Gå til innhold

Gått lei spilling?


Anbefalte innlegg

Merker jeg blir fortere lei av spill nå enn jeg gjorde før. Som underholdning så liker jeg både film, bøker og spill, men med film og bøker så blir jeg fort litt rastløs i fingrene. Ser jeg en veldig kul film eller serie så vil jeg spille noe lignende etter ganske kort tid. Men jeg sliter med å finne spill som varer.

 

Det har i det siste gått mye i Blizzard. Spilte wow i årevis helt til jeg måtte slutte fordi det tok for mye tid. Elsket den nye Diablo pakka, men når jeg fikk de settene og våpnene jeg var ute etter så mistet spillet all mening og jeg har ikke logget inn på flere måneder. Det ble rett og slett bråstopp. Likte Hearthstone lenge, men Naxxramas pakka ble ikke helt som forventet, og selv med nye kort så tok det ikke lang tid før jeg ble lei av ranked og arena igjen. Har også testet endel store titler i det siste, som feks Watch Dogs, men det er som vanlig ok men ikke noe mer. Har til og med begynt på igjen med wow nå, men spørs hvor lenge det varer. Håper det nye Civ blir redningen, da det ser interessant ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merker jeg blir fortere lei av spill nå enn jeg gjorde før. Som underholdning så liker jeg både film, bøker og spill, men med film og bøker så blir jeg fort litt rastløs i fingrene. Ser jeg en veldig kul film eller serie så vil jeg spille noe lignende etter ganske kort tid. Men jeg sliter med å finne spill som varer.

 

Det har i det siste gått mye i Blizzard. Spilte wow i årevis helt til jeg måtte slutte fordi det tok for mye tid. Elsket den nye Diablo pakka, men når jeg fikk de settene og våpnene jeg var ute etter så mistet spillet all mening og jeg har ikke logget inn på flere måneder. Det ble rett og slett bråstopp. Likte Hearthstone lenge, men Naxxramas pakka ble ikke helt som forventet, og selv med nye kort så tok det ikke lang tid før jeg ble lei av ranked og arena igjen. Har også testet endel store titler i det siste, som feks Watch Dogs, men det er som vanlig ok men ikke noe mer. Har til og med begynt på igjen med wow nå, men spørs hvor lenge det varer. Håper det nye Civ blir redningen, da det ser interessant ut.

hehe! føler med deg... har stort sett bare blitt heartstone i det siste i ny og ne... håper på at Rust og H1Z1 er spill som klarer å ta ting til nye høyder... at det blir bra nok!!... selv etter 500 days played i wow siden vanilla så er ikke wow like fristende som det var den gang... nye expansion virker interessang, men føler det er en expansion som blizzard bare prøver å håve inn de siste pengene før spillet dør ut(?).

Måten de nå har valgt å gi kjente streamere, youtubere egne npc characters inne på selve spillet, slik at disse personene (Swifty, Hotted, Bahjeera, ++) kan hype opp spillet nå i forkant av release og be folk til å kjøpe spillet. Disse frontfigurene som blir betalt er god PR og godt salgstriks av blizzard.

 

//natt natt

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg vet ikke om eg er lei eller om eg rett og slett har vokst i fra det. Er iallefall blitt sånn at det er færre spill som faktisk er moro, tidligere kunne eg spille nesten hva som helst. Nå er nesten samtlige spill kjedelig og man blir sittende en liten stund før motivasjonen daler. Blitt mye spill kjøp som har vært totalt unødvendig det siste året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg vet ikke om eg er lei eller om eg rett og slett har vokst i fra det. Er iallefall blitt sånn at det er færre spill som faktisk er moro, tidligere kunne eg spille nesten hva som helst. Nå er nesten samtlige spill kjedelig og man blir sittende en liten stund før motivasjonen daler. Blitt mye spill kjøp som har vært totalt unødvendig det siste året.

 

Jeg er helt enig der, men jeg trur mye skyldes for mye valg like mye som halvferdige spill. Har over 200 spill på steam, trur jeg bare har spillt 20-30 spill over 100 timer.

