Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Dette er jo en åpen diskusjon om selve Tv serien , om du ønsker noen flere regler til denne tråden så får du nesten ta det opp med TS.

 

Er jo en grunn til at jeg personlig digger serien og det er jo at det aldri har vært noe mangel på vakre skuespillere og nakenhet ( litt mindre av det nå skuffende nok ) , at den også greier å ha en god historie og overrasker stadig vekk med forskjellige overraskelser er jo definitivt med på å gjøre denne serien trolig en av de bedre som er laget.

 

Noen som forresten har fått med seg hvor dragen Drogon nå er?

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har inntrykk av at kvinner sikler like mye over mannfolka i serien som vi menn sikler etter damene.

Så fremt man ikke begynner å poste vulgære bilder av skuespillerene (f.eks shae, hun har vel en del slile bilder på nett), ser jeg ikke noe problem med å snakke om damene/mennene i serien.

 

Akkurst denne diskusjonen derimot, den hører vel kanskje ikke helt hjemme her :p

post-87035-0-43509500-1464480902_thumb.jpg

Endret av G-Man™
Lenke til kommentar

Ikke bare i denne tråden, men generelt. Hvilke "holdninger" viser man egentlig ved å diskutere hvem som er penest i GoT? Hadde vi diskutert hvem som var styggest så hadde det vært noe annet.

 

Holdningene handler om objektivisering av kvinner. Det er også irrelevant for serien og dens innhold.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Er det rart kvinner gjerne skyr IT-verdenen?

 

Hva mener du med IT-verdenen? Er det internett? Isåfall så er det nytt for meg at kvinner skyr internett.

 

Nei, jeg mener f.eks. dette forumet som i stor grad er et forum for IT-interesserte. Med andre ord miljøer som dette, ikke den underliggende teknologien eller tjenesten. Det er miljøet og menneskenes holdninger, ikke teknologien. Var det så vanskelig å skjønne?

Lenke til kommentar

Har inntrykk av at kvinner sikler like mye over mannfolka i serien som vi menn sikler etter damene.

 

Kanskje det, men hva så? Dette er et mannsdominert forum. "Minoriteten" utsettes altså for objektivisering også i en tråd det slikt burde være unødvendig (det har ikke noe med serien å gjøre). Det er allerede puppetråder og lignende der man kan diskutere slikt.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Problemet ditt Hekomo er at du nå avsporer tråden helt.

 

Men for å komme oss litt tilbake til tråden , noen som har inntrykk av at sverdet til Snow er litt bedre enn et helt vanlig sverd? Ble det ikke påpekt tidligere når han fikk det at det var av Valirian steel om jeg ikke husker helt feil?

Lenke til kommentar

Problemet ditt Hekomo er at du nå avsporer tråden helt.

 

Men for å komme oss litt tilbake til tråden , noen som har inntrykk av at sverdet til Snow er litt bedre enn et helt vanlig sverd? Ble det ikke påpekt tidligere når han fikk det at det var av Valirian steel om jeg ikke husker helt feil?

Det er mye bedre enn et vanlig sverd. Det er Valyrian steel og er derfor han klarte å drepe white walkers med det.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Med den informasjonen vi har frem til nå så tyder alt på at det er to ting som kan drepe white walkers: dragon glass og valyrian steel.

Med unntak av at Jon er gjenopplivet, så er det ikke noe spesielt ved han som vi vet om. Melisandre mener han er "the prince that was promised", men hun har tatt feil før.

Lenke til kommentar

No effing way Snow er PTWP. I så fall er jo han duden som Arya møtte i S3 også det. Og Stannis. Og sikkert 20 andre folk som er i nærheten av Red Priests daglig. Det er bare et spørsmål om tid før Snow får beskjed om at for å lære å være PTWP så må han betale for kursing og seminarer. Men det går bra, de har kontakt med en veldig medgjørlig bank som lar ham ta opp lån med The Wall som sikkerhet.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Må folk absolutt spoile andre store serier for å diskutere GoT? :(

Lost? Hvis ja, så er den serien nå gammel nok til at det ikke er å regne som å avsløre noe når man snakker om den. For de som ikke har sett den (ferdig), eller andre serier som er avsluttet for en god stund siden, det er risikoen man tar ved å besøke forum o.l. som diskuterer serier. Tråder vil aldri være kjemisk fri for andre serier, av og til vil det passe å dra inn sammenligninger med ander serier i diskusjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...