Gå til innhold

Matematiske regelmessigheter i bibelen


Anbefalte innlegg

Skal svare i en annen tråd en gang om Guds lover, om himmel og helvete. Har kikket litt in på andre tråder og synes Fustasjeopphengsforkobling er god til å svare dere. Den dagen vi dør så vet vi for sikkert, da tror man ikke lenger, opp til dere om dere vil tro i dette livet.

Men har litt til om desse matematiske regelmessigheter, oppdager bare mer og mer. Det har vært mye fokus på det første verset av bibelen her som handler om skapelsen. Et annet vers har samme summen og handler om en ny skapelse etter flommen

1. Mosebok 8,14 "Og i den andre måned, på den 27. dagen i den andre måned, var jorden tørr."

http://homepage.virgin.net/vernon.jenkins/Tess_Trefoil.htm

Dette verset har også summen 2701, har skrevet om det tidligere i dette emnet.

Men de har noe enda mer til felles.

Hvis man ser på det syv ordene i 1. Mosebok 1,1 og dets summer, så tar man de summene og summer de ned til sin "digital root number" Leser mye engelske nettsider og vet ikke hva det heter på norsk.

Men her er eksempelet

913=9+1+3=13=1+3=4 er "digital root number" til 913(sum av 1. ord i 1.Mosebok 1,1)

203=2+0+3=5 er "digital root number" til 203(sum av 2. ord i 1.Mosebok 1,1)

86=8+6=14=1+4=5 er "digital root number" til 86(sum av 3. ord i 1.Mosebok 1,1)

401=4+0+1=5 er "digital root number" til 401(sum av 4. ord i 1.Mosebok 1,1)

395=3+9+5=17=1+7=8 er "digital root number" til 395(sum av 5. ord i 1.Mosebok 1,1)

407=4+0+7=11=1+1=2 er "digital root number" til 407(sum av 6. ord i 1.Mosebok 1,1)

296=2+9+6=17=1+7=8 er "digital root number" til 296(sum av 7. ord i 1.Mosebok 1,1)

 

Hva tror du summen er av de syv "digital root numbers". Jo du har helt rett, 4+5+5+5+8+2+8=37

 

Og det samme gjøres med de 8 ordene i 1. Mosebok 8,14

320=5

365=5

379=1

626=5

56=2

342=9

317=2

296=8

 

5+5+1+5+2+9+2+8=37

 

Så er det en kar på nett som har sjekket ut det samme med fibonacci-sekvensen og funnet ut at deres "digital root number" repeterer seg hver 24. gang

http://vortex369.blogspot.no/2014/07/the-216-golden-rectangle.html

 

Han har da kikket litt på om man starter fibonacci sekvensen med tallet 2, og videre 3, helt opp til 9

Den første er som kjent 1,1,2,3,5,8,13 osv,

Den andre begynner med 2,2,4,6,10,16 osv,

Den niende blir da 9,9,18,27,45,72,117 osv, 

 

han fant ut at "digital root number" repeterte seg hver 24. gang i den andre også, men i den tredje, så repeterte det seg hver 9.gang

i den fjerde og femte så var det hver 24. gang igjen. og i den sjett, så var det hver 9. gang igjen, den syvende og åttende var hver 24. gang igjen. Og i den niende så repeterte "digital root number" seg uendelig i summen 9

Her kan du se det 24 første fibonacci sekvensene fra den original 1 til og med hvor det starter med 9

http://3.bp.blogspot.com/-2GY54E24Jd8/U7VWgIZrcKI/AAAAAAAAAv8/oFFN7mR-Pbw/s1600/Table.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-FHCeo6UDPNQ/U7VWsafbhpI/AAAAAAAAAwE/8avrWrOdQKs/s1600/New+Picture+%281%29.jpg

 

Og man kan da se et mønster i desse 24*9 "digital root numbers" Han kaller det "216 golden rectangle"

http://1.bp.blogspot.com/-ESXa_PsXmRY/U9-EoUcCJZI/AAAAAAAAA74/ckzMsnD9TVQ/s1600/216%2BGolden%2BRectangle.jpg

Man ser at i de 12 første radene er et speilbilde av de 12 siste om man tar vekk den 9. raden som har repeterende tallet 9

Summen av de tolv første er 594 og summen av de tolv siste er da også 594

Det er 594 kapitler før Salme 117 i bibelen og 594 kapitler etter.