 

Før kunne jeg sette meg ned med et spill og spille det nesten konstant i flere uker uansett hvilket spill det var. Nå tester jeg ut et spill i 30-60 min og spiller det aldri igjen.

 

Hvis det er singelplayer spill så skal det være non-linear for at jeg skal spille det konstant. Witcher 2, Skyrim, Distant Worlds Universe, SOTS: The Pit og Rimworld er de singel player spillene jeg har spilt mest i år. Når det gjelder multiplayer spill så er det enten RTS som Planetary Annhilation og Starcraft 2, Grand Strategy som Europa Universalis 4 eller Civilization 5 eller sandbox type spill som Rust. Kjennetegnene er stor valgfrihet enten i story, spillestil eller aktiviteter.

 

Spillene jeg har mest problem å komme tilbake inn i er MMO, mye skyldes selve spill communitien i spillene men også for meg er de alt for lineære, jeg håper virkelig at Archage blir åpen sandbox verden som jeg trur det blir. Etter WOW har jeg blitt en sånn MMO jumper, gått fra AoC, Warhammer Online, ST Online, Old Republic, Wildstar og Skyrim Online. Savner MMO's og det blir kjedelig å vente helt til Star Citizen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gleden forsvinner i det man spiller av plikt. "Jeg har kjøpt alle disse spillene så jeg må spille dem" funker ikke. Man bør ikke gjøre det noe vanskeligere enn å spille det man har lyst til når man har lyst. Selv synes jeg også det hjelper mye hvis det er et levende community rundt det man spiller, men dessverre er det sjelden tilfelle med mindre man spiller AAA-titler mens de er nye (som er nettopp hva jeg ikke gjør).

Lenke til kommentar

Blir vel ikke akkurat lei spilling, men det går litt etter årstidene og.

Vår og sommer er den tida jeg spiller minst da jeg har andre hobbyer som er mye mer moro å drive på med ute. Jeg spillte mye mer før helt til jeg fant ut at det ikke er sunt med for mye spilling. Holdt på å miste kontakt med venner og familie, og det er det ikke verdt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Testet Steamworld Dig nå, siden jeg fikk det med siste Humble Bundle, og dæven. Der hvor jeg i det siste har blitt lei etter ti minutter ble det en time, sånn helt ut av det blå. Ikke at det er så mye sånn egentlig, men her suste tiden fra meg og jeg koste meg. Telefonen vibrerte dessverre og sa at det er på tid å legge seg, så jeg får nesten gjøre det. Selv om det frister å spille videre.

 

Indies ass :love:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Er det bare meg som føler at alt var bedre før?

Ikke bare når det gjelder spill, men livet generelt.

 

Det å spille få lov til å spille 2 timer dagen var vanskelig nok den gangen, nå som jeg kan spille så lenge jeg vil og hvilket spill jeg vil er det ikke så gøy som det en gang var.

Er nå så lei av dårlige "Story modes" på spill at jeg bare dropper det og spiller multiplayer.

 

Spillinterssen kan muligens ligge i deg ennå, problemet er bare det når du begynner og jobbe og vennene dine jobber er det ikke tid til og lane, eller ha såkalt kvalitetstid lenger.

Forstår ikke at folk vil leve et kjedelig liv i 100% jobb der helgene er eneste fritid fordi ukedagene er for stress pga lange dager på jobb.

Folk er for opptatt av å fremstå som vellykka, ha god utdanning og en stabil familie. Ta nå tid til deg selv og ikke la "normen" styre hva du skal gjøre i livet ditt.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som føler at alt var bedre før?

Ikke bare når det gjelder spill, men livet generelt.

 

Det å spille få lov til å spille 2 timer dagen var vanskelig nok den gangen, nå som jeg kan spille så lenge jeg vil og hvilket spill jeg vil er det ikke så gøy som det en gang var.

Er nå så lei av dårlige "Story modes" på spill at jeg bare dropper det og spiller multiplayer.

 

Spillinterssen kan muligens ligge i deg ennå, problemet er bare det når du begynner og jobbe og vennene dine jobber er det ikke tid til og lane, eller ha såkalt kvalitetstid lenger.

