Gå til innhold

Gått lei spilling?


Anbefalte innlegg

 

Nettopp ferdig med main quest i The Witcher 3. Kan ikke huske sist jeg koste meg så mye med et spill. Nå sliter jeg litt med å finne noe jeg kan spille.

 

Jeg har lurt veldig på om jeg skal prøve Witcher 3. Har ikke spilt noen av de foregående.

 

Med dine egne ord, hva var så bra med Witcher 3? Historie? Verdenen? Kampsystem?

 

Skal sjekke noen anmeldelser men liker å høre ting fra "vanlige folk".

 

 

Jeg likte historien, verdenen og karakterene kjempegodt. Sammenlignet med andre spill i samme sjanger (Skyrim, Oblivion, Fallout etc.) så er dette spillet mer fokusert på historien og karakterene. Sideoppdragene er også mer interessante enn de som er i Bethesda sine spill. Ikke misforstå, jeg likte Skyrim og Fallout 3 og New Vegas kjempegodt, men historien og karakterene i Witcher 3 er mer levende og jeg fikk skikkelig sympati og medfølelse for karakterene, noe som gjorde at noen valg man må ta i spillet ikke var lett.

 

Verdenen er veldig variert, fra grønne gressletter, myrer, og skoger til fjell og snø. Grafikken er heller ikke noe å si på. Soundtracket er også bra.

 

Jeg hadde ikke spilt de andre spillene i serien, men det var ikke noe problem for meg. Kampsystemet fungerer greit. Ikke perfekt, men mye bedre enn i Witcher 2. Jeg klarte ikke å spille Witcher 2 pga kampsystemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Nettopp ferdig med main quest i The Witcher 3. Kan ikke huske sist jeg koste meg så mye med et spill. Nå sliter jeg litt med å finne noe jeg kan spille.

 

Jeg har lurt veldig på om jeg skal prøve Witcher 3. Har ikke spilt noen av de foregående.

 

Med dine egne ord, hva var så bra med Witcher 3? Historie? Verdenen? Kampsystem?

 

Skal sjekke noen anmeldelser men liker å høre ting fra "vanlige folk".

 

 

Jeg likte historien, verdenen og karakterene kjempegodt. Sammenlignet med andre spill i samme sjanger (Skyrim, Oblivion, Fallout etc.) så er dette spillet mer fokusert på historien og karakterene. Sideoppdragene er også mer interessante enn de som er i Bethesda sine spill. Ikke misforstå, jeg likte Skyrim og Fallout 3 og New Vegas kjempegodt, men historien og karakterene i Witcher 3 er mer levende og jeg fikk skikkelig sympati og medfølelse for karakterene, noe som gjorde at noen valg man må ta i spillet ikke var lett.

 

Verdenen er veldig variert, fra grønne gressletter, myrer, og skoger til fjell og snø. Grafikken er heller ikke noe å si på. Soundtracket er også bra.

 

Jeg hadde ikke spilt de andre spillene i serien, men det var ikke noe problem for meg. Kampsystemet fungerer greit. Ikke perfekt, men mye bedre enn i Witcher 2. Jeg klarte ikke å spille Witcher 2 pga kampsystemet.

 

 

Kjøpte det så fort jeg var hjemme fra jobb, spilt i 3 timer nå :D Jeg liker det :) 260 spenn på Steam, ikke galt uansett

Lenke til kommentar

 

 

 

Nettopp ferdig med main quest i The Witcher 3. Kan ikke huske sist jeg koste meg så mye med et spill. Nå sliter jeg litt med å finne noe jeg kan spille.

 

Jeg har lurt veldig på om jeg skal prøve Witcher 3. Har ikke spilt noen av de foregående.

 

Med dine egne ord, hva var så bra med Witcher 3? Historie? Verdenen? Kampsystem?

 

Skal sjekke noen anmeldelser men liker å høre ting fra "vanlige folk".

