Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

SimCity har fått en del endringer nylig. EA Games gjorde det mulig å spille det i Offline-modus, og det er og mulig å "modde" det slik at du kan få større områder og dermed bygge større byer. Dette er noe SimCity trenger, etter min mening. Områdene var alt for små før, og dermed fikk du ikke følelsen av at det var en BY.

Dette gjør SimCity "playable".

Attedetvar...? Går det an med større områder nå?

Det var nemlig ene og alene årsaken til at jeg ikke gadd mer.

 

 

Slenger meg på denne.. Men hvordan? Ser ikke ut som jeg klarer å finne så mye om dette på nettet? Om jeg kan modde så det faktisk er mulig å lage seg en skikkelig storby kontra disse små tullegreiene som er per nå så skal jeg begynne å spille igjen.

Lenke til kommentar

Har noen noe spill å anbefale? Har mange spill jeg ikke har fullført på Steam osv.. Problemet er bare at alle spillene så utrolig stor og omfattende.. Orker ikke å belage meg på et spill som fort tar 20 timer++.

 

Vil ha et bunnsolid og flott spill, men som gjerne ikke tar mer enn 3-10 timer å fullføre, eller som eventuelt er relativt mission basert så du kan føle en viss grad av oppnåelse ved jevne mellomrom selv om hele spillet ikke blir fullført på 40 timer++.

 

Et kremeksempel er Journey, det beste spillet jeg har spilt på år og dag og det krevde jo ikke mye investering fra min side. Var bare å sette seg tilbake og nyte det i ca 3-4 timer, ferdig. FarCry 3 : Blood Dragon var også et spill som var veldig artig og som ikke tok så fryktelig lang tid å bli ferdig med, FarCry 3 er vel siste spillet på over 10 timer som jeg faktisk har klart å spille meg igjen, ene og alene på grunn av god spillmekanikk, åpen verden med veldig mye artig innhold som holdt meg gående.

 

 

Orcs Must Die 2 er også veldig gøy, men må spilles Co-Op, spiller også mye PayDay 2, Titanfall osv.. Men igjen så er dette spill som jeg syntes er håpløst å spille uten venner over Skype. Har vurdert å spille The Witcher som ser utrolig kult ut, men kjenner jeg meg selv rett så vil jeg aldri klare å bli ferdig og drukner etter 2-3 timer da jeg innser at herrejesus her vil jeg jo ikke bli ferdig før om 40-50 timer som blir mer enn hva jeg klarer å fordøye på et spill.

 

 

 

Er en som liker å fullføre spill, men som ikke lenger har tid og investringsvilje til å dedikere 20 timer ++ på et spill om det ikke er noe som jeg har spesielt stor interesse for, sånn som Warcraft på grunn av veldig stor interesse av historien, og alt som er Ringenes Herre relatert (jepp, venter spent på Shadow of Mordor!). Samtidig så liker jeg ikke når ting blir for overkomplekst lenger, jeg liker å spille og nyte spill og ikke sitte å måtte vurdere og gruble så alt for mye over hvorvidt jeg burde velge talent A fremfor talent B, eller om jeg burde bruke våpen A fremfor våpen B og hvorvidt jeg burde ha med meg og når jeg eventuelt skal bruke potion A, B, C eller D osv..

 

 

God of War var en spillserie jeg likte svært godt, var en del helt overkommelige Puzzles, pen grafikk, kule og ikke minst svære mytiske bosser og generelt utrolig lite du måtte gruble over og vurdere i spillet, ja du hadde noen poeng som måtte investeres men det var ikke sånn at du måtte prioritere riktig eller så gikk ting til helvete så du puttet poengene hvor du ville ha dem, ikke etter hvor det nødvendigvis gir best teoretisk utbytte osv.. Men dessverre så er PlayStation 3 konsollen erstattet med PlayStation 4 så har aldri fått spilt ferdig God of War 2, eller begynt på God of War 3 og nå har jeg ikke muligheten i det hele tatt...

