Gå til innhold

Hva er dine tanker vedrørende Innlegg.no/Diskusjon.no?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Som mange av dere allerede har fått med dere, så er det ganske sannsynlig at vi blir med i et nytt mediehus.

 

Mediehusene har i dag disse nettstedene:

Tek.no, Teknofil.no, Hardware.no, Audiovisuelt.no, Akam.no, Digit.no, Amobil.no, Mobilen.no, Insidetelecom.no, Prissok.no, Prisguide.no, Bruktmarked.no, Gamer.no, Spillverket.no, Diskusjon.no og Innlegg.no.

 

Dette fører til at vi får to forum, Diskusjon.no og Innlegg.no. En sammenslåing her vil derfor være høyst aktuelt, men vi vil gjerne høre deres meninger først.

 

Så, hva tenker dere om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg henger kun på Gamer.no-delen av dette forumet, og hengte kun der før splittelsen også. Slik det er nå, poster jeg uansett de samme trådene på begge forum, så jeg er for sammenslåingen. Hvordan dette løses teknisk med sammenslåing av brukere og slikt har jeg ikke så mange tanker om foreløpig.

 

Men serøst: Skal alle sidene bestå i det nye mediehuset? Trenger samme mediehus både Gamer.no og Spillverket.no? Og samme med Prisguide.no og Prissok.no. Og Amobil.no og Mobilen.no. Hvis noe skal skje her, håper jeg inderlig at Gamer.no består! Jeg synes ikke Spillverket.no helt når opp til den redaksjonelle kvaliteten hos dere. Noe tittelen "årets spillmedie 2009" også understreker.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Nei, det vil sannsynligvis ikke det. Det er flere av sidene som "overlapper" hverandre, og det blir derfor ikke behov for alle sammen.

Men ikke noe av dette er bestemt enda, så jeg kan nok ikke svare deg på hva som vil skje der :)

 

Jeg endret teksten i førstepost nå, slik at den er mindre forvirrende.

Lenke til kommentar

Hva slags planer har dere allerede?

 

Jeg er av typen som hater forandringer til det har gått en halvtime og jeg har blitt vant til det.

 

Det beste hadde kanskje vært det beste for begge parter å møtes på nøytral grunn?

Gjør som dere gjorde når splittelsen var et faktum - tilby brukerne å "kapre" sitt nick før forumet åpnes for massene. Som så mange andre har også jeg en bruker på diskusjon.no, men i og med at den er nesten "ubrukt" føler jeg ingen stor tilknytning til den. Er langt mer knyttet til dette forumet, hvor jeg har fått et godt forhold til flere av brukerne (noen av dem har til og med blitt gode venner selv når PC'en er skrudd av), og jeg var også så heldig at jeg ble valgt ut til å være den leseren fra Gamer.no som fikk det ærefulle oppdraget å dele ut en pris på Gullstikka i år.

 

Derfor er jeg absolutt lysten på å la Innlegg.no lever videre rett og slett fordi det er en stor del av min hverdag på nett. Et nytt forum vil jo også bli det over tid, men jeg har ikke lyst til å begynne på nytt enda en gang.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Jeg har ingenting i mot en sammenslåing av rent sentimentale årsaker som brukernavn og tilknytning og blabla. Skepsisen melder seg av helt andre årsaker.

 

Kommer diskusjon.nos overlegne størrelse bruker- og innleggsmessig til å bety at forumene ikke i realiteten slås sammen, men at innlegg.no i stedet absorberes inn i de aktuelle kategoriene? Hvis det skulle være tilfelle, medfører vel det at diskusjon.nos nåværende ledelses planer og visjoner er det som blir førende for hele forumet også i den post-sammenslåtte framtiden? I så fall er jeg fullstendig imot enhver sammenslåelse, stort sett av årsaker gjengitt her.

 

TLDR-versjon: Jeg synes forum kan tillate seg å operere med en kvalitetsterskel på medlemmer og innlegg via regelverket, slik at alt under denne terskelen lukes ut - selv om forumet da ikke blir et DLF-lykkeland.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Om Gamer kunne fått skikk på spillforumet til Diskusjon.no igjen ser jeg ikke noe direkte galt i en sammenslåelse av foraene. Med det sagt ville det beste for min del vært om de holdt seg separate. Jeg har blitt veldig glad i landsbyfølelsen dette forumet gir kontra storby-forumet Diskusjon.no. Jeg føler rett og slett at man vet litt mer om alle her inne og slipper grovt sett de aller fleste tulleposter.

 

Som jeg har ytret tidligere i andre emner er jeg også sterkt i imot Diskusjon.no sitt forslag om å åpne forumet mer for piratkopiering. Om de skulle slått seg sammen og dette bli "lovlig" ville jeg stått på rimelig bar bakke.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner jeg blir rimelig fortvilet om de slåes sammen. Her på Innlegg.no har jeg funnet meg til rette og mange av brukerene her er av kvalitet som bidrar til å gjøre dette til et forum jeg alltid henger på og liker å være. Om disse slåes sammen vet jeg ikke om jeg gidder å være på det forumet som blir resultatet av sammenslåingen, om ikke annet blir jeg ikke like aktiv der som jeg er her. Det går strengt tatt bare ut over meg, men om min mening teller, så vil jeg jo helst at de holder seg fra hverandre.