 

 

Jeg likte historien, verdenen og karakterene kjempegodt. Sammenlignet med andre spill i samme sjanger (Skyrim, Oblivion, Fallout etc.) så er dette spillet mer fokusert på historien og karakterene. Sideoppdragene er også mer interessante enn de som er i Bethesda sine spill. Ikke misforstå, jeg likte Skyrim og Fallout 3 og New Vegas kjempegodt, men historien og karakterene i Witcher 3 er mer levende og jeg fikk skikkelig sympati og medfølelse for karakterene, noe som gjorde at noen valg man må ta i spillet ikke var lett.

 

Verdenen er veldig variert, fra grønne gressletter, myrer, og skoger til fjell og snø. Grafikken er heller ikke noe å si på. Soundtracket er også bra.

 

Jeg hadde ikke spilt de andre spillene i serien, men det var ikke noe problem for meg. Kampsystemet fungerer greit. Ikke perfekt, men mye bedre enn i Witcher 2. Jeg klarte ikke å spille Witcher 2 pga kampsystemet.

 

 

Kjøpte det så fort jeg var hjemme fra jobb, spilt i 3 timer nå :D Jeg liker det :) 260 spenn på Steam, ikke galt uansett

 

Det er bra. Jeg anbefaler forresten å bruke kontroller, men det blir litt personlige preferanser. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nettopp ferdig med main quest i The Witcher 3. Kan ikke huske sist jeg koste meg så mye med et spill. Nå sliter jeg litt med å finne noe jeg kan spille.

 

Jeg har lurt veldig på om jeg skal prøve Witcher 3. Har ikke spilt noen av de foregående.

 

Med dine egne ord, hva var så bra med Witcher 3? Historie? Verdenen? Kampsystem?

 

Skal sjekke noen anmeldelser men liker å høre ting fra "vanlige folk".

 

 

Jeg likte historien, verdenen og karakterene kjempegodt. Sammenlignet med andre spill i samme sjanger (Skyrim, Oblivion, Fallout etc.) så er dette spillet mer fokusert på historien og karakterene. Sideoppdragene er også mer interessante enn de som er i Bethesda sine spill. Ikke misforstå, jeg likte Skyrim og Fallout 3 og New Vegas kjempegodt, men historien og karakterene i Witcher 3 er mer levende og jeg fikk skikkelig sympati og medfølelse for karakterene, noe som gjorde at noen valg man må ta i spillet ikke var lett.

 

Verdenen er veldig variert, fra grønne gressletter, myrer, og skoger til fjell og snø. Grafikken er heller ikke noe å si på. Soundtracket er også bra.

 

Jeg hadde ikke spilt de andre spillene i serien, men det var ikke noe problem for meg. Kampsystemet fungerer greit. Ikke perfekt, men mye bedre enn i Witcher 2. Jeg klarte ikke å spille Witcher 2 pga kampsystemet.

 

 

Kjøpte det så fort jeg var hjemme fra jobb, spilt i 3 timer nå :D Jeg liker det :) 260 spenn på Steam, ikke galt uansett

 

Det er bra. Jeg anbefaler forresten å bruke kontroller, men det blir litt personlige preferanser. :)

 

 

360 kontollern min forsvant i flyttelass i oktober :( hahaha :D må skaffe meg en ny en. men syns det funka fint med tast/mus

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har selv gått møkk lei spilling nå. Spilt mye LoL, Hearthstone, Diablo 3, CSGO, CoD, Battlefield, ArcheAge, SWTOR, Wildstar, ESO, AoC osv.

 

Forslag til noe nytt? Skal sies at jeg er stor fan av crafting og bygging, kikket litt på Cities Skylines men ser ikke ut som noe for meg.

Lenke til kommentar

Vet ikke om survival-sjangeren går under bygging og crafting, men gjør den det så kan jeg i hvert fall anbefale spill som The Forest, Subnautica og Stranded Deep. Neste Subnautica patch feks inneholder en god del snaxy nyheter rundt det å bygge base.

