Gå til innhold

Matematiske regelmessigheter i bibelen


Anbefalte innlegg

 

 

Fordi de fem første ordene er 1998=54*37=3*T36og de to siste er 703=19*37=T37

Man har jo Jesus på gresk som blir 888=24*37 og Kristus blir 1480=40*37 Og gjør man dette på samme måte så blir det

8+8+8+1+4+8+0=37

 

Siden du spør sånn om hvorfor 37 så anbefaler jeg å lese litt mer i begynnelsen av tråden

Her er mange flere kombinasjoner av de 7 ordene som er delelig med 37. Hele 23 kombinasjoner faktisk.

 

tror vi bare går i ring her, så gir meg her.

Ringen er stor. Trodde kanskje du ville interessere deg hvis tallene ikke virket tilfeldige lenger. Synd mange av linkene i første innlegg av tråden ikke virker lenger. Men i 1.mos 8.14 er det et vers som omhandler en ny begynnelse etter Noahs flom. Den har samme sum 2701 og består av 8 ord. Skrev mye om det i første innlegg

Og tar man roten av summene i desse to versene så her

 

Hva er sannsynlighetsberegningen for alt dette?

 

tja si det, problemet er at utgangspunktet har veldig mange tall man kan bruke, så sjansen burde være nær hundre prosent, fx istede for john 1.1 kunne man ha brukt mark 1.1 lukas 1.1 osv osv osv.

 

videre vis tallet 37 ikke skulle passe, kunne man valgt et annet tall med tilsvarende egenskaper, mulighetene er nærmest uendelige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Fordi de fem første ordene er 1998=54*37=3*T36og de to siste er 703=19*37=T37

Man har jo Jesus på gresk som blir 888=24*37 og Kristus blir 1480=40*37 Og gjør man dette på samme måte så blir det

8+8+8+1+4+8+0=37

 

Siden du spør sånn om hvorfor 37 så anbefaler jeg å lese litt mer i begynnelsen av tråden

Her er mange flere kombinasjoner av de 7 ordene som er delelig med 37. Hele 23 kombinasjoner faktisk.

 

tror vi bare går i ring her, så gir meg her.
Ringen er stor. Trodde kanskje du ville interessere deg hvis tallene ikke virket tilfeldige lenger. Synd mange av linkene i første innlegg av tråden ikke virker lenger. Men i 1.mos 8.14 er det et vers som omhandler en ny begynnelse etter Noahs flom. Den har samme sum 2701 og består av 8 ord. Skrev mye om det i første innlegg

Og tar man roten av summene i desse to versene så her

 

Hva er sannsynlighetsberegningen for alt dette?

tja si det, problemet er at utgangspunktet har veldig mange tall man kan bruke, så sjansen burde være nær hundre prosent, fx istede for john 1.1 kunne man ha brukt mark 1.1 lukas 1.1 osv osv osv.

 

videre vis tallet 37 ikke skulle passe, kunne man valgt et annet tall med tilsvarende egenskaper, mulighetene er nærmest uendelige.

Hvorfor 37 og 73. Kanskje fordi visdom på hebraisk gir de summene.

Visdom på hebraisk er CHOKMA og skrives med

8 Chet 8 Den 8.bokstav i rekkefølgen. Gemmatra sum er 8

11 Kaph 20

13 Mem 40

5 He 5

Så i bokstavrekkefølge blir visdom 8+11+13+5=37

I gemmatra blir det 8+20+40+5=73

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Fordi de fem første ordene er 1998=54*37=3*T36og de to siste er 703=19*37=T37

Man har jo Jesus på gresk som blir 888=24*37 og Kristus blir 1480=40*37 Og gjør man dette på samme måte så blir det

8+8+8+1+4+8+0=37

 

Siden du spør sånn om hvorfor 37 så anbefaler jeg å lese litt mer i begynnelsen av tråden

Her er mange flere kombinasjoner av de 7 ordene som er delelig med 37. Hele 23 kombinasjoner faktisk.

tror vi bare går i ring her, så gir meg her.
Ringen er stor. Trodde kanskje du ville interessere deg hvis tallene ikke virket tilfeldige lenger. Synd mange av linkene i første innlegg av tråden ikke virker lenger. Men i 1.mos 8.14 er det et vers som omhandler en ny begynnelse etter Noahs flom. Den har samme sum 2701 og består av 8 ord. Skrev mye om det i første innlegg

Og tar man roten av summene i desse to versene så her

 

Hva er sannsynlighetsberegningen for alt dette?

tja si det, problemet er at utgangspunktet har veldig mange tall man kan bruke, så sjansen burde være nær hundre prosent, fx istede for john 1.1 kunne man ha brukt mark 1.1 lukas 1.1 osv osv osv.

