Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Svært skeptisk til at Heady lar seg barbere fullstendig. Må i så fall bli noe "bald wig"

 

Tipper hun har på seg noen rags/filler og kanskje de gjør et poeng av å klippe håret kort(ere). Er jo en parykk uansett.

 

Jeg tipper hun vil være naken, men at de kun viser henne bakfra akkurat i det folket får øye på henne (Slik at seerne forstår hun er naken og midt i en folkestim) men at alle kameravinkler fra da av og utover hovedsaklig vil vise ansiktet hennes.

 

Poenget med scenen er jo å vise hvordan den bryter henne ned, og da er det ansiktet som er viktig. I tillegg er det viktig at seerne gjøres klar over at hun faktisk er naken, men alt som skal til for å gi dem det inntrykket er det ene kameraklippet som viser henne bakfra.

Lenke til kommentar

Oi, der ble jeg spoilet for første gang i denne tråden, uten at det gjør noe. Vi begynner å nærme oss punktet der jeg ga opp bøkene, men det skal bli greit å få med seg historien via TV-serien da det krever en langt mindre tidsinvestering og HBO umulig kan gjøre det kjedeligere enn originalen (i så fall blir det siste sesong).

Lenke til kommentar

Oi, der ble jeg spoilet for første gang i denne tråden, uten at det gjør noe. Vi begynner å nærme oss punktet der jeg ga opp bøkene, men det skal bli greit å få med seg historien via TV-serien da det krever en langt mindre tidsinvestering og HBO umulig kan gjøre det kjedeligere enn originalen (i så fall blir det siste sesong).

 

Om det er så kjedelig er det jo ingen grunn til å følge med heller.

Lenke til kommentar

Hvis du leser posten igjen ser du at jeg snakker om bøkene. Om TV-serien blir kjedelig fremover gjenstår fortsatt å se. De må i det minste ha et sterkere driv fremover enn det var i de to siste bøkene, ellers tror jeg seerne fort faller fra.

 

Jeg leste bok 4, men jeg kan ikke huske scenen som beskrives over. Bok 5 ga jeg 100 sider til å overbevise meg, uten at det skjedde. Mulig jeg plukker opp tråden igjen når/hvis serien blir ferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg kan ikke si at jeg direkte likte den, men da seilte jeg fortsatt på entusiasmen fra bok 3 og var overbevist om vi var på vei mot gode ting. Allerede i bok 4 ser man tendensene til uthaling av historien som tar helt av i bok 5.

Bok 5 er også temmelig wordy, ja, men det er jo der ting skjer. Det skjer ingenting i 4.

Lenke til kommentar

Det skjedde ikke mye på de 100 første sidene i hvertfall! Det kan jo hende at den "blir bra" som man så ofte får høre, men jeg synes ikke bøker burde "bli bra"; å fenge leseren i begynnelsen er det aller viktigste.

 

Uansett, det er ikke bare kvalitetene til bok 5 som punkterte motivasjonen min, men også en sviktende tro på at serien noensinne blir ferdig. Derfor skal jeg gi bok 5 en ny sjanse først når/hvis siste bok blir skrevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...