Lenke til kommentar

Om Gamer kunne fått skikk på spillforumet til Diskusjon.no igjen ser jeg ikke noe direkte galt i en sammenslåelse av foraene. Med det sagt ville det beste for min del vært om de holdt seg separate. Jeg har blitt veldig glad i landsbyfølelsen dette forumet gir kontra storby-forumet Diskusjon.no. Jeg føler rett og slett at man vet litt mer om alle her inne og slipper grovt sett de aller fleste tulleposter.

 

Som jeg har ytret tidligere i andre emner er jeg også sterkt i imot Diskusjon.no sitt forslag om å åpne forumet mer for piratkopiering. Om de skulle slått seg sammen og dette bli "lovlig" ville jeg stått på rimelig bar bakke.

 

Det denne mannen sa.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Jeg har lagt igjen en post på diskusjon.no i tråden som omhandler samme tema. Nei, nei og atter nei. Jeg har absolutt ikke lyst på en sammenslåing.

 

1. Landsbyfølelse vs. storby. Jeg vil ikke bli en av titusen personer jeg ikke aner hvem er, og som jeg aldri kommer til å bli kjent med heller.

2. Diskusjon.no har et design som etter min mening er dårligere enn det på innlegg.no, det er mindre brukervennlig med tanke på alle de forskjellige kategoriene og i tillegg er diskusjon.no treigt som sirup, og jeg opplever stadig vekk at "the connection has timed out" når jeg besøker diskusjon.no.

3. Prinsipper, som nevnt over. Jeg liker ikke helt stilen diskusjon.no kjører, og vil ikke bli tvunget inn der.

 

I tillegg er brukernavnet mitt på diskusjon.no rimelig dårlig. :p

Endret av Error
Lenke til kommentar

Vi har ikke spikret planer om å slå sammen forumene enda. Men med tanke på drift, videreutvikling og at de fleste brukerne ikke kommer til å være aktive begge steder, virker det mest logisk for oss å kun ha ett forum. Tilbakemeldingene her er jo klare på at dere trives godt med innlegg.no og vil beholde det som et eget forum. Vi ser fordelen ved at Innlegg.no er mindre og mer personlig. Skin-tilpasninger og design vil vi selvsagt beholde.

Spillforumet på Diskusjon.no vil garantert merke at Gamer er tilbake :)

 

Selv om det kanskje gjør litt vondt i starten, tror jeg at vi om et halvt år er glade for at vi slipper å ha to forum i samme nettverk.

Lenke til kommentar

Jeg har blitt veldig glad i landsbyfølelsen dette forumet gir kontra storby-forumet Diskusjon.no. Jeg føler rett og slett at man vet litt mer om alle her inne og slipper grovt sett de aller fleste tulleposter.

 

What he said.

 

Tilbakemeldingene her er jo klare på at dere trives godt med innlegg.no og vil beholde det som et eget forum.

Vi ser fordelen ved at Innlegg.no er mindre og mer personlig. Skin-tilpasninger og design vil vi selvsagt beholde.

Spillforumet på Diskusjon.no vil garantert merke at Gamer er tilbake :)

 

Ser ut til at dere allerede har gjort dere opp en mening om denne saken. Så hvorfor spørre?

Føler meg som et skilsmissebarn som blir slengt frem og tilbake mellom foreldre her.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar

Om wer sin post kan tolkes så fast som det kan se ut som må jeg bare si at det er synd.

 

Som jeg skrev tidligere i tråden er jeg veldig glad i Innlegg.no som forum, men det handler ikke bare om hva jeg føler jeg har fått igjen. Som allerede nevnt er det også noe med det at det her kjøres det strammere regler og det er heller ikke noen tegn på at disse skal mykes opp noe jeg både som som bruker og som moderator setter pris på.

 

Error sin post sier i grunnen mer eller mindre alt jeg tenker:

 

1. Landsbyfølelse vs. storby. Jeg vil ikke bli en av titusen personer jeg ikke aner hvem er, og som jeg aldri kommer til å bli kjent med heller.

2. Diskusjon.no har et design som etter min mening er dårligere enn det på innlegg.no, det er mindre brukervennlig med tanke på alle de forskjellige kategoriene og i tillegg er diskusjon.no treigt som sirup, og jeg opplever stadig vekk at "the connection has timed out" når jeg besøker diskusjon.no.

3. Prinsipper, som nevnt over. Jeg liker ikke helt stilen diskusjon.no kjører, og vil ikke bli tvunget inn der.

 

En sammenslåing er noe jeg gjerne skulle ha vært foruten, og jeg bryr meg mindre om at deres spilldiskusjon blir bedre av at vi flytter inn. Er det en bedre spilldiskusjon de vil ha kan de komme til oss.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...