 

videre vis tallet 37 ikke skulle passe, kunne man valgt et annet tall med tilsvarende egenskaper, mulighetene er nærmest uendelige.

Hvorfor 37 og 73. Kanskje fordi visdom på hebraisk gir de summene.

Visdom på hebraisk er CHOKMA og skrives med

8 Chet 8 Den 8.bokstav i rekkefølgen. Gemmatra sum er 8

11 Kaph 20

13 Mem 40

5 He 5

Så i bokstavrekkefølge blir visdom 8+11+13+5=37

I gemmatra blir det 8+20+40+5=73

 

jepp, men du kunne ha brukt et annet ord, og fått et annet tall, med tilsvarende egenskaper.

 

så du ender opp hele tiden med samme problem, nær sagt uendelige muligheter, vis en ting ikke virker, prøv noe annet, og fortsett og fortsett og til syvende og sist finner man noe som virker, men hva har man bevist med det, annet enn at man har mye tid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La oss ta første setning i boka "Moby Dick": "Call me Ishmael"

Hver bokstav tilsvarer et tall i vårt alfabet:

3-1-12-12 13-15 9-19-8-13-1-5-12

 

3+1+12+12 = 28

13+5 = 18

9+19+8+13+5+12 = 67

 

28 blir til 2+8 = 10 = 1 + 0 = 1

18 blir til 1 + 8 = 9

67 blir til 6 + 7 = 13 = 1 + 3 = 4

 

1 + 9 + 4 = 14 som blir til 1 + 4 = 5

 

28 + 18 + 67 = 113 som blir til 1 + 1 + 3 = 5

 

28 * 18 * 67 = 33768 som blir til 3 + 3 + 7 + 6 + 8 = 27

 

5 + 5 + 27 = 37

 

 

Coincidence? I think not!

 

Konklusjon: Herman Melville er Gud?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

La oss ta første setning i boka "Moby Dick": "Call me Ishmael"

 

Hver bokstav tilsvarer et tall i vårt alfabet:

 

3-1-12-12 13-15 9-19-8-13-1-5-12

 

3+1+12+12 = 28

13+5 = 18

9+19+8+13+5+12 = 67

 

28 blir til 2+8 = 10 = 1 + 0 = 1

18 blir til 1 + 8 = 9

67 blir til 6 + 7 = 13 = 1 + 3 = 4

 

1 + 9 + 4 = 14 som blir til 1 + 4 = 5

 

28 + 18 + 67 = 113 som blir til 1 + 1 + 3 = 5

 

28 * 18 * 67 = 33768 som blir til 3 + 3 + 7 + 6 + 8 = 27

 

5 + 5 + 27 = 37

 

 

Coincidence? I think not!

 

Konklusjon: Herman Melville er Gud?

Du hopper av i koden. Om du gjør det samme med de to andre som den siste så må du plusse 27 som 2 og 7 som da blir heller 5+5+9=19

Lenke til kommentar

 

La oss ta første setning i boka "Moby Dick": "Call me Ishmael"

 

Hver bokstav tilsvarer et tall i vårt alfabet:

 

3-1-12-12 13-15 9-19-8-13-1-5-12

 

3+1+12+12 = 28

13+5 = 18

9+19+8+13+5+12 = 67

 

28 blir til 2+8 = 10 = 1 + 0 = 1

18 blir til 1 + 8 = 9

67 blir til 6 + 7 = 13 = 1 + 3 = 4

 

1 + 9 + 4 = 14 som blir til 1 + 4 = 5

 

28 + 18 + 67 = 113 som blir til 1 + 1 + 3 = 5

 

28 * 18 * 67 = 33768 som blir til 3 + 3 + 7 + 6 + 8 = 27

 

5 + 5 + 27 = 37

 

 

Coincidence? I think not!