 

Summen av de 24 første "digital root number" av den originale fibonacci sekvensen er 117

 

Do you forstands?

Når "tilfeldighetene" er mange nok, er det ikke lenger tilfeldigheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

Heisann. Lenge siden jeg har postet noe her. Men det er noe å tenke over alt dette. Er det Guds merkevare på ektheten av bibelen? Har ikke postet mange videoer her fordi på den tiden jeg skrev om dette her ikke fantes mange videoer. Og selv er jeg ikke inn i å lage videoer selv om det ikke ser så vansklig ut. Men nå har jeg funnet en kar som kunne vært meg om jeg skulle lagd videoer om dette emnet. Om du ikke vet noe om emnet så tror jeg det meste står i første side.

Her er en video postet ifjor. Jeg begynte vel i 2007 å kikke på dette.

https://www.youtube.com/shared?ci=VfSUzqlIUMg

 

Han forteller litt om 1. Mosebok 1,1 som blir 2701 og at han kan å lese litt hebraisk. Og om ordet CHOKMA som blir 37 og 73 som også linkes til Jesus som blir 888.

Lenke til kommentar

Gud skrev ikke bibelen.

Dessuten er den kraftig redigert og nummereringen er noe som ble funnet på etterpå.. 

 

Så dette sludderet du i denne tråden presenterer er nettopp det, sludder.. Du vil faktisk finne like mye rart i en hvilken som helst ok bare du gidder.. 

Lenke til kommentar

Jeg poster i rekkefølge etter hva fyren har funnet ut. Første videoen var postet 22. Juni 2015.

Denne her er postet 24. Juni 2015.

https://www.youtube.com/shared?ci=OvOwj9Xd_cs

Her har han funnet ut en del av hva jeg har postet allerede. Men ser der er noen funn jeg ikke har postet så det er en god del mer så lenge man leter.

Tror han har mer tid enn jeg hadde da det tok meg en del tid å funne ut dette. Men jeg kan se han er hekta på det slik jeg var.

Lenke til kommentar

Jeg poster i rekkefølge etter hva fyren har funnet ut. Første videoen var postet 22. Juni 2015.

Denne her er postet 24. Juni 2015.

https://www.youtube.com/shared?ci=OvOwj9Xd_cs

Her har han funnet ut en del av hva jeg har postet allerede. Men ser der er noen funn jeg ikke har postet så det er en god del mer så lenge man leter.

Tror han har mer tid enn jeg hadde da det tok meg en del tid å funne ut dette. Men jeg kan se han er hekta på det slik jeg var.

Kan du ikke lære litt av Newton da?..som kalkulerte bibelske tall i førti år uten å komme noen vei, med over 20 bibler til rådighet.

 

Dette minner meg om M. Drosnin? fyren med Bibelkoden som var så populær rundt år 2000. At man selv i tlf.-katalogen - eller hvilken som helst tekst - vil finne nøyaktig de spådommene man ønsker seg, glemte han opplyse om.

 

Regnestykker med bibelske tall lar seg ikke gjøre fordi det bare blir rot, samme om man transkriberer hebraisk, gresk eller arameisk til man blir blå i trynet.

Jeg vil bare minne om at i den greske oversettelsen (Septuaginta (LXX)) av den hebraiske tekst, overlever Metusalem syndfloden med seksten år - uten å ha vært ombord i arken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg poster i rekkefølge etter hva fyren har funnet ut. Første videoen var postet 22. Juni 2015.

Denne her er postet 24. Juni 2015.

https://www.youtube.com/shared?ci=OvOwj9Xd_cs

Her har han funnet ut en del av hva jeg har postet allerede. Men ser der er noen funn jeg ikke har postet så det er en god del mer så lenge man leter.

Tror han har mer tid enn jeg hadde da det tok meg en del tid å funne ut dette. Men jeg kan se han er hekta på det slik jeg var.

