Gå til innhold

USA- en hattråd


Anbefalte innlegg

Denne diskusjonen har ingenting med ytringsfriheten å gjøre.

 

 

I USA tar vi ytringsfriheten alvorlig og det gjelder retten til å si hva vi vill om religion og abort og ateisme, selv om det er helt forkastelig.

 

BTW da jeg gikk på gymnasium i Norge var det en liten kirke i kjelleren som de religiøse studenter brukte å gjør religiøse ting. Det er helt ulovlig i offentlig skoler i USA og ville bli en stor skandale.

 

Religion i USA forsvinner langsomt, selv om det finnes noe ¨få fundamentalister som du peker på. Akurrat nå så går bare 15-25% på kirken hver uke og disse tall går nedover hvert år.

 

Å si at de fleste amerikaner er religiøse fanatiker viser hvor vrengt bilde dere får i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne diskusjonen har ingenting med ytringsfriheten å gjøre.

 

 

I USA tar vi ytringsfriheten alvorlig og det gjelder retten til å si hva vi vill om religion og abort og ateisme, selv om det er helt forkastelig.

 

BTW da jeg gikk på gymnasium i Norge var det en liten kirke i kjelleren som de religiøse studenter brukte å gjør religiøse ting. Det er helt ulovlig i offentlig skoler i USA og ville bli en stor skandale.

 

Religion i USA forsvinner langsomt, selv om det finnes noe ¨få fundamentalister som du peker på. Akurrat nå så går bare 15-25% på kirken hver uke og disse tall går nedover hvert år.

 

Å si at de fleste amerikaner er religiøse fanatiker viser hvor vrengt bilde dere får i Norge.

 

plox kilder?

Lenke til kommentar

Denne tråden er latterlig! Men ikke fordi jeg er uenig i alt og alle.

 

USA er et stort land, og når vi bare står i sidelinjen og baserer våre erfaringer på media og frilansere, så får man veldig liten oversikt i hvordan det er.

Noen av dere høres ut som resten av hippie-crappet jeg ofte omgår meg selv med.

 

USA er et land med 310 millioner mennesker, og siden det er et så viktig land for resten av verden så må det ta imot mye dritt, og den dritten blir smurt ut over denne tråden.

 

Denne tråden gjør meg sint!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange grunner, som feks, catching a predator programmet, dere kan selv søke på youtube og se hva det handler om, det er helt sykt hvis det der går ann, og det jeg mener med her er at det her kunne bare skjedd i usa, bare i usa er dem så syk at dem med vilje lurer folk sånn der, og ser jo på kommentaran der og, nesten alle tror seriøst at de som blir lurt der er pedofile, selvom det faktisk er langt ifra pedofili.

 

Det her er bare en av mange mange ting.

National Sex Offender Registry - Family Watchdog - only in America. :)

 

Vil bare si at jeg selv har bodd i USA en liten stund naa, og det har baade positive og negative sider. Til slutt vil jeg nok heller bo i Norge, men lider paa ingen maate her og mange ting jeg skulle oenske aa sett i Norge.

 

Skjoenner at mange blir irritert over at amerikanere er fryktelig stolt av landet sitt og mener det er verdens beste, men at alle amerikanere er slik er langt fra sannheten.

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen har ingenting med ytringsfriheten å gjøre.

 

 

I USA tar vi ytringsfriheten alvorlig og det gjelder retten til å si hva vi vill om religion og abort og ateisme, selv om det er helt forkastelig.

 

BTW da jeg gikk på gymnasium i Norge var det en liten kirke i kjelleren som de religiøse studenter brukte å gjør religiøse ting. Det er helt ulovlig i offentlig skoler i USA og ville bli en stor skandale.

 

Religion i USA forsvinner langsomt, selv om det finnes noe ¨få fundamentalister som du peker på. Akurrat nå så går bare 15-25% på kirken hver uke og disse tall går nedover hvert år.

 

Å si at de fleste amerikaner er religiøse fanatiker viser hvor vrengt bilde dere får i Norge.

 

Det er en ting å si hva man mener, det er en annen å stå utenfor abortklinikker og spille på samvittigheten til de stakkars kvinnene som ikke kan ta vare på ett barn, og lyve så det renner om at du skal hjelpe dem med alt de trenger. Ja, kanskje de gjør det frem til barnet er født og ett par uker etter, men de gidder ikke hjelpe til slik de lovet. Ett barn trenger ikke bare litt starthjelp, men minst 16-18 år med økonomisk og annen hjelp. De lyver og gjør alt så kvinnen ikke tar abort, så sitter syvbarnsmoren der med enda ett barn hun ikke har råd til!