 

For min del så var jeg drittlei spilling for en tid tilbake, men nå er plutselig alt snudd på hodet. Har fullført lengre spill som GTA V, The Witcher 3 og Batman: Arkham Knight de siste månedene, og spiller fortsatt evighetsspill som Hearthstone. Har lagt i veldig mange timer i Subnautica og Stranded Deep også i sommer (har vært mye drittvær i nordvest..) og ser nå veldig frem til å begynne med Diablo 3 igjen ved neste patch. Har et par Telltale spill liggende på vent også til alle episoder er ute, og vurderer også å plukke opp Drømmefall episodene. Ny Starcraft 2 campaign nærmer seg også, så det er lenge siden jeg har hatt så mye å spille. Merkelig egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glemte å nevne minecraft  :rofl: Har spilt det siden tidlig alpha helt frem til 1.8 - nesten hver dag.

Ark er en mulighet ja, ikkje prøvd det enda. Noen andre forslag?

 

Dersom du liker crafting i spill bør du prøve Don't Starve (Finnespå steam, Don't Starve Reign of Giants exp også.). Morsomt spill som snart får Multiplayer (Don't Starve Together). Vanskelig siden det ikke er noen tutorial, men det finnes wiki og mye info på nettet. Kun spilt det noen timer, men morsomt med litt anderledes tekstur og følelse av spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Flytt tråd hvis det er på feil sted. smile.gif

 

Jeg har spilt nå ganske aktiv i 9 år. Jeg har prøvd alt av sjangere.

 

Men nå i det siste halvåret har jeg bare spilt et spill kanskje 2-3 timer så blir det kjedelig. Jeg har kjøpt meg Crysis 2, prøvde det i 2 dager og er lei det.

 

Fikk en fryktelig lyst til å ta opp Diablo 2 som er konge, men etter jeg hadde gjort først quest avslutta jeg fordi jeg syns det var forferdlig kjedelig.

 

Tror dere at jeg har gått lei spilling og er ferdig det å sitte timesvis med et eller flere spill?

Har samme problem, har spilt litt lengere siden jeg begynte lenge før World Of Warcraft så kanskje 15 år, men nå har jeg det som deg :p

Kjøpte Fallout 4 spilte i 2 timer dritt lei, kjøpte the siste Starwars spillet, spilte 30 minutter møkka lei av det også, spiller nå Starwars Jedi Academy og Wizardry 8 eneste spillene som duger for meg, dritt grafikk men det spiller ingen rolle bare spill historien er bra men spiller ikke så lenge av gangen mere som før i tiden :)

Lenke til kommentar

Jeg har spilt spill i 25 år. Har vært innom de aller fleste Ikke-håndholdte konsoller siden da, i tillegg til noen håndholdte og ikke minst PC.

 

For meg kommer spillelysten i bolker. Ofte liker jeg bedre å lese om spill og kjøpe dem mer enn å faktisk spille dem. I perioder hvor jeg har lite tid til å spille tenker jeg mye på å spille, og når jeg faktisk får mulighet til å spille føler jeg ofte at jeg blir fort lei.

 

Det hender det kommer noen skikkelig gode titler som jeg pløyer gjennom på ganske kort tid, men etter det har skjedd hender det ofte at jeg føler meg tom igjen.

 

Jeg har ingen løsning på det annet enn å vente til det går over. For min del merker jeg at jeg den siste måneden har spilt alt for mye Football Manager (går på den samme smellen hvert år), og nå sliter jeg med at ingenting frister. Det er jo absolutt ingen krise at spillelysten ikke er 100%, men det er fryktelig deilig å sette seg ned om kvelden med et godt spill etter at barna har blitt lagt, samboeren har sovnet på sofaen og det verken er jobb eller skole dagen derpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

[...]

 

For meg kommer spillelysten i bolker. Ofte liker jeg bedre å lese om spill og kjøpe dem mer enn å faktisk spille dem. I perioder hvor jeg har lite tid til å spille tenker jeg mye på å spille, og når jeg faktisk får mulighet til å spille føler jeg ofte at jeg blir fort lei.

 

Det hender det kommer noen skikkelig gode titler som jeg pløyer gjennom på ganske kort tid, men etter det har skjedd hender det ofte at jeg føler meg tom igjen.