 

Konklusjon: Herman Melville er Gud?

Du hopper av i koden. Om du gjør det samme med de to andre som den siste så må du plusse 27 som 2 og 7 som da blir heller 5+5+9=19

 

det svaret virker mistenkelig kjent :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du hopper av i koden. Om du gjør det samme med de to andre som den siste så må du plusse 27 som 2 og 7 som da blir heller 5+5+9=19

 

Som du innrømmer i post #191:

 

Men for meg er denne leken en form for let og du skal finne.

Dette var i forbindelse med at 1036 ble til 1 + 0 + 36 = 37, i stedet for 1 + 0 + 3 + 6 = 10. Altså finner du på regler for at du skal finne det du leter etter. Akkurat det samme gjorde jeg. Jeg lette etter 37 og fant en måte å komme frem til det på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Du hopper av i koden. Om du gjør det samme med de to andre som den siste så må du plusse 27 som 2 og 7 som da blir heller 5+5+9=19

Som du innrømmer i post #191:

 

Men for meg er denne leken en form for let og du skal finne.

Dette var i forbindelse med at 1036 ble til 1 + 0 + 36 = 37, i stedet for 1 + 0 + 3 + 6 = 10. Altså finner du på regler for at du skal finne det du leter etter. Akkurat det samme gjorde jeg. Jeg lette etter 37 og fant en måte å komme frem til det på.

28*37=1036

29*37=1073

30*37=1110

31*37=1147

32*37=1184

33*37=1221

Finn delingen som blir til 37. Alle tall som kan ganges med 37 etter 27 kan man finne en deling som igjen blir 37. Utfordrer deg til å finne et annet tall som kan gjøre det samme.

1+0+36=37

1+0+74=74=2*37

111+0=111=3*37

1+147=148=4*37

1+184=185=5*37

1+221=222=6*37

Osv osv

Lenke til kommentar

Hvorfor dele? Hvorfor ikke derivere, integrere eller transformere?

 

Er matematikken i bibelen begrenset til pluss, minus, gange og dele?

Tror Gud er den beste matematikeren som kan ha gjort noe sånt som jeg ser i bibelen i alt dette ved å skape et alfabet i rett rekkefølge til å bety og å ha de summene de har. Når han inspirerer bibelskribentene og kapittel og versdelere til å få de tallene som er fått her. Hvordan han kunne få pi i 1.mosebok 1.1 rett med 5 desimaler ved samme formel som kan brukes i Joh 1.1 til å få konstanten e riktig med 5 desimaler.

Jeg tror også han bruker matematiske utregninger til å spå menneskets frie vilje og satans utnyttelse til å sette sammen en frelseshistorie satan tror han har seiret over. Men blir beseiret av at døden ikke har makt over en syndefri mann som Jesus. Og ved alle spådommene om enden som viser seg å være rette.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor dele? Hvorfor ikke derivere, integrere eller transformere?

 

Er matematikken i bibelen begrenset til pluss, minus, gange og dele?

Tror Gud er den beste matematikeren som kan ha gjort noe sånt som jeg ser i bibelen i alt dette ved å skape et alfabet i rett rekkefølge til å bety og å ha de summene de har. Når han inspirerer bibelskribentene og kapittel og versdelere til å få de tallene som er fått her. Hvordan han kunne få pi i 1.mosebok 1.1 rett med 5 desimaler ved samme formel som kan brukes i Joh 1.1 til å få konstanten e riktig med 5 desimaler.

Jeg tror også han bruker matematiske utregninger til å spå menneskets frie vilje og satans utnyttelse til å sette sammen en frelseshistorie satan tror han har seiret over. Men blir beseiret av at døden ikke har makt over en syndefri mann som Jesus. Og ved alle spådommene om enden som viser seg å være rette.

 

for meg virker det mer som let etter et mønster, i et materie, som er så stort at man er nødt til å finne et mønster, og man finner det man vill.

