Gå til innhold

Hva er dine tanker vedrørende Innlegg.no/Diskusjon.no?


Anbefalte innlegg

Det er vel ikke akkurat en monopolsitasjon, men med mindre det finnes en eller annen operatør som har gått meg hus forbi innebærer denne fusjonen at alle tilbyderne av (tradisjonelt, i eks-HW.no-nettverket sitt tilfelle) litt mer inngående redaksjonelt stoff samles i ett selskap. VG, IT-avisen, osv. konkurrerer kanskje i forbifarten med sider som gamer.no, men mest med hverandre. Der de primært har en breddesatsing som dekker nær sagt alle teknologirelaterte saker, så satser f.eks. gamer.no på dybde innen et emne (spill). Det hørtes sikkert veldig pompøst ut, men det er sånn jeg oppfatter gamer.no-redaksjonens mål. Jeg vil tro at redaksjonene for de andre nisjesidene har samme mål, innenfor deres dedikerte emner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedformålet med fusjonen er at vi mener vi vil levere mye bedre nettsteder nå når vi slår oss sammen og kan jobbe mot et felles mål fremfor å konkurrere mot hverandre i alt vi gjør.

 

Kan du forklare på hvilke måte dette bedrer kvaliteten?

 

I de aller fleste tilfeller hjelper konkurranse på kvalitet ("monopol-prinsippet", som du nok allerede vet mer enn nok om). Den slutningen jeg trekker er at ved å eliminere konkurranse, er det mye større fare for at kvaliteten synker, istedenfor å stige.

 

Hvis dere har noen gode argumenter så skal jeg være den første til å bli overbevist, men jeg stiller meg skeptisk enn så lenge.

 

Tror ikke du trenger å frykte noen monopolsituasjon, spesielt på verdensveven. Bloggsfæren er eksempelvis i så stor vekst at den har gått forbi den tradisjonelle pressen i USA og er på full fart også i Europa

 

(Med blogg, mener jeg da ikke rosablogger og slikt - men nyhetsblogger (som Huffingtonpost), vitenskapelige blogger, fan-blogger (eksempelvis drevet av gamere) osv). Akkurat som forum lever godt av enorme bidrag, blir det mer og mer kvalitetsbidrag på blogger - hvor da skribentene tar hele kaka av inntekter uten at det er et helt konsern over som støvsuger inntekten.

 

Det er der utfordringen er for etablerte mediehus, å konkurrere med nye medier som driver langt billigere og ofte produserer langt bedre innhold (fordi der er gjort på pur lidenskap - slik eksempelvis HW-nettverket i sin tid startet). At eksempelvis media nå satser stort på nettbrett og betalte applikasjoner, er fordi de ikke klarer å drive godt på det gratis nett - mens nye aktører ikke sliter med det samme fordi de ikke har den kostbare motoren av tradisjonelle konvensjoner.

 

Uansett, for å oppsummere wall of text - monopol trenger man ikke frykte og det vil bare bli mer og mer godstoff å lese for gamere, det være seg på Gamer, spillblogger eller spillfora :)

Lenke til kommentar

Aldri likt spillverket og kommer aldri til å like det. Utrolig synd at ikke gamer.no kan være noe for seg selv.

 

Hva legger du i å "være noe for seg selv" i denne sammenhegen?

 

AtW

 

Nå skal ikke jeg legge ord i munnen på Stifi, men vil tro han mener at han skulle ønske Gamer.no kunne være for seg selv, altså ikke være med i et stort mediehus med folk i dress som egentlig ikke vet hva slags valg de tar, noe som jeg er enig i :)

 

Men jeg beklager hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Aldri likt spillverket og kommer aldri til å like det. Utrolig synd at ikke gamer.no kan være noe for seg selv.

 

Hva legger du i å "være noe for seg selv" i denne sammenhegen?

 

AtW

 

Nå skal ikke jeg legge ord i munnen på Stifi, men vil tro han mener at han skulle ønske Gamer.no kunne være for seg selv, altså ikke være med i et stort mediehus med folk i dress som egentlig ikke vet hva slags valg de tar, noe som jeg er enig i :)

 

Men jeg beklager hvis jeg tar feil.

 

Ja, rikitg, men gamer har jo vært med i et stort mediahus før sammenslåingen også?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det første som slo meg var - steng innlegg.no og kun ha diskusjon.no.

Designet og layout på forum er mye bedre på innlegg.no, men her er det utrolig lite aktivitet (i forhold til diskusjon.no) og det er sjeldent man har en "god" diskusjon pågående. Diskusjon.no har en mye bedre database med brukere slikt sett :)

 

Sjansen for at det er mer aktivitet på Diskusjon.no er jo ganske så stor med tanke på at det er mange flere brukere der, men det har absolutt ingen påvirkning på om det er et godt diskusjons-miljø eller ikke.

Jeg liker film-delen på diskusjon og flere andre småforumer der inne, men akkurat spill-delen og dens "diskusjons-nivå" er jeg ganske så utilfreds med, med tanke på diskusjoner/samtaler jeg har hatt på Gamer.no tidligere som etter min mening har holdt et mye høyere nivå-

Lenke til kommentar

På spill er innlegg.no best, men innenfor andre kategorier er nok diskusjon best.

Men forumsystemet her er nyere og mer dynamisk og har mindre "bagasje", så mulig om vi kunne fått diskusjon.no brukerne over hit hadde nok vært best. Med selvsagt alle postene over hit.

 

Tenker du "over på disse serverene" og "dette databasesystemet", eller over til denne webadressen? Jeg tror førtsnevnte ikke nødvendigvis er det beste, diskusjon.no er veldig stort, og å opprettholde ytelsen er ikke bare lett, så det er nok litt jobb å bare flytte over.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Brukerbasen der er størst, samt at jeg i hvertfall opplever aktiviteten der som større og bedre enn på innlegg.no (selv om man inkluderer alt drittet som følger med den mye større brukerbasen).

 

Enig der, sitter å håper på at det skjer en sammenslåing selv, eller gaming delen av forumet hvertfall.

Lenke til kommentar

På spill er innlegg.no best, men innenfor andre kategorier er nok diskusjon best.

Men forumsystemet her er nyere og mer dynamisk og har mindre "bagasje", så mulig om vi kunne fått diskusjon.no brukerne over hit hadde nok vært best. Med selvsagt alle postene over hit.

Jasså? Sist jeg sjekket kjørte både Diskusjon.no og Innlegg.no Invision Power Board som forumversjon. Diskusjon.no bruker faktisk den nyeste versjonen av forumprogramvaren.

 

Hva tror du det er som gjør at Innlegg.no for deg føles mer nytt og mer dynamisk?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...