Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Presseskrivet med de alltids noe snevre episodebeskrivelsene av de to siste episodene i sesongen er sluppet. 

Kan leses i spoilertaggene nedenfor, selv om det i grunn ikke er spoilere for denne tråden velger jeg å gjøre det. (Vennligst ikke nag på grunn av en filleting :p )

 

 

 

 

Episode #49: “The Dance of Dragons”
Debut: SUNDAY, JUNE 7 (9:00-10:00 p.m. ET/PT)

Stannis (Stephen Dillane) confronts a troubling decision. Jon (Kit Harington) returns to The Wall. Mace (Roger Ashton-Griffiths) visits the Iron Bank. Arya (Maisie Williams) encounters someone from her past. Dany (Emilia Clarke) reluctantly oversees a traditional celebration of athleticism.

Written by David Benioff & D.B. Weiss; directed by David Nutter.


Episode #50: “Mother’s Mercy” (season finale)
Debut: SUNDAY, JUNE 14 (9:00-10:00 p.m.)

Stannis marches. Dany is surrounded by strangers. Cersei (Lena Headey) seeks forgiveness. Jon is challenged.
Written by David Benioff & D.B. Weiss; directed by David Nutter.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Kan jeg offisielt gi opp Lady Stoneheart? Ingen sjanse for henne?

Hennes to(?) opptredener (så langt) i bokform er jo relativt heftige.

 

Hva driver Jamie med i Dorne, egentlig? Burde ikke han beleire en borg i Riverrun?

Lenke til kommentar

Kan jeg offisielt gi opp Lady Stoneheart? Ingen sjanse for henne?

Hennes to(?) opptredener (så langt) i bokform er jo relativt heftige.

 

Hva driver Jamie med i Dorne, egentlig? Burde ikke han beleire en borg i Riverrun?

 

Merkelig tidspunkt du skulle begynne å klage på LSH da, har du ikke fått med deg hva navnet på episode 10 er? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

 

Kan jeg offisielt gi opp Lady Stoneheart? Ingen sjanse for henne?

Hennes to(?) opptredener (så langt) i bokform er jo relativt heftige.

 

Hva driver Jamie med i Dorne, egentlig? Burde ikke han beleire en borg i Riverrun?

 

Merkelig tidspunkt du skulle begynne å klage på LSH da, har du ikke fått med deg hva navnet på episode 10 er? :p

 

Faktisk ikke. Selv om jeg har lest bøkene, ønsker jeg ikke episodeavsløringer. Men måtte sjekke nå. Interessant. ;)

 

Lakus: Ja, for de er ikke der i boka? Blir så usikker noen ganger.

Lenke til kommentar

Faktisk ikke. Selv om jeg har lest bøkene, ønsker jeg ikke episodeavsløringer. Men måtte sjekke nå. Interessant. ;)

 

Lakus: Ja, for de er ikke der i boka? Blir så usikker noen ganger.

 

 

Er ganske skeptisk selv, men reddit eksploderte omtrent når de fikk vite om det.

 

 

Jamie og Bronn besøker Dorne for å sørge for at ikke scenene der nede inneholder for mye Sand Snakes?   :shrug:

 

 

Burde bare ha inkludert Arianne og Arys i stedet ...

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Det er tross alt flere mødre i de syv rikene.

 

Et annet dumt spørsmål: Er The Hound bekreftet død? Ser aldri at han dør i serien og tør påstå at han ikke dør i bok 5 heller.

(Har lært det fra skrekkfilmer: Ser du ikke at personen er død, er han ikke død (ennå)).

Lenke til kommentar

Jamie og Bronn besøker Dorne for å sørge for at ikke scenene der nede inneholder for mye Sand Snakes?  :shrug:

 

Viktig å ha Jamie ut av byen, ellers ville Cerseis historie ikke fungert. De har gjort det annerledes enn i bøkene.

 

Det er det eneste som kan redde sesongen spør du meg. Men hvordan skal vi liksom møte henne? Det er jo ingen av hovedpersonene som er i Riverlands lenger.

 

Jeg vil nå si episode 8 reddet sesongen - og mer til :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er tross alt flere mødre i de syv rikene.