 

hadde dette vært imponerende kunne jeg sett poenget, men det er som å bli overrasket over at man kan finne fødselsdatoen sin i summen av pi, bare fordi man ikke skjønner hvor mange muligheter man har der. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor dele? Hvorfor ikke derivere, integrere eller transformere?

 

Er matematikken i bibelen begrenset til pluss, minus, gange og dele?

Tror Gud er den beste matematikeren som kan ha gjort noe sånt som jeg ser i bibelen i alt dette ved å skape et alfabet i rett rekkefølge til å bety og å ha de summene de har. Når han inspirerer bibelskribentene og kapittel og versdelere til å få de tallene som er fått her. Hvordan han kunne få pi i 1.mosebok 1.1 rett med 5 desimaler ved samme formel som kan brukes i Joh 1.1 til å få konstanten e riktig med 5 desimaler.

Jeg tror også han bruker matematiske utregninger til å spå menneskets frie vilje og satans utnyttelse til å sette sammen en frelseshistorie satan tror han har seiret over. Men blir beseiret av at døden ikke har makt over en syndefri mann som Jesus. Og ved alle spådommene om enden som viser seg å være rette.

for meg virker det mer som let etter et mønster, i et materie, som er så stort at man er nødt til å finne et mønster, og man finner det man vill.

 

hadde dette vært imponerende kunne jeg sett poenget, men det er som å bli overrasket over at man kan finne fødselsdatoen sin i summen av pi, bare fordi man ikke skjønner hvor mange muligheter man har der.

Synes det er mer enn å finne fødselsdatoen sin i pi. Konfirmeringen ligger jo i at formelen er brukt på to steder og de to stedene er signifikante vers. 1.mos 1.1 i begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden. På hebraisk.

Joh 1.1 i begynnelsen var ordet. Og ordet var hos Gud. Og ordet var Gud. På gresk.

 

Så tar man summen av hver bokstav og ganger dem, så ganger man det igjen med antall bokstaver og deler det med summen av hvert ord som man ganger sammen og ganger det igjen med antall ord. En fin ryddig formel men med et meget høyt tall som ender i

3.1415*10 opphøyet i 17

Se det her

http://www.whatabeginning.com/Misc/Wonders/SA14.htm

 

Og gjør man nøyaktig det samme med det greske verset i Joh 1.1 som inneholder 17 ord med 52 bokstaver så får man 2,718 som er konstanten e

http://www.whatabeginning.com/Misc/Wonders/SA15.htm

 

Jeg er imponert

Lenke til kommentar

Gosh.

 

Kan noen forklare hvorfor dere insisterer på å jobbe i titallssystemet? Det virker fullstendig vilkårlig. Men med et annet tallsystem så blir plutselig samtlige av de "funnene" Maxie trekker frem forskjellige. Hmm... Men tror jeg at Maxie kan nok matematikk til å sette pris på det poenget? Nei, selvfølgelig ikke. Det han holder på med er barneskolenivå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gosh.

 

Kan noen forklare hvorfor dere insisterer på å jobbe i titallssystemet? Det virker fullstendig vilkårlig. Men med et annet tallsystem så blir plutselig samtlige av de "funnene" Maxie trekker frem forskjellige. Hmm... Men tror jeg at Maxie kan nok matematikk til å sette pris på det poenget? Nei, selvfølgelig ikke. Det han holder på med er barneskolenivå.

Nei sier du det. Alt dette er basert på titallssytemet. Og om man bruker et annet system blir utregningene annerledes. Nei sier du det.

Lenke til kommentar

I tilfelle du lurte, Maxie, så er ikke det der en forklaring.

Så om jeg oversetter fra norsk til engelsk ordet "stol" til "chair" så er det ingen s eller t eller o eller l i ordet lenger. Såklart. Dessuten så har sikkert Gud kalkulert på forhånd at vi kom til å ta i bruk titallssystemet fordi han har skapt oss med ti fingrer og tær.