 

Det er også en forskjell mellom å ytre en mening og det å hjernevaske andre barn og unge med ukorrekte forestillinger om f.eks abort (SE HELLHOUSE I TIDLIGERR INNLEGG).

 

Haha, men nå er jeg faktisk imot at voksne mennesker skal hjernevaske sine egne barn med denne parasitten kalt religion, og at de forteller) små barn at de havner i helvete hvis de ikke gjør som de blir fortalt. Har du noen aning om hvordan helvete ser ut for ett barn? Det er ren og skjær mishandling.

Og hvis jeg husker rett så var det en ekstrem lav aldersgrense for hellhouse.

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen har ingenting med ytringsfriheten å gjøre.

 

 

I USA tar vi ytringsfriheten alvorlig og det gjelder retten til å si hva vi vill om religion og abort og ateisme, selv om det er helt forkastelig.

 

BTW da jeg gikk på gymnasium i Norge var det en liten kirke i kjelleren som de religiøse studenter brukte å gjør religiøse ting. Det er helt ulovlig i offentlig skoler i USA og ville bli en stor skandale.

 

Religion i USA forsvinner langsomt, selv om det finnes noe ¨få fundamentalister som du peker på. Akurrat nå så går bare 15-25% på kirken hver uke og disse tall går nedover hvert år.

 

Å si at de fleste amerikaner er religiøse fanatiker viser hvor vrengt bilde dere får i Norge.

 

plox kilder?

 

Well ifølge gallup.com så er faktisk landsgjennomsnittet i USA på 43,1 % ( som ukentlig går i kirke/tempel)i 2010 som faktisk er en økning fra 2009 og 2008 (henholdsvis 42,8 og 42,1) så ikke bare tar du grovvt feil i ditt overslag, men det øker faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en ting å si hva man mener, det er en annen å stå utenfor abortklinikker og spille på samvittigheten til de stakkars kvinnene som ikke kan ta vare på ett barn, og lyve så det renner om at du skal hjelpe dem med alt de trenger. Ja, kanskje de gjør det frem til barnet er født og ett par uker etter, men de gidder ikke hjelpe til slik de lovet. Ett barn trenger ikke bare litt starthjelp, men minst 16-18 år med økonomisk og annen hjelp. De lyver og gjør alt så kvinnen ikke tar abort, så sitter syvbarnsmoren der med enda ett barn hun ikke har råd til!

 

Det er også en forskjell mellom å ytre en mening og det å hjernevaske andre barn og unge med ukorrekte forestillinger om f.eks abort (SE HELLHOUSE I TIDLIGERR INNLEGG).

 

Haha, men nå er jeg faktisk imot at voksne mennesker skal hjernevaske sine egne barn med denne parasitten kalt religion, og at de forteller) små barn at de havner i helvete hvis de ikke gjør som de blir fortalt. Har du noen aning om hvordan helvete ser ut for ett barn? Det er ren og skjær mishandling.

Og hvis jeg husker rett så var det en ekstrem lav aldersgrense for hellhouse.

Du vet at abortmostandere mener abort er drap? Drap er ganske alvorlig og det er langt mer viktig å unngå drap enn å unngå at en mor har mange unger. Du kan sikkert være uenig at abort er drap, men du ma respektere at andre har andre meninger enn deg selv. Nordmenn anser dem selv som tolerante, det er på tide å vise at dere er tolerante mot alle meninger og ikke bare mot de dere er enig i og de dere synes synd på.

 

Jeg ser ikke hva som er galt med at de står utenfor abortklinikker. Hvis du mener det er galt, så burde ikke demostranter få lov til å sta utenfor en bedrift de ikke liker, fordi det kan fore til at bedriften forandrer seg.

Lenke til kommentar

Du vet at abortmostandere mener abort er drap? Drap er ganske alvorlig og det er langt mer viktig å unngå drap enn å unngå at en mor har mange unger. Du kan sikkert være uenig at abort er drap, men du ma respektere at andre har andre meninger enn deg selv. Nordmenn anser dem selv som tolerante, det er på tide å vise at dere er tolerante mot alle meninger og ikke bare mot de dere er enig i og de dere synes synd på.