 

 

 

Noen som har gode spillanbefalinger til en vanskelig kar som meg? Kan spille på håndholdt (GBC, GBA, NDS, 3DS) men helst ikke, PC, PS4, Xbox One og Wii:U.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Slenger meg på denne.. Men hvordan? Ser ikke ut som jeg klarer å finne så mye om dette på nettet? Om jeg kan modde så det faktisk er mulig å lage seg en skikkelig storby kontra disse små tullegreiene som er per nå så skal jeg begynne å spille igjen.

 

 

Siste jeg fant om dette var i status bloggen ifra oktober hvor det står: "After month of testing, I confirm that we will not be providing bigger city sizes"

http://www.simcity.com/en_US/blog/article/state-of-simcity

 

Har ikke hørt om noen muligheter for å modde dette til heller så vet ikke helt hvor det kommer ifra.

 

 

Spiller forøvrig FarCry: Blood Dragon og DayZ om dagen!

Lenke til kommentar

Har noen noe spill å anbefale? Har mange spill jeg ikke har fullført på Steam osv.. Problemet er bare at alle spillene så utrolig stor og omfattende.. Orker ikke å belage meg på et spill som fort tar 20 timer++.

 

Vil ha et bunnsolid og flott spill, men som gjerne ikke tar mer enn 3-10 timer å fullføre, eller som eventuelt er relativt mission basert så du kan føle en viss grad av oppnåelse ved jevne mellomrom selv om hele spillet ikke blir fullført på 40 timer++.

 

Et kremeksempel er Journey, det beste spillet jeg har spilt på år og dag og det krevde jo ikke mye investering fra min side. Var bare å sette seg tilbake og nyte det i ca 3-4 timer, ferdig. FarCry 3 : Blood Dragon var også et spill som var veldig artig og som ikke tok så fryktelig lang tid å bli ferdig med, FarCry 3 er vel siste spillet på over 10 timer som jeg faktisk har klart å spille meg igjen, ene og alene på grunn av god spillmekanikk, åpen verden med veldig mye artig innhold som holdt meg gående.

 

 

Orcs Must Die 2 er også veldig gøy, men må spilles Co-Op, spiller også mye PayDay 2, Titanfall osv.. Men igjen så er dette spill som jeg syntes er håpløst å spille uten venner over Skype. Har vurdert å spille The Witcher som ser utrolig kult ut, men kjenner jeg meg selv rett så vil jeg aldri klare å bli ferdig og drukner etter 2-3 timer da jeg innser at herrejesus her vil jeg jo ikke bli ferdig før om 40-50 timer som blir mer enn hva jeg klarer å fordøye på et spill.

 

 

 

Er en som liker å fullføre spill, men som ikke lenger har tid og investringsvilje til å dedikere 20 timer ++ på et spill om det ikke er noe som jeg har spesielt stor interesse for, sånn som Warcraft på grunn av veldig stor interesse av historien, og alt som er Ringenes Herre relatert (jepp, venter spent på Shadow of Mordor!). Samtidig så liker jeg ikke når ting blir for overkomplekst lenger, jeg liker å spille og nyte spill og ikke sitte å måtte vurdere og gruble så alt for mye over hvorvidt jeg burde velge talent A fremfor talent B, eller om jeg burde bruke våpen A fremfor våpen B og hvorvidt jeg burde ha med meg og når jeg eventuelt skal bruke potion A, B, C eller D osv..

 

 

God of War var en spillserie jeg likte svært godt, var en del helt overkommelige Puzzles, pen grafikk, kule og ikke minst svære mytiske bosser og generelt utrolig lite du måtte gruble over og vurdere i spillet, ja du hadde noen poeng som måtte investeres men det var ikke sånn at du måtte prioritere riktig eller så gikk ting til helvete så du puttet poengene hvor du ville ha dem, ikke etter hvor det nødvendigvis gir best teoretisk utbytte osv.. Men dessverre så er PlayStation 3 konsollen erstattet med PlayStation 4 så har aldri fått spilt ferdig God of War 2, eller begynt på God of War 3 og nå har jeg ikke muligheten i det hele tatt...

