Gå til innhold

Gått lei spilling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg er lei av er at jeg ikke finner noen spill som fenger meg lenger.. Jeg er lei av FPS-spill hvor det bare går i å drepe og få høyest score, teammodellene er det ingen som bryr seg om lenger..

 

Gi meg ett spill med utfordring.

Dog gleder jeg meg til watch dogs!

 

Caesar 3 er ganske bra spill å spille.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er også av typen som spiller mye i en periode, og så kan jeg gå lengre perioder uten å bry meg spesielt mye om spilling. Akkurat nå er jeg i en gaming periode....da jeg leser meg opp på hva som kommer og begynner å glede meg og leter etter nyheter om det jeg gleder meg til. Men så kan jeg plutselig få en periode der ja jeg egentlig føler kaster bort tid ved å sitte å spille. At jeg får dårlig samvittighet for at så mye tid i løpet av en dag skal gå vekk i spilling, der jeg heller burde vert sosial eller gjort noe husarbeid.

 

Og så er det merkelig at jeg får plutselig kjempelyst å spille når det er fint vær ute, og når det er drittvær ute så har jeg lyst at det skal være fint vær slik at jeg kan være ute.

 

Men det som ofte utløser spillgleden min igjen er når jeg kommer over et spill som har den ubestemmelige x-faktoren, noe du ikke helt greier å sette fingern på, men det bare sluker deg inn i spillet og du får bare lyst til å gjøre alt som kan gjøres og oppleves i det spillet. Det er liksom en sånn kickstart jeg trenger for å interessere meg igjen for spilling, og da begynner jeg da å lete etter andre spill jeg ville likt. En annen ting er jo også et konsollgenerasjonsskifte, det slår aldri feil, da er jeg med i flere år i slengen.

 

Og det som utløser at jeg ikke kunne brydd meg mindre om gaming er når jeg begynner å tenke tilbake på mine favorittspill, og den følelsen de ga meg, Quake jeg satt klistra time etter time etter skolen spilte 1v1 og klankamper, World of Warcraft i vanilla når alt var sinnsykt vanskelig, og man følte seg stolt over å ha kommet seg til level 60 og drepte ragnaros, nefarian og cthun utforskingen og den følelsen av at man satt og spilte noe som var massivt og noe som var en snakkis, Minecraft, når man først skjønner at man ikke bare sprang rundt og så på random brett, men at man kunne slå ned et tre og lage det til pinner og lage det til en pickaxe og grave opp stein og bygge ditt eget fort og sitte å fantasere om alt du har lyst til å bygge.

 

Og så tenker jeg da på alt dette, og begynner å bli pessimistisk og tenker at hvordan i allverden skal noen greie å lage noe slikt igjen? Det som går igjen her er vel det at alle disse spillene er noe som samlet veldig mange, og nærmeste alle jeg kjenner personlig spilte disse spillene og var investert i de og det ble noe veldig sosialt utav det.

 

Men nå mer enn noensinne føler jeg vi alle er veldig splittet i hva vi investerer tid i og hva vi bygger et community rundt. Et spill i dag er sjelden snakkis i mer enn noen uker før det ikke er et ord som blir nevnt om det lengre. Kjøper man spillet et år etter alle andre du kjenner så er du ikke med i klubben lengre, du må være kjapp for å kunne være med i en samtale rundt et spill du liker, for det går fort av moten.

 

Så det som engasjerer meg idag er ofte singleplayer opplevelser som er store, eller spill som lar meg være veldig kreativ helt alene, og noe som gir meg en følelse av mestring. Og sier ikke at det ikke finnes lengre, men det føles veldig lenge mellom hvert slikt spill.

 

Men jeg har funnet at å ta en god pause er bra på godt og vondt, selv om man ikke henger med på det nyeste nye, så kan man ta seg tid til å velge ut spill som man har lyst til å spille i sitt eget tempo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

har blitt dritt lei alt sammen, eneste som klarte å oppholde meg i mer en 1-2 timer var DayZ ( Mod ) og Arma 2 Ace mod. som jeg spilte kanskje 4-5 timer i helga. dagene kjennes tomme og kjedlige ut nå.. kanskje man får prøve noe nytt... som å trene :hmm:, ja jeg har spilt alle typer grener av spill.. MMO,RPG,FPS,TPS også videre... spiller også CoH 2 og 1. nå får man finne på noe nytt å gjøre...må finne meg en hobby :wallbash:

Lenke til kommentar

Føler spillmarkedet er dødt og repetivt, etter å tilbakelagt ufattelig mange timer i spill som CS:source / Wow / Dayz/ COD / Battlefield / Hon.

 

 

Føler det var mye mer competetivt før, massevis av turninger osv i source, wow hadde seriøst arena gameplay TBC/Wotlk hvor man virkelig følte at man var god på feks 2000 rating og det var ekstremt gøy, noe som er det stikk motsatte slik det er i Mop.

 

Dagens beste competitive spill er vell LoL, dog liker ikke simpelheten.

 

Når det gjelder cod og battlefield er det samme som går igjen. alt kunne jo vært en patch eller DLC til det spillet som kom først i serien.

Spilte massevis av BF4 i høst ble 110 max level det var dritgøy men så kommer man til det stadiet da det ikke er gøy å bare drepe masse, bra kd osv uten noe mer... ((bare for å få sagt det, nye Ghost floppet jo helt jævelig, værre grafikk enn MW2 til og med, tidenes dårligste spill.))

slik som det var med BF4, går lei etterhvert gjelder også egentlig Titanfall som jeg spiller nå, jeg vet at det vil bli kjedelig, akkurat som BF4, savner den competitive delen hvor man må spille "seriøst" og felles om et mål, skikkelig taktikk, tenker tilbake på gode tider i CS:source turneringer De_dust2 mappet.

 

Noen fler som tenker at det blitt litt slik?

Lenke til kommentar

Flytt tråd hvis det er på feil sted. smile.gif

 

Jeg har spilt nå ganske aktiv i 9 år. Jeg har prøvd alt av sjangere.

 

Men nå i det siste halvåret har jeg bare spilt et spill kanskje 2-3 timer så blir det kjedelig. Jeg har kjøpt meg Crysis 2, prøvde det i 2 dager og er lei det.

 

Fikk en fryktelig lyst til å ta opp Diablo 2 som er konge, men etter jeg hadde gjort først quest avslutta jeg fordi jeg syns det var forferdlig kjedelig.

 

Tror dere at jeg har gått lei spilling og er ferdig det å sitte timesvis med et eller flere spill?

 

Som noen andre i tråden har foreslått, prøv ut turn-based. Xcom og Civilization 5 for eksempel.

Lenke til kommentar

 

Spillmarkedet er dødt og repetivt når du bare spiller de mest populære spillene?

de mindre populære vil jo aldri være noe som helst competetivt^^^så er det jo en grunn til de er mindre populære....er jo dårlig

 

At ting er mindre populære betyr ikke at de er dårlige... Justin Bieber lager ikke bra musikk selv om han er kjempepopulær... Veldig lite logikk her.

 

Jo mindre populær, jo mer nisje, og vanskeligere vanskelighetsgrad kan de lage. Spill sc2 og trackmania for en skikkelig utfordring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...