva du velger å kalle det er selvsagt helt opp til deg selv, men jeg tror gud er i alt og vet alt. Jeg tror ikke det er en person som plutselig dukker opp. Mer en ubeskrivelig kraft, som mennesker kan føle på og bruke. Hverdagsunder kan fort være den gode kraften, som hjernen vår aldri kommer til å forstå. Det er nok meningen også, men hva vet vel lille jeg? Jeg trenger ikke se for å tro, så er nok enkelt å hjernevaske lettpåvirkelige meg. Men det føles godt, det gjør godt og da er det nok ganske sikkert godt! I hvert fall for meg. Ønsker deg en god søndag og alt godt i fremtiden.

Den "gode kraften" du kaller gud er kilden til hvorfor maxRPM trikser med tall og tror jorda er flat.

 

Du sier det er ganske mange bevis på at jorda er rund. Den fantastiske talltrikseren sier at gud sier at jorda er flat og at rund jord går imot bibelen. Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor innleggene er så rare her? Var det noe jeg gjorde da jeg skrev spoiler og /spoiler da jeg svarte Lotalota?

Uansett Abigor om jeg tror jorden er flat så er faktisk tallene her standhaftige og trenger ikke tro. Mennesker kan kode inn et varemerke for å fortelle at det er dem som står bak. Disney Pixar legger flere ganger inn A113 i sine filmer. Men Gud er mye bedre i bibelen synes nå jeg.

Når NASA legger inn SEX i det første offisielle bildet av jordkloden i 2015 etter bildet fra 1972. Og konturene av Mikkes Pluto kan ses på planeten Pluto, er det da rart jeg betviler NASA?

Lenke til kommentar

Uansett Abigor om jeg tror jorden er flat så er faktisk tallene her standhaftige og trenger ikke tro. Mennesker kan kode inn et varemerke for å fortelle at det er dem som står bak. Disney Pixar legger flere ganger inn A113 i sine filmer. Men Gud er mye bedre i bibelen synes nå jeg.

Når NASA legger inn SEX i det første offisielle bildet av jordkloden i 2015 etter bildet fra 1972. Og konturene av Mikkes Pluto kan ses på planeten Pluto, er det da rart jeg betviler NASA?

Tallene krever større tro enn flat jord.

 

Tallene er noe du har diktet opp i ditt eget hode. Alt du sier og tror på er rart og sinnsykt.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Uansett Abigor om jeg tror jorden er flat så er faktisk tallene her standhaftige og trenger ikke tro. Mennesker kan kode inn et varemerke for å fortelle at det er dem som står bak. Disney Pixar legger flere ganger inn A113 i sine filmer. Men Gud er mye bedre i bibelen synes nå jeg.

Når NASA legger inn SEX i det første offisielle bildet av jordkloden i 2015 etter bildet fra 1972. Og konturene av Mikkes Pluto kan ses på planeten Pluto, er det da rart jeg betviler NASA?

Tallene krever større tro enn flat jord.

 

Tallene er noe du har diktet opp i ditt eget hode. Alt du sier og tror på er rart og sinnsykt.

Tror man trenger tro for å finne tallene. Vernon jenkins er en av dem som har funnet dem. Men Ivan panin var en ateist som ble troende etter å funnet noen tall. Så kanskje man ikke trenger tro. Men om noen presenterer dem, i Ivans tilfelle var det Gud, så kan man begynne å tro eller styrke troen. Dette er fortsatt skjult for veldig mange. Men det er en tid for alt. En dag kommer det noen som vil være veldig flinke til å presentere dette i videoform. For til nå har jeg ikke sett en god videopresentasjon av dette, men ser for meg en veldig god videopresentasjon i fremtiden.

Lenke til kommentar

Klart man trenger faith for å tro på dette. 

Har man ingen gode grunner til å mene gitt sak eller påstand er korrekt så krever det faith, det er hva som skiller det fra en belief.. selv om begge deler går som "tro" på norsk :)

 

At en Ivan Panin ble troende etter å funnet noen tall i hebraiske tekster på slutten av 1800 tallet er ganske så betydningsløst.