Her er jo en interessant en ved at 1.mos 1.1 utregnet binært også blir 2701 ved speiling av de binære tallene. Tipper Gud vet om alt vi kan skape. Han har lagt i oss en kapasitet som han kan forutse når vi kommer til å finne opp forskjellig. Han sier at i den siste tiden skal kunnskapen øke. Og mange tror vi lever i den siste tid nå. Ifølge bibelsk tidsregning så er det år 5777. i september i år går Jupiter ut av Jomfruens tegn etter å ha vært der i 9 måneder. Det hevdes at dette er menneskesønnens tegn Jesus snakker om i Mateus 24 og utdypet i Joh åp. 12. For 23. September skal tre planeter være i løvens 9 stjerner dermed blir Jomfruens tegn kronet med 12 stjerner med måne under føttene og solen over hode. Skal tro hva som skjer. 2017 er også et anagram for 2701 og det 2017. kompositt tallet er 2368 om du har fulgt med tallene i tråden.

 

Edit: ikke at der betyr noe. Men september i år blir år 5778 som er triangulære nummeret til 107

Samme som T73=2701

Så er T107=5778

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Nei sier du det. Alt dette er basert på titallssytemet. Og om man bruker et annet system blir utregningene annerledes. Nei sier du det.

Er datamaskinen du sitter å skriver til basrt på titallssystemet? Er klokken på veggen din basert på tittallssystemet? Du har valgt deg et vilkårlig tallsystem.

 

Hvilke tall har du ikke diktet opp? Alt du har delt virker å være kaos uten sammenheng.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Jeg synes dette er en god tråd. Jeg synes ikke at det er rart at ting er som det er. Jeg har nå funnet ut at jeg er kristen. Jeg har mange forvirrende tanker, men sannheten er at jeg har unormalt lite "ekte" meninger.

(Måtte ha profesjonell hjelp for å finne ut dette nå nettopp.)

 

Jeg tror grunnen er at jeg har følt meg elsket. Jeg forsto når jeg var liten og sto aleine i naturen oppe på fjellet, at det fantes en skaper. Jeg hadde ikke omsorgspersoner på et gjennomsnittlig nivå og logisk sett søkte jeg derfor kanskje etter noe annet. Man kan jo tenke at jeg har klart å hjernevaske meg selv.

 

Men jeg tror ifra idag at det er en gud jeg føler/følte og at det var gud som elsket meg hele tiden. Det kan forklare at jeg forstår det jeg leser, hører og ser. Jeg forstår deg som hater meg og jeg forstår deg som elsker meg. Jeg er like glad i dere begge. Jeg tror at siden jeg er slik, så er det heller ikke så rart i att tankene som prøver å tilpasse seg samfunnet blir kaotiske. Men min gave er at jeg forstår og det gjør at jeg kan hjelpe alle som trenger meg. Jeg har sovet og bodd mye ute i naturen. Jeg har alltid hatt en forestilling om at naturen vi er en del av og alt omkring oss kan forklares matematisk "på et menneskelig nivå". Men at det ikke er meningen at vi skal forstå mer en det heller. Jeg forstår at mye av det jeg skriver kan være usammenhengende, selvmotsigende, dobbeltmoralsk og merkelig. Men jeg tror ikke det har noen betydning eller konsekvens. Jeg har alltid følt på meg at det er meg og "den som elsker meg". Jeg tror det er slik for deg også. Jeg kan anta at du som ikke tror på noe er et resultat av et gjennomsnittlig menneske, slik det er ment. Jeg tror du er et godt menneske og jeg tror du blir dømt utfra dette også. Jeg tror det er ditt valg og det kjennes naturlig å ikke dømme deg på noen som helst måte. Jeg tror du har instrumentene til å føle, se og høre. Jeg tror at naturen "alt her på jorden", viser deg de svarene du søker. Jeg har så mye kjærlighet og jeg ønsker at du skal oppleve det samme. Kanskje du allerede har det slik? Jeg vet i hvert fall at hvis alle hadde følt, sett og hørt det som jeg opplever, så hadde vi ikke kriget med hverandre. Jeg er utrolig heldig og glad. Jeg synes det er utrolig trist hvis det gjør deg vondt. Jeg kan dessverre ikke gjøre noe med det, men jeg kan be om at du skal få det godt med deg selv. Dette med matematikken er utrolig, uansett om det er slik eller slik. Jeg takker deg som har brukt din tid til utregninger og jeg takker for alle som har brukt tiden sin til å svare trådstarter. Ønsker dere alt godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...