Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat spilt ferdig Theme Hospital. Er det noen som har et tips om lignende spill jeg burde sjekke ut?

Theme Park er jo en klassiker. :) Er ikke spesielt stor fan av de nyere spillene, men de første var svært bra. Alltids morsomt å slege is med veldig mye sukker rett ved siden av en karusell. Ble en del spying, for å si det sånn...    :sick:  :omg:  :lol:

 

In other news lastet jeg ned Friday 13th til PS4 i dag. Har blitt noen runder med det, og må si jeg er imponert. Kan jo være fordi jeg hadde svært lave forventninger og er stor fan av serien, men likevel. Dette var moro! Hele konseptet er enkelt nok. Syv leirledere sitter utenfor en hytte. En åttende leder dukker opp, bare for å bli drept av Jason Voorhees. Deretter hopper spillet fem minutter frem i tid. Alt er fullstendig kaos, og man prøver desperat å overleve natten. That's it. Det er hele poenget. Det morsomme er at en spiller spiller Jason, mens de andre spiller leirlederne. Jason har en drøss hjelpemidler for å finne de andre spillerne, og er så godt som udødelig (det er mulig å drepe ham, men det er veldig vanskelig.) De andre gjør det de kan for å flykte, og har mange måter å komme seg unna på. Reparer bilen eller båten, ring politiet osv.

 

Likte spesielt den siste runden jeg hadde. Jeg var leirleder, og Jason surret rundt uten å gjøre stort (bare trykk opp på D-pad for å se hvem som fortsatt er i live.) Men så... plutselig ble en fyr drept. Så neste. Så neste... Tydeligvis fikk Jason-spilleren til noe, så folk døde som fluer. Så her sto jeg da i et skap og så at politiet skulle komme om to og et halv laaaaangt minutt. Men at de kom er en ting. Problemet er at jeg ikke fant dem, og da var jeg jo like langt. :p Men etterhvert fikk jeg se at matchen var over om to minutter uansett, så alt jeg trengte gjøre var å overleve. Men med seks leirledere døde var jo jeg den eneste igjen (stor takk til nevnte skap.) :p Det tok da heller ikke lang tid før Jason fant meg (takket være de hjelpemidlene hans trenger han aldri lete lenge etter noen å drepe). Men jeg klarte å stikke av, bare for å få ham etter meg igjen. De siste 30 sekundene var sykt lenge og morsomme, og jeg klarte nesten å overleve. Nesten. Dermed blir det bare én runde til for å se om jeg overlever denne gangen. Og kanskje en runde til. Og en ting. Og en... faen, må på jobb. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk startet på The Legend of Zelda: A Link to the Past på SNES i dag, dette har jeg aldri spilt før. Førsteinntrykket er helt herlig, og det ser helt nydelig ut på CRT'en med skikkelige kabler.

 

Soundtracket er som vanlig i toppsjiktet! Må bare få unna denne nattuken nå så jeg får balansert ut dette og Silent Hill 2 :wee:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg spiller Tomb Raider-rebooten på PS3. Et godt gjennomført spill på mange måter, men det ligger hakket bak Uncharted 2 og 3 på flere områder. Det største aberet for min del er at de har basert mye av gameplayet på QTE og collect-a-ton. Jeg kommer til å spille Rise of the Tomb Raider når jeg er ferdig med dette, som visstnok skal være mye bedre - i så fall er det veldig lovende!

 

Fikk startet på The Legend of Zelda: A Link to the Past på SNES i dag, dette har jeg aldri spilt før. Førsteinntrykket er helt herlig, og det ser helt nydelig ut på CRT'en med skikkelige kabler.

Soundtracket er som vanlig i toppsjiktet! Må bare få unna denne nattuken nå så jeg får balansert ut dette og Silent Hill 2 :wee:

 

Hvilken stein har du bodd under? :p

 

Vel, da har du hvertfall mye å glede deg til. Jeg har faktisk aldri fullført ALttP selv om jeg har påbegynt det flere ganger.

Lenke til kommentar

Jeg spiller Tomb Raider-rebooten på PS3. Et godt gjennomført spill på mange måter, men det ligger hakket bak Uncharted 2 og 3 på flere områder. Det største aberet for min del er at de har basert mye av gameplayet på QTE og collect-a-ton. Jeg kommer til å spille Rise of the Tomb Raider når jeg er ferdig med dette, som visstnok skal være mye bedre - i så fall er det veldig lovende!

