Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser for meg at gåturen kan bli en utrolig bra og sterk scene, og gleder meg til å se hvordan de utfører det rent visuelt, og hvilke valg som blir tatt med tanke på skuespill osv., men også enig I at selv om det nok vil bli bra er det ikke helt episode 9-materiale.

Lenke til kommentar

I ep 9 for sesong 5 tipper jeg vi får en stor hendelse som enda ikke har skjedd i bøkene. Her har skaperne av serien en gylden mulighet til å overraske bokleserne like mye som dem som bare ser serien på TV. Kan muligens være et større slag, enten mellom Stannis og Bolton eller i Hardhome. Ser ikke bort fra at det dør en eller annen betydningsfull person i den episoden heller.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

"I kind of wish that there were some things we didn't have to spoil, but we're kind of stuck between a rock and a hard place. The show must go on and that's what we're going to do."

 

Irriterende. Kommer til å lese boka, men blir ikke like gjevt. Umulig å unngå spoilere i fra serien heller så.

Lenke til kommentar

Synes ikke det er veldig rart egentlig. Maegi er vel viktig for å forstå Cersei sin paranoia?

Joda, men alle karakterene har jo greier fra fortiden som spiller inn. Herregud, bare tenk på alt fra The Rebellion som har blitt hoppet over i serien. Spør folk hvem Lyanna Stark var, og du får tomme blikk.

 

Men akkurat DETTE er det de velger å gjøre om et prinsipp de har hatt gjennom fire sesonger for! 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"That left open the possibility of different endings to the books and TV show, and, in an interview with Entertainment Weekly, Martin has admitted he’s already thinking of introducing a massive character twist that won’t be in the show.

 

He said:

 

This is going to drive your readers crazy, but I love it. I’m still weighing whether to go that direction or not. It’s a great twist. It’s easy to do things that are shocking or unexpected, but they have to grow out of characters. They have to grow out of situations. Otherwise, it’s just being shocking for being shocking. But this is something that seems very organic and natural, and I could see how it would happen. And with the various three, four characters involved… it all makes sense. But it’s nothing I’ve ever thought of before. And it’s nothing they can do in the show, because the show has already - on this particular character—made a couple decisions that will preclude it, where in my case I have not made those decisions" - grrm

Lenke til kommentar

Nå håper jeg Mance virkelig er død i TV-serien og ikke kommer tilbake igjen som Abel. Han sa ting før han ble plassert oppå bålet som ingen andre enn Mance kunne ha sagt, så de må ikke komme trekkende med Mance <-> Rattleshirt nå. Det toget har gått.

 

Ellers håper jeg vi får se mer av tilbakeblikket til Cersei. Savner Valonqar profetien (som forklarer mye av hatet hennes mot Tyrion) samt hennes venninnes skjebne :)

Lenke til kommentar

Jeg er glad for at TV-serien går sin egen vei. Det betyr at vi mest sannsynlig får se slutten på historien, i tillegg til at de to siste bøkene var mindre handlingsfylte og mer uthalende, så jeg tror faktisk dette kan gjøre historien mer interessant enn om vi skulle fått den fra Martin selv, som har mistet gnisten for lenge siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La oss også være realistiske, det var ingen sjans for at Game of Thrones uansett ville inneholdt alle karakterene og historiene fra bøkene.

 

Helt enig med Spartapus, selv om sluttresultatet av både bøkene og serien blir trolig det samme blir veien ditt endret. Ærlig talt synes jeg det som kommer i episodene framover passer bedre enn hva som er i bøkene, både i form av spenningen og logikken er sterkere enn hva som er i bøkene. Som sagt er bøkene veldig uthalende av seg fremfor at historien går videre på dette punktet i bøkene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...