Gå til innhold

Gått lei spilling?


Anbefalte innlegg

Siden siste post i denne tråden for meg så har jeg kjøpt meg nettbrett. Og det kuleste er spilla som er på nivå med første generasjon Nintendo og Commodore 64. Altså spill som jeg spilte mye før og som er enkle å bruke uten bruksanvisninger. Og jeg kan ta meg kaffe og røyk til. Pluss et flipperspill som jeg spiller rundt fem minutter.

 

Banale spill, ja. Men gleden er der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Lei Diablo 3, World of Warcraft, World of Tanks, World of Warships, War Thunder, Hearthstone, Cities Skylines.

 

Skal jeg kjøpe GTA V? Blir i så fall mitt første GTA-spill.

 

Jeg kjøpte GTA 5 for PC, hadde ikke spilt de andre tidligere. Online delen er dårlig, høyt ranka spillere kjører rundt i pansra kjøretøy med tungt maskingevær og skyter alt og alle. Håpløst å forsvare seg mot dem og ikke får man kjøpt utstyr som øker overlevelse evnen før man når ulike grader. Og selvsagt så spawner man nært der man blir tatt ut, så dem finner deg lett igjen.

 

For å fly med fly eller helikopter anbefales det controller. Det er ihvertfall håpløst med keyboard og tastur da jeg prøvde.

 

Single player biten er ok, bortsett fra en del 'mini games' som feks utføre en yoga øvelse. Kjempe artig... Desverre er det ikke mulig å hoppe over disse før man har feilet tre ganger.

 

Enkelte ting gir ikke mening, du kommer til å drepe mange npcer i dette spillet under ulike missions. På tross av et massivt politi oppbud så klarer dem aldri å identifisere deg. Det bare å kjøre hjem til huset med din egen bil og dra på ny jobb dagen etter.

 

Og uendelig mye 'kjør fra a til b', cutscene, kjør tilbake til nesten samme område som a igjen for ny cutscene. 

 

Noen ganger er GTA 5 underholdende andre ganger tamt. 

 

Merker at lysten til å GTA 5 holder på å forsvinne, og jeg har vel knapt nok kommet halveis i single player.

 

Uansett sjekk ut noen gameplay videoer, mulig du liker spillet bedre enn meg.

Lenke til kommentar

Flytt tråd hvis det er på feil sted. smile.gif

 

Jeg har spilt nå ganske aktiv i 9 år. Jeg har prøvd alt av sjangere.

 

Men nå i det siste halvåret har jeg bare spilt et spill kanskje 2-3 timer så blir det kjedelig. Jeg har kjøpt meg Crysis 2, prøvde det i 2 dager og er lei det.

 

Fikk en fryktelig lyst til å ta opp Diablo 2 som er konge, men etter jeg hadde gjort først quest avslutta jeg fordi jeg syns det var forferdlig kjedelig.

 

Tror dere at jeg har gått lei spilling og er ferdig det å sitte timesvis med et eller flere spill?

 

Opplever det samme som deg nå, flere år med aktiv gaming har ført til at jeg vil gjøre litt andre ting. Men samtidig, når jeg tar lengre pauser øker også gleden av å spille når jeg først spiller..

Endret av Struggla
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kjenner meg igjen i mye av det som har blitt skrevet tidligere, spillingen går veldig i rykk og napp. Jeg er 35 år nå og merker at jeg av og til tar helt pause der jeg gjør andre ting, men så kommer jeg tilbake etter noen uker eller måneder. Har venner som er likedan, men heldigvis ingen i nettverket mitt som ser på spilling som noe negativt. Har tenkt til å spille helt til det definitivt er game over. Blir sikkert noen ville lan parties på gamlehjemmet  :cool:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Niks!

 

Åhh du kommer nok til å bli lei en dag :)  Bare vent å se, plutselig er det ingen spill som fenger, favorittene dine spiller du bare sånn halvhjerta. Så etter litt kommer det kanskje et nytt spill som trigger spill lysten igjen og da er alt gulle godt igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjenner på det at det er få spill som fenger om dagen. Men det har med spillene som slippes, og ikke så mye lysten på å spille. Og om det endelig dukker opp noe, drukner de i halvferdige indie-plattformer med pikselgrafikk. Prøve å finne en decent shooter som ikke er battlefield eller call of duty er som å dra seg igjennom en hengemyr av lavbudsjettstitler.

 

Skulle gjerne hatt en fps i en noe realistisk setting(typ: WW2 eller bare moderne), uten crafting, sandbox eller sci-fi. Og da helst uten for mye kludring å komme inn i. Online fps har mistet glansen etter at jeg flyttet over til PC.