Jeg har vært stor fan av Tomb Raider siden det første spillet, og selv om jeg synes rebooten manglet for mye "Tomb Raider"-ing likte jeg den nok til å fullføre hele spillet. Leste også tegneseriene som fortsatte etter spillet, og gleder meg til den nye filmen. Selvsagt forhåndsbestilte jeg Rise of Tomb Raider også... dessverre. Jeg kan si rett ut at det er det første spillet siden Angel of Darkness jeg ikke gadd fullføre. Det er veldig få tombs å utforske, historien har alt for mange andre folk blandet inn, og synes historien er rimelig ræva i forhold til rebooten. Er nok veldig lenge siden jeg har blitt så skuffet over et spill. Faktisk er jeg ikke sikker på om jeg gidder spille det neste spillet hvis de fortsetter i denne gaten. Du sier det jo selv. Det ligger hakket bak Uncharted 2 og 3 på flere områder, men før rebooten var det en helt annen sjanger. Lara har vært et ikon helt fra hun ble skapt, og nå er hun bare en blek kopi av Nathan Drake - som ironisk nok var en blek kopi av Lara Croft lenge.

Lenke til kommentar

Fikk startet på The Legend of Zelda: A Link to the Past på SNES i dag, dette har jeg aldri spilt før. Førsteinntrykket er helt herlig, og det ser helt nydelig ut på CRT'en med skikkelige kabler.

 

Soundtracket er som vanlig i toppsjiktet! Må bare få unna denne nattuken nå så jeg får balansert ut dette og Silent Hill 2 :wee:

 

Hvis du fullfører det og ennå ikke har fått nok, kan jeg sikkert anbefale The Legend of Zelda: Ancient Stone Tablets. Dette kom opprinnelig til en "broadcasting add-on" til Super Famicon i Japan, og ble gitt ut gratis i fire deler. I ettertid er det oversatt til engelsk og lagt på en vanlig cartridge, komplett med boks og manual. Aner ikke hvor offisiell den engelske oversettelsen er, men fungerer nok helt fint. Eneste grunn til hvorfor jeg ikke har spilt det selv er fordi spillet er rimelig dyrt (ligger på ca kr 1.700 på eBay med boks og manual), men holdet ofte et øye med det på eBay og ser om jeg finner en billigere utgave. :)

 

(kan sikkert lastes ned til PC også, men jeg vil ha det på SNES. Eller Retron5 med SNES-kontrollere i det minste.)

 

 

48509.jpg?1461898754

Lenke til kommentar

 

Jeg spiller Tomb Raider-rebooten på PS3. Et godt gjennomført spill på mange måter, men det ligger hakket bak Uncharted 2 og 3 på flere områder. Det største aberet for min del er at de har basert mye av gameplayet på QTE og collect-a-ton. Jeg kommer til å spille Rise of the Tomb Raider når jeg er ferdig med dette, som visstnok skal være mye bedre - i så fall er det veldig lovende!

Jeg har vært stor fan av Tomb Raider siden det første spillet, og selv om jeg synes rebooten manglet for mye "Tomb Raider"-ing likte jeg den nok til å fullføre hele spillet. Leste også tegneseriene som fortsatte etter spillet, og gleder meg til den nye filmen. Selvsagt forhåndsbestilte jeg Rise of Tomb Raider også... dessverre. Jeg kan si rett ut at det er det første spillet siden Angel of Darkness jeg ikke gadd fullføre. Det er veldig få tombs å utforske, historien har alt for mange andre folk blandet inn, og synes historien er rimelig ræva i forhold til rebooten. Er nok veldig lenge siden jeg har blitt så skuffet over et spill. Faktisk er jeg ikke sikker på om jeg gidder spille det neste spillet hvis de fortsetter i denne gaten. Du sier det jo selv. Det ligger hakket bak Uncharted 2 og 3 på flere områder, men før rebooten var det en helt annen sjanger. Lara har vært et ikon helt fra hun ble skapt, og nå er hun bare en blek kopi av Nathan Drake - som ironisk nok var en blek kopi av Lara Croft lenge.