Kan du ikke lære litt av Newton da?..som kalkulerte bibelske tall i førti år uten å komme noen vei, med over 20 bibler til rådighet.

 

Dette minner meg om M. Drosnin? fyren med Bibelkoden som var så populær rundt år 2000. At man selv i tlf.-katalogen - eller hvilken som helst tekst - vil finne nøyaktig de spådommene man ønsker seg, glemte han opplyse om.

 

Regnestykker med bibelske tall lar seg ikke gjøre fordi det bare blir rot, samme om man transkriberer hebraisk, gresk eller arameisk til man blir blå i trynet.

Jeg vil bare minne om at i den greske oversettelsen (Septuaginta (LXX)) av den hebraiske tekst, overlever Metusalem syndfloden med seksten år - uten å ha vært ombord i arken.

Frimureren Newton? Sikkert derfor frimureriet er så opptatt av tall og koder. De har sett det djevelen vet. At det er makt i det. Men å kopiere Guds makt gir bare en dårlig ettersmak. De er som regel flinkest til det i personers død. Neil Armstrong dør på den 237. dagen i året. 237 000 miles til månen sies det. Stanley Kubrick regisserer "The Shining" til at den hemmelige avtalen mellom Johnny og den onde entiteten på hotellet blir gjort i Rom 237.

Selv dør Stanley Kubrick 7.Mars 1999. 666 dager før 2001. Året som er tittelen på en film han laget om å reise ut i verdensrommet. Han var født på "Lying" in hospital i 307 Second avenue New York. 307 kan sies å være samme som 7.Mars, hans dødsdag. Han var gift med Toba Metz og sammen bodde de i adresse 36 West 16th street of 6th avenue. Igjen 3 seksere begynnende med tallkomboen 3 og 6.

Er frimurere opptatt av tall. Jepp. Men til deres fordel. Synes jeg det er en dårlig kopi av Guds tall i bibelen? Jepp det synes jeg også.

Nå har jeg sett en del videoer av denne karen som har åpnet øynene for dette og postet videoer.

https://www.youtube.com/shared?ci=vZnlr-Zzh9Q

 

Men han hopper over mange tall jeg liker som jeg har postet i denne tråden. Så jeg lurer selv på å lage video av dette. Bruke screencastomatic og vise frem det jeg vet. Jeg kan ikke ha for mange baller i luften. Så jeg tror jeg tar pause fra flat jord. Tror ikke det forsvinner med det første. Er det sant så vil det bare bli sterkere og sterkere bevis for det. Tror flere ønsker å få hånd faste bevis for eller imot dette. Jeg må da kanskje bare la dere få drukne den tråden om ikke Porcius klarer å berge det fra å være totalt imot flat jord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frimureren Newton? Sikkert derfor frimureriet er så opptatt av tall og koder. De har sett det djevelen vet. At det er makt i det. Men å kopiere Guds makt gir bare en dårlig ettersmak. De er som regel flinkest til det i personers død. Neil Armstrong dør på den 237. dagen i året. 237 000 miles til månen sies det. Stanley Kubrick regisserer "The Shining" til at den hemmelige avtalen mellom Johnny og den onde entiteten på hotellet blir gjort i Rom 237.

Selv dør Stanley Kubrick 7.Mars 1999. 666 dager før 2001. Året som er tittelen på en film han laget om å reise ut i verdensrommet. Han var født på "Lying" in hospital i 307 Second avenue New York. 307 kan sies å være samme som 7.Mars, hans dødsdag. Han var gift med Toba Metz og sammen bodde de i adresse 36 West 16th street of 6th avenue. Igjen 3 seksere begynnende med tallkomboen 3 og 6.

Er frimurere opptatt av tall. Jepp. Men til deres fordel. Synes jeg det er en dårlig kopi av Guds tall i bibelen? Jepp det synes jeg også.

Nå har jeg sett en del videoer av denne karen som har åpnet øynene for dette og postet videoer.

https://www.youtube.com/shared?ci=vZnlr-Zzh9Q

 

Men han hopper over mange tall jeg liker som jeg har postet i denne tråden. Så jeg lurer selv på å lage video av dette. 

