Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Det er en del lavmåls mobbekultur blant fansen, men det ignorerer jeg rett og slett. Jeg holder meg til den saklige kritikken.

Hva mener du den saklige kritikken er da? At kvaliteten på historien har gått rett i bakken i sesong 8, og at det nå er direkte dårlig sammenlignet med de første sesongene? Er det saklig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er lite respektfullt overfor serieskaperne å hevde at de ikke ønsket å gjøre sitt ytterste med å fullføre GoT fordi de heller ville gjøre Star Wars. Selv om de kanskje kunne løst de siste par sesongene har de gjort en formidabel jobb med serien helt siden sesong 1. De er ikke noe mindre fans av Game of Thrones de enn hva alle bak TV-skjermene og tastaturet er.

Fortjener de respekt når de har oppført seg som egoistiske, selvsentrerte, selverklærte genier som har gitt faen i hele greia og bare kjørt et hastverksarbeid for å bli ferdig fortest mulig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

E0wq8s6.png

 

 

Uansett et klasseeksempel på hvorfor IMDB ratingen egentlig bare er tull, sterkt påvirket av ytterpunktene (1ere og 10ere):

xsB54S1.png

 

Finnes det et verktøy som enkelt rekalkulerer ratingen uten 1ere og 10ere ?  :tease:

Lenke til kommentar

 

Du kan jo spørre en anerkjent forfatter, som Stephen King. :)  :

 

"GoT: As a long-time storyteller, I'm in awe of how perfectly the minds behind this show brought all the major characters together at Winterfell. They made it look easy. Constant Readers, it is not"

 

"I've loved this last season of GoT, including Dani going bugshit all over King's Landing. There's been a lot of negativity about the windup, but I think it's just because people don't want ANY ending. But you know what they say: All good things..."

Syk påstand. 

 

Bare å se Breaking Bad, det. Nydelig serie som jeg gjerne skulle sett mer av, men som alt i alt ble rundet av på en så perfekt måte at det bør være benchmark for hvordan man lager serie fra start til slutt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, kan jo diskuteres. Jeg for min del syntes det var deilig å bli ferdig med Breaking Bad. Syntes det ble et ork til slutt. Game of Thrones derimot mistet jeg aldri interessen av. Ja, jeg ser at kvaliteten stagnerer på historien mot slutten, men serien fikk meg likevel klistra til TV-skjermen helt til the bitter end. Til tross for at jeg helst ville sett en annen slutt, og at det var mye hatløsninger mot slutten er denne sesongen noe jeg lett kunne sett igjen på bakgrunn av rein og skjær underholdningsverdi. Det er det får serier jeg kan si det samme om, med mindre man ser bort ifra sitcoms som friends og Seinfeld etc.

Er evig takknemlig for at serien gikk så langt som den gjorde, og alle de fantastiske skuespillerne. Nå er jeg igang med bokserien og lader opp til Winds of winter når den eventuelt kommer.

For er eventyr det har vært. Får meg simpelthen ikke til å sitte igjen som bitter og misfornøyd.

Endret av Deschain
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, det er latterlig med slike stråmenn. King bør skamme seg og heller prøve å forholde seg til kritikken slik den faktisk er.

 

Jeg har ingen problemer med at GoT slutter. Tvert imot, med en god slutt hadde serien vært et godt minne og ikke minst noe man kunne sett om igjen. Det er ikke det at den sluttet som er problemet.

 

Problemet er måten det ble gjort på, for en millionte gang!

 

Hvorfor i all verden kan ikke de innbitte forsvarerne av den elendige sesongen få det inn i hodet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva mener du den saklige kritikken er da? At kvaliteten på historien har gått rett i bakken i sesong 8, og at det nå er direkte dårlig sammenlignet med de første sesongene? Er det saklig?

 

Tja, det mest interessante er resonnementet bak meningene. At en tilfeldig person på nettet mener sesongen er dårlig, er ikke i seg selv interessant.

 

Med mobbekulturen mener jeg alle innleggene som kun går på å latterliggjøre D&D som personer. Det er allerede en tradisjon for dette med George Martin, der det har gått sport i å kalle ham lat, feit og mye annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde det vært bedre om vi hadde fått en lengre sesong, eller en til? Muligens. Det får vi aldri svar på.

At folk er misfornøyde og at sesongen kanskje ikke levde opp til forventingene dems forstår jeg også - selv om jeg ikke er enig. 

 

Det jeg ikke klarer å forstå er hvordan noen klarer å ytre så mye reint HAT om to personer bare fordi fantasi-historien dem skreiv ikke var helt som noen hadde heller sett at det skulle være.

Endret av Wheeljack
Lenke til kommentar

Hvordan kan folk forsvare den siste episoden hvor Jon gikk fra Greyworm for å snakke med Dany, bare for å se Greyworm stå der sammen med Dany. Langt foran Jon, hvordan kan det henge i greip? Atterpå har hæren gått fra en håndfull til en diger hær etter slaget?!? Fra vondt til verre, klisje og elendig avslutning mellom Dany og Jon. Ikke kom hit og si at det er en twist. For det er det ikke. Det er bare en skikkelig klisjé, og ikke minst elendig avslutning.

