Gå til innhold

Gått lei spilling?


Anbefalte innlegg

De siste årene har jeg hatt dårlig samvittighet fordi jeg har spilt for lite. Jeg kjøper spill på Steam men orker ikke spille dem. Blir fort lei, og er ganske så utålmodig av meg. Savner et par valgmuligheter når man dør i et spill. I tillegg til Retry og Quit skulle det ha vært Rage Quit (i tilfellet Alt+F4 ikke fungerer) og Super Rage Quit som avinstallerer hele driten direkte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man var yngre, og ikke hadde spilt så mange spill var det mange overraskelser, nysgjerrighet, og det føltes ut som det ikke var noen grenser på hva man kunne finne på i spillets univers. Min bror fortalte meg at når han kjøpte Age of Empires 2 til meg i julegave sluttet jeg aldri å mase med setninger som "kan man...."?

Nå har det gått mange år siden den gang, og fra og med tutorialen, eller første del av spillet får jeg nesten kartlagt hva som vil skje, hva jeg kan og ikke kan gjøre, og hvordan jeg skal spille spillet.
Vil påstå at årsaken til dette er at jeg har spilt en god del, og at spillutviklingen har blitt mindre kreativ.

Jeg savner når man installerte et spill og forsvant inn i et helt nytt univers, og ikke oppdaget før etter flere timer at man faktisk bare befant seg foran datamaskinen.

 

Edit: Det samme gjelder forsåvidt også for film, hver eneste film sluket enn før, nå sovner jeg før de fleste er ferdige.

Endret av Laughing Madcap
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når man var yngre, og ikke hadde spilt så mange spill var det mange overraskelser, nysgjerrighet, og det føltes ut som det ikke var noen grenser på hva man kunne finne på i spillets univers. Min bror fortalte meg at når han kjøpte Age of Empires 2 til meg i julegave sluttet jeg aldri å mase med setninger som "kan man...."?

 

Nå har det gått mange år siden den gang, og fra og med tutorialen, eller første del av spillet får jeg nesten kartlagt hva som vil skje, hva jeg kan og ikke kan gjøre, og hvordan jeg skal spille spillet.

Vil påstå at årsaken til dette er at jeg har spilt en god del, og at spillutviklingen har blitt mindre kreativ.

 

Jeg savner når man installerte et spill og forsvant inn i et helt nytt univers, og ikke oppdaget før etter flere timer at man faktisk bare befant seg foran datamaskinen.

 

Edit: Det samme gjelder forsåvidt også for film, hver eneste film sluket enn før, nå sovner jeg før de fleste er ferdige.

Det er nok ikke spillene eller filmene som er problemet, det er deg. Film og spill er større og mer kreativt enn noen gang. Jeg føler også jeg har sett alle de filmene/ spilt alle de spillene/ sett alle seriene som er bra. Det skal veldig mye til for å overraske meg. Får vel bytte til bøker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

"Trine" ga meg tilbake gleden ved spilling, og nå "Great Giana sisters"-remaken som kom. Men har vært MEKTIG lei spilling i lang tid, BF4 hjalp også på i single-player modus.

Lenke til kommentar

Merker tålmodigheten min er liten når jeg har et Steam bibliotek full av spill kjøpt på tilbud. Mange av de får knapt et kvarter spilletid før de slettes.

 

Men kjøpte Director's Cut update til Deus Ex: Human Revolution(som jeg eide fra før) og har no spilt det i 20 timer uten å rørt andre spill. Det havner rett på topp 5 spill gjennom tidene og minnet meg på hvorfor jeg liker å spille :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ville ikke sidestilt det å ha blitt kravstor med å være lei spilling. Det er to helt forskjellige ting. At man har vanskeligere for å bli imponert av nye spill tyder bare på at man har opplevd så mange gode spill at det skal mer til enn før, og da er det bare et godt tegn; det viser at man har utviklet seg og blitt en kjenner, litt på samme måte som vinsmakere lettere kan skille en god vin fra en dårlig rett og slett fordi de har smakt mer vin enn folk flest.

 

Jeg blir sjelden imponert av nye spill, men det dukker fortsatt opp en tittel nå og da som tenner den gamle gnisten. Når det går langt mellom disse titlene har jeg en tendens til å miste interessen og bruke mer tid på andre hobbyer, men før eller siden kommer det alltid et spill som får meg tilbake i salen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Planetside 2 var d som fikk meg inn i gaming igjen.

 

Singleplayer spill har jeg ikke hatt d gøy med siden 90 tallet nesten, nå er det bare multiplayer som gjelder.

 

Syntes d er rart d enda lages så mange single player spill, kjenner selv ingen som enda spiller single player.

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

Ikke noe bra med feks Assassins Creed, Half Life 2, Portal 1/2, the Last of Us?

De lager fortsatt SP spill fordi folk spiller mye SP Spill og antageligvis fordi det er en bedre måte å kontrollere en histories utfoldelse på for å få stemningen og timingen bra.

 

Half-Life å Portal er unntak, ikke testa last of us.

 

Uansett syntes jeg 95% av alle single player spille blir kjedelige etter 15-60 min, men er jo noen få unntak her å der.

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

Har perioder jeg spiller mye, alt etter hvor mye jeg liker spillet, og hvor mye tid jeg har til å spille,

har rundet The last of us 2 ganger nå, noe av det beste jeg har spilt, har vært borti spill jeg ikke har likt og har bare kuttet de ut, et annet spill jeg likte godt var Dishonored, hva slags spill jeg skal ta meg til nå er jeg litt usikker på.

 

Har enda ikke gått lei spilling, men må være gode spill, og helst 18 år.

Endret av Mechablast
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bare å selge PC-en om du ønsker. Du kan alltids kjøpe deg en nyere og kraftigere PC etterhvert. Og PS4-en får mange gode spill (f.eks Warframe).

 

Ingenting burde "tvinge" deg til å holde på en PC.

 

Kjøpt ny PC igjen nå, jeg klarte meg et halvt år uten å spille på PC.. jaja :-)

PS4 er også i hus, men ikke mange spill der foreløpig som fenger interessen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...