Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Interessant egentlig hvordan fantasyserier går i fra å skulle være ganske korte til å bli veldig lange. GOT skulle være 3, så 5 så 7, WOT skulle være 1, 3, 5, 10 og ble 14.... Nyeste serien til Brandon Sanderson er vel en ferdig signa 10-bøkers avtale, og Scott Lynchs The Gentlemen Bastards også signa for 7 bøker..

 

Anyways, så traileren for første gang i går og lurer sterkt på om jeg skal begynne å lese serien igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe å være bekymret over, da planene hans forandret seg veldig fort og mye da han faktisk begynte å skrive.

 

Bekymret ja... Jeg er glad han gjorde endringene han gjorde for å si det sånn. Mange av karakterene har fått betydelig mer dybde i bøkene slik de ble til slutt enn det han tydeligvis hadde tenkt i utgangspunktet.

 

Det er noe fraktalsk over fantasy - du begyner med en generell arc, og så blir det nye mindre og mindre arcs, som likevel tar stor plass å skrive. Det er enorme deler av f.eks. bok 4 og 5 jeg aldri ville tillatt grrm å publisere hvis jeg var editoren hans.

 

Blir mer å holde styr på også. Nå skal jeg ikke hevde at det er eneste grunnen til at GRRM drøyer ut i tid med de to siste bøkene, men det er klart at det er mer komplekst å skrive de siste 2 og skulle ta hensyn til at alt du skriver ikke bare skal være konsistent med det som står i bok 1-5, men at du helst skal knyte sammen de løse trådene også. Det blir veldig voldsomt, og sånn sett ikke rart at de siste bøkene er dem som krever mest arbeid.

Endret av Achylles
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Og det er som alle vet nok til å gjøre selv sen skjønneste skjønne, til den styggeste stygge. Glad jeg "bare" har briller, med regulering hadde jeg vært fortapt...

 

Likte de japanske covrene, men det er klart at man har blitt påvirket av tv-serien selv om man har lest bøkene før serien. Så for meg hobbiter annerledes enn det de ser ut i filmene, men nå er Elijah Woods Frodo den Frodo jeg tenker på når jeg leser om igjen boka...

Lenke til kommentar

Vi vet egentlig for lite, men tror High Sparrow blir bra episode. Karakteren introduseres i tidligere episode før den tredje episoden smått, men High Sparrow skal være mye rundt i den episoden virker det som.

 

Så vidt jeg vet skal ikke GRRM skrive manuset til en episode denne sesongen, så en stor episode kan stort sett skje når som helst selv utenfor sesongfinalen.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å gjette seg til "Oh shit" øyeblikkene fra affc og adwd, men måten High Sparrow takler Cersei på (Og da mener jeg hele veien, helt fra første gang hun møter ham) kan være et sånt øyeblikk.

 

Ellers: Lord commander snow, Drogon sitt angrep i Mereen. (Vet ikke sikkert om disse er med men dersom de er det vil det være litt wow-effekt der.)

 

Og så håper jeg de vil overraske også oss som leser bøkene. Tror spesielt Sansa og Brienne kan gå over i twow-materialet sitt denne sesongen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...