 

Jeg spyr

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan kan folk forsvare den siste episoden hvor Jon gikk fra Greyworm for å snakke med Dany, bare for å se Greyworm stå der sammen med Dany. Langt foran Jon, hvordan kan det henge i greip? Atterpå har hæren gått fra en håndfull til en diger hær etter slaget?!? Fra vondt til verre, klisje og elendig avslutning mellom Dany og Jon. Ikke kom hit og si at det er en twist. For det er det ikke. Det er bare en skikkelig klisjé, og ikke minst elendig avslutning.

 

Jeg spyr

Akkurat den synes jeg var litt rar selv, men absolutt ingenting som er verdt å nevne..

 

Kan jo være mye som skjer mellom tiden fra klipp til klipp.. Kanskje Jon stakk innom et annet sted først, tenke igjennom ting. Og Grey Worm gikk rett til Daenerys rett etter scenen sluttet? Vi så ikke at de gjorde det ene eller andre.

 

Som sagt, synes det var litt rart selv, som om en scene i mellom kanskje hadde blitt klippet. Men, det spiller egentlig ingen rolle. For det har egentlig absolutt ingenting å si, siden vi ikke ble vist hele tidslinjen mellom de sto sammen, til de møttes igjen.

Lenke til kommentar

Hadde det vært bedre om vi hadde fått en lengre sesong, eller en til? Muligens. Det får vi aldri svar på.

At folk er misfornøyde og at sesongen kanskje ikke levde opp til forventingene dems forstår jeg også - selv om jeg ikke er enig. 

 

Det jeg ikke klarer å forstå er hvordan noen klarer å ytre så mye reint HAT om to personer bare fordi fantasi-historien dem skreiv ikke var helt som noen hadde heller sett at det skulle være.

Hatet kommer vel litt av den arrogante holdningene til produsentene, og måten de åpenbart har gitt faen i hele greia og hastet for å bli ferdig.

Lenke til kommentar

Mye prat om at D&D er jævlige folk. Kan noen komme med noen kilder på hvorfor dere mener dette? Syntes ikke det holder at dere ikke likte den siste sesongen. Jeg motsier ingen her, men kom gjerne med kilder :) Hvorfor er holdningene deres arrogante f.eks?

Endret av Deschain
Lenke til kommentar

Mye prat om at D&D er jævlige folk. Kan noen komme med noen kilder på hvorfor dere mener dette?

Det blir da referert til intervjuer med dem fra Behind the scenes og annenstedsfra gjennom tråden.

 

Det er også rimelig mange poster her som på en god måte gjør rede for sine meninger om hvorfor historien blir dårlig fortalt.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Det blir da referert til intervjuer med dem fra Behind the scenes og annenstedsfra gjennom tråden.

 

Det er også rimelig mange poster her som på en god måte gjør rede for sine meninger om hvorfor historien blir dårlig fortalt.

 

Den er god. Skal sjekke intervjuene ut. Jeg sier ikke noe på hva folk mener om historien i seg selv. Var mer nysgjerrig på påstandene om deres arrogante holdninger.

Lenke til kommentar

Mye prat om at D&D er jævlige folk. Kan noen komme med noen kilder på hvorfor dere mener dette? Syntes ikke det holder at dere ikke likte den siste sesongen. Jeg motsier ingen her, men kom gjerne med kilder :) Hvorfor er holdningene deres arrogante f.eks?

De er inkompetente og selvforherlingende og har ødelagt en kjempebra serie. Derfor hatet.

 

Hvis du vil se arrogansen så er det bare å se på "beyond the episode"-greiene etter hver episode. Der snakker de om hvor fantastiske de er og hvor smarte løsninger de har funnet på alt mulig rart.

Lenke til kommentar

Kritikken av D&D bør holde seg på det saklige.

 

Det er de som har skrevet serien fra begynnelse til slutt. De er åpenbart flinke til å tilpasse romaner til TV-formatet, for det gjorde de helt utmerket i sesong 1-4. Når det kommer til å forfatte eget materiale derimot viser svakhetene deres seg, og de er ikke i nærheten av George Martin sitt kaliber. Derfor ble det også en krapp overgang fra Martins intrikate plotting og karakterutvikling til de mer typiske Hollywood-klisjeene.

 

Martin selv ville aldri gått for de kjappe og enkle løsningene vi så i sesong 8. Men så skal det også sies at de har klart å gjøre det Martin ikke har klart, nemlig å komme frem til en slutt. Med en sesong eller to til kunne det også ha blitt bra, Hollywood-klisjeer til tross.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det skulle bare mangle. Ingen er mer inne i utviklingen av karakterene enn skuespillerne. Plutselig skulle de utvikle karakteren sin mer i løpet av 2-3 episoder enn hva de tidligere gjort over flere sesonger.

 

Her slapp Kit Harrington billig unna i og med hans karakter er den samme som i første episode.  ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...