 

Et annet dumt spørsmål: Er The Hound bekreftet død? Ser aldri at han dør i serien og tør påstå at han ikke dør i bok 5 heller.

(Har lært det fra skrekkfilmer: Ser du ikke at personen er død, er han ikke død (ennå)).

 

Har ikke AFFC her akkurat nå, så kan ikke gi sidetall eller noe slikt, men husker du den øyen som Brienne havner på hvor det er en gjeng med munker? Det er en fyr der som graver graver på en kirkegård som passer beskrivelsen til the Hound.

Lenke til kommentar

 

Det er tross alt flere mødre i de syv rikene.

 

Et annet dumt spørsmål: Er The Hound bekreftet død? Ser aldri at han dør i serien og tør påstå at han ikke dør i bok 5 heller.

(Har lært det fra skrekkfilmer: Ser du ikke at personen er død, er han ikke død (ennå)).

 

Har ikke AFFC her akkurat nå, så kan ikke gi sidetall eller noe slikt, men husker du den øyen som Brienne havner på hvor det er en gjeng med munker? Det er en fyr der som graver graver på en kirkegård som passer beskrivelsen til the Hound.

 

Hvis du vil lese mer: http://awoiaf.westeros.org/index.php/Gravedigger/Theories Litt vage hint her kanskje, men sammenlagt står de ganske sterkt, vil jeg si.

 

God episode denne gangen. Er en del kritikk jeg kunne rettet mot både Cercei og Sansa sin storyline, men ingenting galt med det som skjedde i akkurat denne episoden. Dany og Tyrion ser ut til å kunne bli bra. Glad Wun Wun fikk bli med! Hvis de to siste episodene er like sterke som denne, er det mulig jeg kan tilgi sesongen for de svakhetene og bristene vi fikk i starten.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Reddet sesongen? Vel, det var i hvert fall den første endringen fra bøkene jeg VIRKELIG applauderer.

 

Mange gode endringer og komprimeringer, dette var vel en av de beste siden de klarte å gjøre Red Wedding enda mer brutal og med større effekt enn bøkene (mer Robb-historie/fokus, samt at også ens gravide fru også røk med).

 

Jeg digger bøkene, men strengt talt gir jeg litt faen i om de følger bøkene eller ei. Håper de gjør så mange endringer at både serien og bøkene blir spennende og uforutsigbare.

 

Det er kjekt å kunne seg GOT uten å ha peiling på hva som kommer til å skje. Uvant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo fortsatt noe som skjer som forventet, men fra neste sesong av vil det nok være svært lite av det.

 

Så lenge endringene gir mening og ikke bryter med karakterenes personlighet, og heller ikke skaper inkonsistens med tidligere hendelser så er jeg bare positiv til at de skaper litt nye historielinjer.

 

Hardhome var virkelig bra, samme var Dany og Tyrion. Og Cersei da, men der følger de jo bøkene mye tettere.

Lenke til kommentar

 

Reddet sesongen? Vel, det var i hvert fall den første endringen fra bøkene jeg VIRKELIG applauderer.

 

Mange gode endringer og komprimeringer, dette var vel en av de beste siden de klarte å gjøre Red Wedding enda mer brutal og med større effekt enn bøkene (mer Robb-historie/fokus, samt at også ens gravide fru også røk med).

 

Jeg digger bøkene, men strengt talt gir jeg litt faen i om de følger bøkene eller ei. Håper de gjør så mange endringer at både serien og bøkene blir spennende og uforutsigbare.

 

Det er kjekt å kunne seg GOT uten å ha peiling på hva som kommer til å skje. Uvant.

 

I og for seg enig, men uten Westerling-storyen mistet mye av Red Wedding poenget for meg. Poenget var at hele greia var en stor felle allerede FØR the Red Wedding siden Tywin hadde sendt Jeyne i senga til Robb via mora. (Uten at Jeyne visste det, antageligvis. Og mye tyder på at mora angrer sterkt, og nå later muligens søsteren til Jeyne som om hun er Jeyne... Kompliserte teorier der, vet ikke hva jeg skal tro. Kan ikke skjønne hvorfor hun skjuler Jeyne heller, med mindre hun er gravid, og det kan hun vel ikke være siden mora ga henne Tansy tea.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...