 

 

 

En dag kommer det noen som vil være veldig flinke til å presentere dette i videoform. For til nå har jeg ikke sett en god videopresentasjon av dette, men ser for meg en veldig god videopresentasjon i fremtiden. 

 

Vi har hatt kritt, tavler og video muligheter siden Panin's tid.

Hvilke utfordringer står i veien for å fremme dette vidunderet av en oppdagelse via film og hvorfor har ingen klart å gjennomføre det på over 100 år?

Meeh.. du må nok vente 100 år til og vel så det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror man trenger tro for å finne tallene. Vernon jenkins er en av dem som har funnet dem. Men Ivan panin var en ateist som ble troende etter å funnet noen tall. Så kanskje man ikke trenger tro. Men om noen presenterer dem, i Ivans tilfelle var det Gud, så kan man begynne å tro eller styrke troen. Dette er fortsatt skjult for veldig mange. Men det er en tid for alt. En dag kommer det noen som vil være veldig flinke til å presentere dette i videoform. For til nå har jeg ikke sett en god videopresentasjon av dette, men ser for meg en veldig god videopresentasjon i fremtiden.

Selvsagt, tallene er et resultat av din tro, ikke noe annet!

 

Du finner hva du ønsker å finne, i jakten på sannheten tar hjernen din feil.

 

Det finnes ikke noen god presentasjon, muntlig, skriftlig eller på video. Alt er bare et sammensurium av usammenhengende babbel som bare avsenderen selv tilsynelatende forstår.

 

For alle oss andre er det totalt verdiløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror man trenger tro for å finne tallene. Vernon jenkins er en av dem som har funnet dem. Men Ivan panin var en ateist som ble troende etter å funnet noen tall. Så kanskje man ikke trenger tro. Men om noen presenterer dem, i Ivans tilfelle var det Gud, så kan man begynne å tro eller styrke troen. Dette er fortsatt skjult for veldig mange. Men det er en tid for alt. En dag kommer det noen som vil være veldig flinke til å presentere dette i videoform. For til nå har jeg ikke sett en god videopresentasjon av dette, men ser for meg en veldig god videopresentasjon i fremtiden.

Selvsagt, tallene er et resultat av din tro, ikke noe annet!

 

Du finner hva du ønsker å finne, i jakten på sannheten tar hjernen din feil.

 

Det finnes ikke noen god presentasjon, muntlig, skriftlig eller på video. Alt er bare et sammensurium av usammenhengende babbel som bare avsenderen selv tilsynelatende forstår.

 

For alle oss andre er det totalt verdiløst.

Fant en god video presentasjon nå av det jeg har presentert her. Den kombinerer Ivan Panin og Vernon jenkins sine funn. Men designeren av dette er selvfølgelig Gud vår Skaper, og tallene peker på Jesus Kristus.

https://www.youtube.com/shared?ci=MkReg8rtztQ

Det jeg ikke visste fra før her var at 3773=7*7*77

Og det med det hebraiske ordet Ad Olam som betyr "for alltid,evig"

Ad=ayim dalet=70+4=74=37*2

Olam=Ayim Vav Lamed Mem=146=73*2

Og mye annet med 37 og 73

Lenke til kommentar

uavhengig av hvor mange matematiske tilfeldigheter du har klart å finne i en bok så er dette fortsatt ikke noe bevis for en eller annen form for  overnaturlig skapelses-vesen. google estimerer ca 130 millioner bøker her i verden, leter du finner du nok ganske mange flere bøker med gøyale matematiske tilfeldigheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

uavhengig av hvor mange matematiske tilfeldigheter du har klart å finne i en bok så er dette fortsatt ikke noe bevis for en eller annen form for overnaturlig skapelses-vesen. google estimerer ca 130 millioner bøker her i verden, leter du finner du nok ganske mange flere bøker med gøyale matematiske tilfeldigheter.

Jeg antar at du ikke har sett igjennom tråden og hvor mange og hvilke regelmessigheter det er snakk om, og hvor de har inntruffet i tekstene.

Lenke til kommentar

FLERE tiår før 1914 framholdt noen som studerte Bibelen, at det kom til å skje spesielle ting i det året. Hvilke ting? Og hva i Bibelen er det som viser at 1914 skulle bli et viktig år?

