Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes egentlig ikke noe om High Sparrow plottet. Hele greia har fremstått fryktelig tynt og lite realistisk spør du meg. Fatter ikke hvordan de liksom har så stor makt som de tilsynelatende har. Hadde Joffery vært konge så hadde de vært blåst bort fra jordens overflate sporenstreks.

 

Men at Pryce spiller rollen veldig bra er det liten tvil om. Har vel egentlig vært en av de mest overbevisende og mest solide skuespillerprestasjonene denne sesongen. Tyrion og Varys har tapt seg noe enormt, og det skyldes nok at produsentene ikke har noen geniale dialoger å hente fra bøkene lenger så det blir veldig tynn suppe. Selv Littlefinger syntes jeg har tapt seg endel, men han har jo knapt hatt skjermtid denne sesongen så er vel litt tidlig å dømme han. Samme med Cersei og Jamie, er ikke i nærheten av samme svungen over dialogene der i gården lenger heller.

Lenke til kommentar

Det var jo i episode 5 da, så gi det kanskje litt mer tid før de dialogene evt skjer? Men enig i at Tyrion ikke fremstår like kul lenger pga ikke så mye skjer rundt han og at dermed forsvinner dialogene/monologene. Men da han forsøkte å få Grey Worm og Missandei var kostelig

Lenke til kommentar

Tyrion har kommet til veis ende i sin historie så langt, derfor tror jeg ikke at han vil spille noen større rolle igjen før Daenerys letter på rumpa og kommer seg over til Westeros. Slik jeg tenker er hele hensikten med at Tyrion måtte reise i eksil fra Westeros at han skulle ende opp som Daenerys' høyre hånd for så komme tilbake og få en sterkere posisjon enn han noen gang hadde hatt før. Kanskje blir det til syvende og sist Tyrion som redder Cersei og Jaime.

 

Syntes egentlig ikke noe om High Sparrow plottet. Hele greia har fremstått fryktelig tynt og lite realistisk spør du meg. Fatter ikke hvordan de liksom har så stor makt som de tilsynelatende har. Hadde Joffery vært konge så hadde de vært blåst bort fra jordens overflate sporenstreks.

 

De har makt fordi store deler av befolkningen i King's Landing støtter dem. Det har kanskje ikke blitt understreket tydelig nok, men grunnen til at man ikke bare har overkjørt dem er at det sannsynligvis vil utløse enda større konflikter i byen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

De har makt fordi store deler av befolkningen i King's Landing støtter dem. Det har kanskje ikke blitt understreket tydelig nok, men grunnen til at man ikke bare har overkjørt dem er at det sannsynligvis vil utløse enda større konflikter i byen.

Alt vi får se er et par ungdommer med klubber, så ja  :tease:

Lenke til kommentar

Vi vet jo allerede nå i forhold til hva Cersei har sagt i serien at hun trolig kommer til å miste alle barna sine og slik det kommer til å utarte seg er det trolig i form av en blodig borgerkrig.

 

Kombinerer man borgerkrigen med Daenrys og så White Walkers så har vi virkelig trøbbel i tiden som kommer. Det skal ikke mer til enn at de kommer seg gjennom The Wall før blodbadet blir en realitet og slik ting ser ut per dags dato er dette svært trolig. The night Watch er jo redusert i styrke pga mange års forfall hos Westeros sin maktelite som har gitt stadig mindre ressurser til dem , når de ikke engang er "redd" for eller tror på the White Walkers så sier det jo seg selv at dette blir en katastrofe...

 

Jeg tror faktisk at Daenrys er hun som kommer til å redde Westeros fra the White Walkers og at hun vil møte relativ liten motsand fra Cersei og venner om de i det hele tatt er i live...

Lenke til kommentar

Det er litt slik jeg tror det er lagt opp, også.. Med tanke på "A Song of Ice and Fire", så antar jeg at det vil stå mellom Ice (White Walkers) og Fire (drageild).

 

 

Skal jeg bare langsiktig spå noe, så kan jeg tenke meg at Daenerys vil, som Malvado sier, redde Westeros fra WW. Men, det er mye mulig hun ikke overlever, eventuelt så vil hun dra tilbake til øst og regjere der. Det vil nok fortsatt være en maktkamp i Westeros angående hvem som kommer til å styre der, men tipper at det er der historien til Jon Snow/Sansa/Arya kommer inn i bildet, at de vil få sin hevn, med eller uten tap.

 

Tross noen fatale tap, så antar jeg at serien ender "godt" ..

Lenke til kommentar

Mulig, men jeg tror det ender relativt godt. :)

 

Selv om han har tatt livet av mer eller mindre viktige og kjære karakterer, tror jeg allikevel at han ønsker en "god avslutning" .. Jeg håper i hvert fall det, og det er egentlig noe jeg tror også.

Lenke til kommentar

Problemet med en "ond" slutt er at serien ikke kommer til å føles ferdig ut så lenge det er noen gode igjen til å kjempe tilbake.

 

For at serien skal kunne føles ferdig ut så må det bli fred i Westeros på en eller annen måte.

 

Kan godt hende at alle man liker i serien dør og noen andre tar over, men det burde isåfall være noen ordentlige folk.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal altid det "gode" vinne?

Spørs også på øyet som ser hvem som er de gode :p

Nå har de fleste filmer og serier en god slutt, så rr vel på tide noen bryter sen tradisjonen.

Forfatteren har vel sagt selv at alle karakterene dør i bok 6, og at bok 7 skal være om snø som blåser over gravene deres :p (sorry, bokprat ikke lov)

Lenke til kommentar

Realistisk sett så ender vell heile serien med ein stor cliffhanger. Ser for meg at WW og ein enorm zombiehær står på sørsida av muren, og at alle klanane i Westeros inkl dragane til Dany stårt samla på den andre sida.

Så vil vi nok sjå at begge hærane stormar mot kvarandre før skjærmen går i svart og du kun høyrer lyden av sverd, hugg og skrik før rulleteksten tek over.

Så då blir vi ståande med skjegget i postkassa utan å vite kva side som vil vinne, eller kven som døyr og kven som overlever, eller kanskje begge hærane utsletter kvarandre?

 

 

Det er ganske typisk at slike seriar blir avslutta utan ein skikkelig slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...