 

 

Men det ser ut til å være ganske bred enighet om at Rise er bedre enn rebooten. Metascore på 88 er ikke noe å kimse av. Jeg likte de gamle spillene også, men de har ikke eldes spesielt godt.

Lenke til kommentar

Hvilken stein har du bodd under? :p

 

Vel, da har du hvertfall mye å glede deg til. Jeg har faktisk aldri fullført ALttP selv om jeg har påbegynt det flere ganger.

Hadde aldri en Nintendo konsoll som liten, før N64 :p Og jeg kan ikke fordra å spille på håndholdt, er noe av det mest grusomme eg vet her i verden om jeg skal nevne 1.world problems hehe.

 

Har hele veiene sett det bli nevnt som en "ooh og aaah tittel", men har rett og slett ikke hatt interesse av å spille ett 2D Zelda før. Så ble jeg litt matt av Twilight Princes..og angret med én gang at jeg ikke kjøpte GC-utaven...og videre nedover gikk det med Skyward Sword som Nintendo ene og alene ødela for meg pga. bruken av de forpulte kontrollene på Wii, som jeg ikke lenger greie å beskrive med ord hvor mye jeg rett og slett hater.

 

Rett og slett en skikkelig dritt konsoll pga. tidenes ræl kontrollenere. Fysj og fy for noe søppel.

 

Men ja, suget etter Zelda fikk en nesten permanent demper kan du si. Men hvilke ynskyldninger har jeg nå som jeg endelig har fått en SNES i hus? Ingen :wee:

 

 

Tomb Raider rebooten var ett spill som gav meg spillelysten tilbake når det kom på PS3, var i en skikkelig downer periode da, og hadde egentlig ingen planer om å plukke det opp. Så kudos til det spillet :) Jeg syns faktisk det var langt artigere og bedre utført på flere punkter enn Uncharted 2, som jeg syns er helt hinsidig oppskrytt og, i som i dag egentlig ikke er ett veldig bra spill. Å spille igjennom Uncharted HD pakken og oppleve spillene igjen var en sann, langdryg prøvelse for kropp og sjel...

 

Rise var også ett utrolig godt spill når det kom på One, og de har sikkert fiffet det ekstra opp på PS4 tenker jeg. Absolutt verdt å spille ja!

 

EDIT: Aff nå virket jeg kanskje jævlig sytete og negativ i denne posten,men dere får heller ynskylde. Dette var faktisk det første jeg presterte å gjøre i dag, etter å ha stått opp fra siste 7x12 timers nattskiftet på rad :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hvis du fullfører det og ennå ikke har fått nok, kan jeg sikkert anbefale The Legend of Zelda: Ancient Stone Tablets. Dette kom opprinnelig til en "broadcasting add-on" til Super Famicon i Japan, og ble gitt ut gratis i fire deler. I ettertid er det oversatt til engelsk og lagt på en vanlig cartridge, komplett med boks og manual. Aner ikke hvor offisiell den engelske oversettelsen er, men fungerer nok helt fint. Eneste grunn til hvorfor jeg ikke har spilt det selv er fordi spillet er rimelig dyrt (ligger på ca kr 1.700 på eBay med boks og manual), men holdet ofte et øye med det på eBay og ser om jeg finner en billigere utgave. :)

 

(kan sikkert lastes ned til PC også, men jeg vil ha det på SNES. Eller Retron5 med SNES-kontrollere i det minste.)

Takk for tips! Får se hvor velykket mitt første møte med ALTTP er ja :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Men det ser ut til å være ganske bred enighet om at Rise er bedre enn rebooten. Metascore på 88 er ikke noe å kimse av. Jeg likte de gamle spillene også, men de har ikke eldes spesielt godt.

Tja, de samme gir jo Zelda: BotW 10/10 stort sett over alt. ;) Men kommer nok mye ann på hva det er man vil ha i et Tomb Raider. Vil man ha et rent skytespill er Rise ganske bra, men det har så godt som ingenting med Tomb Raider å gjøre.

Lenke til kommentar

Tomb Raider er alltid et av dei spilla eg gleder meg mest til etter Rebooten, kan ikkje noe for det, men liker rebooten bedre enn di gamle :) Hadde håpet på noe ny annonsering på E3, men ser ikkje sånt ut.

 

For tiden spiller eg mest Medal of Honor Allied Assault (2002)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...