 

[...]  , men det er fryktelig deilig å sette seg ned om kvelden med et godt spill etter at barna har blitt lagt, samboeren har sovnet på sofaen og det verken er jobb eller skole dagen derpå.

Kjenner meg veldig igjen i dette.

Endret av K-nuts
Lenke til kommentar

 

...

 

For meg kommer spillelysten i bolker. Ofte liker jeg bedre å lese om spill og kjøpe dem mer enn å faktisk spille dem. I perioder hvor jeg har lite tid til å spille tenker jeg mye på å spille, og når jeg faktisk får mulighet til å spille føler jeg ofte at jeg blir fort lei.

 

Det hender det kommer noen skikkelig gode titler som jeg pløyer gjennom på ganske kort tid, men etter det har skjedd hender det ofte at jeg føler meg tom igjen.

Kjenner meg veldig igjen i dette.

 

Enig i det..

Men blir ofte sittende å spille Borderlands 2 og pre sequal mens jeg ser youtube vidoer.

Ellers spiller jeg Black Ops 1 med clanmedlemmer, men det er kun mellom kl 22-24 sidende fleste bor i England.

Jeg savner dagene med Cod 4 og 5, har aldri likt battlefield serien bortsett fra BC2 Vietnam.

Lenke til kommentar

 

 

...

 

For meg kommer spillelysten i bolker. Ofte liker jeg bedre å lese om spill og kjøpe dem mer enn å faktisk spille dem. I perioder hvor jeg har lite tid til å spille tenker jeg mye på å spille, og når jeg faktisk får mulighet til å spille føler jeg ofte at jeg blir fort lei.

 

Det hender det kommer noen skikkelig gode titler som jeg pløyer gjennom på ganske kort tid, men etter det har skjedd hender det ofte at jeg føler meg tom igjen.

Kjenner meg veldig igjen i dette.

Enig i det..

Men blir ofte sittende å spille Borderlands 2 og pre sequal mens jeg ser youtube vidoer.

Ellers spiller jeg Black Ops 1 med clanmedlemmer, men det er kun mellom kl 22-24 sidende fleste bor i England.

Jeg savner dagene med Cod 4 og 5, har aldri likt battlefield serien bortsett fra BC2 Vietnam.

For meg ble spilling skikkelig gøy igjen etter et kjøp av PS4. Spiller jeg på PC, ender det ofte med alt+TAB og lese på nettet eller chate på facebook.

 

Det som funker for meg, er lineære spill som Uncharted. Spill som er lagt opp til å spilles som en historie A-B er perfekt. Med familie og barn,har jeg et strengt tidsbudsjett. I tillegg må jeg avse en del tid til å lese bøker også :)

 

Så igjen. PS4 + et lineært spill = gull. (For meg)

Endret av Tottoro
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fra tid til annen, ja. Jeg er 23 og har kost meg med spill så lenge jeg kan huske.

 

Jeg savner den tiden man var mindre, da jeg kun hadde NES, SNES eller N64. Ikke minst julen jeg fikk to konsoller i gave (Nintendo GC og PS2).

 

På denne tiden hadde jeg ikke tilgang til alle spill, jeg hadde lite penger og var heller ikke særlig oppdatert på spillnytt. Å spasere inn på Elkjøp for å sjekke ut hyllene fylt med spill var som en overaskelse hver gang. Og for meg så var det ikke noe som het eller hadde rating på den tiden, likte jeg coveret å bildene på baksiden så kjøpte jeg det gjerne.

 

Før og for bare noen få år siden kunne jeg sitte lenge med et nytt spill jeg hadde invistert i. Den dag i dag er det sjeldent jeg blir totalt hekta på et spill. Det jeg derimot blir hekta på spiller jeg mye i noen få dager og er deretter totalt utbrent.

Har ofte en tanke om å fyre opp et spill på kveldingen etter jobb, men når jeg sitter der har jeg ikke i nærheten av lyst...

 

Jeg tror jeg har for mye tilgang. Jeg kan spille hva enn jeg ønsker. Og med det så tester man så innmari mye at man rett og slett går lei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...