Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si at sesong 4 er den beste sesongen så langt, men jeg forventa mer i sesongfinalen. Jeg er ganske skuffet over måten Stannis kom inn i Nord på, og det var nesten urealistisk mange krigere. Greit nok at Brienne og the Hound møtte på hverandre, men jeg likte ikke slåsskampen noe særlig. Spennende å se hvor de sender Brienne nå.

 

Men det som er sikkert, er at serieskaperne har en veldig vanskelig jobb framfor seg når det gjelder sesong 5. Hvor mange nye karakterer skal bli introdusert?

 

Vi vet med sikkerhet at Dorne vil bli vist på tvskjermen, men hvor mye vil de ta med derfra? I tillegg blir det spennende å se om historien med junior Martell og hans følgesvenner blir tatt med, men jeg tviler, selv om det dog er en interessant historie. Hvor mye vil vi se av young Griff, og hvilken vei vil Tyrion og Jorah ta?

 

Hvordan vil de løse det på Iron Island? Vil du kutte ut historien der om Victarion osv?

 

Det er veldig mange spørsmål, og etter min mening er det så mye som skjer, både i nord, kings landing og over kontinentet. Jeg digger både Arya og skuespilleren bak karakteren, og tror det skal bli en glede å følge henne. Samme med Cersei, det skal bli fint å se henne tråkke skikkelig i salaten. Men det er en del historier som må droppes, karakterer vi ikke får se, og heftige prioriteringer som må gjøres. Dette blir spennende!

Lenke til kommentar

Ja, de kommer til å slite med å fylle to sesonger med bok 4 og 5 allerede - og Iron Islands er jo et av de få stedene med action. Cersei og religiøs politikk blir faen så kjedelig etter hvert...

Mye tyder på at det bare blir én sesong av disse to bøkene. Blant annet jobber de ut ifra en sjuårsplan.
Lenke til kommentar

Gir faen i Iron Islands, men å se Bronn bli herre over egen borg + Loras storme Dragonstone DET gleder jeg meg til å se! Ellers ligger det meste ann til særdeles mye bra karakterdrama med spesielt Jaime, Jon og Tyrion. Tror mye av dette kan gjøre seg enda bedre på skjermen enn i bøkene så jeg er ikke bekymret for neste sesong. Kanskje litt skeptisk til at de skal fokusere såpass mye på Dorne, men whatevs.

Lenke til kommentar

Føler det er mye ekstra historier de kan legge til ved å ha med Iron Islands mer enn mange her tror. F. eks det lille angrepet på Oldtown i Dorne kan utvides til ikke akkurat en Blackwater-episode, men ihvertfall et slag så vi får vist fram kanskje Martell-husets arme i kamp.

Slik jeg ser det kommer nok neste sesong også til å bestå av mer ekstra historier som passer i lag med hva som skjer med bøkene.

Lenke til kommentar

OK, for det første ligger ikke Oldtown i Dorne. For det andre angriper de hverken Oldtown ELLER Dorne. Tenker du på angrepet på the Shield Islands?

 

http://awoiaf.westeros.org/index.php/Battle_of_the_Shield_Islands

Efron raider kysten, blokkerer tilgangen til Oldtown og gjør et forsøk på å ride havna som blir slått tilbake av forsvarerne. Oldtown ligger dog ikke i Døren, som du sier, og siden Dorne har et "litt" anstrengt forhold til naboene sine tviler jeg på at det er noe Dorniske soldater der. Men nå virker det jo som at serien har droppet Dorne sitt anstrengte forhold med naboene, og strikken kan vel trygt nok tøyes til at noen Islanders dukker opp i en liten havn i Dorne og.

 

Edit: Autocorrect, but I'm not even mad.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

OK, for det første ligger ikke Oldtown i Dorne. For det andre angriper de hverken Oldtown ELLER Dorne. Tenker du på angrepet på the Shield Islands?

 

http://awoiaf.westeros.org/index.php/Battle_of_the_Shield_Islands

 

Haha, rota litt (ikke få hjerteslag nå dear Shrugg).

 

Men uansett jeg vil nesten vedde på at ting som Night King og sånt som vi så denne sesongen vil bli mer av neste år. Derfor er også det å glemme Euron og Iron Islands en dum ting hvis serieskaperne vil fleske ut historien litt mer, framfor å bare rushe fram til slutten. Godt mulig å fleske historien bra ut så lenge forfatterne er dyktige.

Lenke til kommentar

 

OK, for det første ligger ikke Oldtown i Dorne. For det andre angriper de hverken Oldtown ELLER Dorne. Tenker du på angrepet på the Shield Islands?

 

http://awoiaf.westeros.org/index.php/Battle_of_the_Shield_Islands

 

Haha, rota litt (ikke få hjerteslag nå dear Shrugg).

Jeg mente ikke å virke streng. Virket jeg streng? :) Se, bruker-bildet mitt smiler jo!

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...