 

 

 

Noen som har gode spillanbefalinger til en vanskelig kar som meg? Kan spille på håndholdt (GBC, GBA, NDS, 3DS) men helst ikke, PC, PS4, Xbox One og Wii:U.

Akkurat som jeg skulle skrevet det selv! Mye andre ting som tar mye tid, så spillet skal være enkelt, greit og gi umiddelbar moro. Elsker spill som feks Skyrim, men det er bare så enormt stort at jeg makter ikke sette av nok tid!

 

Anbefaler Trine 2 til Wii U. I tillegg har jeg funnet frem Megaman fra virtual console, gøy :)

 

Edit: eller hva med en runde Mario kart 8, om du har?

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Snip

 

Det finnes en del Indie-spill du kan sjekke ut. Jeg har nylig spilt gjennom CounterSpy på PS4 og Stealth Bastard Deluxe på PC, og begge to var veldig bra. Brettene er små, tar 10 min å fullføre og målet i begge spillene er enkelt og greit å komme seg til slutten. Er ikke noe mas om en avansert historie og at man må sette seg inn i mye greier, det er bare å spille. Stealth Bastard kan kanskje være litt frustrerende av og til da du må regne med å dø en del ganger, men sjekkpunktene er perfekt lagt inn slik at du slipper å gjøre så mye på nytt. Gåtene er også akkurat så vanskelig at du føler deg litt smart når du finner ut av det, samtidig som de ikke er for avanserte.

 

Child of Light, Valiant Hearts og Brothers: A Tale of Two Sons kan også være verdt en titt. Gode spill som ikke er for avanserte og ikke tar lang tid å fullføre.

Lenke til kommentar

Har noen noe spill å anbefale?

 

God of War var en spillserie jeg likte svært godt, var en del helt overkommelige Puzzles, pen grafikk, kule og ikke minst svære mytiske bosser og generelt utrolig lite du måtte gruble over og vurdere i spillet, ja du hadde noen poeng som måtte investeres men det var ikke sånn at du måtte prioritere riktig eller så gikk ting til helvete så du puttet poengene hvor du ville ha dem, ikke etter hvor det nødvendigvis gir best teoretisk utbytte osv.. Men dessverre så er PlayStation 3 konsollen erstattet med PlayStation 4 så har aldri fått spilt ferdig God of War 2, eller begynt på God of War 3 og nå har jeg ikke muligheten i det hele tatt...

.

Hvis du liker God of War anbefaler jeg rebooten av Devil May Cry, spesielt på PC. Spillet er lettkjørt, utrolig pent og har veldig engasjerende, og samtidig lett tilgjengelig slåssing, i tillegg til at historien er stilig fortalt, med utrolig fete filmsekvenser og bra voice acting. Det er Ninja Theory, studioet som lagde Enslaved, som lager spillet.

 

Det beste for din del er kanskje at spillet er delt inn i oppdrag, og totalt varer det 10-12 timer. Har selv hatt spillet i backloggen lenge, og jeg ble umiddelbart revet med. Undervurdert!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ble litt frustrert i Dwarf Fortress pga den lave ytelsen på mitt mega fort (4x6) så venter med å spille det videre til det kommer en bra oppdatering som fikser ytelsen , spesielt i store verdener med lang historie.

 

Har brukt noen timer på Wasteland 2 og mer har jeg ikke fått tid til som travel tvillingpappa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Arma 3 samt Metro 2033: Redux og litt COD BO1 i og med.

 

Når jeg er på jobb e.l. så spiller jeg kanskje litt Sjakk, eller Flappybird.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...