 

Teksten driter syltynt i hvorfor du gjør ditt eller datt! La oss si det slik, hva du innbiller deg gir din nabo blanke fanden i om den ikke får i gjen for det den gir deg. Om en uoverensstemmelse oppstår har du og liksom kandidaten din drite så inderlig på drageet at det nærmest er en fryd!

Endret av Larzen_91
Redigert sitat.
Lenke til kommentar

Hvem er teksten?

Har du lest alt her inne Quetzl? Det er opp til den som leser om det har noe for seg eller ikke. Min mening er det har noe for seg. Det gir bibelen kredibilitet til å tro det som står der. Og når jeg leser i tro. Så forstår jeg. Troen er Jesus. Sikkert derfor jødene ble talmudister fordi de ikke lenger forstå det de las da de ikke aksepterte Jesus.

 

Her er en video om tallet 73 som denne tråden tar for seg. Han snakker like mye om 37 som denne tråden også tar for seg.

https://www.youtube.com/shared?ci=YVK1ENR4IkY

Lenke til kommentar

Det har like mye for seg som å telle antall ark på en rull med toalettpapir.

 

Du kan finne akkurat de tallene du ønsker i en hver bok. Reglene finner du på selv. Men helst ikke noe mer avansert matematikk enn hva man lærte på barneskolen.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Min mening er det har noe for seg. Det gir bibelen kredibilitet til å tro det som står der. 

Sier egentlig alt om hele tulletråden... Du ØNSKER å gi bibelen kredibilitet ved å lese en masse inn i den som ikke engang er der... 

 

Tenk om den hadde inneholdt oppskriften på hvordan kurere kreft, eller hvordan vi kan reise i lysets hastighet... men nei, all "kredibiliteten" den liksom klarer å vise til er meningsløse tall.-.. Wow, så imponerende!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem er teksten?

Har du lest alt her inne Quetzl? Det er opp til den som leser om det har noe for seg eller ikke. Min mening er det har noe for seg. Det gir bibelen kredibilitet til å tro det som står der. Og når jeg leser i tro. Så forstår jeg. Troen er Jesus. Sikkert derfor jødene ble talmudister fordi de ikke lenger forstå det de las da de ikke aksepterte Jesus.

 

Her er en video om tallet 73 som denne tråden tar for seg. Han snakker like mye om 37 som denne tråden også tar for seg.

https://www.youtube.com/shared?ci=YVK1ENR4IkY

Poenget er at det ikke er noe poeng når man forsøker tallfeste ting med referanse til Hebraisk eller Gresk.

 

De er som språk ulike og man får ulike verdier samme hvordan man bærer seg ad.

 

At man får den påståtte satans navn til 666 på gresk, og 616 på hebraisk illustrerer dette selvpåførte dilemma. 

Jeg forsøker - forgjeves - gjøre deg oppmerksom på dette.

 

Sjekk det med hvem du vil uten Sheldrake og Lilli Bendriss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen her som bryr seg om at bibelen advarte mot tallet 666 og at de Greske filosofer snakker om "det gyldne tallet" mange generasjoner før det igjen?

 

Hvorfor lever slike legender om et tall? Hvor kommer det fra? Noe tyder på at generasjoner tidligere har menneskeheten hatt langt mer avansert kunnskap enn den hadde på de Greske filosofenes tid og bibelens tid, og at disse kun er rester av gammel kunnskap.

 

Hva er det gyldne tallet og hvorfor advarer bibelen mot et spesifikt tall?

 

Selv har jeg lest flere plasser at noen har kommet frem til at "det gyldne tallet" fra Greske filosofer er det samme tallet som nevnt i bibelen.

Lenke til kommentar

 

 

Noe tyder på at generasjoner tidligere har menneskeheten hatt langt mer avansert kunnskap enn den hadde på de Greske filosofenes tid og bibelens tid, og at disse kun er rester av gammel kunnskap.

Er det ikke bibelen som påstår at PI er 3..? De som skrev bibelen hadde ingen kunnskap om annet enn det som befant seg noen kilometer i omkrets der de bodde... Det var alt.. 

 

Og tar du for deg en hvilken som helt bok er den full av tullete tall den også... Bare tolkningen din som avgjør hvor dette slutter... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...