Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Ble akkurat ferdig med A Dance with Dragons i går, har dradd ut de siste 250 sidene en stund nå med denne boken ettersom det var svært vemodig å runde av :( Jeg har aldri vært noen lesehest, men etter å ha sett serien 2 ganger fikk jeg blod på tann og begav meg ut på bøkene, og andret absolutt ikke på det!

 

Nydelige greier dette her!

 

Men det var ett plaster på såret at det kom trailer til den nye sesongen i går da :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg VISSTE ikke at Jon skulle få kjenne stålets nærvær, men det overrasket meg heller ikke så veldig. Det var hele tiden tydelig at avgjørelsene hans ikke falt i god jord hos en del av gjengen, og det hele eskalerende jo voldsomt mot slutten. Han var jo i ferd med å dra Nights Watch sin involvering i den pågående konflikten bak seg rimelig langt. Men måtte lese siste halvdel på siste siden i det kapittelet noen ganger...da det absolutt ikke var ett ønskelig utfall i grunn.

 

Jeg har faktisk greid å styre unna alt som heter spoilere fra hele Internett i tiden jeg har lest meg opp i bøkene, det synst jeg faktisk er diplomverdig :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg må si han tøyde strikken JÆVLIG lagt mot slutten der, ja. Og når han begynte å samle felttog mot Bastard of Bolton, så er jeg helt enig i at han ikke fortjener å være sjef lenger. Men det er forskjell på det og kaldblodig mord.

 

Og nå er vel muren tapt, tenker jeg. Det er en teori på nettet om at magien som er med på å danne muren krever at en Stark må være tilstede i The North til en hver tid, og hvem vet om Bran teller... Eller kanskje en Stark må være "at the wall", men det gir ikke helt mening, for det må jo ha vært massevis av anledninger hvor Benjen f.eks. enten har vært i Winterfell, eller langt nord for muren i sin rolle som First Ranger.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Kan man bli avsatt som Lord commander of the Nights Watch, eller er det "for life"?

 

Hvis ikke så kan vel kanskje det forklare drapet/drapsforsøket?

 

Jeg krysser fingrene for at ingen av plotlinjene går inn i materialet fra bøkene som ikke er utgitt enda, og at TWOW kommer ut før sesong 6. Men det er visst ikke stor sannsynlighet for det.

 

Jeg mistenker forresten at HBO har skrevet fAegon helt ut av serien. I så fall vil jo det være et ganske stort hint om at han er uviktig, og vil sånn sett faktisk være en liten spoiler for handlingen i bøkene fremover. Men dem vil det jo uansett bli mange av fremover så det er vel bare å venne seg til det.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller se serien først og så lese bøkene enn å ikke se serien, for så å få både serien og bøkene ødelagt av spoilere. Bøkene og serien er nå såpass annerledes fra hverandre likevel, at selv om det ikke er optimalt, så er det nok ekstra og annerledes materiale i bøkene til at det vil føles nytt uansett.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Vil helt klart se serien. Føler meg ikke sikker på at bøkene i det hele tatt blir ferdig skrevet og har ikke lyst til å sitte og vente på noe som kanskje aldri kommer. :(

 

Men:

Har et lite håp om at GRRM og Benioff/Weiss har inngått en pakt om betydelig forskjellige avslutninger på TVserien og bøkene, nettopp fordi TV-serien avsluttes først. I så fall blir jo begge deler virkelig verdt å se. Noen forskjeller blir det jo uansett - på grunn av skredeffektene man får ved å gjøre de små endringene de allerede har gjort.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg mistenker forresten at HBO har skrevet fAegon helt ut av serien. I så fall vil jo det være et ganske stort hint om at han er uviktig, og vil sånn sett faktisk være en liten spoiler for handlingen i bøkene fremover. Men dem vil det jo uansett bli mange av fremover så det er vel bare å venne seg til det.

 

Jeg er litt redd for dette. I traileren når Varys sier til Tyrion (1.30) "who said anything about HIM?"

 

Og om man tenker på hvordan siste boken avluttes :hmm: Eller vil Aegon bli nok en brikke på veien til å gå Dany på tronen?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

På det tidspunktet nevnte vel aldri Varys Aegon til noen. Han fortalte ikke Tyrion at han kom til å reise med han. Han fortalte ingen noen annet enn det som er i traileren. Det var Tyrion som fant ut hvem han var, ikle Varys som fortalte det. Det kan bare være Varys som spiller kortene sine like tett som vanlig.

 

Eller det kan være han er ute. Who knows.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På det tidspunktet nevnte vel aldri Varys Aegon til noen. Han fortalte ikke Tyrion at han kom til å reise med han. Han fortalte ingen noen annet enn det som er i traileren. Det var Tyrion som fant ut hvem han var, ikle Varys som fortalte det. Det kan bare være Varys som spiller kortene sine like tett som vanlig.

 

Eller det kan være han er ute. Who knows.

 

Dette er jeg klar over. Men det kan nok være som sagt en brikke i spillet hans.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg mistenker forresten at HBO har skrevet fAegon helt ut av serien. I så fall vil jo det være et ganske stort hint om at han er uviktig, og vil sånn sett faktisk være en liten spoiler for handlingen i bøkene fremover. Men dem vil det jo uansett bli mange av fremover så det er vel bare å venne seg til det.

 

Jeg er litt redd for dette. I traileren når Varys sier til Tyrion (1.30) "who said anything about HIM?"

 

Og om man tenker på hvordan siste boken avluttes :hmm: Eller vil Aegon bli nok en brikke på veien til å gå Dany på tronen?

 

 

Litt usikker på om jeg misforstår deg nå, men tror du at Varys snakker om Aegon her? Jeg tenkte med en gang at det var noe mer som "Hvem snakker om en han?", og at han snakker om Dany?

Lenke til kommentar

Ser det står i avisene at slutten på historien som George Martin avslørte til skaperne av TV-serien er blitt lekket på nett, men jeg lurer på om det bare er et rykte da jeg ikke har vært i stand til å finne informasjon om noe annet enn at den skal ha blitt lekket. Hvis den faktisk var lekket skulle man tro at dette raskt ville spre seg til alle internettfora via troll og lignende.

Lenke til kommentar

Nei, den har ikke lekket. Det som er på nett er Gurm sitt førsteutkast til hvordan den opprinnelige trilogien av bøker skulle gå. Tyrion var ikke en dverg osv.

 

Ikke noe å være bekymret over, da planene hans forandret seg veldig fort og mye da han faktisk begynte å skrive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...