 

Jeg ser ikke hva som er galt med at de står utenfor abortklinikker. Hvis du mener det er galt, så burde ikke demostranter få lov til å sta utenfor en bedrift de ikke liker, fordi det kan fore til at bedriften forandrer seg.

 

Det at de mener at abort er drap er greit det og det blir en helt annen diskusjon hvis jeg skal begynne å diskutere om det er drap eller ei, men hvorfor kan ikke de respektere at vi andre ser på abort som en nødvendighet og la vær å prøve å trenge seg på våre meninger ved å stå utenfor og utnytte sårbare kvinner?? Hva var det du sa om toleranse igjen??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med de eneste argumentene USA haterne har kommet med burde man også åpne "Polen- en hattråd" "Afrika- en hattråd" og hauger med andre tråder først.

De landene gir seg jo ikke ut for å være noe de ikke er.

Dessuten er ikke Afrika et land.

 

Jeg sa da ikke at Afrika var et land og når har USA sagt de er noe de ikke er, en person representerer ikke et helt land sine meninger og synspunkt(hvis ikke det er Vatikanstaten).

Lenke til kommentar

Det at de mener at abort er drap er greit det og det blir en helt annen diskusjon hvis jeg skal begynne å diskutere om det er drap eller ei, men hvorfor kan ikke de respektere at vi andre ser på abort som en nødvendighet og la vær å prøve å trenge seg på våre meninger ved å stå utenfor og utnytte sårbare kvinner?? Hva var det du sa om toleranse igjen??

Med den samme tankegangen.

 

Hvorfor kan ikke de respektere at vi mener Israel har rett i alt og la vær å prøve å trenge seg på våre meninger ved å stå utenfor og utnytte sårbare butikkansatte/diplomater?? Hva var det du sa om toleranse igjen??

 

I USA og i Norge er det lov å utrykke sine meninger og prøve å overbevise andre om sine meninger.

Lenke til kommentar

Med den samme tankegangen.

 

Hvorfor kan ikke de respektere at vi mener Israel har rett i alt og la vær å prøve å trenge seg på våre meninger ved å stå utenfor og utnytte sårbare butikkansatte/diplomater?? Hva var det du sa om toleranse igjen??

 

I USA og i Norge er det lov å utrykke sine meninger og prøve å overbevise andre om sine meninger.

 

Blir idiotisk å prøve å overbevise deg om hvorfor det er feil å lyve til en fortvilt kvinne som er blitt gravid hvis du ikke forstår det allerede.

 

Det er like smakløst og dumt som å stå utenfor en kirke og komme med usannheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med den samme tankegangen.

 

Hvorfor kan ikke de respektere at vi mener Israel har rett i alt og la vær å prøve å trenge seg på våre meninger ved å stå utenfor og utnytte sårbare butikkansatte/diplomater?? Hva var det du sa om toleranse igjen??

 

I USA og i Norge er det lov å utrykke sine meninger og prøve å overbevise andre om sine meninger.

 

Blir idiotisk å prøve å overbevise deg om hvorfor det er feil å si ting BuffyAnneSummers er uenig i til en gravid kvinne som er blitt gravid hvis du ikke forstår det allerede.

 

Det er like smakløst og dumt som å stå utenfor en kirke og komme med usannheter.

Du kan ha dine meninger, andre har sine. Kanskje på tide at du viser noe toleranse. Etter hva jeg har sett lyver abortmostanderene ikke i noe større grad enn andre grupper i Amerika.

 

Hva du mener er idiotisk har lite å si, de har forsatt rett til å si ting du mener er idiotisk. Akkuratt som at du har rett til å si ting de mener er idiotisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan ha dine meninger, andre har sine. Kanskje på tide at du viser noe toleranse. Etter hva jeg har sett lyver abortmostanderene ikke i noe større grad enn andre grupper i Amerika.

 

Hva du mener er idiotisk har lite å si, de har forsatt rett til å si ting du mener er idiotisk. Akkuratt som at du har rett til å si ting de mener er idiotisk.

 

Skjerp deg, jeg sier på ingen måte at man er idiotisk hvis man ikke er enig med meg, men hvis du virkelig ikke ser hvordan det er regelrett galt å psykisk utpresse noen til å beholde ett barn de virkelig ikke kan ta vare på som barnet fortjener så er det ingen vits å prøve å overbevise deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...