Lenke til kommentar

Installert en haug med spill i min skummelt lange backlog på Steam dem siste dagene. Men av installerer dem like kjapt... Har blitt rimelig kresen på spill den siste tiden. Er lite som frister da alt er så likt.

 

Savner litt den tiden hvor en hadde 1 godt spill som en satt seg ned i god stolen og spilte i ro å fred i timevis. Bare forsvinne inn i verden utviklerne laget. Det er noe som blir bare vanskeligere å vanskeligere kjenner jeg. En har sett alt..spilt alt. Alt er bare en klone av en klone med en ny lue..en ny jakke....

 

VR blir forhåpentligvis redningen for meg. Det kommer til å dra oss inn i virtuelle verdener som aldri før. Og vil åpne dører vi ikke engang viste var der til å starte med. 

 

Føler jeg har vokst forbi spill og teknologien som den er nå. Jeg er klar for neste skritt i spill og teknologi sin evolusjon. Kanskje da vil jeg igjen kunne forsvinne i fantastiske eventyr verdener.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i det siste jeg også.

 

Redningen for meg er å enten rydde vekk spillmaskina for en god stund, og ta en god pause ELLER (slik som nå) gå tilbake i tid og spille en god gammel klassiker som jeg vier all min spilletid til. Nå koser jeg meg med Chrono Trigger :)

Lenke til kommentar

Ja..hmm. Når jeg tenker etter så var det en sjanger jeg spilte veldig mye. En sjanger jeg omtrent ikke er borti idag. Tenker da på adventure sjangeren ala gode gamle point & click type spill. Har selvf vært borti Telltale sine spill som er geniale.

 

Men det er jo så mye annet i denne sjangeren. For en ting er sikkert. Jeg er mettet av å løpe rundt å skyte å stikke ned kunstig eller menneskelig intelligens i spill.  

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er ikke lei, men jeg merker at jeg er mer kresen på spill. Det skal litt mer til for at jeg orker å spille et spill nå enn det det gjorde før.

 

Samme her, etter 20+ år med aktiv spilling er jeg blitt drit kresen.

 

Spillet skal være utrolig bra (subjektivt) for at jeg spiller det og ikke bare tar en alt+f4 etter 30-60 min, og aldri tar det opp igjen. Men, når det kommer spill som The Walking Dead, GTA 5, Kerbal Space Program osv så gjør jeg ikke noe annet enn å spille de til jeg er "ferdig".

 

Noe som plager meg er at jeg ikke klarer å spille Arkham Knight veldig lenge i strekk. Jeg koste meg så vanvittig med de 2 første spillene.

 

Jeg tror det jeg egentlig savner er noe helt nytt..

 

Desert Strike i Starcraft 2 og League of Legends blir jeg faktisk ikke lei, men jeg tar bare en eller to runder. Kanskje jeg burde teste DOTA 2.

 

EDIT: Muligens fordi jeg har blitt eldre. Jeg setter mye mer pris på spill med bra historie nå enn tidligere, f.eks. The Walking Dead og The Wolf Among Us.

Endret av NinjaVal
Lenke til kommentar

Nettopp ferdig med main quest i The Witcher 3. Kan ikke huske sist jeg koste meg så mye med et spill. Nå sliter jeg litt med å finne noe jeg kan spille.

 

Jeg har lurt veldig på om jeg skal prøve Witcher 3. Har ikke spilt noen av de foregående.

 

Med dine egne ord, hva var så bra med Witcher 3? Historie? Verdenen? Kampsystem?

 

Skal sjekke noen anmeldelser men liker å høre ting fra "vanlige folk".

Lenke til kommentar

NinjaVal : Spiller selv når jeg får tid (er 38 år gammel nå) og er kresen , men har lært meg å prøve å nyte spillene som de er isteden for å lete etter "teknisk perfekte" spill , når jeg kan spille Dwarf Fortress eller spill som Project Zomboid som ikke akkurat er de peneste spillene (men utrolig mye man kan gjøre) så sier det jo litt om hva kravene mine er.

 

Når det gjelder rollespill som Witcher så er det en svært god serie , har ikke fått tid til å kaste meg rundt med det siste spillet , men den har noen ulemper med at det er en åpen verden og ikke så strømlinjeformet når det gjelder historiefortellingen som de andre har , men på ingen måte noe negativt for meg sånn sett.

 

Har du prøvd Pillars of Eternity? Knallgodt spill.

Enn hva med Wasteland 2? Definitivt bra og med editors versjon tipper jeg at spillet går opp i poeng fra meg til en 8 / 10.

 

Et annet spill som jeg enda ikke har fullført men som ligner på gamle klassikere som Eye of the Beholder og Dungeon Master (sa jo at jeg var en gammel gamer ) er Legend of Grimrock 1 & 2 , kan definitivt anbefales!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...