Forstår ikke at folk vil leve et kjedelig liv i 100% jobb der helgene er eneste fritid fordi ukedagene er for stress pga lange dager på jobb.

Folk er for opptatt av å fremstå som vellykka, ha god utdanning og en stabil familie. Ta nå tid til deg selv og ikke la "normen" styre hva du skal gjøre i livet ditt.

Nei, du er bare deprimert.

Lenke til kommentar

Er nok ikke det, kompiss.

Spør alle du kjenner, ting er generelt kjekkere som barn.

 

Utfifra inlegget mitt kan jeg godt forstå at du ser på det sån. Har mange gode venner og det meste er som det skal. (Kankje utenom fast jobb atm)

 

Husker bare tilbake fra tiden da bekymringer ikke fantes å man hadde all tid i verden til spill. Synes bare at mange er for opptatt med jobb og familie at en glemmer at du skal leve selv også.

Endret av HArild
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leser innleggene her og har det på samme måte. Å spille kun for å ha det gøy fungerer ikke for meg. Det må være noe mer. Videopoker på Norsk Tipping sin side kan være moro av og til og det samme er oddsen. Hvis jeg skal spille så må det kunne kombineres med kaffe og røyk og ikke en avansert håndkontroll som tar all oppmerksomheten.

Lenke til kommentar

Jeg har gått veldig lei av spilling generelt, men det er noen unntak.

Typisk spiller jeg litt Minecraft nå og da, samt at jeg også spiller Pokémon og Super Smash Bros.

Fellesnevneren er at jeg ikke spiller spill med noen prangende eventyrmodi. Zelda spilte jeg lett gjennom tidligere, men nå synes jeg ikke det er like gøy. Skyward Sword var skuffende.

 

Det siste spillet jeg spilte gjennom var Portal 2. Og Pokémon X da, men det var bare for å trene pokemons til å spille med mot venner.

 

Jeg ser for øvrig nesten heller ikke film lengre. De gangene jeg vil gjøre noe alene setter jeg meg selv i et eller annet kreativt virke - blant annet piano eller tegning.

Lenke til kommentar

Nå som jeg har jobb, hus, kone og barn. Skal jeg love at de få minuttene med spilling man får klemt inn en sjelden gang er gull :D . For mye av noe er aldri brs, da går man lei. Pirat kopier tok en gang i tiden livet av spilm lysten min. Uendelig med spill, hvor ingen hadde noen egentlig verdi. Etter jeg begynte å tjene egne penger, begynte jeg å kjøpe spill igjen. Da steg også spill lysten betraktelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Lener meg litt imot at man fort blir litt mer kritisk med mer erfaring, når man først har brukt noen tusen timer på spill iløpet av de siste 15 årene (i mitt tilfelle iallefall) krever man plutselig ganske mye mer av de for at de skal klare å holde på oppmerksomheten.

 

Kan med hånden på hjertet si at ingen spill jeg har spilt i løpet av de siste 5-6 årene kan sammenlignes me første gang jeg spilte FF VII, Morrowind, Half life 2, Tekken 3, Tony Hawk pro skater 1&2, Rayman, Grand turismo 2&3, NFS: underground, burnout 2, Anarchy Online, World of Warcraft etc.

 

Og det er vel bare en del av det å bli eldre, finnes garantert uendelig mye tiåringer som obsesser like mye over Skyrim som jeg gjorde over Morrowind. (Antar å ha brukt kanskje en 60timer på skyrim, løpt litt rundt, drept noen drager, joinet noen factions, Når det gjelder Morrowind forrunderer det meg ikke om jeg har klokket inn 500+ timer iløpet av årene, føler på en måte at jeg har gjort alt som er mulig å gjøre av side-quests og likevel om jeg laster det ned og starter en ny karakter kan det dukke opp noe nytt og spennende.

 

Kanskje om 10-12 år at noen av de unge og lovende ser tilbake på skyrim sånn. (håper selvfølgelig ikke innerst inne :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...