 

Ifølge Lukas 21: 24 sa Jesus: «Jerusalem skal tråkkes ned av nasjonene, inntil nasjonenes fastsatte tider [«hedningenes tider»,King James Version] er utløpt.» Jerusalem hadde vært hovedstaden for den jødiske nasjon — regjeringssetet til  kongene i Davids slektslinje. (Salme 48: 1, 2) Sammenlignet med overhodene for andre nasjoner var det noe helt spesielt med disse kongene. De satt på «Jehovas trone» som representanter for Gud selv. (1. Krønikebok 29: 23) Jerusalem var derfor et symbol på Jehovas herredømme.

 

Men når og hvordan begynte Guds herredømme å bli ’tråkket ned av nasjonene’? Det skjedde i år 607 fvt., da Jerusalem ble erobret av babylonerne. Det var ikke lenger noen som satt på «Jehovas trone», og det ble et brudd i den rekken av konger som stammet fra David. (2. Kongebok 25: 1—26) Skulle denne ’nedtråkkingen’ fortsette i det uendelige? Nei, for Esekiel forutsa angående Jerusalems siste konge, Sidkia: «Ta turbanen bort, og løft kronen av. . . . det [skal] i sannhet ikke bli noens før han kommer, han som har den juridiske retten, og jeg skal gi ham det.» (Esekiel 21: 26, 27) Den som har «den juridiske retten» til Davids krone, eller kongedømme, er Jesus  Kristus. (Lukas 1: 32, 33) ’Nedtråkkingen’ skulle altså slutte når Jesus ble Konge.

 

Når skulle denne betydningsfulle begivenheten finne sted? Jesus sa at hedningene skulle herske i en ’fastsatt’ tidsperiode. Beretningen i Daniel, kapittel 4, gir oss nøkkelen til å forstå hvor lang denne perioden skulle være. Der fortelles det om en profetisk drøm som kong Nebukadnesar av Babylon fikk. Han fikk se et kolossalt tre som ble felt. Rotstubben kunne ikke vokse, for den ble lagt i bånd av jern og kobber. En engel sa: «La sju tider fare fram over den.» — Daniel 4: 10—16.

 

I Bibelen er trær noen ganger et bilde på herredømme. (Esekiel 17: 22—24; 31: 2—5) Det at det symbolske treet blir felt, er derfor et bilde på at Guds herredømme, slik det kom til uttrykk gjennom kongene i Jerusalem, skulle bli avbrutt. Men synet viste at denne ’nedtråkkingen av Jerusalem’ skulle være midlertidig — den skulle vare i «sju tider». Hvor lang tidsperiode er det?

 

I Åpenbaringen 12: 6, 14 blir det vist at tre og en halv tid svarer til «ett tusen to hundre og seksti dager». «Sju tider» vil derfor være en dobbelt så lang tidsperiode og svare til 2520 dager. Men hedningnasjonene sluttet ikke å ’tråkke ned’ Guds herredømme da det hadde gått bare 2520 dager etter Jerusalems fall. Denne profetien må derfor omfatte en mye lengre tidsperiode. På grunnlag av 4. Mosebok 14: 34 og Esekiel 4: 6, hvor det står om «en dag for et år», kan vi trekke den konklusjon at «sju tider» er 2520 år.

 

De 2520 årene begynte i oktober 607 fvt., da Jerusalem falt for babylonerne og kongen i Davids slektslinje ble avsatt. Perioden endte i oktober 1914. Da utløp «nasjonenes fastsatte tider», og Jesus Kristus ble innsatt som Guds Konge i himmelen. * — Salme 2: 1—6; Daniel 7: 13, 14.

 

 Akkurat som Jesus forutsa, har hans «nærvær» som en himmelsk Konge vært kjennetegnet av en dramatisk utvikling i verden — både når det gjelder krig, hungersnød, jordskjelv og pest. (Matteus 24: 3—8; Lukas 21: 11) En slik utvikling viser tydelig at 1914 var det året da Guds himmelske rike ble opprettet og «de siste dager» begynte for den nåværende, onde verdensordning. — 2. Timoteus 3: 1—5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...