Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 
51ZOyD0SH6L.jpg


Var heldig å få tak i en relativt pen utgave til grei pris på Finn.no, samt mint utgave av Silent Hill 2 Special Edition og Silent Hill 3 fra samme selger :) Så da skal jeg prøve å få kjørt igjennom i hvertfall de 3 første spillene etter hvert.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samler på retrospill selv, og bruker i hovedsak eBay. Finn.no er vel stort sett norsk? Og det er jo svært lite miljø for sånt her i Norge. eBay er over hele verden, så utvalget er nok langt bedre. Prisen er heller ikke så dyr om man velger noe nært Norge, og en del har gratis frakt internasjonalt. Så hvis du er på jakt etter gamle spill er dette absolutt å anbefale. Bare som en kjapp test fant jeg en samling med Silent Hill 2, 3 og 4 til litt over kr 600, inkludert frakt. PAL-versjonene, så klart. :)

 

On-topic går det i Injustice 2 (PS4) og Disgaea 5 Complete (Switch), men regner med at Tekken 7 blir sent i morra. Har det vel på torsdag. :) Plukket også opp Final Fantasy XIV igjen, siden Stormblood kommer om bare noen uker. :D

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har handla meg en moddet Super Famicom og rundt14 spill siste ukene, stort sett fra eBay med unntak av Starwing som jeg fant billig på Finn. Men akkurat Silent Hill til PS1 har jeg hatt vanskelig for i finne i god stand og til en grei pris, her traff jeg blink på Finn.no fikk attpåtil 2 og 3 i strøkne utgaver fra samme hyggelige karen :wee:

 

Silent Hill er forøvrig helt fantastisk! Jeg har blitt skremt gang på gang, og det er jævlig guffen stemning her. Spilles selvsagt på min lanserings PS1 på en Sony CRT med RGB-kabler :D Denne fikk jeg forøvrog gjort regionfri i dag med hjelp av en Action Replay som jeg flashet EPROM på. Så har jeg faktisk en portabel modchip som fungerer på alle PS1 med serial port :)

 

 

EDIT: tips til innenlands retro handling er å oppsøke dedikerte spill kjøp og salg grupper på Facebook.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Fikk Tekken 7 i posten i dag, så blir vel det en stund fremover nå. Litt lite moduser å velge i (ikke engang tutorial, hvis jeg ikke er blitt blind på mine eldre dager). Derimot har vi nå den mest skuffende VR-modusen jeg noensinne har sett. :p Kort sagt kan man bruke VR til å se nøyaktig det samme som på skjermen for å kle på karakteren, øve seg på å sloss i Practice eller sloss mot en AI-bot. Og det er det hele. Vi kan ikke engang bruke en fight stick her, kun dualshock. Så hva er vitsen? Men spillet i seg selv lover veldig bra. Blir spennende å se hvordan det holder seg mot Injustice 2 i lengden, spesielt siden jeg ikke spiller online.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Kjøpte Fallout 3 GotY på GoG tidligere i dag. Har spilt en times tid og det har kjørt knirkefritt. Deilig å slippe å styre med uoffisielle patcher, endre på filnavn og ditt og datt for å få det til å kjøre. Kos å vandre rundt i Wasteland igjen og høre på den nydelige musikken.

 

Startet også så vidt på World of Final Fantasy i går.

 

Lenke til kommentar

 
41AJ22FAP7L.jpg



Fikk rundet Silent Hill i går kveld, så da fikk jeg såvidt begynt på det neste spillet i serien :wee: Silent Hill var virkelig verdt innsatsen og gav mersmak på serien, er litt redd jeg har for høye forventninger til Silent Hill 2, som visstnok sies å være det beste spillet i serien?

Uansett, gleder meg veldig til ferden videre! Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uncharted 4, A Thief's End. Fantastisk eventyrspill. Noen som kan anbefale tilsvarende spill?

Tomb Raider ligner jo veldig på Uncharted. Du kunne jo også prøvd (vet det ikke er så veldig likt) Gears spillene, hvis du har en Xbox 360/One liggenes.

 

For å holde meg til tråden, spiller jeg mye PUBG og Overwatch for tiden. Går noe i Black Ops 3 og DayZ ved siden av :D

Lenke til kommentar

Tomb Raider ligner jo veldig på Uncharted. Du kunne jo også prøvd (vet det ikke er så veldig likt) Gears spillene, hvis du har en Xbox 360/One liggenes.

 

Takker. Godt førsteinntrykk av Rise of the Tomb Raider med en titt på youtube og "Before you buy", noe å se frem til. Har ikke Xbox dessverre, kun PS4.

Lenke til kommentar

Dungeon Keeper. Det er også Bullfrog, men her skal du bygge en typisk fantasy dungeon full av monstere der poenget er å ta livet av helter som skal redde verden fra deg eller konkurrere med andre dungeon keepers. Personlig mener jeg eneren er best, andre sverger til toeren - begge er veldig bra. Test det litt og jeg er sikker på du blir hektet.

 

Men jeg forstår ikke hvordan noen klarer å runde Theme Hospital. Jeg digger konseptet, men etterhvert koker spillet bare ned til en "tørke opp spy"-simulator for min del, der det eneste jeg gjør er å sende vaktmesterne rundt for å vaske. Jeg har en tendens til å falle av RTS når det bare blir stresss.

Lenke til kommentar

Dungeon Keeper. Det er også Bullfrog, men her skal du bygge en typisk fantasy dungeon full av monstere der poenget er å ta livet av helter som skal redde verden fra deg eller konkurrere med andre dungeon keepers. Personlig mener jeg eneren er best, andre sverger til toeren - begge er veldig bra. Test det litt og jeg er sikker på du blir hektet.

 

 

Begge er gode spill, tror jeg for det meste spilte 2eren.

Ingen har klart å få til den maginen fra de spillene. 

 

Selv spiller jeg nå Rising Storm 2: Vietnam helt fantastisk taktisk realistisk multiplayer spill.

Også spiller jeg Sniper Ghost Warrior 3. Enorme forbedringer fra de to første spillene mange ting jeg liker med spillet og de tingene jeg ikke liker er av mindre betyding eller bugs. (det er en STOR bugs som MÅ fikses)

Lenke til kommentar

Jeg hadde litt samme problemet med Dungeon Keeper som Theme Hospital. Etterhvert blir det veldig stressende for alt må gjøres så fort for at du skal ligge i forkant av konkurrentene, og da forsvinner mye av moroa for min del. Men frem til da (kanskje litt over halvveis i spillet) så er det helt suverent.

 

Jeg ble akkurat ferdig med Trails in the Sky 3rd Chapter. Som navnet antyder er det tredje spill i den helt suverene TitS-serien, som etter min mening er noe av det beste som er blitt laget i JRPG-sjangeren på lang tid. Nå tenkte jeg å kjøre gjennom de nye Tomb Raider-spillene og diverse andre actionspill jeg får tid til før Final Fantasy 12-remasteren kommer i juli.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...