Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Da er noen roller klare. Personlig er jeg uenig med de som savner Arianne, særlig med tanke på at de fikk plass til alle tre sand snakes - det hadde jeg ikke forventet.

Pryce som High Sparrow er GLIMRENDE, jeg var 100 % overbevist om at hele storylinen skulle droppes, men dette hinter faktisk om at den blir STØRRE enn i bøkene.

Og Siddig har jo blitt ønsket i sånn 10 år som Doran.

 

Aegon er nok den jeg savner mest, men fakta er de ikke kommer til å vise frem Aegon så tidlig, selv om de kaller ham Young Griff eller whatever. Har fremdeles håp om å se ham, selv om de kanskje dropper Connington og "Team Aegon". Ser for meg at de shipper Varys sammen med Tyrion, de møter Illyrio og Aegon, og de sender Aegon og Tyrion til Mereen alene, og de blir fanget av Yezzan.

 

Siste der er jo fullstendig min teori.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Men dette er vel bare noen av castingene så langt? Det må vel komme flere etterhvert? Jeg vil ha Aegon... :( Det var ikke den mest spennende storylinen med Tyrion der, mye sutring, men alikevel blir man jo bedre kjent med han. Men de har jo også droppet viktige ting, f.eks. samtalen med Tywin og Jaime angående Tysha. Så regner med at det blir noen endringer der, ingen "ehere do the whores go". Håper ihvertfall at de får med møtet mellom Tyrion og Jorah, kanskje de kommer til det mye tidligere? Jorah er jo et kjent fjes for seerne, så mindre nye folk. Men Aegon må jo være viktig for historien?

 

Og Arianne må da med, hun er jo POV?

 

Og hva med Iron Island folka?

 

Hva tror dere skjer med storylinen til Dany? Jeg (og flere med meg har jeg skjønt) synes det har gått treigt med henne en stund, men blir jo veldig spennende på slutten av bok 5. Mange av de andre karakterene har jo kommet til bok 5 allerede, tror dere mye av storylinen hennes blir kuttet? I og med at Drogon ikke ble låst inne på slutten, kanskje vi får se scenene med han allerede i denne sesongen? Da kutter de kanskje ut hele Quentyn...? Spådommen til Mirri Maz Duur er vel litt avhnegig av han, for at den skal gå i oppfyllelse...

Lenke til kommentar

Iron Islands er pretty much dead, ikke bare fordi de har holdt Daddy i live, lenge etter at han ble "ofret" av Magica fra Tryll, men den eneste personen vi vet om på Iron Islands nå er Asha/Yara, og hun suger i serien.

 

Husk at de kjører book 4 og 5 i S5, mens bok 6 blir S6 og bok 7 blir S7.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Balon ble jo både nevnt og vist! Men døden hans fikk vi jo aldri sett? Han skulle jo ha dødd sammmen med Renly og Robb?

 

Men Jen tenker at Iron Islands må være viktige. Ikke nødvendigvis alt som skjer der, men Victarions reise mot Dany, med hornet, må da ha noe å si for helheten? Hvorfor skulle ellers GRRM ha introdusert disse karakterene?

Lenke til kommentar

Iron Islands er pretty much dead, ikke bare fordi de har holdt Daddy i live, lenge etter at han ble "ofret" av Magica fra Tryll, men den eneste personen vi vet om på Iron Islands nå er Asha/Yara, og hun suger i serien.

 

Husk at de kjører book 4 og 5 i S5, mens bok 6 blir S6 og bok 7 blir S7.

 

Hat du bekreftelse på at det blir slik? Er jo fortsatt en del av bok 3 som ikke har kommet med (blant annet Lafy Stoneheart), mens andre ting (som Bran) har jo kommet mye lengre i forhold til bøkene. De fleste av karakterene er jo på helt forskjellige plasser etter denne sesongen, i forhold til i bøkene. Det var vel ikke før etter bok 3 (og dermed sesong 3) vi fikk inngående kjennskap til Dorne og Iron Islands (med unntak av noen Theon kapitler) heller? Dorne kommer ihvertfall til å dukke opp i den nye sesongen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...