Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke helt hvorfor de ikke lar Sandor Clegane ligge. De har allerede så mange tråder å holde styr på og det blir lite eksposisjon for hver karakter per episode. Jeg håper at de har en plan og at Clegane skal komme inn på et avgjørende punkt senere, og ikke at vi skal følge ham på vandring rundt Westeros som blir trukket ut over flere episoder.

 

Arya dør ikke, det er ikke noe å tenke på engang. Hvis hun skulle dødd ville hun dødd umiddelbart og brutalt, for å få maks sjokkeffekt. Når vi ser henne halte seg videre så er det omtrent garantert at hun overlever.

 

Føles nesten litt bortkastet å bruke en så god skuespiller som Ian McShane til en så liten rolle. Hans dialog var lett den beste i episoden. På pluss-siden så er Bronn tilbake, forhåpentligvis med mer screentime. For min del kunne de gjerne kjørt en hel serie med Bronn som hovedperson. Han er den perfekte antihelt.

Lenke til kommentar

Synes det var litt nedtur fra forrige, med en del "unødvendigheter".

 

Pluss at eg sliter med å se hva de tingene som skjer skal ha med hovedstoryen å gjøre. 

 

The Hound, Arya osv. Kun snow og sansa som er litt relevant akkurat nå. Men de drar det nok inn med en hard twist seinere.

 

Greyjoy og co kan jo bli litt spennende. Skal både theon og kjerringa OG onkelen dra til mereen og avtale med dragon queen nå da? Så mange skip klarte nå ikke theon og co å stikke av med?

Lenke til kommentar

 

 

Men OK, Euron ville ha 1000 skip pronto....og Dany trenger 1000 skip for å få gjengen sin over til Westeros ?

 

Euron = Pussymagnet much?

 

 

 

Men daenerys trenger da enormt mange flere båter enn de potensielt kan ha fått med seg?

 

 

 

Euron er på saken =)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Arya er Waif, merk mine ord! 

 

 

I denne episoden, eller hele tiden?

 

 

Syns det er så teit med dialog som liksom "casual" skal fortelle alt som har skjedd, blir så unaturlig. Grei episode, ikke av de beste, men storkoser meg fortsatt med hver eneste episode.

 

Enig. Men det er garantert enormt mange som følger serien som ikke husket hvem The Hound var, og langt ifra hva som skjedde med han.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

 

 

 

Men OK, Euron ville ha 1000 skip pronto....og Dany trenger 1000 skip for å få gjengen sin over til Westeros ?

 

Euron = Pussymagnet much?

 

 

 

Men daenerys trenger da enormt mange flere båter enn de potensielt kan ha fått med seg?

 

 

 

Euron er på saken =)

 

Ja eg vet at Euron også skulle til Daenerys. Men skal theon og co ha noe hos dragon queen å gjøre så må jo de og kunne by på de 1000 skipene hun trenger.

Lenke til kommentar

 

 

Arya er Waif, merk mine ord! 

 

 

I denne episoden, eller hele tiden?

 

 

 

Er en Teori som mener at Waif og Arya er samme person, da Waif og Arya alltid snakker med Jaqen separat osv, osv.

 

Aldri tenkt på. Det er jo ikke så usannsynlig nei....

Lenke til kommentar

 

 

Aldri tenkt på. Det er jo ikke så usannsynlig nei....

 

Slenger meg på andre bølgen og føler at det er passe usannsynlig :p

 

Mye teorier om Arya nå. Forventer at det er noe mer bak det enn noe rett fram, men begynner de med for mye bytting "hun var han, han var hun" osv så kan det fort bli tullete.

Regner med det blir en liten twist angående hva som skjedde på broen og alt. Tror nok at Arya hadde planlagt noe av det i alle fall. Kanskje ikke å bli skadet, men å bli angrepet.

Lenke til kommentar

Uansett hva man synes om serieskaperne for tiden, så er de ikke så talentløse at de dreper Arya nå helt uten videre. Hun får ikke to sesonger der hun overhodet ikke påvirker historien eller noen andre karakterer, for så å dø på en måte som overhodet ikke påvriker historien eller noen andre karakterer. I tillegg til at hennes egen historie ikke har hatt noe som helst form for avslutning. Regner med løsningen hennes nå blir teatertruppen, i og med at de fikk såpass mye screentime, og at de på en måte skylder henne litt.

 

Når det er sagt er det utrolig talentløst av Waif å ikke greie å drepe henne.

 

Andre tanker:

 

-Glad vi fikk en episode uten Daenerys. Også glad det ikke var noe Bran der, så vi slapp å tenke på nye tidsparadokser og umuligheter.

 

-Kult å se the Hound igjen. Har hørt noen håpe/teorisere om at han på et eller annet vis blir motstanderen til the Mountain i trial by combat. På en måte hadde det vært stilig, men samtidig frykter jeg at det vil føles utrolig påtvunget og unaturlig. 

 

-Gøy å endelig få sett litt mer av husene fra nord. Tiøringen fra bjørneøya var muligens noe urealistisk, men likte henne likevel. 

 

-Glad for at Margeary faker. Var ganske opplagt, men hadde en bitteliten frykt i meg for at det var ekte, noe jeg ikke ville kjøpt. Synes det er litt rart at High Sparrow ikke ser gjennom henne, menmen. Har fortsatt problemer med at Tommen er så ekstremt påvirkelig av Margeary at han fullstendig bedrar Cersei. Med mindre han faker også? Neppe.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Har fortsatt problemer med at Tommen er så ekstremt påvirkelig av Margeary at han fullstendig bedrar Cersei. Med mindre han faker også? Neppe.

Tommen er så innavla og tafatt at jeg har ingen problemer med å tro at han går på slikt. :p

 

Han er en av karakterene jeg håper dør rimelig snart. For en trasig type å se på skjermen.

Lenke til kommentar

Jeg likte Joffrey veldig godt, fordi han satte sterke følelser i sving og gjorde meg engasjert.

 

Tommen er bare tafatt, og jeg er usikker på skuespillerprestasjonene hans. Vet ikke om han spiller dårlig, eller bare spiller kjedelig bra..!? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...